Niks vermoedend loop ik richting het "wagenpark" om foto's te maken van de auto's die op de site moesten komen.
Opeens valt mijn blik op een beige voiture waarbij ik meteen dacht....zou het zo zijn??
Ik loop er naartoe om te kijken of mijn vermoedens kloppen.
Op het eerste gezicht ziet deze youngtimer er netjes uit. Niet spectaculair maar gewoon in nette staat voor zijn 20 jarige leeftijd.
Klein beetje roest in de wielkasten achter maar gelukkig (nog) niet doorgerot.
Een blik in het interieur leert mij dat we te maken hebben met een automaat. Hmmmm....automaat....zou het dan echt waar zijn

De bekleding is nog netjes zo te zien. Iet wat slijtage in de met grijs stof bekleede bestuurdersstoel. Deze is er later ingezet want de rest van het interieur heeft een bruin/beige bekleding die er nog prima uitziet.
Ik begin nu wel echt nieuwsgierig te worden en besluit om eens naar de achterkant van deze bolide te gaan kijken.
Eenmaal bij de achterkant aangekomen zie ik tot mijn verbazing een dubbele uitlaat zitten maar wel twee kleine pijpjes.....dit is een goed teken.
Mijn vreugde neemt helemaal toe als ik rechts op de kofferklep het volgende zie staan;
320i
Jaaaaaaa, het is er een met een 6 cilinder :banaan:
Nu weten de meeste van jullie denk wel om wat voor auto het gaat (sommige misschien al bij het lezen van de titel van dit topic).
Het betreft dus de volgende auto;
Helaas is de koppaking van de 2.0 6-cilinder defect maar de motor loopt nog wel. En hoe…..hij slaat meteen aan en loopt heel erg netjes ondanks de 247.000km die hij al achter zijn kiezen heeft.
Ik kon het dus niet laten en heb meteen tegen mijn zwager gezegd dat ik de auto wil hebben. Eindelijk een leuke E30 voor leuk geld. Iets waar ik al heel lang over loop te denken om nog eens te kopen.
Morgen ga ik even wat prijzen opvragen van de benodigde onderdelen om hem weer 100% in orde te maken. Hulp bij het vervangen van de koppakking is al geregeld.
Als het prijstechnisch interessant genoeg is, dan heb ik de komende tijd een leuk project waar ik, als ie eenmaal gemaakt is, veel lol mee ga hebben.
Wordt het niks, dan gaat ie gewoon terug de verkoop in en kunnen we er misschien iemand blij mee maken die er bijvoorbeeld mee op Zandvoort wil gaan racen.
Meer info volgt dus nog.
Groeten,
Martin