Bandenkeuze
- PeerH
Bandenkeuze
Ik ben eindelijk toe aan nieuw rubber voor onder de SL's:
195/45R15 moet de maar worden en mijn gedachten gaan uit naar:
Dunlop SP SPORT 9000
Goodyear EAGLE F1 GS-D3
Uniroyal RainSport 2
Prijs doen ze weinig voor elkaar onder, dus dat maakt het verschil niet.
Even voor de duidelijkheid, voor het circuitwerk heb ik R888's het moet met name een goede alrounder zijn, waar ook sporadisch een rotonde mee kan worden aangevallen.
Ook het vermelden waard: het gaat om banden voor op een Peugeot 106 Rallye met een gewicht van circa 750kg
Waar zou jullie keuze naar uit gaan? Of zijn er in jullie optiek nog andere alternatieven?
195/45R15 moet de maar worden en mijn gedachten gaan uit naar:
Dunlop SP SPORT 9000
Goodyear EAGLE F1 GS-D3
Uniroyal RainSport 2
Prijs doen ze weinig voor elkaar onder, dus dat maakt het verschil niet.
Even voor de duidelijkheid, voor het circuitwerk heb ik R888's het moet met name een goede alrounder zijn, waar ook sporadisch een rotonde mee kan worden aangevallen.
Ook het vermelden waard: het gaat om banden voor op een Peugeot 106 Rallye met een gewicht van circa 750kg
Waar zou jullie keuze naar uit gaan? Of zijn er in jullie optiek nog andere alternatieven?
- stefan740
Re: Bandenkeuze
Ben heel tevreden met mijn Goodyear Eagle's, ben nu met mijn 2de setje bezig. Geen ervaring met de anderen helaas.
Stromende regen of een rondje ring gaat allebei prima
Stromende regen of een rondje ring gaat allebei prima

- RJay
Zo tevreden zijn wij dus over de sp sport 9000's.
Van de winter nog mee door die ijs/sneeuwbui gereden zonder gripverlies.... maar da's w/s meer te danken aan de AWD van de alfa.
Rondje circuit pakken ze ook goed, alleen uitkijken voor kerbs.
Van de winter nog mee door die ijs/sneeuwbui gereden zonder gripverlies.... maar da's w/s meer te danken aan de AWD van de alfa.
Rondje circuit pakken ze ook goed, alleen uitkijken voor kerbs.
- PeerH
Ik weet dat de gevraagde bandenmaat beneden het gemiddelde hier is, maar zijn er niet nog meer ervaringen bsb? 

- GTRene
Ik heb hele goede ervaringen met de Falken FK542 die zijn ook stil en een zeer goede allrounder, echter bij mij is het 265/30/19 dus das wel wat anders en 1390kg
je kan eens googlen met die Falkens en peugeot? ik hoef niet wat anders (ja op circuit kan het vlotter met semi's en slicks) maar voor all round en op circuit is de FK452
sowieso in 19inch en laag.
hm, kan ze zo niet vinden in die maat, wel deze van Falken, wel eens over gelezen maar nooit gehad., schijnen wel beter te zijn dan die jij noemt geloof ik
en niet duur
http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifendire ... sowigan=So" onclick="window.open(this.href);return false;
je kan eens googlen met die Falkens en peugeot? ik hoef niet wat anders (ja op circuit kan het vlotter met semi's en slicks) maar voor all round en op circuit is de FK452

hm, kan ze zo niet vinden in die maat, wel deze van Falken, wel eens over gelezen maar nooit gehad., schijnen wel beter te zijn dan die jij noemt geloof ik

http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifendire ... sowigan=So" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tim Schuurman
Yokohama S-drive's heeft Ronald onder z'n Clio zitten en die is er aardig tevreden over qua grip.
- Bert ///M3
SP9000 en Eagle F1 heb ik beiden onder de M3 gehad.
Doen an sich niet heel veel voor elkaar onder, rijden redelijk in de regen. SP9000 is niet echt een stevige band, stuur response laat te wensen over IMHO maar je gaat er toch niet mee het circuit op (waar beiden overigens smelten
) Die Eagle F1 sleten bij mij wel een stuk harder.
Doen an sich niet heel veel voor elkaar onder, rijden redelijk in de regen. SP9000 is niet echt een stevige band, stuur response laat te wensen over IMHO maar je gaat er toch niet mee het circuit op (waar beiden overigens smelten

- Tim Schuurman
SP9000 heb ik nu onder m'n Clio zitten. Op straat niet een gekke band maar voor op een circuit vind ik ze niet echt denderend... Erg zachte wang.
- PeerH
Die s drives zijn echt heel slecht imho, heb ze mogen ervaren onder de rallye van indobesar. Ze smeerden bij het minste of geringste. Absoluut geen optie voor mij. De voorganger a539's daarentegen konden mij prima bekoren. Ondanks dat het een relatief zware band was door het karkas :STim Schuurman schreef:Yokohama S-drive's heeft Ronald onder z'n Clio zitten en die is er aardig tevreden over qua grip.
- JP
Heb vroeger onder de Corsa zowel Uniroyals gehad, goed bij regenweer (duh, dé regenband zeggen ze altijd) en dat komt nog wel eens voor in NL, verder Toyo Proxess; gede grip, alleen als ze halverwege zijn is er in de regen niets meer mee te beginnen.
- PeerH
Dat ze bagger zijn op het circuit, maakt me zoals eerder gezegd niets uit. Daarvoor zijn er de semi's.
Maar ik denk dat ik eruit ben; Het worden de Goodyear Eagle F1's.
Hopelijk beter dan de michelin Exalto's die er nu onderliggen
Maar ik denk dat ik eruit ben; Het worden de Goodyear Eagle F1's.
Hopelijk beter dan de michelin Exalto's die er nu onderliggen

-
Ik heb ervaring met deze 2,
Dunlop SP SPORT 9000
Goodyear EAGLE F1 GS-D3
niks mis mee voor dagelijks gebruik.
Dunlop SP SPORT 9000
Goodyear EAGLE F1 GS-D3
niks mis mee voor dagelijks gebruik.

- Robert Campbell
Voor als de zon schijnt lijkt me deze toch beter:

Oh, wacht even, je zei 15" he? Sorry.

Oh, wacht even, je zei 15" he? Sorry.

- PeerH
15" en straatlegaal inderdaad 
Had de Eagles dan besteld en ze zijn vandaag netjes gearriveerd per koerier.
Prima service weer

Had de Eagles dan besteld en ze zijn vandaag netjes gearriveerd per koerier.
Prima service weer