F1 2009

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Roy

Re: Formule 1 2009

Bericht door Roy » 29 jul 2009, 22:52

Wat mega cool van Schumacher, Vind dit echt super!

atomchris

Bericht door atomchris » 29 jul 2009, 23:08

Ik ga nu toch maar weer eens kijken,ben wel benieuwd of hij nog steeds de beste is.

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 30 jul 2009, 09:28

ach jee.. gaat die gast met suicidale neigingen tijdens de start (afsnijden) ook weer rijden.. kan ik weer kijken voor de start en eerste bocht, eens zien hoeveel er op elkaar liggen, daarna kan de tv weer uit. of zou hij socialer geworden zijn?

Shakes

Bericht door Shakes » 30 jul 2009, 09:30

:popcorn:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 30 jul 2009, 09:35

Ik vind dit super kicken.....

Schumi weer in de F1.
Verwachtingen zijn natuurlijk bij iedereen hooggespannen, dit zullen we met z'n allen denk ik wel moeten gaan temperen.
Hij heeft nog geen meter gereden in deze wagen, gaat in Valencia op een, voor hem, totaal nieuw circuit rijden.

Hij zal denk ik de komende weken meer in de simulator zitten dan op een eetkamerstoel.

Ergens hoop ik dat hij na een race of twee Raikonen voorbij gaat.
Wellicht dat die Fin daar eens een beetje harder van gaat rijden :bag:

Ik kan niet wachten tot Valencia !!

Nogmaals, echt gaaf !

Mark

Bericht door Mark » 30 jul 2009, 10:33

Eric H schreef:Hij heeft nog geen meter gereden in deze wagen, gaat in Valencia op een, voor hem, totaal nieuw circuit rijden.
Shumi heeft heel wat testwerk aan de auto verricht :wink:

Christoph

Bericht door Christoph » 30 jul 2009, 10:36

Jeroen van Emmerik schreef:ach jee.. gaat die gast met suicidale neigingen tijdens de start (afsnijden) ook weer rijden.. kan ik weer kijken voor de start en eerste bocht, eens zien hoeveel er op elkaar liggen, daarna kan de tv weer uit. of zou hij socialer geworden zijn?

mehhhhhhh :blabla:

Eric H

Bericht door Eric H » 30 jul 2009, 10:38

Mark schreef:
Eric H schreef:Hij heeft nog geen meter gereden in deze wagen, gaat in Valencia op een, voor hem, totaal nieuw circuit rijden.
Shumi heeft heel wat testwerk aan de auto verricht :wink:
Dat vraag ik me oprecht af....
Waar hebben ze anders Pedro de la Rosa en Luca Badoer voor.... ??

Hij zal misschien echt wel eens een paar metertjes gereden hebben, maar geen langdurige testsessies......

k33z

Bericht door k33z » 30 jul 2009, 10:40

Jeroen van Emmerik schreef:ach jee.. gaat die gast met suicidale neigingen tijdens de start (afsnijden) ook weer rijden.. kan ik weer kijken voor de start en eerste bocht, eens zien hoeveel er op elkaar liggen, daarna kan de tv weer uit. of zou hij socialer geworden zijn?
Je bent een schoolvoorbeeld van een FIA volgeling! Per ongeluk 1mm naar rechts bij de start? Stop en go! De eerste bocht wat wijd gaan! Diskwalificatie!

Fantastisch om te lezen hoe jij gruwelt van een echte racer en liever kijkt naar de ultra cleane, door de FIA gedrilde 'racers' zonder persoonlijkheid.

En nee, ik ben geen groot Schumacher fan, maar zijn streken maken hem de grote kampioen die hij is. Als brave borst ga je er nooit komen.

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 30 jul 2009, 13:14

ik ben een voledig neutrale kijker.. ik ben geen fan van wie dan ook, ik ken de namen alleen als ze genoemd worden en niet uit mijn hoofd. ik weet geen enkel FIA regeltje, geen merk voorkeur of wat dan ook. ik kijk voor plezier en voor de sport.

wat ik destijds heb gezien vond ik niets, levensgevaarlijke acties, voor de mederacers, van die gast in de rode auto. niets met sportieviteit te maken, maar puur met winnen!

ik weet ook wel dat je met netjes de ander voor laten gaan geen wereldkampioen word! evenals eerlijk rijk worden...

Rupie

Bericht door Rupie » 30 jul 2009, 13:25

Afbeelding
lol

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 30 jul 2009, 18:03

k33z schreef:
Je bent een schoolvoorbeeld van een FIA volgeling! Per ongeluk 1mm naar rechts bij de start? Stop en go! De eerste bocht wat wijd gaan! Diskwalificatie!

Fantastisch om te lezen hoe jij gruwelt van een echte racer en liever kijkt naar de ultra cleane, door de FIA gedrilde 'racers' zonder persoonlijkheid.
Klinkt als iRacing, :wink:

Schumi is een volbloed racer maar hij heeft genoeg gedaan wat ècht niet door de beugel kon. Mensen strategisch van de baan rammen(oké die voorvallen zijn al lang geleden, maar toch) is wat anders dan per ongeluk 1mm naar rechts bij de start. Het zijn echter dingen die hij al heel lang niet heeft gedaan. En toch steekt het nog steeds ergens.

Luco

Bericht door Luco » 30 jul 2009, 18:09

Ik ben absoluut geen shumi fan, ik vond hem onsportief en arrogant.
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ik vind het wel prachtig dat die weer in de ferrari stapt, toont iig lef en dat is wat bij veel huidige coureurs ontbreekt. (ja ook bij mij)
Dus ik ga zeker kijken, het wordt er iig weer leuker door. :thumbup:

Dutch

Bericht door Dutch » 30 jul 2009, 18:11

Over BMW: wat valt er eigenlijk straks te investeren in 'toerwagens' als het WTCC overstapt op een standard engine? Ik vind dat ze daar sowieso niets te zoeken hebben met Seat en Chevrolet als tegenstanders. Dan zie ik nog liever dat ze overstappen naar het DTM, ook al heeft ook dat niets met toerwagens te maken. Audi heeft 't de laatste tijd toch al niet naar z'n zin in het DTM en met één merk kan het kampioenschap niet overleven...

Over Schumi: ik sta er nogal dubbel tegenover. Aan de ene kant: heel veel lef, hoor, zo relatief ongetraind, zonder mogelijkheid tot testen en dan ook nog beginnen op een circuit dat hij niet kent, met een teamgenoot die nu eens niet z'n nummer twee is. Zo veel durf heeft hij in zijn hele carrière nog niet gehad (was 't maar zo geweest, denk ik dan). Ook leuk dat Hamilton en Vettel zich toch nog met hem kunnen meten. Maar ik denk vooral dat Bernie hier heel blij mee is, want dit leidt natuurlijk enorm de aandacht af van al het politieke gerommel en het trekt toeschouwers voor een boel races waar de tribunes altijd behoorlijk leeg zijn. Sterker nog, ik denk bijna dat Bernie het zelf heeft bedacht! 't Is meer een geniale publiciteitsstunt dan iets anders - net zoals in de wielersport de comeback van Armstrong vooral de aandacht van de dopingschandalen afleidde. Zie je Bernie al de koppen lezen over Massa's voorspoedige herstel? Die zal echt niet met een bloemetje naar het ziekenhuis gaan...

Aan de andere kant: moeten we nu weer ouwe koeien uit de sloot halen in plaats van ruimte maken voor de jonge garde? Van mij mogen ook Barrichello en Fisichella er na dit seizoen mee ophouden, maar in plaats daarvan komt er nu weer (tijdelijk?) een kerel van 40 en dik 200+ GP's terug. Ik zie liever pakweg Kubica nu al doorschuiven, zodat BMW nog even z'n belofte kan waarmaken dat ze wel aandacht zouden blijven geven aan de 'Nachwuchs'. En geen probleem als er zich nog meer jonkies melden. Ik hoop dat die er met de nieuwe teams ook komen, minimaal als tweede rijder naast voor mijn part een uitgerangeerde semi-topper à la Heidfeld.

Tissi RS

Bericht door Tissi RS » 30 jul 2009, 20:58

Ik vind het prachtig dat hij terugkeert, zoals al door anderen gezegd is hij in mijn ogen een echte racer. Er zijn er meer voor hem geweest en er zijn ook nieuwere coureurs die hun hart op de goede plaats hebben zitten, maar voor mij is hij gewoon een legende.

En het mooie is, ik bevind me nu eindelijk ook in de positie om te gaan kijken dus ik heb net 2 tickets besteld voor de GP van Spa, wel de goedkoopste weekendtickets maar toch :banaan:

allen

Bericht door allen » 30 jul 2009, 21:38

Dutch, zeg wat je wilt, maar Armstrong heeft in mijn ogen toch een topprestatie neergelegd. Die 'opa' fietste met zijn doorzettingsvermogen toch een hoop mensen eraf. En wellicht zullen er dan wel weer mensen zijn die hem verdenken van doping daardoor, maar niemand is zoveel gecontroleerd als hij. Hij brengt een hoop publiciteit met zich mee, maar ik zie z'n comeback als liefde voor de sport en geen publiciteitsstunt.
---
edit: die van Hummel zou volgens veel mensen een held zijn terwijl hij de finishlijn bij lange na niet haalt, en Armstrong is een loser ondanks z'n podiumplaats. :wink:
---

Over Schumi kunnen we ook weer denken aan een pure publiciteitsstunt. Ik geloof dat niet. Ook deze oude rot heeft al veel gepresteerd. Ik geloof niet dat hij, al dan niet direct, de beste podiumplaatsen zal bereiken, maar ook hij zal het gros wel achter zich kunnen laten. Ik ben ervan overtuigd dat hij absoluut een liefhebber is van de F1 en dat dat de hoofdreden is om toch weer wat te gaan racen in dit circus. Ik ben reuzebenieuwd hoe hij gaat presteren. Vergelijken zal ik hem dan maar alleen met de andere rode bolide doen.

Eric H

Bericht door Eric H » 30 jul 2009, 23:20

Over de streken van Schumi, tja, er was ooit een Braziliaan ( may he rest in peace ) die ook niet vies was van een strategisch tikje......
Volgens mij kan een zekere Fransman daar nog meepraten.

RVV

Bericht door RVV » 30 jul 2009, 23:37

De vraag is alleen, is het Schumacher wel ?

Afbeelding

Dutch

Bericht door Dutch » 31 jul 2009, 00:02

allen, ik trek de motivatie van Armstrong en Schumacher zelf niet in twijfel, want ik kan niet bij hen naar binnen kijken. Maar het effect van hun beslissing levert vooral heel veel (positieve) publiciteit op voor twee sporten die er momenteel niet goed voorstaan. Het komt de Tour-organisatie en Bernie/CVC wel erg goed uit. Maar is 't sportief nou zo interessant? Armstrong die terugkeert en derde wordt - heel knap, al zal hij er zelf van balen, maar wat word je er wijzer van? Idem voor Schumacher. Natuurlijk ben ik heel benieuwd naar hoe hij het doet tegen Raikkonen, Hamilton en Vettel, maar aan de andere kant denk ik: jouw tijd is geweest, waarom moet dat boek weer open? De belofte op het omslag is al gauw interessanter dan wat je daadwerkelijk geboden krijgt. De aanwezigheid van Armstrong gooide de Tour op slot en straks gaat 't weer alleen maar over een man van 40 die z'n kunstje weer gaat doen, en in tegenstelling tot Armstrong écht in de zijlijn van waar het dit seizoen werkelijk om gaat.

atomchris

Bericht door atomchris » 31 jul 2009, 08:15

Rico schreef:De vraag is alleen, is het Schumacher wel ?

Afbeelding

''Some say he loves red cars....and that he was seen near an hungarian Grand Prix track with a box full of springs....al we know is:he is called the stig!'' :D

Dutch

Bericht door Dutch » 31 jul 2009, 14:00

Hahahaha, Schumacher zou Schumi niet zijn als-ie niet meteen iets bedenkt om de regels te omzeilen:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/77445" onclick="window.open(this.href);return false;

Test ban, hoezo test ban? Ik stap gewoon als privépersoon naar Ferrari F1 Clienti en huur mijzelf een F2007.

Hij overtreedt geen enkele regel, maar komt zo toch aan z'n kilometers. Nee, der Michael heeft z'n streken nog niet verleerd...

Wedden dat de andere teams nu ook als een gek 'verhuurmaatschappijtjes' gaan oprichten? :)

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 31 jul 2009, 14:09

Meteen even een mooie blik in de alternatieve toekomst waarin de budget-cap wèl was ingevoerd. :lol:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 31 jul 2009, 14:13

Mari Oh Oh! schreef:Meteen even een mooie blik in de alternatieve toekomst waarin de budget-cap wèl was ingevoerd. :lol:
De spijker op z'n kop.

Vind het overigens wel slim bedacht. Schijnt ook vooral de bedoeling te zijn om zijn nekspieren te testen, of die het nog aankunnen.

allen

Bericht door allen » 31 jul 2009, 14:41

Jaja, het worden weer streken genoemd. Ik noem het gewoon z'n hersenen weten te gebruiken. Eenieder had hetzelfde gedaan. 8)

Dutch

Bericht door Dutch » 31 jul 2009, 14:51

'Streken' op de positiefst mogelijke manier natuurlijk. :mrgreen:

Maar het zijn natuurlijk wel streken, want hij omzeilt nu de geest van de test-ban-regel, dat kun je niet ontkennen. Waarmee de sluizen zijn opengezet voor streken op dat vlak die nog veel meer tegen het randje liggen - zie mijn opmerking over die verhuurmaatschappijtjes.

Plaats reactie