Ik ga misschien een gelaccu kopen voor de speedster, daar moeten toch ook weer kilo'tjes te vinden zijn.
In mijn speedster zit nu een ouderwetse loodaccu van iets van 40Ah, maar als ik een beetje rondsurf naar gelaccu's, dan zijn ze gemiddeld aan de lichte kant, zoals deze bv (13Ah):
http://www.biesheuvel.nl/shop/detail/2482
Ik zag nog een Duitse advertentie op ebay staan voor een gelaccu voor een speedster en die was 18Ah.
Heb je ongeveer de helft van de capaciteit nodig voor een accu die op de straat en op het circuit gebruikt gaat worden of mis ik iets?
Als ik een gelaccu neem van ongeveer 40Ah, dan is het gewichtsvoordeel weer nihil...
Wie weet hier wat meer over? Bij voorbaat dank voor de info!
gel/race accu
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Pas op dat je wel genoeg amperage kan leveren om te starten.
Bij mijn M3 zit er een 75 Ah accu in. Ik zal voor de gein eens kijken wat voor accu er in de racer zit, maar wat ik met de M3 eens meegemaakt heb is dat de accu compleet leeg was, en geprobeerd te starten met startkabels, eerst nissan Micra, dat was no go. Toen een Toyota Avensis, weer no go. Toen M3 accu 6 uur aan de lader gehad, weer niet starten. Toen die accu samen met die van de Toyota Avesis en daar sloeg ie net op aan
Bij mijn M3 zit er een 75 Ah accu in. Ik zal voor de gein eens kijken wat voor accu er in de racer zit, maar wat ik met de M3 eens meegemaakt heb is dat de accu compleet leeg was, en geprobeerd te starten met startkabels, eerst nissan Micra, dat was no go. Toen een Toyota Avensis, weer no go. Toen M3 accu 6 uur aan de lader gehad, weer niet starten. Toen die accu samen met die van de Toyota Avesis en daar sloeg ie net op aan

- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Dat klopt ook wel Maik maar het aantal keren waarmee jij je Speedster kunt starten is lang niet zo vaak als met je standaard accu.En dan bedoel ik bijvoorbeeld als hij niet wil aanslaan of zo.Als je auto normaal aanslaat is er helemaal niks op tegen om een gel accu te gebruiken.
Je moet er alleen rekening mee houden dat als je motor niet draait dat je ook alle stroomverbruikers uit zet.Niet op contact laten staan of de verlichting nog even aan laten staan.Kan met je normale accu bijvoorbeeld de verlichting een uur branden voordat je accu leeg is dan zal dat met de gel accu een 15 minuten zijn.
Je moet er alleen rekening mee houden dat als je motor niet draait dat je ook alle stroomverbruikers uit zet.Niet op contact laten staan of de verlichting nog even aan laten staan.Kan met je normale accu bijvoorbeeld de verlichting een uur branden voordat je accu leeg is dan zal dat met de gel accu een 15 minuten zijn.
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Als je je auto wil starten heb je liefst een (grote) dieselmotor bij de hand. Dan zou het normaal gesproken moeten lukken, wel opletten dat je kabels dik genoeg zijn.Bert ///M3 schreef:Pas op dat je wel genoeg amperage kan leveren om te starten.
Bij mijn M3 zit er een 75 Ah accu in. Ik zal voor de gein eens kijken wat voor accu er in de racer zit, maar wat ik met de M3 eens meegemaakt heb is dat de accu compleet leeg was, en geprobeerd te starten met startkabels, eerst nissan Micra, dat was no go. Toen een Toyota Avensis, weer no go. Toen M3 accu 6 uur aan de lader gehad, weer niet starten. Toen die accu samen met die van de Toyota Avesis en daar sloeg ie net op aan
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: SlowCo en 5 gasten