De nieuwe Golf VI (GTI)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door Macboy » 14 jul 2009, 21:50

Oh ja Dennis. Ik snap je dilemma niet met zwart.

Zwart is volgens mij de ULTIEME kleur voor de VI GTI. Zie ook de foto's die ik in dit draadje heb geplaatst. Het is dat ik niet 5 jaar in een zwarte auto wil rijden, anders had ik het wel geweten ...

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door Panda de Beer » 14 jul 2009, 22:00

Leuke review Dennis!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door Dennis Cavallino » 15 jul 2009, 16:31

Wouter81 schreef:Op de IV en VI foutjes na idd super stuk. Ik wil er ook één!!!!!!!!!!! 8) Nog dik jaar wachten echter. :( Wachten sucks.
Kun je mij die IV en VI foutjes even laten zien? Ik lees daar zelf denk ik overheen. Wel prettig als 't klopt.

Heb TFSI ook gewijzigd in TSI.

Ik heb net nog wat andere verslagen gelezen en daar lees je soms dat mensen de GTI saai vinden. Ik heb bewust gekozen voor uitdagende binnenweggetjes, dus vandaar dat ik wellicht iets enthousiaster ben in mijn relaas. Juist op saaie wegen, wil ik ook een saaie auto. Op uitdagende wegen een uitdagende. De GTI biedt mij dat allebei.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door Dennis Cavallino » 15 jul 2009, 16:35

Macboy schreef:Oh ja Dennis. Ik snap je dilemma niet met zwart.

Zwart is volgens mij de ULTIEME kleur voor de VI GTI. Zie ook de foto's die ik in dit draadje heb geplaatst. Het is dat ik niet 5 jaar in een zwarte auto wil rijden, anders had ik het wel geweten ...
Ik vind 't front van de GTI erg architectonisch, om het zo maar te zeggen. In de architectuur vind ik 't ook mooi als je dan contrast ziet. In dit geval is de grill e.d. zwart. Als je dan een zwarte auto neemt, dan heb je geen contrast. Kortom, met een lichtere kleur (wit of zilver) komt 't front van de GTI veel beter tot zijn recht. Vind ik.

Ik wil echter geen witte auto. Ik vind zilver erg saai normaal gesproken. Maar 't rode GTI lijntje doorbreekt dat saaie weer ten opzichte van een standaard Golfje. Kortom, ik wil normaal gesproken altijd een zwarte, maar in dit geval weet ik niet of dat de beste keuze is.

Wouter81
Berichten: 9424
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door Wouter81 » 15 jul 2009, 23:28

Dennis Cavallino schreef:
Wouter81 schreef:Op de IV en VI foutjes na idd super stuk. Ik wil er ook één!!!!!!!!!!! 8) Nog dik jaar wachten echter. :( Wachten sucks.
Kun je mij die IV en VI foutjes even laten zien? Ik lees daar zelf denk ik overheen. Wel prettig als 't klopt.
Natuurlijk. :) Leuk leesvoer hoor!
Dennis Cavallino schreef:Mijn rijverslag, succes met scrollen:

Typeaanduidingen
Golf GTI (IV)

Vroeger, in de jaren '80 en '90 had je van die loze typenamen. EL, GTX en zelfs de aanduiding GTI werd zelfs een paar generaties nietszeggend. Niet alleen bij Volkswagen, maar ook bij andere merken die door middel van badgetuning van een middelmatig presterend gebakje een hot hatch wilden maken. Typeaanduidingen, je zal ze maar moeten verzinnen. Je zal de eer van een fantastisch bedachte typeaanduiding maar keer op keer moeten verdedigen. Mijn ervaring tot nu toe was dat het verdedigen van die eer in het geval van de Golf GTI III en IV niet was gelukt. Met de V ging het weer de goeie kant op, maar kan de VI die progressie ten tijde van een neerwaats gerichte economie consolideren?

De oer-GTI met het K-jetronic injectiesysteem was een leuke speelse, maar vooral snelle auto en de typeaanduiding is synoniem geworden voor het leukste model van de Golf-reeks, uitgezonderd die type III dan, want die is net zo saai als alle andere Golfjes en stuurde minstens even beroerd als zijn tammere broeders, zelfs al waren ze voorzien van een Golfbal op de trekhaak. De vierde generatie GTI was even goed als de SDI die ik een tijdje moest rijden als 'straf'. Het kwam de bocht door, punt.

De type I is natuur ongeevenaard als het om puur rijplezier gaat in een product van VAG. De Golf 1 wordt in veel rijverslagen van de groep naar voren gehaald als benchmark, zelfs in tests van de Audi S3, TT of Seats. Dat zegt genoeg over de impact die de auto destijds had op veel autoliefhebbers en nog steeds heeft. Ik heb er een paar keer in gereden in zowel originele als verbouwde exemplaren en natuurlijk de cabrio's die qua specs op de GTI leken, of moesten lijken. Ik moet toegeven dat ik vrijwel altijd plezier had achter het stuur. De Golf 1 GTI vind ik gewoon leuk om te rijden, ook op bochtige wegen. Ik zal er nooit één kopen, maar je mag me er wel voor wakker maken.

De GTI 16v II die ik zelf heb gehad was leuk om in te rijden, maar irriteerde me op een paar vlakken, los van het sjonnie uiterlijk wat dat exemplaar 'sierde'. Zo zuipte de auto veel, zelfs als je langzaam reed. Echt snel vond ik hem niet, ondanks dat alle pk's kennelijk nog aanwezig waren als je de sprinttijden ging meten. De auto had wat last van torque steer en een dood punt rond de middenstand op lage snelheid, maar je kon er verder heerlijk mee gooien en smijten, ook op hoge snelheid. Comfortabel was die auto allerminst tijdens dagelijks gebruik en dus was ik blij dat ik er na een paar maanden weer vanaf was.

De Golf V vond ik zelf eigenlijk de beste GTI ooit. Veel leuker en verfijnder dan de vorige twee generaties. Met de handbak was de auto speels en attractief, maar tegelijk ook een echte alleskunner, dus een prettige mix van sportief en dagelijks inzetbaar. Met DSG kon je de auto zelfs overdreven comfortabel rijden, bijvoorbeeld in de file of gewoon als je geen zin had om hard te rijden. Een prettig systeem en zeker het overwegen waard als je van rijplezier houdt, maar iedere dag meer stilstaat dan rijdt. De auto werd ook steeds mooier vond ik en dat voor een burgerlijke Golf, ik moest niet gekker worden. Toen ik in 2008 voor het eerst beelden zag van de nieuwe Scirocco dacht ik: Uhm, ja, ok, apart, gaaf of niet gaaf? In ieder geval lekker plat... maar als de Golf ook zo'n smoel krijgt, dan wordt 't zeker weten gaaf.

Verdomd, een paar maanden later stelden de eerste beelden van de GTI VI mij niet teleur. De twee eindpijpjes aan beide zijden van 't kontje hoeven van mij niet zo. Een R32 vond ik ook altijd al lelijk (nee, niet de Skyline) en alle sjonnies die hun Golf III Genesis/Rolling Stones/Pink Floyd editie voorzien van zo'n uitlaatsysteem verafschuw ik. De subtiel dubbele uitlaat van de V GTI vond ik juist wel prima. Als je de badges er dan afhaalt, heb je een prima sleaper. Dat past in mijn beleving erg goed bij een GTI. Geen type aanduiding, geen spoilers, geen after market velgen of uitlaten. Gewoon niet zo fout zoals mijn type II was... dat was een foutje. Al had die ook geen typeplaatje, dat dan weer wel (uhm, niet).

In de showroom zag de GTI IV er strak uit in het parelmoer zwart met Detroit velgen. Ondanks dat ik Fedde Le Grand fan ben, hoef ik die velgen niet per sé. Overigens is dat niet Fedde's beste werk, integendeel, maar als oud klasgenoot knijp ik een oogje dicht en gun ik hem dat succes natuurlijk. Ik vind 17 inch velgjes prima staan en ik houd ik niet zo van stuiterige auto's, dus 18 inch is meestal teveel van 't goeie. De auto zat goed, alles wat ik nodig heb zit standaard erop, op een open dakje na, maar dat is toch ook een soort van luxe? Of is het armoe in combinatie met de volledige climate control die er toch al standaard opzit? In ieder geval, ik wil gewoon lekker een beetje open rijden. Verder valt er voor mij weinig aan te vinken in de optielijsten. Badgeloos vind ik een goeie om aan te vinken, maar dat is gratis. Volkswagen doet dat gewoon heel erg goed om zo rond de 30.000 euro een auto neer te zetten die je voor alle soorten ritten kunt gebruiken, waar alles op zit en waarin je je toch nipt iets meer bijzonder en bekeken voelt dan in een doorsnee Golf.

Daarnaast valt de auto met zijn energielabel C binnen veel leaseregelingen, ook die van ons. De leaseprijs is ook erg gunstig, het gemiddeld verbruik is in de hand te houden. Dus was ik na mijn bezoek aan de showroom overtuigd om een proefrit te gaan maken. Dat had geen haast, dus een paar weken geleden de afspraak gemaakt en vandaag een uurtje kunnen rijden over de wegen waar mijn woon-werk verkeer zich afspeelt. Kleine weggetjes in 't verstopte boerenland van de Randstad waar je leuk kunt sturen, maar waar een auto een verdomd goed onderstel moet hebben willen de vullingen niet uit je bek trillen. In mijn geval moet ik oppassen dat ik met een verkeerde autokeuze niet alsnog de file induik, omdat 't wel heel erg slechte wegen zijn en dat kan gaan vervelen. Iets voor een Saab dus, niet voor een GTI op 18 inch lichtmetaal. Dacht ik. Dus voordat ik mijn best ga doen om zo'n auto te mogen leasen van mijn werkgever wilde ik dat wel even getest hebben.

De witte Wittebrug GTI stond dus op 18 inch Detroit jetsers. Fedde zou er zijn handjes voor in de lucht doen, als 'ie om auto's zou geven (doet 'ie niet). Gelukkig zat er wel een handbak in, in plaats van DSG. Aangezien ik dus alleen een GTI zou willen als 'ie goed rijdt over die slechte wegen, zou ik alleen maar de handbak willen. In de file met DSG lijkt me prima hoor, maar in de file hoef ik geen GTI-achtig apparaat.

Enfin, ik reed de auto even warm, maar toen ik de olietemperatuur zag was dat al in orde. Toch maar even rustig tussen 't verkeer door naar die weggetjes en toen kon het feest beginnen. De turbo reageert direct en trekt je in je stoel, opschakelen is een fluitje van een cent, maar je mist 't fluitje van de aanwezige turbo. De uitlaat produceert precies genoeg geluid om je te vermaken en is zacht genoeg om mij niet te irriteren. Het stuur gript goed, al had die afgeplatte onderzijde niet gehoeven, doe mij maar een rond stuur, want er is plek zat voor mijn knieën. Het snel stijgende toerental dankzij de turbo sleuren de auto vanaf zo'n 1500 toeren al snel naar zijn maximale vermogen. Heerlijk. Op die kleine weggetjes lijkt 't wel of de altijd zo degelijke Golf je in een hyperzone trekt, geen tijd om te ontspannen. Handjes op 't stuur, precies mikken waar je wilt rijden, want de hobbels op deze wegen zijn funest als je aandacht met dit soort snelheden laat verslappen. Deze auto doet me direct denken aan de geweldig sturende Seat Leon Cupra R die ik een paar jaar terug reed. Dat is een compliment.

De GTI is snel, erg snel. Ik had verwacht dat het meer op mijn E34 535 zou lijken, want daar vergeleek ik de V mee toen ik daarin reed. Zowel qua specificaties als prestatiecijfers en gevoel leek dat sprekend op elkaar (op 't driften na dan). Dit gaat een stapje verder, een klein stapje inderdaad, maar het maakt voor mij een groot verschil. De VI is gaaf! Gaver dan de V, beter dan de 535, op heel veel fronten. En dat was toch een verdomd goeie bak die alles bood wat mij lief is/was.

Het is zelfs leuk om weer even als een hooligan tekeer te gaan als de weg vrij is en overzichtelijk. Bochtjes duik je met een speels gemak in, de grens ligt veel verder. Later tijdens de rit merkte ik met trail braken dat de kont op een fijne manier instabiel wordt. Je kunt de GTI plaatsen waar je wilt. Als dit mijn eigen auto zou zijn, dan zou ik er echt nog dagen in willen rijden om op de limiet te testen hoe goed 'ie is. Nu is het niet mijn auto en ik heb maar een uur, de klok op 't dashboard laat zien dat er al een half uur voorbij is. Het stuur geeft zelfs rond de middenstand voldoende feedback. 18 inch hoef ik niet, maar ik kan ze iedereen aanraden, de combinatie is perfect. Het onderstel vangt enorm veel hobbels, kuilen en ribbels op in de weg, waardoor je veel vertrouwen krijgt en al snel het gas los laat, omdat je weet dat de auto 't kan... hij kan harder dan je wil en durft. Ik geloof 't wel, deze auto zal me een lange tijd plezier gaan beleven.

Verder dus rustig aan gedaan, want ik wilde ook weten hoe comfortabel deze snelle Gran Turismo kon rijden. In de 6e versnelling rijd je met gemak 50- of 80 km/u. Het verbruik schommelt dan tussen de 4 en 5 liter per 100 kilometer. Dat compenseert het verbruik bij vollast zullen we maar zeggen en dat had mijn 535 absoluut nooit, die zoop gewoon altijd. Dit lijkt meer op een Saab 9000 2.3 Turbo die met dezelfde prestaties wel gewoon 1:13 reed. Deze 2 liter TSI voelt echter nog sneller aan. In vergelijking met de 9000, toch één van de beste auto's ooit vind ik, stuurt de Golf nog fijner en leuker ook. Dus ik durf wel toe te geven dat dit een nog betere allrounder is. Want qua formaat doet de nieuwste Golf ook niet onder voor die oude sloepen. Daar valt de 1 serie die ik ook op 't oog had toch direct door de mand, los van de prijs (al is 't businesspakket twv 4500 euro wel een goeie lokker bij de BMW dealer). Dat zou dan een dieseltje moeten worden, want binnen mijn budget zijn er geen leuke benzinevarianten.

Nadat ik via wat leuke wegen terugreed naar de dealer bedacht ik mij dat dit weleens de beste en leukste Golf kon zijn die ik ooit heb gereden. Zoals gezegd zit alles erop wat ik nodig vind. Zelfs echte Gran Turismo's die ik ooit heb gereden zullen jaloers zijn op de doorontwikkeling van Volkswagen. Het heeft zoden aan de dijk gezet. Ik ben als rijliefhebber gerustgesteld dat alle goeie eigenschappen van alle voorgaande generaties in deze versie zijn gestopt en alle negatieve eigenschappen in de prullenbak zijn beland toen de GTI IV werd ontwikkeld. Hoe Volkswagen deze GTI nog kan overtreffen? Ik heb geen flauw benul. Achterwielaandrijving misschien? Minder gewicht? Meer pk's zijn niet nodig, de prijs is goed, de kwaliteit dik in orde, het formaat is ideaal voor de komende 4 jaar, tijdens het leasecontract. Het verbruik valt ruim binnen de perken als je jezelf onder controle weet te houden en dat kan ook makkelijk. De wagenparkbeheerder zal er zelfs trots op moeten zijn als 'zijn' hot hatch iedere tankbeurt weer binnen de norm blijft. Als beloning mag ik dan toch af en toe wel plezier maken toch? Deze auto is op mijn lijf en dat van vele anderen geschreven. Knap werk.

Nu rest de vraag, of dit hele feest voor mezelf doorgaat of niet. Als ik hem samen mag stellen kom ik alleen voor 't volgende dilemma te staan. Ik wilde een zwarte 3 deurs, maar in het zilver komen de lijnen beter tot hun recht. Een zilverkleurige doet 't weer beter als 5-deurs. 5 deuren heb ik helemaal nog niet nodig, pas na die 4 jaar. Op de Leon Cupra R hadden ze ook 3 deuren moeten plaatsen vind ik, dus nu de Golf GTI 3-deurs binnen handbereik komt sta je opeens voor een dilemma. Tja... zwart is toch wel mijn lievelingskleur. Mooie lijnen ga ik wel rijden i.p.v. bekijken.

Naast het open dak is er nog één optie die ik op voorhand heb aangevinkt en dat is "geen typeplaatje". Nu, net na de proefrit kan ik melden dat ik daarvan afzie. Als de auto nu GTX had geheten, dan had ik deze optie erbij genomen, want dat zegt niets. EL zou ik voor de lol misschien laten staan, dat staat heel toepasselijk voor Extra Lekker. Nee onzin, degene die bij VW de eer hoog heeft proberen te houden mogen ze belonen, want deze fantastische auto verdient net als de type I het predicaat GTI.
---

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door Dennis Cavallino » 16 jul 2009, 09:35

Tnx!! ff aanpassen :forum:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door allen » 16 jul 2009, 09:42

Dennis, zwart (evt. metallic), schuif/kanteldakje en originele wielen! Verder overal vanaf blijven. NIeuwe 6 al een paar keer in het zwart achter me zien rijden. Het waren niet eens GTI-tjes, maar met het dakje gekanteld in het zwart oogt het über!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door Dennis Cavallino » 16 jul 2009, 11:48

Grappig dat je zegt: 'evt metallic', want ik zit zelf ook aan de non-metallic te denken als 't zover mag komen. Gewoon direct na aflevering naar een goeie poetser sturen en dat jaarlijks bijhouden. Metallic flares irriteren mij vaak, maar non-metallic is af fabriek niet diepzwart genoeg (behalve bij Bentley). Een goede poetsbeurt heft dat probleem mogelijk ook direct op en 't maakt schoonhouden makkelijker....

Anyway, zover zijn we nog lang niet. :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door Macboy » 16 jul 2009, 11:58

Niet diepzwart genoeg ?? Non-metallic bij VAG is zéér diepzwart !!!!!!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door Dennis Cavallino » 16 jul 2009, 12:08

Bentley is ook VAG. :)

Maar 't is inderdaad wel zwarter dan gemiddeld, daarom zou ik 't ook overwegen ipv parelmoer zwart. Scheelt ook weer een paar honderd euro.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door Macboy » 16 jul 2009, 13:10

Hoewel Metallic lak op de Golf spotgoedkoop is ivm de A-merken. BMW betaal je zo 1200 voor metallic. Bij de GTI "maar" 500.

Wouter81
Berichten: 9424
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door Wouter81 » 17 jul 2009, 12:25

Net even bij de VW dealer in de buurt boekjes en prijs/optielijsten gescoord. Da's al deel van de voorpret, het configureren. Autoverkopers zijn eigenlijk ook compleet overbodig, ik weet straks meer van zo'n auto af dan die verkoper. :)

Anyway, kan binnenkort even proefrijden. Ze bellen me als het goed is, wanneer ze een demo hebben. Gemeld dat dit een serieuze kandidaat voor volgend jaar. En wat is het een plaatje IRL. 8) Stond een donkergrijze met DSG bak (die DSG hoef ik niet, kleur is wel erg mooi).

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door Macboy » 17 jul 2009, 12:53

CSG: exclusieve kleur voor de GTI

Gebruikersavatar
François
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 jun 2009, 19:45

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door François » 17 jul 2009, 23:00

Gisteravond laat reed ik op de A59 richting 's-Hertogenbosch naar huis, toen ik plots ingehaald werd door een Golf VI Variant met aan beide kanten een uitlaat. Deze uitvoering kende ik nog niet dus ik noteerde voor de zekerheid het volgende kenteken: 57-JFV-9 Thuis aangekomen checkte ik dit kenteken op de site van de RDW en tot mijn verbazing zou het gaan om een Golf VI Variant met 155kw. Hoe vreemd is dat?

Gebruikersavatar
François
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 jun 2009, 19:45

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door François » 17 jul 2009, 23:09

Nee, want het ging hier duidelijk om een Variant. Het RDW vermeld overigens ook dat het om een station-uitvoering gaat. :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door Stefan R » 17 jul 2009, 23:35

Bij mij op de zaak staat ook een donkergrijze VI GTi, en toen ik daar het kenteken van nakeek op de RDW site stond daar ook "stationwagen" :shock:

[edit]Die bij ons staat is geen variant, wel weerszijden een uitlaat[edit/]
Laatst gewijzigd door Stefan R op 17 jul 2009, 23:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door Mark Nauta » 17 jul 2009, 23:44

François schreef:Gisteravond laat reed ik op de A59 richting 's-Hertogenbosch naar huis, toen ik plots ingehaald werd door een Golf VI Variant met aan beide kanten een uitlaat. Deze uitvoering kende ik nog niet dus ik noteerde voor de zekerheid het volgende kenteken: 57-JFV-9 Thuis aangekomen checkte ik dit kenteken op de site van de RDW en tot mijn verbazing zou het gaan om een Golf VI Variant met 155kw. Hoe vreemd is dat?
Mijn beste maatje heeft net een Golf V GTi gekocht en daar zit ook zo'n uitlaatsysteem onder. Dat schijnt een optie van VW zelf te zijn zei hij. Ik
kende het nog niet.

Dat ze op RDW Station aangeven is wel erg vreemd.

Gebruikersavatar
François
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 jun 2009, 19:45

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door François » 17 jul 2009, 23:49

Maar in mijn geval geeft het RDW ook een massa leeg voertuig aan van 1314 kg terwijl de GTI 1293 kg weegt. En daarbij ging het in dit geval ook om een Variant-type. Tenslotte heb ik het met eigen ogen gezien.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door Macboy » 22 jul 2009, 15:57

Toch erg fraai in zilvergrijs !

Afbeelding
Afbeelding

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door Rupie » 22 jul 2009, 16:31

De 18 inch detroits doen het 'm.

Wouter81
Berichten: 9424
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door Wouter81 » 22 jul 2009, 21:38

Ben niet zo Detroit fan, hou meer van R32 wielen:

Afbeelding

Jammer dat zoiets niet standaard leverbaar is, volgens mij.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door Rupie » 23 jul 2009, 06:33

R32 wielen zijn saai imo

k33z
Berichten: 2885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door k33z » 23 jul 2009, 09:58

Schitterende kar die Golf VI GTI, al ben ik nog niet overtuigd van de achterkant.

De gewone Golf VI achterkant vind ik mooi, maar die van de GTI helaas niet. Die lelijke uitlaten en vooral die overdreven diffusor kunnen mij niet bekoren.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door indobesar » 23 jul 2009, 11:05

François schreef:Gisteravond laat reed ik op de A59 richting 's-Hertogenbosch naar huis, toen ik plots ingehaald werd door een Golf VI Variant met aan beide kanten een uitlaat. Deze uitvoering kende ik nog niet dus ik noteerde voor de zekerheid het volgende kenteken: 57-JFV-9 Thuis aangekomen checkte ik dit kenteken op de site van de RDW en tot mijn verbazing zou het gaan om een Golf VI Variant met 155kw. Hoe vreemd is dat?
Volgens mij bestaat er nog geen Golf VI Variant?! :roll:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door Tristan » 23 jul 2009, 12:27

Maar 155kW --> 210pk klopt wel als het om de 2.0 TSI gaat. :idea:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fabian, Google [Bot], SlowCo en 28 gasten