- Stéphane
Ik heb nu echt een wazig probleem. Mijn avatar, hier links te zien, ziet er momenteel nogal donker uit. Met weinig contrast en kleuren, minder in ieder geval dan de originele JPG. Als ik dezelfde JPG op mijn PC bekijk ziet-ie er wel goed uit. Hij staat nu op een UPC server geparkeerd, omdat ik daar nog wat ruimte over had.
Weet iemand of dat er mee te maken heeft? Lijkt haast wel, maar ik kan het alleen niet beargumenteren.
Weet iemand of dat er mee te maken heeft? Lijkt haast wel, maar ik kan het alleen niet beargumenteren.
- Knot
Re: Avatar niet OK
Misschien dat ie net wat verkleind wordt ofzo? Kan me haast niets anders voorstellen...
Beetje het verhaal van je ziet adriaan en je krijgt gerard...
Beetje het verhaal van je ziet adriaan en je krijgt gerard...
- N!co
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Zit je niet naar een oude versie van het jpegje te kijken uit je tijdelijke internetbestanden?
- Stéphane
@Knot: Op mijn laptop ziet-ie er wel goed uit.
@Nico: Als ik de jpg als losse link bekijk ziet hij er ook nog donkerder uit.
Echt wazig.
Echt wazig.
- MartijnGizmo
Kleurprofiel? Is het in Firefox hetzelfde als IE?
- Linc (Bas)
post die orginele jpg ook eens dan. En dat hij op een upc server staat veranderd niks aan de afbeelding.
- Stéphane
@Martijn: Ja, volgens mij wel. Zal dat ook nog even bekijken. Had ook al met kleurprofiel zitten rommelen op de videokaart, maar dat maakt ook niet uit. En ik had ook niets veranderd, dus het was echt van de een op de andere dag zoals het nu dus is.

Ik denk dat het een probleem is met mijn monitor, maar ik probeer te achterhalen of het ook ergens anders aan kan liggen waar ik niet aan gedacht heb of bekend mee ben.
Ik werk nu met mijn laptop en daarop ziet hij er wel gewoon goed uit.
Linc (Bas) schreef:post die orginele jpg ook eens dan. En dat hij op een upc server staat veranderd niks aan de afbeelding.
Ik denk dat het een probleem is met mijn monitor, maar ik probeer te achterhalen of het ook ergens anders aan kan liggen waar ik niet aan gedacht heb of bekend mee ben.
Ik werk nu met mijn laptop en daarop ziet hij er wel gewoon goed uit.
- Max V
Er is geen verschil tussen het plaatje en de avater 
- Linc (Bas)
dat is inderdaad hetzelfde plaatje, ik bedoelde de orginele foto's 
anyway heb je al geprobeerd je zonnebril af te zetten, daar wordt het meestal ook weer een stuk lichter van
anyway heb je al geprobeerd je zonnebril af te zetten, daar wordt het meestal ook weer een stuk lichter van
- Macboy
Dat heeft met de nieuwe WRP te maken (Windows Realistic Photophase).
Windows wil de foto's nu een nog realistischere look geven, door de echtheid zodanig te benaderen dat de foto's er ook steeds ouder uit gaan zien, net zoals in het echt.
Je kunt dit uitschakelen bij Extra / Tools / Vintage
Succes !
Windows wil de foto's nu een nog realistischere look geven, door de echtheid zodanig te benaderen dat de foto's er ook steeds ouder uit gaan zien, net zoals in het echt.
Je kunt dit uitschakelen bij Extra / Tools / Vintage
Succes !
- N!co
Dat maakt niet uit. Ik weet niet hoe dat werkt me IE, maar gooi je cache maar eens leeg.Stéphane schreef:@Knot: Op mijn laptop ziet-ie er wel goed uit.
Echt wazig.
- Stéphane
Bedankt voor het goede advies en technisch zeer goed onderlegde advies
LOL @ Macboy
Nu net een andere monitor erbij gehaald en het ligt aan de monitor
LOL @ Macboy
Nu net een andere monitor erbij gehaald en het ligt aan de monitor
- Stéphane
OK. Dit is dus echt bizar.
Nu de oude monitor weer terug aangesloten en bij IE7 ziet het er wel goed uit en bij FF 3.5.1 ziet het er niet goed uit.
Lijkt dus wel alsof FF de kwaliteit omlaag haalt.
Nu de oude monitor weer terug aangesloten en bij IE7 ziet het er wel goed uit en bij FF 3.5.1 ziet het er niet goed uit.
Lijkt dus wel alsof FF de kwaliteit omlaag haalt.
- Stéphane
Goed.
Ondertussen FF 3.0.12 geïnstalleerd en daarmee is het probleem opgelost. Nu begrijp ik ook waar FF 3.5.1 het pochen met snelheid vandaan haalt. Ze brengen de kwaliteit dus gewoon omlaag
Ondertussen FF 3.0.12 geïnstalleerd en daarmee is het probleem opgelost. Nu begrijp ik ook waar FF 3.5.1 het pochen met snelheid vandaan haalt. Ze brengen de kwaliteit dus gewoon omlaag
- Stéphane
Probleem met kwaliteit wat ik dus had was dus dat bij mijn avatar je de tuien van de brug bij FF 3.5.1 als het ware niet meer zag. Bij 3.0.12 dus wel weer.
Raar verhaal. Maar ik heb ook de instelbaarheid van kwaliteit ook (nog) nergens kunnen vinden.
Raar verhaal. Maar ik heb ook de instelbaarheid van kwaliteit ook (nog) nergens kunnen vinden.
- Stéphane
W00T
Nerd-alert
Bij Google Chrome ook geen probleem. Net mijn neef gebeld, die als vrij hoogaangeschreven Java-ontwikkelaar bekend staat. Die raadde me sowieso al Chrome boven Firefox aan.
Dus zodoende die maar gelijk geïnstalleerd
Edit: tekstuele verbetering
Dus zodoende die maar gelijk geïnstalleerd
Edit: tekstuele verbetering
Laatst gewijzigd door Stéphane op 28 jul 2009, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Tom
Als je niks om je privacy geeftStéphane schreef: Die raadde me sowieso al Chrome boven Firefox aan.
http://www.pcworld.com/article/150860/g ... k=rss_news" onclick="window.open(this.href);return false;
- N!co
Installeer Opera dan ook gelijk maar.