iPhone applications

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Welke iPhone heb je?

iPhone
10
14%
iPhone 3G
35
48%
iPhone 3G S
28
38%

Totaal aantal stemmen: 73

Stéphane

Re: iPhone applications

Bericht door Stéphane » 26 jul 2009, 20:29

duifjes.com schreef:hehe....eindelijk na 10 jaar is hij het met me eens.....
Heeft even geduurd, maar dan zijn we het ook echt eens ;)

@Tom: Da's leuk Internet op je iPhone. Mijn god, wat een drama. Priegel-priegel om het scherm leesbaar te maken en dan hopen dat je niet per ongeluk een linkje aan klikt :P Kun je weer van voren af aan beginnen. En dan duurt het sowieso al 1,5 week voordat je een website überhaupt op je scherm hebt. iPhone is traaaaaaaag.

Roman S.

Bericht door Roman S. » 26 jul 2009, 21:15

Sorry, maar ik ervaar het internet op de iPhone toch echt heel anders..

Stéphane

Bericht door Stéphane » 26 jul 2009, 22:14

Roman S. schreef:Sorry, maar ik ervaar het internet op de iPhone toch echt heel anders..
Misschien heb jij meer geduld ;)

Roman S.

Bericht door Roman S. » 26 jul 2009, 22:37

Nouja, via t-mobile 2mbit draadloos internet op de iPhone. Heb eigenlijk zo goed als amper problemen met wachten/traag internet!

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 jul 2009, 22:42

:shock: 2mbit via hotspots of via hsdpa/edge??

Tom V

Bericht door Tom V » 26 jul 2009, 22:46

Gewoon via 3G, is prima te doen. Moet zeggen dat ik regelmatig zit te internetten @ iPhone ipv achter de computer te kruipen. Werkt echt top, 3GS nog beter, maar die ligt nog steeds bij Solidvision sinds dag van aanschaf. :(

Roman S.

Bericht door Roman S. » 26 jul 2009, 23:00

Die 2 mbit is gewoon via 3G, heb zelf een 3GS dus alles start gewoon lekker snel op en draait erg soepel. Werkt allemaal erg lekker, niks op aan te merken!

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 jul 2009, 23:05

Da's sneller dan Vodafone, of heb ik het mis?

RVV

Bericht door RVV » 26 jul 2009, 23:14

Roman S. schreef:Varieren wat, maar gemiddeld is een 16gb 750euri en de 32gb 800euri. Maar zijn ook wel verkopers waar de prijzen oplopen tot over de 1000euro (!!).

Kan iemand mij uitleggen waarom een ipod touch 32GB tussen de 300 en 350 euro kost en een 32GB Iphone 800 euro ?

500 euro meer voor alleen de bel en SMS optie ? Over de camera wil ik het niet eens hebben.

allen

Bericht door allen » 26 jul 2009, 23:51

Stéphane, misschien ligt het aan jou, want bij mij werkt internet ook perfect en snel. :mrgreen:

Even zonder dollen, of ik nu webpagina's bekijk of even een adres nodig heb op Google Maps. Het werkt allemaal heerlijk snel. Toetsenbordje hoor ik mensen over klagen dat het niet werkbaar zou zijn, maar ik type er gewoon foutloos snel mee. Vergroten, scrollen, helemaal perfect.
Met name dat googlemaps is prachtig overigens. Als je de weg kwijt bent en je start dat op weet het vrijwel direct waar je zit. Naam intikken en het zoekt je adressenlijst af. Je ziet in no time hoe je moet rijden. En tik je een los adres in, kun je het direct toevoegen aan je contacten.

Nadeeltje kent het overigens ook wel voor mij. Ik wil hem nog weleens af en toe op stil zetten door dat losse knopje. :roll:

@Rico: marketing. Niets meer en niets minder.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 jul 2009, 23:54

Inderdaad zeg, daar sta je ook niet bij stil.

Tom

Bericht door Tom » 27 jul 2009, 00:22

Roman S. schreef:Die 2 mbit is gewoon via 3G, heb zelf een 3GS dus alles start gewoon lekker snel op en draait erg soepel. Werkt allemaal erg lekker, niks op aan te merken!
Same here.
Renderen van webpagina's gaat met zo'n 3GS nog wat sneller, maar ik vind het prima zo. Zit regelmatig op de bank even wat te internetten.
Downloadsnelheid via 3G is dikke prima (thuis via Wifi sowieso).

Roman S.

Bericht door Roman S. » 27 jul 2009, 01:01

Rico schreef:Over de camera wil ik het niet eens hebben.
Moet zeggen dat de camera mij erg is meegevallen. Megapixels zeggen tegenwoordig ook niet alles meer. Vind dat de foto's er goed uitkomen, zal ook wel mede door de hoge resolutie van het beeldschermp zelf zijn.

Tom V

Bericht door Tom V » 27 jul 2009, 02:05

Rico schreef:
Roman S. schreef:Varieren wat, maar gemiddeld is een 16gb 750euri en de 32gb 800euri. Maar zijn ook wel verkopers waar de prijzen oplopen tot over de 1000euro (!!).

Kan iemand mij uitleggen waarom een ipod touch 32GB tussen de 300 en 350 euro kost en een 32GB Iphone 800 euro ?

500 euro meer voor alleen de bel en SMS optie ? Over de camera wil ik het niet eens hebben.
Wil ik wel proberen : Voor een 32GB iPhone 3G S betaal je 199.94 euro. Hiernaast komt een abonnement, ik ga nu even uit van de i150 variant. Voor een twee jarig abonnement van 150 minuten + 150 smsjes + onbeperkt internet + aansluitkosten + aanschaf van de telefoon betaal je in totaal 945,05 euro als je altijd binnen je bundel blijft.

Voor het gemak stel ik dit tegenover een Relax 150 Sim only abonnement + web n walk plus, dus 19.50 + 14.95 = 34.45 per maand x 24 is dan dus 826.8 + 52.50 voor activatie is 879.30 euro voor een tweejarig abonnement + internet. Dan heb je evenveel minuten, minder smsjes, en langzamer internet en vooral belangrijk : geen telefoon.

Voor 65,75 euro heb je dus een 32GB iPhone die meer biedt bovenop de iPod Touch : Bellen, smsen, GPS ( navigatie ), compas ( ja wél handig ), overal internet, ontzettend veel sneller, betere foto's, video's maken, goede speaker.

Ja, je kunt het vergelijken met een ander abonnement met een andere telefoon, maar dan zul je de 379 euro van de 32gb touch erbij op moeten tellen voor deze vergelijking.

Simpel samengevat : Ja inderdaad, 500 euro extra bovenop de iPod Touch, maar dan dus inclusief telefoonkosten en veel meer functies.

RVV

Bericht door RVV » 27 jul 2009, 08:41

iPhone sneller dan de iPod touch ? Ik heb er 3.0os op zitten, wifi kan me niet voorstellen dat het sneller is. Voor foto's en video's heb ik een 12mp Samsung toestel van 100 euro, 1000 maal beter dan welke phone camera. Navigatie is build in de auto.

Punt blijft dat de iPhone 500 euro duurder is Maar daar geen extra bijzondere techniek tegen over zet.

Tom

Bericht door Tom » 27 jul 2009, 09:15

Moet dit een andere telefoon nog zien doen 8)

Roman S.

Bericht door Roman S. » 27 jul 2009, 10:33

Rico schreef:iPhone sneller dan de iPod touch ? Ik heb er 3.0os op zitten, wifi kan me niet voorstellen dat het sneller is. Voor foto's en video's heb ik een 12mp Samsung toestel van 100 euro, 1000 maal beter dan welke phone camera. Navigatie is build in de auto.

Punt blijft dat de iPhone 500 euro duurder is Maar daar geen extra bijzondere techniek tegen over zet.
De nieuwste iPhone (3GS) ís sneller dan de nieuwste iPod touch (2G?). Vind overigens de vergelijkingen die je maakt een beetje makkelijk, zijn op elke telefoon van toepassing en echte intikkertjes. Camera is bijvoorbeeld ook niet echt bedoeld om te fungeren waar jij 'm voor wilt gebruiken. Ik zit dan zelf bijvoorbeeld redelijk vaak op twitter en vind het leuk dat de ondersteunen met een foto. Op m'n iPhone kan ik een foto maken, direct uploaden en posten. Heb ik helemaal geen 187mp voor nodig. Navigatie op de iPhone is ook niet bedoeld om de concureren met navigatie die fabrieks-af in een auto zit. Maar die software kan toch wel verdomd handig zijn als je fabrieks-af geen navigatie hebt en wel ene iPhone. Diezelfde navigatie kan ik bijvoorbeeld ook gebruiken als ik in rondloop in een onbekende stad en ik opzoek ben naar iets. Slechts een paar voorbeeldjes. Kan zo nog wel even doorgaan maar is volgens mij niet nodig.

Tom V

Bericht door Tom V » 27 jul 2009, 10:55

Rico schreef:iPhone sneller dan de iPod touch ? Ik heb er 3.0os op zitten, wifi kan me niet voorstellen dat het sneller is. Voor foto's en video's heb ik een 12mp Samsung toestel van 100 euro, 1000 maal beter dan welke phone camera. Navigatie is build in de auto.

Die snelheid scheelt ontzettend veel in gebruik, openen van apps, internetpagina's etc. Overall geeft je dat een stuk meer gebruiksgemak. Voor de rest, die camera van je kost 100 euro, navigatie is ingebouwd, kost ook geld, mag je dan dus ook optellen bij de Touch.

Daarnaast nogmaals die 500 euro, dat is inclusief abonnement, kun je je huidige mobiele abonnement vervangen.

Shakes

Bericht door Shakes » 27 jul 2009, 10:57

Ik kan echt niet meer zonder Iphone! Hoef er verder niet veel woorden aan vuil te maken, zo goed is dat ding :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 27 jul 2009, 13:27

Ik snap jullie punten wel, dat het handig is dat de Iphone wat extra dingen kan. En dat het ook best handig kan zijn. Hoe meer dingetjes op zulke apparaten, hoe handiger het is.

Maar wat ik nog steeds niet snap is waarom dat 500 euro meer moet kosten.

tom jij schrijft dat is inc. abo. Dat is niet fair om te vergelijken. Je moet een kaal toestel pakken, want ik wil namelijk geen vodafone abo (gewoon kut ontvangst in noord NL-platteland). Ik zit bij KPN en wil daar bij blijven. Koppelverkoop tussen abbo en telefoon van 1 provider is ook zeer storend. Daar moeten ze echt iets aan doen (NMA ofzo)

Nog even over de snelheid. Zoals ik al schreef ik heb een 2e generatie Ipod touch, maar voor 8 euro het laatst OS 3.0 gedownload. De Ipod touch is sneller geworden, in alles eigenlijk. 3.0 is is toch ook hetzelfde OS als op de nieuwste I phone ?

Kijk als een Iphone nou kaal 500 euro zou moeten kosten, zeg maar 150 euro duurder dan een I pod touch dan zou ik dat best fair vinden. Nu vind ik het verschil van 500 euro op zijn zachts gezegd vreemd. En dan moet je ook nog klooien met simlock vrije toestelen.

Christoph

Bericht door Christoph » 27 jul 2009, 13:40

De reden dat hij 500 euro duurder is Rico is niet omdat Apple er 500 euro meer voor wil vangen, maar omdat de providers de iphone met koppelverkoop willen slijten en niet los.

Apple krijgt een percentage van de abbo/gesprekkosten @ AT&T en ws. ook bij T-mobile in NL. Wat een betere inkomstenstroom is voor ze.

Ik heb voor 400 euro een losse Iphone 2G 16Gb gekocht in US 2.5 jaar terug.

Die 500 euro is dus niet te relateren aan het product, maar meer aan de combinatie dienst+product. Je bent feitelijk gewoon een abbonoment aan het afkopen ;)

Tom

Bericht door Tom » 27 jul 2009, 13:42

Is stukje marketing. Apple heeft de eerste iPhone ook alleen in Amerika uitgebracht omdat ze em exclusief wilde onderbrengen bij één telco. In Amerika was dat makkelijk (via AT&T). Hier in Europa wilde ze hetzelfde maar zitten ze met meerdere telco's (per land). In Nederland is dat T-mobile geworden en daar moet je gelijk voor twee jaar afsluiten. T-Mobile heeft er daarom aparte abonnementen voor. Losse prijs is met opzet zo hoog omdat ze abo's wilde verkopen.

Aan de andere kant is het T-mobile iphone abonnement niet duur als je weet dat er snel internet (onbeperkt) bij zit inbegrepen. Bij de concurrent betaal je daar een hoop voor, vaak moet je er een laptop-abonnement voor afsluiten en zit je met datalimieten te kijken. Ik heb eenmalig 160 betaald (niet schokkend) en los 30 euro per maand en daar krijg ik voldoende belminuten+sms voor en onbeperkt internet. Vind ik netjes.

Tom V

Bericht door Tom V » 27 jul 2009, 14:15

Rico schreef:Ik snap jullie punten wel, dat het handig is dat de Iphone wat extra dingen kan. En dat het ook best handig kan zijn. Hoe meer dingetjes op zulke apparaten, hoe handiger het is.

Maar wat ik nog steeds niet snap is waarom dat 500 euro meer moet kosten.

tom jij schrijft dat is inc. abo. Dat is niet fair om te vergelijken. Je moet een kaal toestel pakken, want ik wil namelijk geen vodafone abo (gewoon kut ontvangst in noord NL-platteland). Ik zit bij KPN en wil daar bij blijven. Koppelverkoop tussen abbo en telefoon van 1 provider is ook zeer storend. Daar moeten ze echt iets aan doen (NMA ofzo)

Nog even over de snelheid. Zoals ik al schreef ik heb een 2e generatie Ipod touch, maar voor 8 euro het laatst OS 3.0 gedownload. De Ipod touch is sneller geworden, in alles eigenlijk. 3.0 is is toch ook hetzelfde OS als op de nieuwste I phone ?

Kijk als een Iphone nou kaal 500 euro zou moeten kosten, zeg maar 150 euro duurder dan een I pod touch dan zou ik dat best fair vinden. Nu vind ik het verschil van 500 euro op zijn zachts gezegd vreemd. En dan moet je ook nog klooien met simlock vrije toestelen.
Dat je het abo niet zou willen is natuurlijk een tweede alleen ik gaf alleen aan dat de telefoon niet 500 meer kost omdat je daar meteen een abo bij koopt.

De snelheid is een wezenlijk verschil door de hardware, die is een stuk sneller weer.

Rich

Bericht door Rich » 27 jul 2009, 15:11

Heb nu ongeveer een half jaar de 3G 16Gb (zwart) bij T-Mobile en ik kan echt niet meer zonder :-$
Favo apps:
Buienradar
Google earth (werkt erg gaaf met de bewegingssensors)
iTranslate (verrekte handig op vakantie)
Kenteken
NU.nl
Hot Weather (beter dan de standaard 'Weer' app en best leuke achtergrondjes)
Lantern (geeft ook batterij in percentage weer)
iHandy level
Mover (erg handig als je vriendin er ook eentje heeft)
Shazam
Dynolicious en Upshift (die laatste roept de G krachten)

games:
FS5 Hockey (air hockey en reageert echt supersnel)
iBowl
Labyrinth 3D
Paper Toss (superverslavend!!)
Sway
iFighter (lijkt op het '1945' arcadespel dat ik als tiener in de speelhal altijd speelde)

Verder mijn 3 mailaccounts, waarvan twee volgens IMAP
Ik moet zeggen dat ik 'm nooit traag vind, altijd goede belkwaliteit en redelijk snel internet. Ik woon wel in 't westen en daar is de dekking simpelweg beter. Van 't weekend eindelijk maar eens een houder voor in de auto geinstalleerd en aan de autoradio geknoopt. Nu nog al m'n cd's in de ipod proppen.
Heb er destijds ook meteen een leren hoesje van SENA bij gekocht en een screen protector folie op geplakt, ziet er na een half jaar nog steeds als nieuw uit.
Super ding!

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 28 jul 2009, 10:50

Tom V schreef:*knip*

Voor het gemak stel ik dit tegenover een Relax 150 Sim only abonnement + web n walk plus, dus 19.50 + 14.95 = 34.45 per maand x 24 is dan dus 826.8 + 52.50 voor activatie is 879.30 euro voor een tweejarig abonnement + internet. Dan heb je evenveel minuten, minder smsjes, en langzamer internet en vooral belangrijk : geen telefoon.

*knip*
Met een Relax 150 heb je er nog geen eens SMSjes bij! Die i150 is 150 belminuten én 150 SMSjes... 8)

Neem mijn situatie:
- Flex 25 + Web 'n' Walk Plus, 167 SMSjes óf 167 belminuten voor 40 piek in de maand
- Nokia E71
- iPod Touch

Ik verkoop die E71 en die iTouch, betaal eenmalig wat knaken voor die 32GB iPhone en ga er qua maandlasten op vooruit. In mijn geval win-win-win... :) Kan ik eindelijk overal internetten met een 'iPod Touch'... :lol:

Plaats reactie