http://www.dtzopleidingen.nl/info_oplei ... resse.html" onclick="window.open(this.href);return false;romo schreef:![]()
![]()
![]()
Hoe zo`n draadje weer van het rechte pad afgaat.................................
ps mijn secretaresse is.....................................ach wat gaat jullie dat aan, net zo min als mijn betalingsverkeer en ander verkeer........................![]()
Ergernis over administratie kosten
-
Tom
- Berichten: 22488
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Ergernis over administratie kosten
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: Ergernis over administratie kosten
En jij denkt dat er geen kosten zijn bij automatische incasso........naïefTom schreef:Dat kan toch? Alleen betaal je administratiekosten. Zijn toch ook extra kosten om die acceptgiro af te drukken en op de post te doen?Eric H schreef:Romo je hebt helemaal gelijk.....
Ik ga toch niet overal mijn portomonnee neerleggen waar mensen geld uit kunnen halen als zij denken daar recht op te hebben.
Ik bepaal zelf wel wanneer er betaald wordt, en op die manier houd je voor jezelf overzicht.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Ergernis over administratie kosten
Minder dan een acceptgiro afdrukken, daar een envelop omheen doen én een postzegel opdoen.
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Ergernis over administratie kosten
Tom schreef:rustig RicoRico schreef:Romo.. zo'n lekker MILF secretaresse, met zo'n kort rokje en hotpants en een ondeugend brilletje en natuurlijk vette hoerige lippestift..?
Dat kan toch? Alleen betaal je administratiekosten. Zijn toch ook extra kosten om die acceptgiro af te drukken en op de post te doen?Eric H schreef:Romo je hebt helemaal gelijk.....
Ik ga toch niet overal mijn portomonnee neerleggen waar mensen geld uit kunnen halen als zij denken daar recht op te hebben.
Ik bepaal zelf wel wanneer er betaald wordt, en op die manier houd je voor jezelf overzicht.
Dus in den beginne hoorde je er geen mens over, en nu iedereen op deze wijze betaalt moet er in eens kosten in rekening worden gebracht.
Het is net als dat iedereen een bank/pin pas moest, en nu heeft iedereen er eentje, kan je er vervolgens €3,-- per kwartaal voor gaan dokken.
Het stinkt gewoon aan alle kanten IMHO..............................maar das ouderwets gezwets zeker.................................
Bedenk; wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.........................slingert de V8 nog eens aan .................................
-
Wouter81
- Berichten: 9534
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: Ergernis over administratie kosten
Ik lees selectief, waar zijn die piccies van die secretaresse? 
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: Ergernis over administratie kosten
Ik betaal acceptgiro's gewoon via internet bankieren hoor......Peric schreef:Minder dan een acceptgiro afdrukken, daar een envelop omheen doen én een postzegel opdoen.
Dus enveloppe en postzegel heb ik niet nodig.
Buiten dat, als dit wel het geval zou zijn, zijn het kosten waar ik zelf voor kies en geen kosten die me opgedrongen worden door de "crediteur"
De "crediteur" die onder het kopje "administratiekosten" een bedrag opvoert wat door mij niet te controleren is, maar die ik maar wel even moet accepteren omdat ik niet betaal op de manier waarop hij/zij het het liefste zien.
Ben het wel eens met Romo, wie betaalt, bepaald.
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Ergernis over administratie kosten
Yep, voor rechtstreeks declareren wel. Maar dat doe ik alleen bij de boeven van Menzis, de rest loopt via een factoringmaatschappij rechtstreeks naar de patiënt.romo schreef:Sterker; zakelijk zijn we verplicht de declaraties electronisch aan te leveren (VECOZO), dat zal voor jouw toch ook gelden Stephan?
Overigens boek ik al twee jaar een vast bedrag per maand naar privé als "salaris", ter voorbereiding op onderhandeling met de belastinginspecteur straks voor overstap naar BV. Als eenmanszaak heb je officiëel geen salaris
Bijkomend voordeel is dat het overzichtelijk is wat je uitgeeft / kan uitgeven.
Stephan
-
Tom
- Berichten: 22488
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Ergernis over administratie kosten
Natuurlijk wel. Maar automatisch incasso kun je voor een groot deel automatiseren (kost een bedrijf eenmalig geld voor juiste software/werkwijze). Vervolgens kun je met een druk op de knop de boel verwerken middels een boekhoudpakket.Eric H schreef: En jij denkt dat er geen kosten zijn bij automatische incasso........naïef
Afdrukken (op speciaal papier) en versturen acceptgiro's, terugkomende bezigheid, kost een bedrijf dus meer tijd en dus geld.
Logisch dat een bedrijf, welke voor een kleine groep mensen hogere kosten moet maken (omdat ze een briefje in de bus willen met een aangehechte acceptgiro), de boel aan hen gaat doorrekenen. Waarom moet ik als klant (indirect) betalen omdat een andere klant voor hogere administratiekosten dan noodzakelijk zorgt?
-
Tom
- Berichten: 22488
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Ergernis over administratie kosten
Jij niet, maar dat bedrijf wel. Hoe komen die acceptgiro's dan bij jou thuis?Eric H schreef: Ik betaal acceptgiro's gewoon via internet bankieren hoor......
Dus enveloppe en postzegel heb ik niet nodig.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Ergernis over administratie kosten
Dank je wel Tom..Tom schreef:Jij niet, maar dat bedrijf wel. Hoe komen die acceptgiro's dan bij jou thuis?Eric H schreef: Ik betaal acceptgiro's gewoon via internet bankieren hoor......
Dus enveloppe en postzegel heb ik niet nodig.
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: Ergernis over administratie kosten
Er moeten uberhaupt geen kosten berekend worden voor de manier waarop je je factuur betaalt......
Of je nou via een automatische incasso betaald of via een acceptgiro.
vwb enveloppe en postzegel........aha op die manier....
Waar Romo ook wel een beetje op doelt zijn facturen waar tegenwoordig steeds meer termen op komen te staan waar je niet exact van weet waar ze voor staan en of het bedrag wat er voor gerekend wordt ook wel rechtvaardig is.
Want waarom betaal ik bij het ene bedrijf € 1,30 administratiekosten en bij het andere € 2,- ??
Of je nou via een automatische incasso betaald of via een acceptgiro.
vwb enveloppe en postzegel........aha op die manier....
Waar Romo ook wel een beetje op doelt zijn facturen waar tegenwoordig steeds meer termen op komen te staan waar je niet exact van weet waar ze voor staan en of het bedrag wat er voor gerekend wordt ook wel rechtvaardig is.
Want waarom betaal ik bij het ene bedrijf € 1,30 administratiekosten en bij het andere € 2,- ??
-
Tom
- Berichten: 22488
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Ergernis over administratie kosten
Is wat voor te zeggen, maar blijft de keus van het bedrijf. Het ene bedrijf stopt administratiekosten in de prijs van hun dienst/product, en het andere kiest ervoor het los te berekenen. Bij mijn opticien (lenzen) krijg ik "korting" (express tussen haakjes) als ik via automatisch incasso betaal. Het kan een bedrijf geld besparen als iedereen met automatisch incasso gaat betalen, dus niet zo gek dat ze dat stimuleren (met korting of andersom door administratiekosten). Scheelt weer een secretaresse die een dag in de week bezig is om de maandelijkse acceptgiro's in orde te krijgen.Eric H schreef:Er moeten uberhaupt geen kosten berekend worden voor de manier waarop je je factuur betaalt......
Of je nou via een automatische incasso betaald of via een acceptgiro.
vwb enveloppe en postzegel........aha op die manier....
Waar Romo ook wel een beetje op doelt zijn facturen waar tegenwoordig steeds meer termen op komen te staan waar je niet exact van weet waar ze voor staan en of het bedrag wat er voor gerekend wordt ook wel rechtvaardig is.
Want waarom betaal ik bij het ene bedrijf € 1,30 administratiekosten en bij het andere € 2,- ??
Kosten die niemand kan uitleggen is trouwens ook een irritatie van mij hoor.
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Ergernis over administratie kosten
Ken je de belastingdienst?Eric H schreef:Ben het wel eens met Romo, wie betaalt, bepaald.
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: Ergernis over administratie kosten
Tegenwoordig wel. Maar ik praat over de tijd dat cheque's langzaam aan het verdwijnen waren en je op een gegeven moment nog alleen kon pinnen. M'n pa was de tijd eigenlijk ver voorruitRico schreef:Casper schreef:Je doet me denken aan m'n vader. Die wilde vroeger nooit pinnen/geld uit de muur halen. Omdat hij 't niet vertrouwde![]()
You're getting old!
Met al dat skimmen heeft ie natuurlijk wel gelijk.
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: Ergernis over administratie kosten
Ja, absoluut, niets dan goede ervaringen mee.....Ruben schreef:Ken je de belastingdienst?Eric H schreef:Ben het wel eens met Romo, wie betaalt, bepaald.
Spaar daar harder dan op mijn eigen rekening
Dat is hetzelfde als het kopje koffie dat je "krijgt" bij de kapper......Tom schreef:Bij mijn opticien (lenzen) krijg ik "korting" (express tussen haakjes) als ik via automatisch incasso betaal.
Zit gewoon in de prijs verwerkt hoor...maar daarom had je zelf de haakjes al geplaatst natuurlijk
Vraag me oprecht af of zaken echt wel goedkoper worden als iedereen via automatische incasso betaald, ik durf te gokken van niet.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
Re: Ergernis over administratie kosten
ik zie dat ze op mijn snelheidsboetes ook al administratiekosten rekenen, 6 euro maar liefst!
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Ergernis over administratie kosten
Das niet waar Romo! Wij rekenen ook administratiekosten voor alle betalingen behalve automatische incasso's. We vragen duidelijk en expliciet om alleen een vermelding van het factuurnummer bij het overboeken.. en toch presteert men het tot nu toe op 47 (!!!!) verschillende manieren naar ons over te maken met de meest wilde omschrijvingen, zodat je handmatig al die betalingen mag napluizen. Dan heb ik het nog niet over de mensen die GEEN omschrijving vermelden (dit vergeten) of een verkeerd factuurnummer vermelden.. en dan toevallig een ander adres inmiddels hebben gekregen en niet dezelfde achternaam gebruiken wat bij de bankrekening is opgegeven en in onze administratie. Met een automatische incasso heb je 0,0 van dit soort problemen, gaat ook echt volledig automatisch.romo schreef:Waar ik mij druk om maak;
Gewoon de kosten opschroeven, mij er mee opzadelen, terwijl er gewoon een alternatief is maar dat niet communiceren.........................................ze verdien er gewoon aan, dat kan niet anders...........................
Wie betaalt..........die bepaalt..........................
We boeken zo rond de 2000 tot 2500 betalingen per maand waarvan bijna 30% van de klanten die zelf overmaken handmatig nagekeken moet worden omdat het een zooitje is. Hier komen zoveel kosten (tijd) achter weg.. we maken er verlies op ondanks die administratiekosten. ALSJEBLIEFT laat iedereen met auto incasso betalen.. Staat wel tegenover dat we flexibel met storneringen omgaan. Als een klant dat doet zal er vast een gegronde reden voor zijn en nemen we even netjes contact op.
Oh ik kan hier wel een boek vol over schrijven
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Ergernis over administratie kosten
Dat iedereen het verkeerd overmaakt, zonder nota nr enz wil nog niet zeggen dat ik dat zo doe......................
Het gaat er om dat als men deze kosten wil declareren ( op zich nog te snappen) dat ik dat dan graag van te voren wil weten, en alternatieven dan voor mezelf kan bepalen, in mijn geval was dat dus niet zo, ik wist van niets, maar wel betalen; dat is dus de ergernis................terwijl er een simpel alternatief was; de periodieke overboeking
Er wordt hier te veel uit het perspectief geplaatst..........................
Het gaat er om dat als men deze kosten wil declareren ( op zich nog te snappen) dat ik dat dan graag van te voren wil weten, en alternatieven dan voor mezelf kan bepalen, in mijn geval was dat dus niet zo, ik wist van niets, maar wel betalen; dat is dus de ergernis................terwijl er een simpel alternatief was; de periodieke overboeking
Er wordt hier te veel uit het perspectief geplaatst..........................
- Jeroen van Emmerik
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 17:09
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
Re: Ergernis over administratie kosten
romo, leg de schuld even bij de banken. die vragen gewoon meer geld om een accept betaling te verwerken dan een incasso. de banken willen de acceptgiro weg hebben en dat gaan ze, net als bij de betaalcheque, via de kosten doen..
check je bankkosten.
op het laatst van de betaalcheque kostte die 7.50 gulden per stuk om die in te wisselen als bedrijf.. echt niet grappig!
bij een periodieke overboeking 'kan' er best veel fout gaan en dat geeft ergernis aan de andere kant...
check je bankkosten.
op het laatst van de betaalcheque kostte die 7.50 gulden per stuk om die in te wisselen als bedrijf.. echt niet grappig!
bij een periodieke overboeking 'kan' er best veel fout gaan en dat geeft ergernis aan de andere kant...
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Ergernis over administratie kosten
Tikfoutje in het factuurnummer of het bedrag is zo gemaakt, en dat gebeurd natuurlijk nét op het moment dat je verhuist bent, de bestelling onder je nieuwe gegevens hebt geplaatst en de bank (of jij) de NAW gegevens bij het rekeningnummer nog niet gewijzigd heeft. Gevolg is dat ik flink wat tijd moet steken in het zoeken van de juiste factuur wat kosten met zich meebrengt.romo schreef:Dat iedereen het verkeerd overmaakt, zonder nota nr enz wil nog niet zeggen dat ik dat zo doe......................
Wij wijzen klanten er overigens wel van te voren op dat je administratiekosten moet betalen. Wanneer je kiest voor automatische incasso tijdens de bestelling worden deze administratiekosten gecrediteerd. Als je er niet van te voren op de hoogte van wordt gebracht snap ik dat je er pissig van wordt. Moet je die kosten eigenlijk wel betalen? Als nergens tijdens het bestellen van het product/dienst deze kosten vermeld worden?
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Ergernis over administratie kosten
Ik snap je punt Romo.....principe is gewoon ik betaal dus ik bepaal...alleen door diverse omstandigheden kan dit niet altijd meer.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13056
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Ergernis over administratie kosten
Ik sluit me volledig bij Maurice aan, heb het afgelopen half jaar tijdens mijn stage ook dagelijks betaling gedaan/gecontroleerd, vreselijk als je weer tussen oude contracten moet neuzen omdat mensen de meest idiote dingen bij een overschrijving vermelden.
Zelf vind ik automatische incasso ook gewoon lekker makkelijk.
Zelf vind ik automatische incasso ook gewoon lekker makkelijk.
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Ergernis over administratie kosten
Daarom maak ik gebruik van een factoringmaatschappij. Tegen een vaste vergoeding per nota versturen en innen ze voor mij de acceptgiro's. De vage betalingen mogen zij uitzoeken. Na 30 dagen krijg ik gewoon mijn poen, geen gezeur dat mensen inderdaad zonder betalingskenmerk overboeken, of van een zakelijke rekening zodat jij maar moet gokken van wie de betaling eigenlijk is, of nog erger, van de rekening van de nieuwste scharrel ...
Iets wat wel begint op te vallen is dat de afgelopen maanden het aantal laatbetalers en wanbetalers flink stijgt. En mensen hebben er een handje van om de centen achter de komma niet in te voeren als ze electronisch bankieren.
Zelf heb ik alleen de wegenbelasting als automatische incasso. De rest voer ik in via internetbankieren.
Waar ik ook blij me ben is dat steeds meer webshops betaling via iDeal mogelijk maken. Scheelt een hoop gedoe
Stephan
Iets wat wel begint op te vallen is dat de afgelopen maanden het aantal laatbetalers en wanbetalers flink stijgt. En mensen hebben er een handje van om de centen achter de komma niet in te voeren als ze electronisch bankieren.
Zelf heb ik alleen de wegenbelasting als automatische incasso. De rest voer ik in via internetbankieren.
Waar ik ook blij me ben is dat steeds meer webshops betaling via iDeal mogelijk maken. Scheelt een hoop gedoe
Stephan
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Ergernis over administratie kosten
Ik vind zo`n factoring maatschappij simpel te duur, Fa-med bv, snoept gewoon te veel van mijn tarieven af ( en die zijn al niet zo bijster hoog, zeker niet in vergelijking met jouw vak Stephan) en anderen zijn grofweg niet goedkoper.
Komt bij dat we toch verplicht electronisch moeten declareren en en ouderwetse "particulier verzekerde" nagenoeg uitgestorven is. ( Buiten de kosten om is het daarom dus ook niet lonend voor ons om een factoring bedrijf in te schakelen).
De 2 man en een paarde kop die dan toch nog moeten betalen omdat ze geen aanvullende verzekering hebben laat ik ter plekke cash en gepast betalen ( patiënten zijn vooraf hier over in kennis gesteld uiteraard)..................wisselgeld doe ik ook niet aan, en pinnen evenmin ( maar dat was hier al bekend
) Klinkt hard, werk echter perfect..........................
Komt bij dat we toch verplicht electronisch moeten declareren en en ouderwetse "particulier verzekerde" nagenoeg uitgestorven is. ( Buiten de kosten om is het daarom dus ook niet lonend voor ons om een factoring bedrijf in te schakelen).
De 2 man en een paarde kop die dan toch nog moeten betalen omdat ze geen aanvullende verzekering hebben laat ik ter plekke cash en gepast betalen ( patiënten zijn vooraf hier over in kennis gesteld uiteraard)..................wisselgeld doe ik ook niet aan, en pinnen evenmin ( maar dat was hier al bekend
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider], Google [Bot], liquidpopcorn, RJK, Roeland, Sabberjoch en 4 gasten
