Panda's autokeuzedraadje

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Nils SCI

Re: Panda's autokeuzedraadje

Bericht door Nils SCI » 11 jun 2009, 13:44

ah leuk een nieuwe auto uitzoeken is altijd heerlijk.

zag in je lijst geen mondeo staan, heeft dit een specifieke reden?

anders .....

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL" onclick="window.open(this.href);return false;

Jan. 2009
8500 km
Full option

Auto is gewoon nieuw, maar dan wel 8k minder duur, misschien valt er nog wat af te halen. Over ruimte zal je niet te klagen hebben en ook veilig. Zijn ook wel iets goedkopere mondeos te vinden, zorg wel dat je voor het uiterlijk het sportpack (s pack) hebt!

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... =1&sort=AP" onclick="window.open(this.href);return false;

deze bv
Afbeelding

of deze
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL" onclick="window.open(this.href);return false;

Nee ik werk niet bij ford.

kan ook een volvo v70

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5693502" onclick="window.open(this.href);return false;

Een auto is natuurlijk heel persoonlijk! Je hebt gelukkig nog de tijd, dus ik zou zeggen maak het lijstje iets korter en wacht af tot he de perfecte auto tegen komt. Er is zo veel keus ...... zekers als je een lekker bedrag hebt te besteden

zoekopdrachtje >200pk, station, vanaf 2008 < 20000 km

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/!a ... rch.search" onclick="window.open(this.href);return false;

Nogmaals SUCCES!

Nils

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 jun 2009, 13:55

Panda, heb je weleens aan een 9-5 Aero Estate gedacht? 2.3 turbo, full options met G3 installatie blijf ik nog steeds de ideale gezinsauto vinden die je privé 2e hands kunt kopen. Gaan lekker lang mee, ook bij veel km's per jaar en ze rijden en sturen behoorlijk lekker. Veel power, voldoende comfort, veiligheid en sportiviteit, lekker zuinig (voor zo'n snelle grote bak, 1:10 haal je met gemak). En je kunt er je hele gezin met vakantieuitrusting in kwijt. Ze zijn representatief, redelijk tijdloos (een oude 9-5 vind ik nog steeds modern, in tegenstelling tot die Dane Edna uitvoering, die een beperktere levensduur kent als 't gaat om uitstraling imho).

Het zou mijn keuze zijn. Je houdt nog een hoop knaken over wellicht... kun je er zelfs een echt leuke sportwagen erbij kopen als je zou willen! Iets met een ///M desnoods, dat heb je altijd al gewild, toch?

HSR

Bericht door HSR » 11 jun 2009, 17:29

Dennis Cavallino schreef:Panda, heb je weleens aan een 9-5 Aero Estate gedacht? 2.3 turbo, full options met G3 installatie blijf ik nog steeds de ideale gezinsauto vinden die je privé 2e hands kunt kopen. Gaan lekker lang mee, ook bij veel km's per jaar en ze rijden en sturen behoorlijk lekker. Veel power, voldoende comfort, veiligheid en sportiviteit, lekker zuinig (voor zo'n snelle grote bak, 1:10 haal je met gemak). En je kunt er je hele gezin met vakantieuitrusting in kwijt. Ze zijn representatief, redelijk tijdloos (een oude 9-5 vind ik nog steeds modern, in tegenstelling tot die Dane Edna uitvoering, die een beperktere levensduur kent als 't gaat om uitstraling imho).

Het zou mijn keuze zijn. Je houdt nog een hoop knaken over wellicht... kun je er zelfs een echt leuke sportwagen erbij kopen als je zou willen! Iets met een ///M desnoods, dat heb je altijd al gewild, toch?
Google saab en black sludge.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 jun 2009, 23:02

:blabla:

Google Saab en black sludge opgelost. Kost je echt geen drol, kun je weer 3 ton mee. Je moet er tijdig bij zijn, dan is 't geen probleem. Wel een aandachtspuntje bij aanschaf, maar niet een reden om een goede 9-5 te laten staan.

Laat je niet bang maken voor iets wat is op te lossen.

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 12 jun 2009, 09:59

En de 9-5 Aero heeft so wie so weinig last van black sludge.

Ik vind een 9-5 Aero estate geweldig. Echt helemaal super. Aan de grote kant (lang), maar helemal top, zeker met geventileerde stoelen.
Alleen zijn ze bij Saab-dealers verschrikkelijk overpriced.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 jun 2009, 10:03

Nu ook nog? Kroymans he...

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 12 jun 2009, 10:59

Wat Kroymans betreft, ik hoop dat de nieuwe importeur de nieuwprijzen eens flink naar beneden gooit, net als Fiat bij Alfa nu doet nu ze het importeurschap weer terug hebben.

TMO

Bericht door TMO » 15 jun 2009, 16:11

Mooie 325i Touring:

http://www.benerink.nl/autos/voorraad/a ... &sortmerk=

Als nieuw echt een vereiste is dan zou ik gezien je eisen voor een Seat Exeo ST of Skoda Octavia RS gaan..

Of de nieuwe Alfa Romeo 159 1750, 200 pk 0-100 in 7,7 s en vanaf 35k verkrijgbaar...

http://www.autoweek.nl/autonieuws/11935 ... 0-geprijsd

MoNkToNk

Bericht door MoNkToNk » 10 jul 2009, 15:06

Mijn pa rijdt daar nu in sinds twee weken :)

ErikS

Bericht door ErikS » 10 jul 2009, 15:12

MoNkToNk schreef:
Mijn pa rijdt daar nu in sinds twee weken :)

Nice,

benerink doet vaak leuke auto's! :D

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 24 jul 2009, 14:22

En nog een keuze gemaakt? Ben erg benieuwd.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 jul 2009, 16:06

Nu al, nee joh Panda koopt pas na een jaar of drie een auto bij vergelijkbare draadjes die hij is opgestart. Meestal begint 'ie al zo'n draadje voordat de auto geleverd is. Even geduld dus.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 jul 2009, 13:16

Idd....Panda ken ik via fora nu zo'n 9 jaar en destijds de dag na aflevering van zn 325 Ti Compact begon ie al over de opvolger.......dus over een jaar of 1,5 is dit draadje opgelost kwa keuze....

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 28 jul 2009, 15:32

Update: ik heb weinig aandacht kunnen besteden aan de autokeuze. Erg druk op m'n werk en thuis misschien nog wel drukker met 2 kleine koters. Dan heeft een nieuwe auto uitkiezen niet de hoogste prioriteit.
Ik twijfelde tussen de V50 inruilen voor iets nieuwers en leukers, of een 2e auto erbij.

We hebben inmiddels de beslissing genomen om er een auto bij te kopen. Het idee is om 2 min of meer gelijkwaardige auto's te hebben, 1 voor mij, 1 voor mijn vrouw, die allebei geschikt moeten zijn om met beide kinderen ergens heen te gaan, minimaal om ze bij de creche te droppen.

Ik keek eerst naar een 1-serie, maar ik vraag me af of daar wel de enorme kinderzitjes die wij hebben in passen. We hebben ook voor onze 2-jarige achterwaarts kijkende zitjes. Heel veilig, maar wel erg groot. Heb het nog niet kunnen uitproberen, maar het zou zo maar kunnen zijn dat ze niet in een 1-serie passen. Heb nog geen tijd om te passen, als ze niet passen dan moet ik een alternatief zoeken.

Oh ja, een auto erbij betekent ook een extra beperking aan het budget. Dat is gelijk zo'n 12 mille minder.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 jul 2009, 16:39

Panda de Beer schreef:Oh ja, een auto erbij betekent ook een extra beperking aan het budget. Dat is gelijk zo'n 12 mille minder.
Ergens in de range van 30-40k vind ik aanvaardbaarder
Bedoel je nu dan 18 of 28 mille?

Golf V GTI met de kop eraf niet iets voor jullie? Groot genoeg lijkt me.

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 29 jul 2009, 10:07

Kom, ik ga niet wéér m'n geld weggooien aan een onderstuurd FWD-hok :D

Michel P

Bericht door Michel P » 29 jul 2009, 10:26

Panda, koop en Pruis en een non ultra anti EURO NCAP auto. Prius voor daily en saaie familie ritjes, die volledig veilig EURO NCAP style gereden kunnen worden. En de hooligan mobiel om je laatste wilde haren te koesteren. In een auto ga je het niet vinden.

Michel

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 29 jul 2009, 10:49

Ik heb al een NCAP-proof auto, de V50. De 2e auto die ik zoek moet:
- geschikt zijn om de kids naar de creche te brengen
- comfortabel genoeg voor woon-werk-verkeer, waarbij ik gelukkig zelden in de file sta, maar ook nauwelijks leuke bochtjes tegenkom
- leuk genoeg zijn om plezier te bieden op de spaarzame momenten dat dat kan
- veilig zijn, ik ben m'n eigen broodwinning.

Ik zoek dus géén hardcore hooliganbak. Dat stadium van m'n leven ben ik al gepasseerd en ben nog te jong voor een midlife crisis :-)
Ik neig eerder naar comfortabel, maar wel lekker snel én lekker sturen.
De V50 is een prima auto, maar het mag wel wat sneller en beter sturen. Op zich stuurt de V50 voor een FWD-er vrij goed, zeker nu met goede banden er onder en gechipt naar 170pk is er ook voldoende vermogen voor handen, maar het mag wat mij betreft wel net iets leuker :-)

Plaats reactie