Ergernis over administratie kosten
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ergernis over administratie kosten
Uiteraard heeft iedereen vaste lasten, nu ben ik niet zo van de automatische incasso`s, sterker ik heb er een bloedhekel aan. Mijn persoonlijke betalingsverkeer is een competentie waar ik volledig voor verantwoordelijk ben en wens die niet uit handen te geven, noem het ouderwets, noem het conservatief, zo doe ik het en niet anders.
Betaling gaat grotendeels middels acceptgirokaarten, tot mijn volle tevredenheid. Wat schets mijn verbazing; de laatste tijd krijg ik administratie kosten, voor het gebruik van deze acceptgiro`s, opgelegd................................
.WTF :fy: dat weiger ik echt te betalen, ik dus de nodige scherpe mailtjes verstuurd....................nee mijnheer dan moet u maar even tekenen voor het automatisch afschrijven......................sorry mevrouw, daar doe ik niet aan.
Blijft er een mogelijkheid na lang zeuren over; de periodieke overboeking, je krijgt dan geen acceptgiro of nota meer, dus ook geen administratieve kosten.................dus wel even in de gaten houden dat je betaalt.
Nou doe dat dan maar, wat een gezeik toch ook allemaal...............................
Betaling gaat grotendeels middels acceptgirokaarten, tot mijn volle tevredenheid. Wat schets mijn verbazing; de laatste tijd krijg ik administratie kosten, voor het gebruik van deze acceptgiro`s, opgelegd................................
.WTF :fy: dat weiger ik echt te betalen, ik dus de nodige scherpe mailtjes verstuurd....................nee mijnheer dan moet u maar even tekenen voor het automatisch afschrijven......................sorry mevrouw, daar doe ik niet aan.
Blijft er een mogelijkheid na lang zeuren over; de periodieke overboeking, je krijgt dan geen acceptgiro of nota meer, dus ook geen administratieve kosten.................dus wel even in de gaten houden dat je betaalt.
Nou doe dat dan maar, wat een gezeik toch ook allemaal...............................
Laatst gewijzigd door romo op 28 jul 2009, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Ergernis over administratie kosten
Je loopt achter Romo, maar je zit nog in denial.
- Dennis Cavallino
Waar maak je je druk om? Is toch logisch dat je bestraft wordt wegens 't veroorzaken van zoveel administratieve romslomp terwijl 't allemaal sneller, makkelijker en vooral overzichtelijker kan? Acceptgiro's, brrrrrrrrr.
Ik heb juist alles op automatische incasso gezet. Nota's die binnenkomen geef ik aan mijn vriendin (als ze die nog niet had gepakt uit de brievenbus). Ik moet zeggen, op die manier krijgen we bijzonder weinig post, heerlijk!
Wij hebben veel klanten die ook via automatische overboeking betalen, of via machtiging, maar wij versturen gewoon geeneens nota's als 't gaat om periodieke betalingen. Pas bij betalingsherinneringen of nota's bij rekening courant posten of iets dergerlijks die door ons zijn voorgeschoten.
Ik heb juist alles op automatische incasso gezet. Nota's die binnenkomen geef ik aan mijn vriendin (als ze die nog niet had gepakt uit de brievenbus). Ik moet zeggen, op die manier krijgen we bijzonder weinig post, heerlijk!
Wij hebben veel klanten die ook via automatische overboeking betalen, of via machtiging, maar wij versturen gewoon geeneens nota's als 't gaat om periodieke betalingen. Pas bij betalingsherinneringen of nota's bij rekening courant posten of iets dergerlijks die door ons zijn voorgeschoten.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Waar ik mij druk om maak;
Gewoon de kosten opschroeven, mij er mee opzadelen, terwijl er gewoon een alternatief is maar dat niet communiceren.........................................ze verdien er gewoon aan, dat kan niet anders...........................
Wie betaalt..........die bepaalt..........................
Gewoon de kosten opschroeven, mij er mee opzadelen, terwijl er gewoon een alternatief is maar dat niet communiceren.........................................ze verdien er gewoon aan, dat kan niet anders...........................
Wie betaalt..........die bepaalt..........................
- Casper
Je doet me denken aan m'n vader. Die wilde vroeger nooit pinnen/geld uit de muur halen. Omdat hij 't niet vertrouwde
You're getting old! 

-
Nou ik ben 20, maar automatische incasso is ook niet alles hoor. Ik heb toen bijvoorbeeld ontzettend veel gezeur gehad met KPN en ook een keer met Multikabel (nu Ziggo). Beide bedrijven haalden "per ongeluk" twee keer het maand bedrag eraf. Moet je godverdomme weken communiceren om je geld terug te krijgen. Als je het lekker zelf overmaakt heb je daar geen last van.
- romo
Oud worden doen we allemaal, als je mazzel hebt........................
Ik ben de baas over mijn eigen centen, en ik bepaal wanneer er betaald wordt..............simpel.............
Ik ben de baas over mijn eigen centen, en ik bepaal wanneer er betaald wordt..............simpel.............
-
Heel simpel via internet aan je bank doorgegeven dit terug te boeken. Heb dit tot treurens toe met een internetprovider gedaan.Roy schreef:Nou ik ben 20, maar automatische incasso is ook niet alles hoor. Ik heb toen bijvoorbeeld ontzettend veel gezeur gehad met KPN en ook een keer met Multikabel (nu Ziggo). Beide bedrijven haalden "per ongeluk" twee keer het maand bedrag eraf. Moet je godverdomme weken communiceren om je geld terug te krijgen. Als je het lekker zelf overmaakt heb je daar geen last van.
- romo
Excact................................Roy schreef:Nou ik ben 20, maar automatische incasso is ook niet alles hoor. Ik heb toen bijvoorbeeld ontzettend veel gezeur gehad met KPN en ook een keer met Multikabel (nu Ziggo). Beide bedrijven haalden "per ongeluk" twee keer het maand bedrag eraf. Moet je godverdomme weken communiceren om je geld terug te krijgen. Als je het lekker zelf overmaakt heb je daar geen last van.
- RVV
Casper schreef:Je doet me denken aan m'n vader. Die wilde vroeger nooit pinnen/geld uit de muur halen. Omdat hij 't niet vertrouwde![]()
You're getting old!
Met al dat skimmen heeft ie natuurlijk wel gelijk.
-
Zonder automatische incasso heb je dit gezeik dus nietRuben schreef:Heel simpel via internet aan je bank doorgegeven dit terug te boeken. Heb dit tot treurens toe met een internetprovider gedaan.Roy schreef:Nou ik ben 20, maar automatische incasso is ook niet alles hoor. Ik heb toen bijvoorbeeld ontzettend veel gezeur gehad met KPN en ook een keer met Multikabel (nu Ziggo). Beide bedrijven haalden "per ongeluk" twee keer het maand bedrag eraf. Moet je godverdomme weken communiceren om je geld terug te krijgen. Als je het lekker zelf overmaakt heb je daar geen last van.

-
Elke maand een acceptgiro voor weet ik veel wat uitschrijven vind ik een hoop gezeik.Roy schreef:Zonder automatische incasso heb je dit gezeik dus nietRuben schreef:Heel simpel via internet aan je bank doorgegeven dit terug te boeken. Heb dit tot treurens toe met een internetprovider gedaan.Roy schreef:Nou ik ben 20, maar automatische incasso is ook niet alles hoor. Ik heb toen bijvoorbeeld ontzettend veel gezeur gehad met KPN en ook een keer met Multikabel (nu Ziggo). Beide bedrijven haalden "per ongeluk" twee keer het maand bedrag eraf. Moet je godverdomme weken communiceren om je geld terug te krijgen. Als je het lekker zelf overmaakt heb je daar geen last van.

-
Nah valt mee. Via internetbankieren de acceptgiro invullen is vrij simpel 

- romo
Elke maand een acceptgiro voor weet ik veel wat uitschrijven vind ik een hoop gezeik.
Dat vind ik dus helemaal niet, het geeft tevens meer controle en overzicht in je financiële administratie................................en daar houd ik dan wel weer van persoonlijk...............
Laatst gewijzigd door romo op 28 jul 2009, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- SteV6
Vul jij je declaraties voor de zorgverzekeraars ook nog in op papieren formulieren dan? En papieren dossiers of zit dat inmiddels in een softwarepakket?
Ik werk 100% kaartvervangend, zelfs correspondentie gaat door de scanner en wordt gekoppeld aan het dossier. En leveranciers printen niet eens meer een acceptgiro, ze geven alleen de 16 cijferige code nog op voor het electronisch bankieren ...
Stephan
Ik werk 100% kaartvervangend, zelfs correspondentie gaat door de scanner en wordt gekoppeld aan het dossier. En leveranciers printen niet eens meer een acceptgiro, ze geven alleen de 16 cijferige code nog op voor het electronisch bankieren ...
Stephan
- romo
Ik heb het over mijn persoonlijk/prive betaling verkeer, zakelijk heb ik een secretaresse, een prima software pakket, das geen vergelijk...............................daar merk ik niet eens wat van, ja dat het op de rekening staat, dat wel natuurlijk.............SteV6 schreef:Vul jij je declaraties voor de zorgverzekeraars ook nog in op papieren formulieren dan? En papieren dossiers of zit dat inmiddels in een softwarepakket?
Stephan

Sterker; zakelijk zijn we verplicht de declaraties electronisch aan te leveren (VECOZO), dat zal voor jouw toch ook gelden Stephan?
Laatst gewijzigd door romo op 28 jul 2009, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peric
Je kunt op je telebankieren toch prima zien wat je allemaal betaald hebt Romo?romo schreef:Elke maand een acceptgiro voor weet ik veel wat uitschrijven vind ik een hoop gezeik.
Dat vind ik dus helemaal niet, het geeft tevens meer controle en overzicht in je financiële administratie................................en daar houd ik dan wel weer van persoonlijk...............
-
romo schreef:Elke maand een acceptgiro voor weet ik veel wat uitschrijven vind ik een hoop gezeik.
Dat vind ik dus helemaal niet, het geeft tevens meer controle en overzicht in je financieele administratie................................en daar houd ik dan wel weer van persoonlijk...............
Als je je bank nou laat boeken door je administratiemiep en zorgt dat je zelf overzichten uit je administratieve systeem kan draaien of laten draaien, heb je er denk ik net zoveel grip op. Je hebt toch meer man personeel lopen? Je kan ook een betalingsrun laten maken zodat je periodiek geld laten overmaken nadat jij hebt getekend, maar dat is waarschijnlijk wat je nu gaat doen met deze oplossing

:edit:
En je hebt zelf al antwoord gegeven... Laten we het erop houden dat dit een zomer ergenis is. Je kan het dus wel.

- romo
Jullie halen prive en zakelijk door elkaar...........................
Prive heb ik er niet zo veel werk aan, ik wil dat ook zelf doen, gaat mijn secretaresse toch niets aan lijkt me..........................
Anyway, pinnen moet tegenwoordig en automatisch incasso`s ook blijkbaar..................................maar niet bij mij.....................................
Prive heb ik er niet zo veel werk aan, ik wil dat ook zelf doen, gaat mijn secretaresse toch niets aan lijkt me..........................
Anyway, pinnen moet tegenwoordig en automatisch incasso`s ook blijkbaar..................................maar niet bij mij.....................................

- RVV
Romo.. zo'n lekker MILF secretaresse, met zo'n kort rokje en hotpants en een ondeugend brilletje en natuurlijk vette hoerige lippestift..?

- Peric
Kort rokje én Hotpants? Beetje teveel van het goede?Rico schreef:Romo.. zo'n lekker MILF secretaresse, met zo'n kort rokje en hotpants en een ondeugend brilletje en natuurlijk vette hoerige lippestift..?

- MartijnGizmo
Ik hoor het al, binnenkort een verkoopassistente bij Meditras... 
"zal ik even met de chef demonstreren hoe dit bed ligt?"

"zal ik even met de chef demonstreren hoe dit bed ligt?"
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Romo je hebt helemaal gelijk.....
Ik ga toch niet overal mijn portomonnee neerleggen waar mensen geld uit kunnen halen als zij denken daar recht op te hebben.
Ik bepaal zelf wel wanneer er betaald wordt, en op die manier houd je voor jezelf overzicht.
Ik ga toch niet overal mijn portomonnee neerleggen waar mensen geld uit kunnen halen als zij denken daar recht op te hebben.
Ik bepaal zelf wel wanneer er betaald wordt, en op die manier houd je voor jezelf overzicht.
-
rustig RicoRico schreef:Romo.. zo'n lekker MILF secretaresse, met zo'n kort rokje en hotpants en een ondeugend brilletje en natuurlijk vette hoerige lippestift..?

Dat kan toch? Alleen betaal je administratiekosten. Zijn toch ook extra kosten om die acceptgiro af te drukken en op de post te doen?Eric H schreef:Romo je hebt helemaal gelijk.....
- romo

Hoe zo`n draadje weer van het rechte pad afgaat.................................
ps mijn secretaresse is.....................................ach wat gaat jullie dat aan, net zo min als mijn betalingsverkeer en ander verkeer........................