Alfa Romeo zonder BPM op opties
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Alfa Romeo zonder BPM op opties
Hoorde op de atletiek-club het volgende:
Iemand was gaan kijken voor een Alfa 159 stationwagon. Na een en ander door te hebben gesproken, kwam de dealer met zijn konijn uit de hoge hoed.
Je koop de Alfa redelijk kaal, en geeft wel aan welke opties je er graag op wilt. De auto wordt dan zo kaal mogelijk het land ingevoerd, waardoor de BPM aanzienlijk lager is dan een full-option.
Maar omdat je aangegeven hebt dat je leder, navigatie, Radio speakerset, en nog de nodige andere toeters en bellen wilt, liggen alle voorzieningen wel al door alfa voorbereid op de juiste plaats in de auto.
De dealer bestelt de artikelen los erbij, en kan ze zonder problemen inbouwen, waardoor de auto aanzienlijk goedkoper is door een lagere BPM? Zelfs het leder op de stoelen is achteraf goedkoper op deze manier?
Ze zouden de auto's met een goedkope hoes overtrekken?? Je bouwt je auto als het ware naderhand op zoals je hem wilt.
Alfa legt alleen al de voorbereidende bedrading, etc op de fabriek?
Iemand hiervan gehoord ooit???
Een andere persoon zei, dat garagisten bij bepaalde merken dit soms ook zelf doen. Ze bestellen de navigatie, los en bouwen hem naderhand zelf in, en duwen zich het verschil in BPM in hun zak?
Beide zeer vage verhalen, weet iemand meer hierover?
Iemand was gaan kijken voor een Alfa 159 stationwagon. Na een en ander door te hebben gesproken, kwam de dealer met zijn konijn uit de hoge hoed.
Je koop de Alfa redelijk kaal, en geeft wel aan welke opties je er graag op wilt. De auto wordt dan zo kaal mogelijk het land ingevoerd, waardoor de BPM aanzienlijk lager is dan een full-option.
Maar omdat je aangegeven hebt dat je leder, navigatie, Radio speakerset, en nog de nodige andere toeters en bellen wilt, liggen alle voorzieningen wel al door alfa voorbereid op de juiste plaats in de auto.
De dealer bestelt de artikelen los erbij, en kan ze zonder problemen inbouwen, waardoor de auto aanzienlijk goedkoper is door een lagere BPM? Zelfs het leder op de stoelen is achteraf goedkoper op deze manier?
Ze zouden de auto's met een goedkope hoes overtrekken?? Je bouwt je auto als het ware naderhand op zoals je hem wilt.
Alfa legt alleen al de voorbereidende bedrading, etc op de fabriek?
Iemand hiervan gehoord ooit???
Een andere persoon zei, dat garagisten bij bepaalde merken dit soms ook zelf doen. Ze bestellen de navigatie, los en bouwen hem naderhand zelf in, en duwen zich het verschil in BPM in hun zak?
Beide zeer vage verhalen, weet iemand meer hierover?
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Er is een verschil tussen accessoires en opties. Over opties moet idd BPM worden geheven. Dit even ter info. Want soms worden verhalen door dit feit wat uit hun verband getrokken.
Vaak wordt leer af fabriek door leveranciers ook na de grens/douane gemonteerd (Jacco kan hier misschien ook wat over vertellen). Vrij normale gang van zaken, zoals ik het heb begrepen. Veel dealers bieden namelijk hun eigen leder leverancier aan, ipv de optionele lederen stoelen via de fabriek.
Maar wel apart dat je als klant dan BPM zou moeten betalen en de dealer dit idd in zijn zak kan steken.
Het is gewoon een maas in de wet. Volgens mij wel legaal. Correct me if I'm wrong.
Dit is ook de reden dat ik het vreemd vind dat je BPM over een Spyker of Donkervoort moet betalen. Want wat is het verschil tusen delen van auto's hier assembleren en daar geen BPM over betalen en het assembleren van complete auto's?
Vaak wordt leer af fabriek door leveranciers ook na de grens/douane gemonteerd (Jacco kan hier misschien ook wat over vertellen). Vrij normale gang van zaken, zoals ik het heb begrepen. Veel dealers bieden namelijk hun eigen leder leverancier aan, ipv de optionele lederen stoelen via de fabriek.
Maar wel apart dat je als klant dan BPM zou moeten betalen en de dealer dit idd in zijn zak kan steken.
Het is gewoon een maas in de wet. Volgens mij wel legaal. Correct me if I'm wrong.
Dit is ook de reden dat ik het vreemd vind dat je BPM over een Spyker of Donkervoort moet betalen. Want wat is het verschil tusen delen van auto's hier assembleren en daar geen BPM over betalen en het assembleren van complete auto's?
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Het werd ook tijd ook dat er eens wat handiger met de BPM werd omgesprongen. Voor opties zoals een leren interieur met sportstoelen zou het ook goed kunnen werken. Nu wordt dat vaak opgelost door bij een leerbekleder het interieur opnieuw te laten bekleden, maar dat moet veel efficienter kunnen door gewoon een compleet interieur bij de fabriek te bestellen en die door de dealer te laten monteren.
- Fabian
- Berichten: 7235
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Doodnormaal, gebeurd al jaren. Erg interessant, ook voor de dealers want de marges zijn ook navernant. Ik weet bijvoorbeeld wat het Toyota kost om het leer achteraf hier in NL te laten inbouwen...nou dat is echt een fractie (!) van de prijs die ze ervoor vragen. Mijn busje gaat waarschijnlijk binnenkort ook even langs denk ik
Echter is de wetgeving voor wat betreft de bijtelling van een leaserijder WEL aangepast op dit punt :!: Als de "accessoire" (een accessoire is achteraf ingebouwd, een optie is af-fabriek) wel in de officieele prijslijst van het betreffende merk voorkomt dient deze te worden opgegeven bij de fiscale waarde, met andere woorden: je moet hem bijtellen voor je aangifte. (ben al even uit deze materie ivm een andere functie inmiddels, maar zo zit het nu volgens mij).

Echter is de wetgeving voor wat betreft de bijtelling van een leaserijder WEL aangepast op dit punt :!: Als de "accessoire" (een accessoire is achteraf ingebouwd, een optie is af-fabriek) wel in de officieele prijslijst van het betreffende merk voorkomt dient deze te worden opgegeven bij de fiscale waarde, met andere woorden: je moet hem bijtellen voor je aangifte. (ben al even uit deze materie ivm een andere functie inmiddels, maar zo zit het nu volgens mij).
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Dit omschreef hij ook precies zo Femme. Het originele leder werd achteraf ingebouwd.Femme schreef:Het werd ook tijd ook dat er eens wat handiger met de BPM werd omgesprongen. Voor opties zoals een leren interieur met sportstoelen zou het ook goed kunnen werken. Nu wordt dat vaak opgelost door bij een leerbekleder het interieur opnieuw te laten bekleden, maar dat moet veel efficienter kunnen door gewoon een compleet interieur bij de fabriek te bestellen en die door de dealer te laten monteren.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Heel simpel, alles wat na kentekenaanvraag zal worden ingebouwd wordt geen BPM overgeheven.
Voorbeeld"
Je koop bij ons een nieuwe Avensis in Linea Luna uitvoering en wil orgineel navigatie en leder dan zal in de haven van Zeebrugge het navi + ledere erin worden gezet nadat in NL het kenteken is aangevraagd!
Kortom er wordt dan BPM geheven.
Alles wat af fabriek op/in de auto zit wordt wel BPM geheven.
Voorbeeld"
Je koop bij ons een nieuwe Avensis in Linea Luna uitvoering en wil orgineel navigatie en leder dan zal in de haven van Zeebrugge het navi + ledere erin worden gezet nadat in NL het kenteken is aangevraagd!
Kortom er wordt dan BPM geheven.
Alles wat af fabriek op/in de auto zit wordt wel BPM geheven.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart