Welke duitse cabrio?
- MasterP
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 21 sep 2006, 18:03
Welke duitse cabrio?
hallo mede autoliefhebbers ik vroeg me af welke duitse cabrio jullie zouden kiezen van onderstaand rijtje en waarom.
Audi A4 cabriolet 1.8T/2.0
Audi TT cabrio 2.0 <---- wel het nieuwe model
BMW 320i cabriolet <----ook het nieuwe model
greetz MasterP
Audi A4 cabriolet 1.8T/2.0
Audi TT cabrio 2.0 <---- wel het nieuwe model
BMW 320i cabriolet <----ook het nieuwe model
greetz MasterP
- romo
- Berichten: 27048
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Als ik ooit een cabrio koop (wat heel onwaarschijnlijk is) word het een cabrio die ook vanaf het begin als cabrio ontworpen is.Dus niet een sedan of coupe waar ze het dak van af gehaald hebben en om de koets toch nog een beetje stijf te houden 250 kilo extra staal toegevoegd hebben.
Owhja......de Audi TT 2.0 zou ik kiezen als het moest.De lichtste van de 3.
Owhja......de Audi TT 2.0 zou ik kiezen als het moest.De lichtste van de 3.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Ik lees vaak dat de vermeende onbruikbaarheid van een cabrio in Nederland als argument wordt gebruikt om er geen aan te schaffen.romo schreef:Zal nooit een cabrio willen hebben, heb je niets aan in Nederland, de meerprijs weegt IMO niet op tegen de normale versie, die heb ik dus veel liever, kost nog minder ook.
Ik heb sinds april in Nederland bijna uitsluitend open gereden met mijn Z4. Zonet heb ik nog lekker zitten sporten met een buitentemperatuur van 12,5 graden. Stoelverwarming maximaal, verwarming op 26 graden, trui en regenjack aan en ik heb het heerlijk warm. Het hoeft echt niet 25 graden met een strak blauwe hemel te zijn om leuk te kunnen cruisen in een cabrio. Open rijden op een onstuimige herfstavond geeft mij net zoveel voldoening als rondrijden met een lentezonnetje aan de hemel en fluitende vogels in de bomen. Een beetje motregen is ook geen probleem zolang de vaart erin blijft (een vierzitter zal dan wel sneller nat worden).
Cabriorijden vergt ook enige gewenning en je moet er de juiste mentaliteit voor hebben. In het begin dacht ik het open rijden wel voor gezien te houden bij 100km/h maar nu rij ik net zo graag top zonder dak.
In de randstad is een cabrio wel een stuk minder nuttig omdat je gewoon vergast wordt op de snelwegen. Als je plezier wilt beleven in het autorijden moet je sowieso niet in de randstad zijn.
Een nadeel van een open vierzitter die is gebaseerd op een sedan of coupé is het hogere gewicht en de mindere stijfheid. Als de auto bedoeld is voor puur rijplezier voor jezelf en/of je partner zou ik een tweezitter nemen die van de origine ontwikkeld is als open auto, bijvoorbeeld een Z4.
-
- Berichten: 22222
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Helemaal eens met Femme.
Ik kreeg ook vaak verbaasde gezichten als ik open reed terwijl men buiten liep met een winterjas. De buren ook wel es... stap je uit en dan geef je ze een hand (omdat ze het niet geloven): hebben ze het zelf ijskoud terwijl ik het prima warm had in die cabrio
Gewoon de verwarming aan en het is heerlijk! 8)
Juist in Nederland kun je vaker open rijden dan je denkt... in principe kan de kap altijd open alleen regen is een spelbreker (en zelfs met regen kan het, maar leuk is anders).
Sterker nog midden in de zomer met een brandende zon is ook niet geweldig. Een zwoele zomeravond is nog het beste... rustig op de weg, lekker temperatuurtje, geen brandende zon zodat je de pleuris zweet, en een mooie ondergaande zon... 8)
Wel apart dat er nog zoveel vooroordelen zijn over cabrio's: 'men' vind ze onbruikbaar in Nederland (is niet zo, 80% van de tijd kun je open rijden maar dan moet je wel de wil doorvoor hebben) en ook stijfheid is een argument om niet voor een cabrio te gaan, maar ook dat is niet zo bij moderne auto's die als cabrio zijn ontworpen.
Ik kreeg ook vaak verbaasde gezichten als ik open reed terwijl men buiten liep met een winterjas. De buren ook wel es... stap je uit en dan geef je ze een hand (omdat ze het niet geloven): hebben ze het zelf ijskoud terwijl ik het prima warm had in die cabrio

Gewoon de verwarming aan en het is heerlijk! 8)
Juist in Nederland kun je vaker open rijden dan je denkt... in principe kan de kap altijd open alleen regen is een spelbreker (en zelfs met regen kan het, maar leuk is anders).
Sterker nog midden in de zomer met een brandende zon is ook niet geweldig. Een zwoele zomeravond is nog het beste... rustig op de weg, lekker temperatuurtje, geen brandende zon zodat je de pleuris zweet, en een mooie ondergaande zon... 8)
Wel apart dat er nog zoveel vooroordelen zijn over cabrio's: 'men' vind ze onbruikbaar in Nederland (is niet zo, 80% van de tijd kun je open rijden maar dan moet je wel de wil doorvoor hebben) en ook stijfheid is een argument om niet voor een cabrio te gaan, maar ook dat is niet zo bij moderne auto's die als cabrio zijn ontworpen.
Laatst gewijzigd door Tom op 29 okt 2006, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Berichten: 27048
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Gaat me niet om het weer, maarwel om het concept als geheel. Proefrit met de Z4M Roaster heeft dat beeld alleen maar bevestigd. Als ik echt max thrills wil, max rijbeleving, max omgevings invloeden................dan pak ik de motor...........................Femme schreef:Ik lees vaak dat de vermeende onbruikbaarheid van een cabrio in Nederland als argument wordt gebruikt om er geen aan te schaffen.romo schreef:Zal nooit een cabrio willen hebben, heb je niets aan in Nederland, de meerprijs weegt IMO niet op tegen de normale versie, die heb ik dus veel liever, kost nog minder ook.
Ik heb sinds april in Nederland bijna uitsluitend open gereden met mijn Z4. Zonet heb ik nog lekker zitten sporten met een buitentemperatuur van 12,5 graden. Stoelverwarming maximaal, verwarming op 26 graden, trui en regenjack aan en ik heb het heerlijk warm. Het hoeft echt niet 25 graden met een strak blauwe hemel te zijn om leuk te kunnen cruisen in een cabrio. Open rijden op een onstuimige herfstavond geeft mij net zoveel voldoening als rondrijden met een lentezonnetje aan de hemel en fluitende vogels in de bomen. Een beetje motregen is ook geen probleem zolang de vaart erin blijft (een vierzitter zal dan wel sneller nat worden).
Cabriorijden vergt ook enige gewenning en je moet er de juiste mentaliteit voor hebben. In het begin dacht ik het open rijden wel voor gezien te houden bij 100km/h maar nu rij ik net zo graag top zonder dak.
In de randstad is een cabrio wel een stuk minder nuttig omdat je gewoon vergast wordt op de snelwegen. Als je plezier wilt beleven in het autorijden moet je sowieso niet in de randstad zijn.
Een nadeel van een open vierzitter die is gebaseerd op een sedan of coupé is het hogere gewicht en de mindere stijfheid. Als de auto bedoeld is voor puur rijplezier voor jezelf en/of je partner zou ik een tweezitter nemen die van de origine ontwikkeld is als open auto, bijvoorbeeld een Z4.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Motoren, je moet ervan houden. Doe je dat niet dan is een cabrio een prettigere manier om eigenlijk nog meer van je omgeving te genieten. Ik bedoel, waar blijft je gevoel van vrijheid met zo'n stuk plastic op je kop? Als ik ruimte had voor een derde wagen zou ik zo weer een E30 cabrio kopen. Ècht een superding waar de dichte versie eigenlijk niet tegenop kan.Als ik echt max thrills wil, max rijbeleving, max omgevings invloeden................dan pak ik de motor...........................
Uit dit rijtje zou ik de 320 kiezen, maar eigenlijk is die underpowered. Waar sommigen zeggen dat je in een cabrio weinig vermogen nodig hebt, vind ik dat juist het tegendeel geldt. Het gewicht moet wel gecompenseerd worden natuurlijk, anders blijft er niks van de ervaring over.
- MasterP
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 21 sep 2006, 18:03
ik snap wel dat een 2 liter in 3serie met 170 pk underpowered is maar ja kijkend naar de kosten is een 2 liter nog haalbaar ga je naar hogere snellere motoren betaal je heel veel voor een 3 serie...
daarom neig ik zelf meer naar een tt die heeft 200 pk en leeggewicht is denk ongeveer 1200 of 1300kg maar ja 2 minder zit plaatsen en minder koffer ruimte waarschijnlijk....
daarom neig ik zelf meer naar een tt die heeft 200 pk en leeggewicht is denk ongeveer 1200 of 1300kg maar ja 2 minder zit plaatsen en minder koffer ruimte waarschijnlijk....
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Romo: reageer dan niet man! Hij stelt toch een vraag ???
Als iemand vraagt in een draad: weet iemand wat de afstand is tussen de wielen van een Opel Omega uit 1992, dan ga je toch ook niet antwoorden, "nee helaas, kan je niet helpen"

back ontopic:
Audi A4: een erg mooie cabrio, meest praktisch ook tezamen met de 3-serie, maar denk dat ie achterin zeker het meeste ruimte biedt, ook de kofferbak (ivm softtop). Nadeel: model verouderd, met name het interieur kan niet echt meer mee komen. Verder kwalitatief natuurlijk zeer goed. Trekt veel bekijks, zie je niet veel rijden.
Audi TT: meest sportieve, mooie lijnen, zeer aantrekkelijke auto. Rijdersauto, zal niet veel verschillen van coupé wat stijfheid verwacht ik, hoewel ik wel iets las dat ie meer op comfort zal zijn gericht ? Wat ruimte betreft zal het wel minder zijn lijkt mij.
BMW 3-serie: mooie auto, BMW, dus zeer goed concept. Mooi interieur, zeer net en degelijke uitstraling met kap dicht (hard top staat echt heel goed, op foto's al, maar IRL zeker een bjoetie, believe me
Als iemand vraagt in een draad: weet iemand wat de afstand is tussen de wielen van een Opel Omega uit 1992, dan ga je toch ook niet antwoorden, "nee helaas, kan je niet helpen"

back ontopic:
Audi A4: een erg mooie cabrio, meest praktisch ook tezamen met de 3-serie, maar denk dat ie achterin zeker het meeste ruimte biedt, ook de kofferbak (ivm softtop). Nadeel: model verouderd, met name het interieur kan niet echt meer mee komen. Verder kwalitatief natuurlijk zeer goed. Trekt veel bekijks, zie je niet veel rijden.
Audi TT: meest sportieve, mooie lijnen, zeer aantrekkelijke auto. Rijdersauto, zal niet veel verschillen van coupé wat stijfheid verwacht ik, hoewel ik wel iets las dat ie meer op comfort zal zijn gericht ? Wat ruimte betreft zal het wel minder zijn lijkt mij.
BMW 3-serie: mooie auto, BMW, dus zeer goed concept. Mooi interieur, zeer net en degelijke uitstraling met kap dicht (hard top staat echt heel goed, op foto's al, maar IRL zeker een bjoetie, believe me

- MasterP
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 21 sep 2006, 18:03
kijk macboy zo mag ik de antwoorden graag zien 
heb zelf vorige week nog in oude audi tt cabrio gereden om een indruk te krijgen maar dat rijdt perfect alleen een nadeel ik zit klem tussen het stuur en midden console...
weet niet hoe dit bij het nieuwe model is omdat deze toch ietsje groter is geworden.

heb zelf vorige week nog in oude audi tt cabrio gereden om een indruk te krijgen maar dat rijdt perfect alleen een nadeel ik zit klem tussen het stuur en midden console...
weet niet hoe dit bij het nieuwe model is omdat deze toch ietsje groter is geworden.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Nieuwe model is minder claustrofobisch en zeker beter voor elkaar, hoewel Audi problemen blijft houden met de rechterknie en de middenconsole !! Bij de TT is dit overigens goed voor elkaar, dus geen probleem lijkt mij.
Overigens, de ideale motor in de TT is natuurlijk gewoon die 2.0T !
Nog iets: de 3-serie cabrio is wachten medio juni 2007 dacht ik
Overigens, de ideale motor in de TT is natuurlijk gewoon die 2.0T !
Nog iets: de 3-serie cabrio is wachten medio juni 2007 dacht ik
- MasterP
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 21 sep 2006, 18:03
ja en prijs technisch vind ik de 3.2 liter te duur in een tt en 2 liter gaat snel genoeg... van mij hadden ze ook wel de oude 1.8 turbo erin mogen houden.
dat wachten op de cabrio maakt niet uit (mits het een cabrio wordt) omdat de auto toch pas volgend jaar ingerolen wordt.
en moet zeggen ik was zeer te spreken over het interieur in de nieuwe audi tt coupe alleen had er niet op gelet of ik met rechter knie ruim in zat.
dat wachten op de cabrio maakt niet uit (mits het een cabrio wordt) omdat de auto toch pas volgend jaar ingerolen wordt.
en moet zeggen ik was zeer te spreken over het interieur in de nieuwe audi tt coupe alleen had er niet op gelet of ik met rechter knie ruim in zat.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Als ik moest kiezen uit bovenstaande drie auto's doe mij de TT roadster maar.
Echter zou ik nog liever een bmw coupe of sedan rijden dan een TT Roadster...
Heb ooit een nieuwe Cabrio gereden en hem weer vlot ingeruild na anderhalf jaar. Voor mij nooit meer...
Hier is nog een link met info MasterP
http://www.fourtitude.com/news/publish/ ... 2634.shtml
Echter zou ik nog liever een bmw coupe of sedan rijden dan een TT Roadster...
Heb ooit een nieuwe Cabrio gereden en hem weer vlot ingeruild na anderhalf jaar. Voor mij nooit meer...
Hier is nog een link met info MasterP
http://www.fourtitude.com/news/publish/ ... 2634.shtml
-
- Berichten: 54896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- romo
- Berichten: 27048
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Romo: reageer dan niet man! Hij stelt toch een vraag ???
Als iemand vraagt in een draad: weet iemand wat de afstand is tussen de wielen van een Opel Omega uit 1992, dan ga je toch ook niet antwoorden, "nee helaas, kan je niet helpen"
En ik geef een antwoord, mischien niet passend voor jou, wel voor mij........lokt in elk geval discussie uit, en daar gaat het toch om? Wel met respect overigens...............................................
Als iemand vraagt in een draad: weet iemand wat de afstand is tussen de wielen van een Opel Omega uit 1992, dan ga je toch ook niet antwoorden, "nee helaas, kan je niet helpen"
En ik geef een antwoord, mischien niet passend voor jou, wel voor mij........lokt in elk geval discussie uit, en daar gaat het toch om? Wel met respect overigens...............................................
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Off topic...
Misschien dat je op een motor veel en veel minder gehinderd wordt door andere weggebruikers en verkeersremmende maatregelen? Daar zit voor mij het gevoel van vrijheid in het motorrijden. En die helm is dan echt geen storende factor.Mari Oh Oh! schreef:
Motoren, je moet ervan houden. Doe je dat niet dan is een cabrio een prettigere manier om eigenlijk nog meer van je omgeving te genieten. Ik bedoel, waar blijft je gevoel van vrijheid met zo'n stuk plastic op je kop?
- romo
- Berichten: 27048
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Elmar schreef:Off topic...
Misschien dat je op een motor veel en veel minder gehinderd wordt door andere weggebruikers en verkeersremmende maatregelen? Daar zit voor mij het gevoel van vrijheid in het motorrijden. En die helm is dan echt geen storende factor.Mari Oh Oh! schreef:
Motoren, je moet ervan houden. Doe je dat niet dan is een cabrio een prettigere manier om eigenlijk nog meer van je omgeving te genieten. Ik bedoel, waar blijft je gevoel van vrijheid met zo'n stuk plastic op je kop?
Geheel mee eens...................