Beamers( Projectoren dus en geen BMW....:-)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Beamers( Projectoren dus en geen BMW....:-)

Bericht door romo » 26 jul 2009, 16:16

Gisteren dus in een betere audiozaak te Münster ( Auditorium) geweest, daar ook wat beamers kunnen bekijken voor een thuisbioscoop.............................nou weet ik er niets van, maar het was wel overweldigend, veel beter dan zo`n breedbeeld TV, nadeel is er ook; je moet je kamer kunnen verduisteren, en de lamp heeft een beperkte levensduur ongeveer 5000 uur voor de projector die heb bekeken ( een nieuwe lamp kost ongeveer €350,-- heb ik me daar laten vertellen) en dat vind ik dan weer erg meevallen..........................

Heeft iemand hier ervaring met beamers? Wat is goed (merken), waar moet ik op letten, kortom de do`s and the don`t s.....................

Kom maar op met de verhalen......................
Laatst gewijzigd door romo op 26 jul 2009, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

duifjes.com

Re: Beamers

Bericht door duifjes.com » 26 jul 2009, 16:22

Iedereen heeft toch ervaring heer met Beamers ....sorry inkoppertje......... 8)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Beamers

Bericht door romo » 26 jul 2009, 16:33

duifjes.com schreef:Iedereen heeft toch ervaring heer met Beamers ....sorry inkoppertje......... 8)

:mrgreen:

duifjes.com

Re: Beamers( Projectoren dus en geen BMW....:-)

Bericht door duifjes.com » 26 jul 2009, 16:34

8)

Maik

Bericht door Maik » 26 jul 2009, 17:23

Ik heb zelf nog een wat oudere Sony liggen die ik niet meer gebruik (binnenkort maar weer even uit het stof halen, blijft leuk een schermdiameter van >2meter).
Een collega van mij heeft pas een nieuwe gekocht, een HD variant puur voor fim kijken (dus niet een beamer voor een pc op aan te sluiten), Die collega gaat niet over 1 nacht ijs, en heeft daarom eerst 5000 reviews gelezen op het www en alle specs 100x vergeleken en kwam toen uit op een.... Sony :lol:
Ik heb hem in werking gezien bij hem thuis en het was inderdaad een prachtig ding (prachtig beeld dus 8) ). Maargoed, ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal, behalve die van mij dus die alweer een jaar of 6 oud is.
Ik weet niet welk type het is maar ik zou voor je kunnen informeren.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 26 jul 2009, 17:39

Even neuzen op Gathering of Tweakers en HTForum etc?

SteV6

Bericht door SteV6 » 26 jul 2009, 18:00

Maken moderne beamers nog steeds zoveel koelgeluid? Want dat vind ik echt een afknapper, het geluid van draaiende ventilatoren en bijbehorend geruis van de luchtstroom.

Stephan

VLA

Bericht door VLA » 26 jul 2009, 21:20

SteV6 schreef:Maken moderne beamers nog steeds zoveel koelgeluid? Want dat vind ik echt een afknapper, het geluid van draaiende ventilatoren en bijbehorend geruis van de luchtstroom.

Stephan
Ja ik heb op het HT forum wel eens gezien dat ze die beamers in speciale boxen zetten die voorzien zijn van isolatie waardoor dat geluid al een heel stuk minder is.

tim1981

Bericht door tim1981 » 26 jul 2009, 22:01

Ik ben ook voorzien van een projector, een Epson.

Jaren geleden kocht ik een tweedehands Epson TW-200H, helaas is die er vorig jaar mee gekapt en na een paar dagen begon ik hem toch behoorlijk te missen en heb ik weer een Epson gekocht. Dit maal een TW-700, gewoon een erg fijne 720p projector. Weer een stukje beter en mooier dan m'n oude 200H.
Deze heb ik gekocht bij ITC in Emmeloord, de eigenaar van deze winkel is ook de webmaster van http://www.htforum.nl. En op dat forum is enorm veel info te vinden mbt projectoren en hometheater.

De afstand tussen mij en de projector is ongeveer een meter maar het ventilator geluid hoor ik wel, maar is voor mij zeker niet storend. Zeker als je afzet tegen de beeldkwaliteit en schermgrootte.
Ik gebruik hem niet om tv op te kijken maar wel af en toe te ps3'en, voor films en vooral tv-series op dvd te kijken. Om maar even een vriend van mij te quoten nav de beeldkwaliteit en schermgrootte (178 cm diagonaal): 'Zo is elke film en serie leuk om te kijken.' En dat is ook zo. Hier een linkje naar mijn setup, die overigens wel weer een stuk veranderd is. :D

Lees vooral veel op diverse fora en hou bij je keuze van een projector rekening met de verduistering van je kamer. Succes.

***gaat zijn projector aanzetten en een aflevering Numb3rs kijken***

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 jul 2009, 22:08

Romo, ik heb sinds 2004 een philips Garbo 16:9. Ik kijk veel films, en die berperkte levensduur die je noemt
was destijds een aankoopargument voor mij; de lamp ging met 6000 uur vele malen langer mee dan andere
projectors destijds, die zaten rond de 1500 uur. Ik heb m nu dus 5 jaar en ik ben 1250 uur verder.

Er staat er één op marktplaats nu; http://link.marktplaats.nl/267564911" onclick="window.open(this.href);return false; . Ik projecteer op een gewone witte muur
in mijn slaapkamer, diameter is ongeveer 2 meter. Ik vind het beeld perfect, ongetwijfeld met het juiste doek nog beter
te krijgen, maar ik zie daar de meerwaarde niet van, HD kijk ik op mijn plasma.

romo

Bericht door romo » 26 jul 2009, 22:52

De bedoeling is dus Blu-Ray middels zo`n beamer..................of kan dat helemaal niet?

dacht dat die intussen op de markt waren? of begrijp ik het nu verkeerd?

VLA

Bericht door VLA » 26 jul 2009, 22:57

romo schreef:De bedoeling is dus Blu-Ray middels zo`n beamer..................of kan dat helemaal niet?

dacht dat die intussen op de markt waren? of begrijp ik het nu verkeerd?
Kan wel hoor, moet je een 720p of 1080p beamer halen, en dan je ps3 of blu ray speler erop aansluiten (.via versterker ofzo)

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 jul 2009, 22:58

BluRay wil je in HD kijken, en dan heb je een HD beamer nodig. Maar dat is alleen zinvol als je ook een
goed scherm hebt en alle andere omstandigheden ideaal hebt; donkere kamer, kader, afstand etc.
Op een beamer is dvd kijken al een stuk imposanter dan op tv, ondanks dat de scherpte IETS minder
kan zijn. Wellicht dat BluRay iets toevoegt, maar dat zie ik toch liever op een HDtv. Mara er zijn ook HDbeamers dus.

BelgianRally

Bericht door BelgianRally » 26 jul 2009, 23:19

Als je een projector koopt moet je eerst kijken welk type projector je koopt: LCD, LCOS of DLP.. Bij sommige van deze toestellen heb je meer kosten dan enkel de lampen. Als je het toestel intensief wilt gebruiken kan het bij een LCD (en minder mate bij een LCOS) voorvallen dat je ook het paneel moet vervangen.. en tja, dan koop je beter een nieuw toestel :'(

Als je niet dringend een projector wilt kopen zou ik misschien nog eventjes de kat uit de boom kijken.. LED-lit projectoren zijn nu aan een grote opmars bezig. Voordeel van zo'n toestel in combinatie met een projector met een DLP-chip is dat je een 50.000h kunt kijken voor je de LEDs moet vervangen :D

romo

Bericht door romo » 27 jul 2009, 08:43

Goeie tip :thumbup:

LED dus.....................even wachten nog, of zijn die intussen ook al leverbaar?

BelgianRally

Bericht door BelgianRally » 27 jul 2009, 09:06

romo schreef:Goeie tip :thumbup:

LED dus.....................even wachten nog, of zijn die intussen ook al leverbaar?
in de professionele markt zijn de LED-lit projectoren al leverbaar.. weet nog niet op consumer niveau

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 27 jul 2009, 10:32

http://www.beamershop24.nl/lg-beamer/lg ... s102g.html" onclick="window.open(this.href);return false;

dit is een LED-lit

Op die site vind je er wel mee, maar ik hoor er tot nog toe nog geen hele positieve berichten over;
de lichtsterkte eist bij de meeste een compleet donkere kamer en de randen van het beeld bij
LED-lit zijn niet altijd even helder als het centrum. Deze technologie zou ik nog even de tijd gunnen,
het wordt ongetwijfeld wel het nieuwe systeem, maar het is er op consumer-level nog niet helemaal.

BelgianRally

Bericht door BelgianRally » 27 jul 2009, 20:01

voor de LED-lit zou ik inderdaad nog eventjes wachten.. er komen sterkere LEDs aan en de kwaliteit van de toestellen zal wel verbeteren.

Via aboutprojectors (http://www.aboutprojectors.com/top-home ... ctors.html" onclick="window.open(this.href);return false;) de Optomo HD20 tegen gekomen. 1700 ANSI lumens, 1080p, full HD, 500:1 ANSI contrast en voor 999€. Volgens mij een héél interessant toestel: http://www.hifi.nl/nieuws/40913/Nieuwe_ ... ector.html" onclick="window.open(this.href);return false;

tim1981

Bericht door tim1981 » 27 jul 2009, 20:14

BelgianRally schreef: Voordeel van zo'n toestel in combinatie met een projector met een DLP-chip is dat je een 50.000h kunt kijken voor je de LEDs moet vervangen :D
50.000 uur. :shock:

Dan moet je hem toch echt wel heel vaak gebruiken wil je dat halen. In mijn geval zou ik er dan ongeveer 100 jaar mee kunnen doen. :wink: Of je moet je tv voor een projector vervangen.

Stel dat je voor een paar filmpjes/series/games in de week de projector aanzet, zeg 15 uur in de week. Een lamp (bij de mijne) gaat zo'n 3000 uur mee, dan kan je er zo'n 200 weken/4 jaar mee doen. Is de lamp op dan kan je alsnog besluiten om een nieuwe lamp te kopen, die in mijn geval 300 euro kost. Deel ik dat door 3000 uur, dan zit ik op 10 cent per uur. Als mijn auto een hele maand alleen maar stil staat kost me dat al veel meer dan 10 cent het uur. :wink:
Dus om de lampuren maak ik me niet druk. Of ipv van een nieuwe lamp kopen is een nieuwe projector ook vaak weer interessant. 8)

Plaats reactie