ook maar eens voorstellen (klaar)
- RVV
Re: ook maar eens voorstellen
Mooi project, hou ons op de hoogte !
- Jan Visser
Re: ook maar eens voorstellen (nog een paar foto's toegevoegd)
Bij deze.........
Kop er af en zuigers er uit.....

Nieuwe zuiger op de drijfstang monteren.

Zuigers weer in het blok.

Zuiger van onderen gezien.

Spatplaat en olie aanzuigbuis weer gemonteerd.

Pa kwam ook nog even kijken.

Kop er af en zuigers er uit.....
Nieuwe zuiger op de drijfstang monteren.
Zuigers weer in het blok.
Zuiger van onderen gezien.
Spatplaat en olie aanzuigbuis weer gemonteerd.
Pa kwam ook nog even kijken.
Laatst gewijzigd door Jan Visser op 10 jul 2009, 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Auto: Prius+
Re: ook maar eens voorstellen (een paar foto's toegevoegd)
Mooi man :banaan:
- Marsnel
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Tim R
Super, ik ben benieuwd naar de resultaten!
- Jan Visser
Ik ookTim R schreef:Super, ik ben benieuwd naar de resultaten!

Afgelopen weekend lekker weekend gevierd en dus niks aan de auto gedaan. Vanavond dus weer verder gegaan en nu staat ie er zo bij.......
Vanavond ook voor het eerst even gestart om te kijken of er boven in de kop ook olie kwam en dat kwam er. Verder was de hogere compressie met het starten al duidelijk hoorbaar

Laatst gewijzigd door Jan Visser op 09 feb 2010, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tim R
Nice, goed bezig - keep the pics coming, leer ik hier ook nog wat! 

- VLA
Mooie upgrades man. 

- Jan Visser
Vanavond weer bezig geweest en de motor loopt weer en ik heb er alweer in gereden. Rijd opzich goed, maar de computer moet echt opnieuw afgesteld worden. Loopt nu veels te arm boven in toeren.
Verder moet heb ik de distributie er weer afgehaald want de distributieriem kan toch niet strak genoeg en klappert nu tegen het plastic deksel aan. Even kijken hoe we dat oplossen, want een gevlakte cilinderkop en een naar handmatige omgebouwde (i.p.v. hydraulisch) spanner zorgen er nu voor dat de riem er nu niet strak genoeg omheen wil......
Verder moet heb ik de distributie er weer afgehaald want de distributieriem kan toch niet strak genoeg en klappert nu tegen het plastic deksel aan. Even kijken hoe we dat oplossen, want een gevlakte cilinderkop en een naar handmatige omgebouwde (i.p.v. hydraulisch) spanner zorgen er nu voor dat de riem er nu niet strak genoeg omheen wil......

- Jan Visser
Re: ook maar eens voorstellen (klaar)
Probleem met de distributieriem is opgelost en staat nu goed op spanning. Verder kwam ik ook nog een zwetende nokkenas keerring tegen en zou die dus ook maar gelijk vervangen. Probleem was echter dat de keerringen die ik had te liggen niet de juiste waren en ik dus nieuwen moest bestellen. Probleem daarmee was echter weer dat niemand in de buurt aan de juiste keerringen kon komen en ik dus weer de Honda dealer op kon bellen. Die gebeld en besteld. Gisteren de keerringen opgehaald en gisteravond de hele zooi gemonteerd en afgebouwt en nog even een klein stukje gereden.
Vandaag maar even de tank volgegooid met ron 98 (95 is nu echt uit den boze vanwege de toch flink gestegen compressie) en nog een redelijk stuk gereden. Vanavond nog even alles nagelopen en gecontroleert op lekkages. Alles goed en geen lekkage kunnen vinden
Het enige wat nu nog moet gebeuren is de boel opnieuw afgestellen, want nu loopt ie soms echt veels te arm op de A/F meter en als de Vtec er in komt houd ie zelfs even flink in.

Vandaag maar even de tank volgegooid met ron 98 (95 is nu echt uit den boze vanwege de toch flink gestegen compressie) en nog een redelijk stuk gereden. Vanavond nog even alles nagelopen en gecontroleert op lekkages. Alles goed en geen lekkage kunnen vinden

Het enige wat nu nog moet gebeuren is de boel opnieuw afgestellen, want nu loopt ie soms echt veels te arm op de A/F meter en als de Vtec er in komt houd ie zelfs even flink in.
- frank de jonge
JAn, ik zie dat je gebruikt maakt van zo'n lange intake pijp... gaat dat niet ten koste van de gasrespons ook??
Zo maar even iets wat ik me afvroeg....
Zo maar even iets wat ik me afvroeg....
- Niels
De afstand tussen de kop en gasklep lijkt me meer van toepassing op je gas respons. De lengte van het deel daarna iig veel minder al zul je de verschillen wel merken afhankelijk v.d. capaciteit van dat traject natuurlijk. Een beetje trottle body vs gasklep voor op het inlaatspruitstuk zeg maar.
@Jan, Hoe heb je het opgelost met de spanner trouwens?
@Jan, Hoe heb je het opgelost met de spanner trouwens?
- SteV6
Als ik me niet vergis heeft de lengte van de buis voor je gasklep met name invloed op het koppel hoog of laag in de toeren. Lange buis is meer koppel bij lage toeren, korte buis is meer koppel bij hoge toeren ...
Maar wat een gaaf project Jan, ik zie het nu pas. Met name dit soort foto's ben ik dol op!
Stephan
Maar wat een gaaf project Jan, ik zie het nu pas. Met name dit soort foto's ben ik dol op!
Stephan
- VLA
En Jan, hoe rijd het nu ? Veel verschil qua vermogen merkbaar?
-
Gaaf Jan. Leuk als je zoveel zelf kunt doen.
hmm interesting..SteV6 schreef:Als ik me niet vergis heeft de lengte van de buis voor je gasklep met name invloed op het koppel hoog of laag in de toeren. Lange buis is meer koppel bij lage toeren, korte buis is meer koppel bij hoge toeren ...
......
- Niels
Dat geldt voor de lengte van het hele traject. In F1 bv. gebruikt men dan ook kelken die in lengte varieeren en dat is dus na de gasklep. Op straat motoren kom je vaak variabele inlaat trajecten tegen die nog voor de gasklep werken. Volgens mij is dat ook zo bij jouw VR6SteV6 schreef:Als ik me niet vergis heeft de lengte van de buis voor je gasklep met name invloed op het koppel hoog of laag in de toeren. Lange buis is meer koppel bij lage toeren, korte buis is meer koppel bij hoge toeren ...
Stephan

- Damir Vukovic
Het gaat niet om de lengte, maar het volume..
- frank de jonge
Verklaar je nader Damir.
-
frank de jonge schreef:Verklaar je nader Damir.
Een vrouw heb meer plezier van 15cm en cm 5 dik dan 30 en ...
- Peric
En we zijn er weer!! 't Draait ook altijd op hetzelfde uit...
Vraagje Jan, welke olie gebruik jij? Het ziet er zo bruin uit..

Vraagje Jan, welke olie gebruik jij? Het ziet er zo bruin uit..
- SteV6
Antwoord hier: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 65#p460165" onclick="window.open(this.href);return false;Niels schreef:Op straat motoren kom je vaak variabele inlaat trajecten tegen die nog voor de gasklep werken. Volgens mij is dat ook zo bij jouw VR6
Stephan
- Jan Visser
Op zich werkte alles goed alleen heb ik blijkbaar niet genoeg kracht gebruikt om hem op spanning te krijgen. Normaal zou een veer de boel op spanning moeten brengen en daarna hoef je alleen een moer vast te draaien en dan zit de boel goed op spanning. Heb nu gewoon maar een schroevendraaier gebruikt om wat meer kracht te kunnen zetten......Niels schreef:@Jan, Hoe heb je het opgelost met de spanner trouwens?
Hij is nog niet afgesteld dus ik rij er nog niet volle polle mee, maar onderin heeft ie al iets meer kracht heb ik het idee.VLA schreef:En JGewoon normale vol syntheet 5W40.Peric schreef: Vraagje Jan, welke olie gebruik jij? Het ziet er zo bruin uit..
Kleur in het blok is normaal en ik vind het zelfs redelijk schoon voor een blokje die 125K gedraaid heeft en 12 jaar oud is.an, hoe rijd het nu ? Veel verschil qua vermogen merkbaar?
Ben monteur, dus tja.........Xave30 schreef:Gaaf Jan. Leuk als je zoveel zelf kunt doen.
Gewoon normale vol syntheet 5W40.Peric schreef: Vraagje Jan, welke olie gebruik jij? Het ziet er zo bruin uit..
Kleur in het blok is normaal en ik vind het zelfs redelijk schoon voor een blokje die 125K gedraaid heeft en 12 jaar oud is.
Super Janneman..
Ken wel 10W60 van Castrol in, ook wat veiliger mbt 8000+ toeren draaien
-
Ik vind die zuigerwanden (voor wat ik voor foto's ben gewend daarvan) nog best schoon en netjes eruit zien. Ben erg benieuwd wat hij gaat opleveren na het afstelwerk.
- RJay
Zolang het maar niet de edge sport is, lol.Paul schreef:Super Janneman..
Erg gaaf, wanneer ga je 'm afstellen?