Loonheffing / vakantiewerk

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Joep

Loonheffing / vakantiewerk

Bericht door Joep » 26 jul 2009, 11:24

Hoi,

Ik heb eventjes een vraagje inzake loonheffing op vakantiewerk. Ik heb nu al bijna 1,5 jaar bijbaan hier in de buurt. Door het jaar heen 1 à 2 dgn in de week...vakantie fulltime. (Accountantskantoor)

Nu kreeg ik afgelopen vrijdag weer eens een keer een loonstrook binnen...nooit vervelend natuurlijk :wink:

Nu word ik a.s. maandag 19, en zo ben ik in de afgelopen periode al betaald. (Zijn grotendeels uren van juni+paar dgn juli, maar het gaat officieel over periode ''juli'')

Bruto dus mooi op vooruit gegaan, maar ik zag wel ineens dat ik loonheffing moest betalen :? (> € 100)

Voor mij de eerste keer, en dat terwijl ik daar de loonheffingskorting aan heb staan (Hobby nog ergens anders bij :wink: )

Rara waarom moet ik ineens loonheffing betalen? Via google niks concreets kunnen vinden. Maar ligt het aan dat ik afgelopen maand redelijk wat verdiend heb (4 wkn fulltime)? Dat ik 19 ben geworden? Of foutje PZ? Wilde het sowieso op kantoor ff navragen...maar wat pre-research nooit weg natuurlijk!

Alvast bedankt

Joep

PS indien meer gegevens nodig hoor ik 't wel!

Luco

Re: Loonheffing / vakantiewerk

Bericht door Luco » 26 jul 2009, 11:33

Volgens mij mag je tot een bepaald bedrag bijverdienen zonder allerlei heffingen, kom je daarboven moet je loonheffing gaan betalen.
Maar troost je betaal je teveel krijg je het volgend jaar terug, lekker zakcentje.
Ik betaal bewust teveel belasting op jaarbasis, is lekker spaarcentje en zoveel rente als bij de belasting krijg je niet bij de bank :mrgreen: :mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 26 jul 2009, 13:26

Ik denk dat ik je vraag niet snap, want het is toch vrij logisch dat je (meer) loonheffing moet gaan betalen als je meer gaat verdienen?

Peric

Bericht door Peric » 26 jul 2009, 14:00

't Heet ook 'loonheffingskorting', dat wil niet zeggen dat je helemaal niets hoeft af te dragen..
Je mag voor zover ik weet tot 450,- per maand belastingvrij verdienen. Nu zit je daar waarschijnlijk boven en ga je loonheffing afdragen.

Joep

Bericht door Joep » 26 jul 2009, 14:21

Peric schreef:'t Heet ook 'loonheffingskorting', dat wil niet zeggen dat je helemaal niets hoeft af te dragen..
Je mag voor zover ik weet tot 450,- per maand belastingvrij verdienen. Nu zit je daar waarschijnlijk boven en ga je loonheffing afdragen.
Dat zal hem dan wel zijn. In totaal mag je geloof ik bijna 6k verdienen op jaarbasis zonder dat je premies etc. moet gaan betalen. Maar ik dacht dat ze per jaar keken, niet per maand. Per jaar kom ik er net niet aan...per maand nu dus wel :( Achjah iig ook een duit in de zak voor de minder bedeelde gedaan zullen we maar zeggen!

Bedankt iig!

Joep

SteV6

Bericht door SteV6 » 26 jul 2009, 15:42

Krijg je waarschijnlijk gewoon terug na aangifte over 2009, tenminste als je onder de belastingvrije voet blijft ... Wel aangifte invullen dus volgend jaar maart ;)

Mark N

Bericht door Mark N » 26 jul 2009, 15:49

Joep schreef:
Peric schreef:'t Heet ook 'loonheffingskorting', dat wil niet zeggen dat je helemaal niets hoeft af te dragen..
Dat zal hem dan wel zijn. In totaal mag je geloof ik bijna 6k verdienen op jaarbasis zonder dat je premies etc. moet gaan betalen. Maar ik dacht dat ze per jaar keken, niet per maand. Per jaar kom ik er net niet aan...per maand nu dus wel :( Achjah iig ook een duit in de zak voor de minder bedeelde gedaan zullen we maar zeggen!

Bedankt iig!

Joep

Je mag volgens mij veel meer dan die 6K verdienen. Je kunt het terugvragen met een t-biljet. :)

Marco R.

Bericht door Marco R. » 26 jul 2009, 22:47

Klopt, T biljet. Ga ik ook doen. Werkt prima.

RVV

Bericht door RVV » 26 jul 2009, 23:19

Rara waarom moet ik ineens loonheffing betalen?
Dat hoef je je niet eens af te vragen. Als de fiscus zegt het klopt.. dan klopt het ook. En als het niet klopt dan klopt het niet dat het niet klopt..kortom het klopt altijd.. het houd voor jezelf pas op te kloppen als je tussen 6 planken word afgevoerd. En dan klopt het dat alles wat na je komt genaaid word.

SteV6

Bericht door SteV6 » 26 jul 2009, 23:40

hihihi, Rico is geen fan van de blauwe enveloppen club

Alhoewel die club op zich wel een eigen draadje waard is. Als je kijkt wat ik er in 7 jaar ondernemerschap al van heb meegemaakt :'(

Maus335i

Bericht door Maus335i » 27 jul 2009, 10:09

SteV6 schreef:hihihi, Rico is geen fan van de blauwe enveloppen club

Alhoewel die club op zich wel een eigen draadje waard is. Als je kijkt wat ik er in 7 jaar ondernemerschap al van heb meegemaakt :'(
Heb ingeleverd bedoel je :mrgreen: herkenbaar

RutgerK

Bericht door RutgerK » 27 jul 2009, 10:22

De loonheffingskorting is inderdaad tot een bepaald bedrag. De exacte hoogte weet ik niet maar ligt volgens rond rond de 5-6 duizend euro. Daarbij mag de loonheffingskorting maar bij eén werkgever worden toegepast.

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ ... en-01.html

Mogelijk speelt dat laatste ook mee in jou geval.

SteV6

Bericht door SteV6 » 27 jul 2009, 10:31

Maus335i schreef:
SteV6 schreef:hihihi, Rico is geen fan van de blauwe enveloppen club

Heb ingeleverd bedoel je :mrgreen: herkenbaar
Tja, belasting betalen moeten we allemaal. En ik betaal heel graag heel veel belasting, dan weet ik zeker dat ik ook veel verdien ;) Alleen zo uitermate irritant dat de Haagse kliek die belastingopbrengsten over de balk smijten :'( Maar ik doelde meer op de blunders van de belastingdienst Maurice.

En nu ik zit te tellen ... het zijn al 9 jaren, geen 7 :oops:

Plaats reactie