Nou, sinds vandaag is Hillegom (waar ik woon) ook 98-vrij. De ESSO verkoopt 't niet meer en de Gulf is omgetoverd in een TinQ die geen 98 heeft.
Heb laatst bij de Tango in Haarlem 98 getankt, maar da's prutkwaliteit. Ik heb een XS Knocklite en dat was net een discolamp als ik 'm ff intrapte.
Nu maar bij een witte pomp 98 getankt (Compaan in Bennebroek, 5km van m'n huis) na eerst binnen gevraagd te hebben of 't echte 98 was (RON 98 dus). De eigenaar bevestigde het verhaal dat de meeste pomphouders over stappen naar 95 puur om commerciële redenen. Hij heeft zelf achter zijn pompstation 30 stuks garageboxen waar voornamelijk klassiekers en sportieve bolides in staan en die lusten allemaal alleen maar 98, dus hij doet voorlopig de 98 niet weg, sterker nog, hij heeft zelfs ook 98 met loodvervanger, op wel twee pompen.
Eens kijken of dit een beetje goede kwaliteit 98 is.
En nee, die octaanbooster werkt niet, had 't vorig jaar mee op vakantie omdat in Italie 98 soms erg moeilijk te vinden is in de wat kleinere plaatsjes. Toen 95 getankt en zo'n flesje erbij, maar dat gaf totaal geen verschil; Knocklite was toen ook een discolamp.