Christian Albers analyseert zichzelf

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Christian Albers analyseert zichzelf

Bericht door Dennis Cavallino » 29 okt 2006, 12:31

Het seizoen zit er op en ik moet zeggen dat het een beetje een vlak seizoen is geweest.

Er zaten wel wat uitschieters bij, een paar kwalificaties waar ik de tweede sessie heb gehaald en waar ik het maximale uit de auto heb gehaald – vooral op de technische circuits. Over de races kan ik het volgende zeggen: Turkije vond ik een goede race, in Japan deden we mee en op Monza ook. Alhoewel we topsnelheid misten, kon ik het groepje redelijk bijhouden. Monaco was ook een heel goede race en als ik daar die stop-and-go niet had gehad na dat akkefietje bij de start met Tiago Monteiro, dan had ik punten kunnen scoren. Daar ging het echt heel goed.

We hebben dus wel een redelijk goed seizoen gedraaid, maar als sportman had ik meer de competitie aan willen gaan. Mijn doel was punten scoren en dat is niet gelukt. In het begin zag het er nog wel goed uit, maar toen de baas er iets minder geld in ging stoppen dan we nodig hadden… Als hij maar een klein beetje extra had uitgegeven hadden we succesvol kunnen zijn. Maar dat is niet gebeurd.

Jammer genoeg heb ik niet veel duels uitgevochten op de baan. Ik heb me niet kunnen uitleven. Maar het probleem was dat onze launchcontrol niet sterk genoeg was en de motor had ook niet genoeg trekkracht vanuit stilstand om er bij te kunnen komen. Dat was balen. Zelfs met de Minardi hadden we dat beter voor elkaar. Konden we soms meer vechten dan dit jaar het geval was.

Ik ben dit seizoen veel boos geweest, maar wel op een redelijke manier en niet in het openbaar. Mensen vinden die emotie wel leuk om te zien misschien, maar er gaat veel geld in de Formule 1 om en imago is belangrijk. Beter van niet dus.

Het geeft mij een lekker gevoel dat ik er volgend jaar weer bij ben en dat ik, als het goed is, in 2007 mijn vijftigste Grand Prix zal rijden. Maar ik vind dat eigenlijk niet aan mij om daar iets over te zeggen. Of ik goed ben, of een eendagsvlieg. Een sportman moet daar niets over zeggen. Dat moeten anderen doen. Dat blijf ik vinden.

Christijan Albers

Wilbert

Bericht door Wilbert » 29 okt 2006, 13:25

Beetje kinderlijk verhaaltje!

Tristan

Bericht door Tristan » 29 okt 2006, 13:34

Albers zoekt altijd voor alles wel een excuus. Tuurlijk, hij zal best kunnen rijden, maar een andere mentaliteit zou hij wel kunne gebruiken.

Daarom vind ik Doornbos beter, eerlijk, met 2 benen op de grond en zal me niets verbazen dat hij sneller is dan Albers in dezelfde auto.

Wilbert

Bericht door Wilbert » 29 okt 2006, 13:58

ik zou het leuk vinden als doornbos volgend jaar ergens zou rijden. alleen maar om die kwal van een albers beet te nemen

wjn

Bericht door wjn » 29 okt 2006, 14:00

hahaha wat een verhaal. Het is dat hij geld meeneemt, anders zat ie niet in de F1.

Ik denk ook dat Doornbos beter is dan Albers, maar is lastig te bewijzen :-)

Maar er komt weer een nieuwe lichting aan (o.a. Kubica), dus ik ben bang voor Albers dat het te laat is...

Wilbert

Bericht door Wilbert » 29 okt 2006, 14:04

Albers komt nooit verder andes was hij nu al wel opgevallen

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 okt 2006, 20:34

Albers is een tandje eigenwijs/jong, maar deed 't erg goed in de DTM weten jullie nog.

Doornbos vind IK daarentegen weer een machootje, niet mijn 'man' zegmaar. Albers ook niet echt, en JV , tja die vond ik echt 'echt', maar geen band mee oid :P

Met geen enkele NL coureur, maar dat moet blijkbaar wel, wanneer er een NLer in de F1 zit, daar fan van zijn oid. Rot toch op.

Dan kijk ik liever naar Peter Kox, Cor Euser, Tom Coronel(beetje blegh) en Jan Lammers(prima gast). Het gaat NIET om de nationaliteit mensen.

Al werd Albers/Doornbos morgen wereldkampioen, die gasten kunnen me als(sport)mens en coureur niet boeien. Schumi is weg en wat hebben we nu? In mijn beleving een kwal(onso) en verdere figuren met de uitstraling van een pak zure melk(Kimi). Barichello had nog íets en Coulthard ook, of Montoya...

Het zijn van die jongetjes allemaal daar lijkt 't wel...

(Vroeger was idd alles beter, inhakend op dat andere topic hier in 'Racing')

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 okt 2006, 21:08

Robin; je wordt oud jongen.......... :lol: :lol:

HSR

Bericht door HSR » 29 okt 2006, 21:24

Ik heb vroegah nog met Robert Doornbos op de middelbare school gezeten. Het was toen al een aparte knaap. Zette zijn S3 pontificaal voor de hoofdingang, kon geen normale auto er meer langs.

Persoonlijk heb ik van Doornbos ook niet zo'n hoge pet op, maar marketing technisch doet ie het heel goed. Altijd met zijn smoel op TV of in de boekjes. En hij rijdt tijdens trainingen altijd heel behoorlijke tijden.

Aalbers schijnt een behoorlijk arrogante gozer te zijn. Kennis van mij werkt bij Spyker en daar komt Aalbers nog wel eens over de vloer.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 okt 2006, 21:29

hugo schreef:Ik heb vroegah nog met Robert Doornbos op de middelbare school gezeten. Het was toen al een aparte knaap. Zette zijn S3 pontificaal voor de hoofdingang, kon geen normale auto er meer langs.

Persoonlijk heb ik van Doornbos ook niet zo'n hoge pet op, maar marketing technisch doet ie het heel goed. Altijd met zijn smoel op TV of in de boekjes. En hij rijdt tijdens trainingen altijd heel behoorlijke tijden.

Aalbers schijnt een behoorlijk arrogante gozer te zijn. Kennis van mij werkt bij Spyker en daar komt Aalbers nog wel eens over de vloer.
Comes whit the job.......................................maar een beetje minder aro mag IMHO best wel, beide dus........................

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 29 okt 2006, 21:40

I'm with Robin this time :o

Plaats reactie