Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
duifjes.com

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door duifjes.com » 30 jul 2009, 16:14

@ Oof...dat is idd. wat ik bedoel.......consumenten bescherming en mogen redelijker wijs verwachten van het product blablabla...

on topic...

Pim

Bericht door Pim » 30 jul 2009, 23:21

duifjes.com schreef:@ Oof...dat is idd. wat ik bedoel.......consumenten bescherming en mogen redelijker wijs verwachten van het product blablabla...

on topic...
blablabla uitleg -->

Burgerlijk Wetboek 7 (BW7)
Artikel 17 | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 2
1.
De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.

2.
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

3.
Een andere zaak dan is overeengekomen, of een zaak van een andere soort, beantwoordt evenmin aan de overeenkomst. Hetzelfde geldt indien het afgeleverde in getal, maat of gewicht van het overeengekomene afwijkt.

4.
Is aan de koper een monster of model getoond of verstrekt, dan moet de zaak daarmede overeenstemmen, tenzij het slechts bij wijze van aanduiding werd verstrekt zonder dat de zaak daaraan behoefde te beantwoorden.

5.
De koper kan zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer hem dit ten tijde van het sluiten van de overeenkomst bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn. Ook kan de koper zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer dit te wijten is aan gebreken of ongeschiktheid van grondstoffen afkomstig van de koper, tenzij de verkoper hem voor deze gebreken of ongeschiktheid had moeten waarschuwen.

Rickstah

Bericht door Rickstah » 31 jul 2009, 16:26

Iets voor Jacco? ;)

http://link.marktplaats.nl/268715933" onclick="window.open(this.href);return false;

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 31 jul 2009, 21:07

Niet goedkoop maar lijkt me wel een knappe met die km's 8)

Rupie

Bericht door Rupie » 04 aug 2009, 10:01

Ik zie dat deze auto nog niet voorbij is gekomen. Lijkt mij geen verkeerde prijs met 105.000 km?

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6245765" onclick="window.open(this.href);return false;

Niels

Bericht door Niels » 04 aug 2009, 10:03

De combinatie van verkeerde opties zoals achterbumper en het feit dat ie in Oost Groningen staat is voor mij voldoende om em niet te plaatsen Ruben :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 04 aug 2009, 10:11

Achterbumper is er zo vanaf gehaald. Voor de rest ziet het er goed uit, zeker icm met die BBS CH's. Dus niet te snel oordelen. :wink:

Rupie

Bericht door Rupie » 04 aug 2009, 10:32

Tristan schreef:Achterbumper is er zo vanaf gehaald. Voor de rest ziet het er goed uit, zeker icm met die BBS CH's. Dus niet te snel oordelen. :wink:
+1, jij hebt wat tegen Oost-Groningen Niels :mrgreen:

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 04 aug 2009, 10:54

Rickstah schreef:Iets voor Jacco? ;)

http://link.marktplaats.nl/268715933" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben niet zo kapot van zo'n GT, maar dit lijkt inderdaad wel een knappe versie. Voor de liefhebber dus.

Knot

Bericht door Knot » 04 aug 2009, 10:56

Mooie kmstand voor die GT, alleen niet echt compleet, geen electrische ramen acher, geen grote boordcomp... en stevige prijs.

Tristan

Bericht door Tristan » 04 aug 2009, 11:06

Knot schreef:geen electrische ramen acher
:hmmm:

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 04 aug 2009, 11:08

Knot schreef: geen grote boordcomp... en stevige prijs.
ah joh, het verbruik wil je toch niet weten bij een M 8)
Ik mis die knopjes ook niet.

Knot

Bericht door Knot » 04 aug 2009, 11:22

Mwah, ziet er wel mooier uit, mijn GT was full options, vond ik wel zo mooi dat echt alles erop zat. Achterraampjes en dakje electrisch openzetten was ook ideaal.

Rickstah

Bericht door Rickstah » 04 aug 2009, 11:27

Knot schreef:Mwah, ziet er wel mooier uit, mijn GT was full options, vond ik wel zo mooi dat echt alles erop zat. Achterraampjes en dakje electrisch openzetten was ook ideaal.
Elektrische raampjes achter zijn alleen handig als je geen airco hebt... :hmmm:

Knot

Bericht door Knot » 04 aug 2009, 11:32

Ik deed de aircon bijna nooit aan, altijd dakje open (kantel) en soms ramen achter erbij, vooral voor uitlaatgeluidje. Aircon krijg ik keelpijn van en kost vermogen...

Niels

Bericht door Niels » 04 aug 2009, 17:08

Ruben schreef:
Tristan schreef:Achterbumper is er zo vanaf gehaald. Voor de rest ziet het er goed uit, zeker icm met die BBS CH's. Dus niet te snel oordelen. :wink:
+1, jij hebt wat tegen Oost-Groningen Niels :mrgreen:
Ach ik weet hoe de auto "liefhebbers" in die regio zijn. Natuurlijk generaliseer ik maar nadat de Z3 verkocht is en het geld op de bank staat te jeuken heb ik nog geen seconde getwijfeld om even van m'n werk om te rijden via Stadskanaal om een z.g.a.n. M3 te bekijken :mrgreen: Het kan best een goede zijn hoor :wink: Mijn collega z'n vrouw reed in een gespoilerde CRX en die is ook daar ingeruild en die kon je heel best kopen. Komen ook "Uut Knoal" :lol:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 04 aug 2009, 20:53

Niels schreef:De combinatie van verkeerde opties zoals achterbumper en het feit dat ie in Oost Groningen staat is voor mij voldoende om em niet te plaatsen Ruben :wink:
Dat is idd bij Gerrit z'n dealer. Gerrit rijdt een 330i cabrio naar volle tevredenheid bij hen, toch? Al vele jaren daar, dus wie weet wel een aardige garage? Auto weet ik niet, kan altijd rommel zijn :wink:

Niels

Bericht door Niels » 04 aug 2009, 22:19

Garage zal best aardig zijn en misschien zijn de garantie voorwaarden ook wel erg goed :wink: En z'n vrouw heeft er ooit gewerkt geloof ik :hmmm:

Topfuel

Bericht door Topfuel » 05 aug 2009, 00:20

///Martijn schreef:
Marcelvv schreef:
frank de jonge schreef:De mijne is wel stil :roll:

Het is ook een aandachtspunt voor mensen die nu een M3 zoeken.

De onkosten zijn meteen enorm.

Zelf wil ik na deze ervaring geen M3 meer rijden buiten de garantie.
Vanos gaat meestal enkel ratelen wanneer de motor goed warm is. Zorg dus dat de motor goed warm gereden wordt bij de proefrit en luister daarna of hij klinkt als een diesel. Dan nog ben je niet zeker, want dan kan het ineens optreden nadat je de auto 1 maand hebt. Meestal zit er niet voor niets geen garantie op zo'n auto :wink:
Wat betreft Vanos: In de BMW CAR van 2 maanden geleden stond een buyingguide voor de E36 M3. Daarin werd ook verwezen naar dit artikel. http://mukerji.co.uk/category/vanos/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe zit het eigenlijk met het onderhoud van het Vanos systeem. Stel je koopt een stille M3 en je wilt dit graag zo houden. Wat kost dan een preventief onderhouds beurtje aan de vanos, of is dit makkelijk zelf te doen? In de vorm van een filtertje vervangen. Of is het áltijd kostbaar wanneer hij open moet?

gr. TF

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 05 aug 2009, 00:35

Filtertje kan je er gewoon zelf uit schroeven en schoonmaken.

Moet je een gereviseerde vanos op een gewone E36 dan valt het mee, op een M3 ben je een paar duizend euro verder.

Dat ze een beetje luid zijn komt voor, maar veel kwaad kan het niet, hij doet het dan nog wel.

Veel voorkomend met die vanossen zijn:
-Solenoids kapot, kan je zelf vervangen, niet moeilijk.
-Kapotte vanos accumulator, dat uit zich in stotteren rond 2500 RPM als je gas geeft vanaf idle, als je daarboven blijft is het ineens weg omdat de motor dan oliedruk genoeg leverd.
-Dekselboutjes die stuk gaan of los gaan zitten, krijg je lekkage van. Even los maken, nieuwe boutjes en pakking en klaar.

Als de camgears echt kapot zijn en alles moet er overnieuw in dan word het pas echt een duur geintje.

Vaak is ook de distributie oorzaak van bijgeluiden trouwens.

Vanos unit is wel zelf te vervangen, alleen je hoofd er bij houden en een print uit de TIS, dan is het wel te doen.

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 05 aug 2009, 08:42

Recent met mijn M3 naar Bas Roos geweest voor een checkup, oa ook het Vanos aangezien die steeds luider gaat ratelen. Dat ratelen kan geen kwaad inderdaad. Het is eerder irritant en het kan dus ook luider worden. De diagnose geeft dat ook niet aan, ik had ook geen enkele Vanos foutcode wat dat betreft. Wel wil ik hem op termijn vervangen want een naar diesel klinkende M3 kan natuurlijk gewoon niet. :hmmm:
Wat betreft oplossing voor dat ratelen heb je eigenlijk maar 1 manier, en dat is vervangen. Maar gelukkig heb je 2 mogelijkheden, die van BMW of Drvanos. BMW vraagt +-2200 euro voor een volledige unit, excl inbouw. DrVanos kost 1000 dollar plus wanneer je je oude Vanos terugstuurt krijg je 600 dollar terug. Wat mij betreft ga ik voor die Drvanos. Dat scheelt me een boel geld en ik geloof er wel in dat het allemaal klopt.

Rupie

Bericht door Rupie » 05 aug 2009, 08:44

Bas heeft weer tijd :mrgreen:

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 05 aug 2009, 08:45

Bert ///M3 schreef:Filtertje kan je er gewoon zelf uit schroeven en schoonmaken.

Moet je een gereviseerde vanos op een gewone E36 dan valt het mee, op een M3 ben je een paar duizend euro verder.

Dat ze een beetje luid zijn komt voor, maar veel kwaad kan het niet, hij doet het dan nog wel.

Veel voorkomend met die vanossen zijn:
-Solenoids kapot, kan je zelf vervangen, niet moeilijk.
-Kapotte vanos accumulator, dat uit zich in stotteren rond 2500 RPM als je gas geeft vanaf idle, als je daarboven blijft is het ineens weg omdat de motor dan oliedruk genoeg leverd.
-Dekselboutjes die stuk gaan of los gaan zitten, krijg je lekkage van. Even los maken, nieuwe boutjes en pakking en klaar.

Als de camgears echt kapot zijn en alles moet er overnieuw in dan word het pas echt een duur geintje.

Vaak is ook de distributie oorzaak van bijgeluiden trouwens.

Vanos unit is wel zelf te vervangen, alleen je hoofd er bij houden en een print uit de TIS, dan is het wel te doen.
Ik weet wel dat BMW ergens eind jaren 90 een modificatie heeft uitgevoerd bij de M3's Vanos onder garantie. Bijvoorbeeld ook die dekselboutjes zijn toen vervangen door goede. Die van mij heeft namelijk ook enkele modificaties gehad. Kun je gewoon nagaan bij een BMW dealer.

Paul

Bericht door Paul » 06 aug 2009, 14:25

lekkageprobleem met de dekselboutjes kwam overigens alleen bij de S50B32 voor en niet bij de S50B30..

RVV

Bericht door RVV » 06 aug 2009, 15:46

///Martijn schreef:
Rickstah schreef:Iets voor Jacco? ;)

Ben niet zo kapot van zo'n GT, maar dit lijkt inderdaad wel een knappe versie. Voor de liefhebber dus.

Deze auto heb ik bij toeval bekeken.. moest er zijn voor een kleinigheid met de Compact.. echt een hele mooie M3 GT.. maakte me wel hebberig hoor.. Even niet op de prijs lettend.. denk ik dat het een erg goede koop is. moest me inhouden om niet te vragen wat ik moest bijleggen op de 325ti compact :D

Plaats reactie