Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Miesjel » 22 jul 2009, 20:54

Niet zo snel maar nooit problemen (kudt...geen hout in de buurt)

Afbeelding

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 22 jul 2009, 21:06

Heeft iemand die TV tool toeballig nog op zijn PC staan, of er een mirror van? Die site lijkt al uit de lucht of niet beschikbaar :?

Fabian

Bericht door Fabian » 22 jul 2009, 21:10

Vorige week donderdag kom ik thuis. Laptop aan, geen internet. KUT. TV aan, geen Digi-TV. HUH? Analoge TV aan, KUT helemaal niks!

Geen signaal meer dus.

Ziggo gebeld. Wat dingen gecontroleerd, nee meneer u heeft geen signaal meer. Dat is vreemd. Maandag kan de monteur komen. Shit, das 4 dagen balen. Oh, maar morgenavond kan er een monteur komen meneer anders duurt het zo lang voor u. Ikke blij, dat is service. Ze bellen u morgen voor de bevestiging van de afspraak.

Vrijdag om 6 uur thuis, niets gehoord. Hmmm. Even Ziggo gebeld, ja de afsrpaak staat. Voor 2200 uur is er een monteur geweest.

Je raad het al, om 2200 uur Ziggo gebeld. Ow meneer, ik zie dat uw melding afgehandeld is. HUH? Ik zeg, ik heb geen monteur gezien en nog steeds geen signaal. Dat kan niet meneer, hij is afgehandeld. Mijn bloed begint te koken...........OW meneer, ik zie het al, er een aansluitmonteur gestuurd ipv een storingsmonteur. Ehm, ja, wat heb ik daarmee te maken? Jullie weten wat mijn probleem is, stuur een monteur die het oplost. Nou, de aansluitmonteur zag aan de melding dat hij het niet kon oplossen dus heeft hij hem als afgehandeld gezet. Maar ik zie dat u een afspraak heeft voor maandag. Maandag zeg ik? Dan ben ik werken. Ow, als u er niet bent krijgt u een factuur van 56 Euro...........WTF!~!!!!!!!!!!!!!!!????????????????? Ik heb geen afspraak gemaakt, er zou vanavoand iemand komen, niet maandag! Nee meneer, dat is niet waar....Mijn bloed kookt. OK zeg ik, maandag om 0800uur smorgen kan of om 1800 uur. Nee meneer, we spreken alleen dagdelen af dus u moet thuis zijn. Dus ik zeg: stuur dan savonds iemand, nee meneer storingsmonteurs werken alleen overdag. Aansluitmonteurs werken wel savonds. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.

Na veel geruzie komt er morgen een monteur (1 week zonder signaal) en ik moet nog maar zien dat die het oplost.

Om moedeloos van te worden.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 22 jul 2009, 21:17

Afbeelding

Slow-mo FTW! Ahum, binnenkort stappen we over naar iets 'snellers', 20 Mbit lijn waar ik hopelijk toch minimaal 7 Mbit effectief van hoop te gebruiken.

PeterB

Bericht door PeterB » 22 jul 2009, 21:41

Overigens is het wel k^t dat ik storing heb op de digitale tv bij het gebruik van internet...

Fernando

Bericht door Fernando » 22 jul 2009, 21:52

Afbeelding

Het kost wat maar dan heb je ook wat.... 8)

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 22 jul 2009, 22:22

Fabian schreef:Vorige week donderdag kom ik thuis. Laptop aan, geen internet. KUT. TV aan, geen Digi-TV. HUH? Analoge TV aan, KUT helemaal niks!

Geen signaal meer dus.

Ziggo gebeld. Wat dingen gecontroleerd, nee meneer u heeft geen signaal meer. Dat is vreemd. Maandag kan de monteur komen. Shit, das 4 dagen balen. Oh, maar morgenavond kan er een monteur komen meneer anders duurt het zo lang voor u. Ikke blij, dat is service. Ze bellen u morgen voor de bevestiging van de afspraak.

Vrijdag om 6 uur thuis, niets gehoord. Hmmm. Even Ziggo gebeld, ja de afsrpaak staat. Voor 2200 uur is er een monteur geweest.

Je raad het al, om 2200 uur Ziggo gebeld. Ow meneer, ik zie dat uw melding afgehandeld is. HUH? Ik zeg, ik heb geen monteur gezien en nog steeds geen signaal. Dat kan niet meneer, hij is afgehandeld. Mijn bloed begint te koken...........OW meneer, ik zie het al, er een aansluitmonteur gestuurd ipv een storingsmonteur. Ehm, ja, wat heb ik daarmee te maken? Jullie weten wat mijn probleem is, stuur een monteur die het oplost. Nou, de aansluitmonteur zag aan de melding dat hij het niet kon oplossen dus heeft hij hem als afgehandeld gezet. Maar ik zie dat u een afspraak heeft voor maandag. Maandag zeg ik? Dan ben ik werken. Ow, als u er niet bent krijgt u een factuur van 56 Euro...........WTF!~!!!!!!!!!!!!!!!????????????????? Ik heb geen afspraak gemaakt, er zou vanavoand iemand komen, niet maandag! Nee meneer, dat is niet waar....Mijn bloed kookt. OK zeg ik, maandag om 0800uur smorgen kan of om 1800 uur. Nee meneer, we spreken alleen dagdelen af dus u moet thuis zijn. Dus ik zeg: stuur dan savonds iemand, nee meneer storingsmonteurs werken alleen overdag. Aansluitmonteurs werken wel savonds. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.

Na veel geruzie komt er morgen een monteur (1 week zonder signaal) en ik moet nog maar zien dat die het oplost.

Om moedeloos van te worden.
Wat heb jij misdaan in je vorige leven........
Zo veel shit kan gewoon niet.....

Alle ellende met je Qpe, met je velgen en nu hiermee.....

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 22 jul 2009, 22:24

Is er trouwens iemand hier die mij dat OpenDNS in "Jip en Janneke" taal kan uitleggen.
Vraag me af of daar voor mij nog winst mee te behalen is ?

dale vito

Bericht door dale vito » 27 jul 2009, 19:28

Bert ///M3 schreef:Heeft iemand die TV tool toeballig nog op zijn PC staan, of er een mirror van? Die site lijkt al uit de lucht of niet beschikbaar :?
ik heb hem - pm of mail maar indien nog nodig (dalevito @ gmail) dan kijk ik wat ik voor je kan doen.

Rickstah

Bericht door Rickstah » 27 jul 2009, 20:23

dale vito schreef:
Bert ///M3 schreef:Heeft iemand die TV tool toeballig nog op zijn PC staan, of er een mirror van? Die site lijkt al uit de lucht of niet beschikbaar :?
ik heb hem - pm of mail maar indien nog nodig (dalevito @ gmail) dan kijk ik wat ik voor je kan doen.
http://tweakers.net/meuktracker/18935/z ... r-107.html" onclick="window.open(this.href);return false;

je moet van Femme alleen wel ff accountje aanmaken :bag:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 19 aug 2009, 20:59

Godverkut, vandaag om de 5 minuten uit UPC/Chello geflikkerd worden :@!!
*of ligt het aan de router :oops: *

Emiel

Bericht door Emiel » 19 aug 2009, 23:42

Eric H schreef:Is er trouwens iemand hier die mij dat OpenDNS in "Jip en Janneke" taal kan uitleggen.
Vraag me af of daar voor mij nog winst mee te behalen is ?
Ik weet niet hoe ver ik er Jip en Janneke van moet maken dus excuseer als het te simpel word uitgelegd. Sommige dingen kloppen niet geheel omdat ik het simpel wil houden, bepaalde functies kunnen meer als ik aangeef.

DNS doet niks anders als een ip adres koppelen aan een website naam.

Ipv dat je een aantal nummers moet invoeren ( bijv. 195.8.208.62 ) kun je "www.driving-fun.com" intikken. Dit is een stuk gemak :)

Op het moment dat je een website naam invoert moet deze omgezet gaan worden door een DNS server, deze krijg je toegewezen via je provider.
Hij moet http://www.driving-fun.com" onclick="window.open(this.href);return false; gaan omzetten in een ip adres , 195.8.208.65.

Echter een druk bezette DNS of een slecht ontworpen DNS zorgt voor veel vertraging. Door een goed opgezette DNS te gebruiken krijg je dus veel sneller een terugkoppeling van de DNS over welk nummer bij welke website naam hoort, hierdoor kan er dus sneller naar de juiste pagina gegaan worden en het laden gestart worden.

Het probleem is echter dat iedere provider zijn eigen DNS gebruikt en ook alleen toestaat dat eigen leden die DNS kunnen en mogen gebruiken. Vaak zet men er allerlei functies op of uit om dingen beheerbaar te maken en de performance te kunnen bewaken.

Een mooi voorbeeld hiervan is het verschil tussen een kabel aansluiting en een bijv. ADSL aansluiting.
ADSL is veelal wat trager als Kabel. Echter doordat veel ADSL providers snelle DNS servers gebruiken begint de pagina na het op enter drukken snel met laden en zie je algauw "iets" gebeuren op je scherm. Dat betekend niet dat je pagina er heel snel staat want dat is naast afhankelijk van de grootte van de pagina ook afhankelijk van de snelheid van je ADSL verbinding. Men ziet iets gebeuren en denkt "wauw dat is snel" , kleine pagina's worden inderdaad ook echt sneller geladen, grote pagina's echter....
Bij kabel maatschappijen doen ze al het verkeer "begeleiden" (oftewel wat afremmen en sturen ;) )
De DNS servers daar zijn minder snel/zwaarder belast/harder afgeremd per gebruiker maar dat word goed gemaakt door de snellere internet verbindingen. De pagina opvragen duurd langer maar de pagina staat wel vaak in 1x op je scherm, ook de grotere pagina's.

Vaak is het miliseconden werk of seconden werk maar dat kan al snel oplopen. Zoals nu dus o.a. bij Ziggo gebeurd, hun hebben best wel wat problemen met het netwerk c.q. de DNS servers. Exacte krijg ik niet boven tafel maar ik vermoed dat ze de drukte van het verkeer niet aan kunnen.

Open DNS servers hebben daar een stuk minder last van vaak maar je moet wel net de goede vinden en dat is dan het lastige eraan.

Zoiets ongeveer duidelijk ?

ADV

Bericht door ADV » 20 aug 2009, 12:40

Gewoon je eigen webserver gebruiken :)

Xave30

Bericht door Xave30 » 20 aug 2009, 16:18

@ le kantoor 8)

Afbeelding

Erik K.

Bericht door Erik K. » 20 aug 2009, 18:13

Dat schiet lekker op ja :mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 16 nov 2009, 16:49

hmm gaat wat 'achteruit' hier:

Afbeelding

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 17 nov 2009, 10:02

Ik hoef hier niet echt te schelden op m'n werk iig :P
Afbeelding

En ik heb geen kabel thuis, maar gewoon adsl en daar heb ik geen enkel probleem mee.

Peric

Bericht door Peric » 17 nov 2009, 11:42

Sodeknetter!! :shock:
Dat schiet lekker op.. :)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 17 nov 2009, 16:04

Afbeelding

Standaard KPN verbinding......vindt de snelheid prima....CD downloaden etc gaat snel zat....overigens als je een andere server kiest op Speedtest kan er best aardig verschil in zitten

Xave30

Bericht door Xave30 » 17 nov 2009, 18:53

Patrick van Wijngen schreef:Ik hoef hier niet echt te schelden op m'n werk iig :P
Afbeelding

En ik heb geen kabel thuis, maar gewoon adsl en daar heb ik geen enkel probleem mee.
Damn. Werk je bij NASA Netherlands ofzo ? :mrgreen:

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 17 nov 2009, 18:55

Ik zal het op de uni eens testen. Is ook vrij snel.

Knot

Bericht door Knot » 02 dec 2009, 10:18

Kan nu voor 99 euro die Cisco 8455 recorder erbij krijgen als ik overstap van analoog op digitaal.

Iemand ervaring met het apparaat?

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 25 dec 2009, 14:10

Hier thuis zijn we ook aan het twijfelen om digitale tv te nemen en misschien internet er bij.

Hebben nu analoge tv van ziggo, is gewoon prima. En telefoon en internet van Tele2, in de jaren dat we het hebben 2x een kleine storingen. Geen klagen dus.

Is het aan te raden om over te stappen op digitale tv van ziggo en ook gelijk het internet+telefoon er bij te nemen?

Ook hebben we al een paar jaar dezelfde router/modem, als we deze vervangen door een nieuw exemplaar wordt de verbinding daar dan ook sneller van?

Ahmet

Bericht door Ahmet » 25 dec 2009, 16:13

upc heeft nu een actie voor slechts 45 euro krijg je internet 25mb ofso, telefoon standaard en digitale tv starter pakket met 1 jaar gratis film 1 pakket
ik weet niet of dat interessant voor jou is? ik weet ook niet hoe het is, bellen via upc?

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 28 dec 2009, 16:27

Ga ik iig. even wat meer van opzoeken :thumbup:

Overstappen schijnt tegenwoordig ook niets voor te stellen

Dankjewel :thumbup:

Plaats reactie