Wanneer ben jij voor het laatst...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Kim

Wanneer ben jij voor het laatst...

Bericht door Kim » 17 jul 2009, 23:00

eens gewoon een stukkie gaan rijden? Niet ergens naar toe, maar rijden omdat het kan/mooi weer was/zo lekker is. Vertel het hier!

Ik moest de deur even uit (paar km's naar de paardjes, even brokken geven), ik stond even buiten te genieten van de mooie luchten door het avondzonnetje en dacht bij mezelf. Ik ga de lange weg naar huis nemen. Op deze lange weg komen ook enkele zandpaden en achterafweggetjes voor. Even genieten dus.
En op het laatste, suffe, stukje naar huis bedacht ik dit topic. Er zijn vast, zeker op dit forum, meer mensen die hier verhalen over hebben.

Bring it on :df:

Knot

Re: Wanneer ben jij voor het laatst...

Bericht door Knot » 17 jul 2009, 23:04

Tuurlijk... als er een regenbui valt dan ga ik altijd even een blokje om... even de buurt laten schrikken met wat schuivers :)

Tom

Bericht door Tom » 17 jul 2009, 23:11

2 uur geleden.

Zoiets doe ik elke week wel. In de zomer meerdere avonden per week. Dakkie open en ff weg, heerlijk!! 8)

Knot

Bericht door Knot » 17 jul 2009, 23:20

Als bij mij het dak open gaat weet ik 3 dingen zeker...

- powerslide is niet met succes afgerond
- de brandweer is aanwezig
- het 328i occasion draadje wordt weer actief

8)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 17 jul 2009, 23:26

Nou ik bedenk dan dat ik iets nodig heb in de supermarkt en dat is niet zo....en ga dan vanaf Heeten naar Deventer want je hebt dan zoiets als de Spanjaardsijk en dat is lekker volle polle.....zo volle dat een motorrijder afgelopen week naar zn voorhoofd wees omdat hij me niet bij kon houden :banaan: :banaan: :banaan: :banaan: :banaan: :banaan: :banaan: :banaan: :banaan:

RVV

Bericht door RVV » 17 jul 2009, 23:27

Ik ga niet naar mijn paardjes toe, maar ik laat mijn 507 paardjes eerst even lekker rustig galoperen. Omdat ik alleen kies voor renpaarden, Krijg ik er hoop spektakel voor terug. Op de bok sla ik de zweep over de 507 paarden voor me...die beesten raken zowat over hun 8250 toeren heen, maar ik heb geen meelij.. rennen zullen die krengen... zo snel dat ze al snel verrekken van de dorst.. maar ik ben een goed menner. en zodra ik de gelegenheid heb.. mogen ze hun buik vol drinken met lekkere verse ron 98. Ik verwen ze nog een beetje extra met een beetje 10W-60 krachtvoer.. en dan gaan ze weer aan de bak...

Thuis aangekomen krijgen alle 507 paarden nog een schouderklop voor dat ze op stal gaan en ze kunnnen genieten van een heerlijk rust.. net als ik, want 507 paarden onder bedwang houden kost best wat energie.. maar het plezier wat ik er voor terug krijg is het dubbel en dwars waard..

zoiets ? :wink:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 17 jul 2009, 23:27

Dat is zeker niet ongewoon nee.

Toen ik nog in Friesland woonde en nu zo af en toe als ik in Friesland kom bij Steven en mijn ouders, dan ga ik zeker even lekker een rondje
maken over de B-weggetjes in de omgeving. Heerlijk. Even flink uitblazen. Kan de M3 even flink te keer gaan. Ook Steven doet dit regelmatig,
meer dan ik weet ik wel. Die gebruikt het gehele gebied om Franeker heen als 1 grote rallyproef, en terecht. De wegen lenen zich er daar
echt enorm goed voor.

Nu ik in Roosendaal woon moet ik die weggetjes nog een beetje uitvogelen, maar TopFuel zou mij binnenkort eens even de omgeving laten
zien. Ben benieuwd ;). Dan zullen we ook zeker hier lekker in het weekend een beetje 'ringen'.

Verder neem ik geregeld een langere route dan nodig is. Als ik de tijd heb natuurlijk. Gewoon omdat het zo heerlijk is om een rondje te rijden!

Kim

Bericht door Kim » 17 jul 2009, 23:30

Rico schreef:Ik ga niet naar mijn paardjes toe, maar ik laat mijn 507 paardjes eerst even lekker rustig galoperen. Omdat ik alleen kies voor renpaarden, Krijg ik er hoop spektakel voor terug. Op de bok sla ik de zweep over de 507 paarden voor me...die beesten raken zowat over hun 8250 toeren heen, maar ik heb geen meelij.. rennen zullen die krengen... zo snel dat ze al snel verrekken van de dorst.. maar ik ben een goed menner. en zodra ik de gelegenheid heb.. mogen ze hun buik vol drinken met lekkere verse ron 98. Ik verwen ze nog een beetje extra met een beetje 10W-60 krachtvoer.. en dan gaan ze weer aan de bak...

Thuis aangekomen krijgen alle 507 paarden nog een schouderklop voor dat ze op stal gaan en ze kunnnen genieten van een heerlijk rust.. net als ik, want 507 paarden onder bedwang houden kost best wat energie.. maar het plezier wat ik er voor terug krijg is het dubbel en dwars waard..

zoiets ja :P

maarre das een dagtaak joh 507 paarden een schouderklopje geven. Ik hoef er maar 2 :')

die 100 die onder mijn motorkap wonen krijgen alleen maar voer, blijf niet aan de gang...

Stéphane

Bericht door Stéphane » 17 jul 2009, 23:41

Tom schreef:2 uur geleden.

Zoiets doe ik elke week wel. In de zomer meerdere avonden per week. Dakkie open en ff weg, heerlijk!! 8)
Wat Tom zegt ;)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 17 jul 2009, 23:47

Gisteren nog een rondje motor. Gebeurt wel te weinig...

Rein

Bericht door Rein » 17 jul 2009, 23:56

Vanavond ook nog hier :)
Ken alleen nog niet zoveel weggetjes hier in de buurt :?

allen

Bericht door allen » 18 jul 2009, 00:11

Net thuis. Kilometer of 80 zonder deuren gereden, maar dat is het toch "niet" op hoge snelheden. Vanaf 100 begint het minder prettig te worden. Vanaf 110 wordt ademen lastig en bij 120+ komt er zoveel wind je neusgaten inwaaien dat je je afvraagt wanneer je een bloedneus krijgt! Zodra de zon onder gaat begint het dan ook nog ijzig koud te worden. Daarna ongeveer 100 kilometer MET deuren binnendoor terug. Denk dat Tommy thuis nog aan het nashaken is. Heerlijk oncomfortabel. :hosanna:

Kim

Bericht door Kim » 18 jul 2009, 00:31

Rein schreef:Vanavond ook nog hier :)
Ken alleen nog niet zoveel weggetjes hier in de buurt :?
des te meer reden om er vaker op uit te trekken ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 18 jul 2009, 00:43

ik moet het vaker doen... :bag:

heeeeeeeeeeeeel vroeger deed ik dat wel meer, de tijden zonder drempels :banaan: maja...ouder wordend en saaier...gelukkig "moet" ik er soms uit en dan geniet ik wel, ben geen dwarsligger of drifter zeg maar, maar kan wel genieten van de acceleratie :df:

Roy

Bericht door Roy » 18 jul 2009, 00:45

Doe dit vrij regelmatig, als ik niks te doen heb thuis en het is een beetje mooi weer. Wanneer over 2 weekjes de nieuwe motor er staat zal dit helemaal regelmatig gebeuren. Inrijden zal snel voorbij zijn denk ik 8)

Rupie

Bericht door Rupie » 18 jul 2009, 08:03

Rico schreef:Ik ga niet naar mijn paardjes toe, maar ik laat mijn 507 paardjes eerst even lekker rustig galoperen. Omdat ik alleen kies voor renpaarden, Krijg ik er hoop spektakel voor terug. Op de bok sla ik de zweep over de 507 paarden voor me...die beesten raken zowat over hun 8250 toeren heen, maar ik heb geen meelij.. rennen zullen die krengen... zo snel dat ze al snel verrekken van de dorst.. maar ik ben een goed menner. en zodra ik de gelegenheid heb.. mogen ze hun buik vol drinken met lekkere verse ron 98. Ik verwen ze nog een beetje extra met een beetje 10W-60 krachtvoer.. en dan gaan ze weer aan de bak...

Ongekend poetische kant van je Rico :lol: 8)

Aston Martine

Bericht door Aston Martine » 18 jul 2009, 09:46

Regelmatig.
Zelfs met mijn dodelijk saaie Ford Fiesta kan het fijn zijn om even een omweggetje te maken door de bossen of over de dijkjes. Raampje open, lekker muziekje op, en touren maar. Een soort ontspannings-therapie.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 18 jul 2009, 10:12

Knot schreef:Als bij mij het dak open gaat weet ik 3 dingen zeker...

- powerslide is niet met succes afgerond
- de brandweer is aanwezig
- het 328i occasion draadje wordt weer actief

8)
:D

Peric

Bericht door Peric » 18 jul 2009, 12:02

Gistermiddag nog. We waren effe langs geweest bij vrienden in Amersfoort.
Zijn toen lekker binnendoor eraf gegaan. Via Woudenberg, Austerlitz, Zeist, effe door Bosch en Duin(wat een mooie huizen) via Utrecht, Vleuten, Harmelen en Woerden naar huis gereden.

ArjanS

Bericht door ArjanS » 18 jul 2009, 13:14

ik ga elke week wel een paar keer 'gewoon' een stukje rijden. Of als ik ergens vandaan kom, nog ff een stukje om rijden.

Mijn woon-werk kilometers zijn ongveer 2000 km per jaar, maar toch staat er elk jaar weer 20.000 km meer op de teller dan het jaar daarvoor.....

RJay

Bericht door RJay » 18 jul 2009, 16:27

Vroeger ging ik wekelijks wel een paar keer lekker uit rijden, niets bijzonders gewoon een stukje hier in de buurt met wat bochten. Gebeurd tegenwoordig steeds minder dat ik gewoon spontaan zin krijg om te rijden, of dan gebeurd het om 1 uur 's nachts als ik al een paar biertjes op heb en het dus niet rijbewijsveilig is in de buurt van de auto te komen :bag: Beginnend bestuurder.... zucht.

Laatste keer zal zondag 2 weken geleden zijn, had toen pa's alfa hier staan. Lekker even een paar fiks scherpe snelweg op en afritten gepakt daarmee :mrgreen:
Onder het mom van "Ja nee inderdaad, je mist echt trekkracht vanaf z'n 2" :bag:

Wegligging en stuurgedrag van dat ding zijn geweldig trouwens.

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 18 jul 2009, 17:00

Stap minimaal 1 keer in de week in de 205 om een lekker stuk te rijden.
En kom dan ook wel eens thuis met de gedachte dat ik sommige dingen beter niet had kunnen doen :twisted:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 18 jul 2009, 18:23

Net vlak voor het eten nog ff nutteloos een kwart tank octaan 100 erdoor geknald.

Gewoon, omdat het zo leuk is 8)

Joop

Bericht door Joop » 18 jul 2009, 18:33

Doe dit bijna ieder weekend: Door het bos over de Veluwe en door de Achterhoek/Twente of langs de rivieren over de dijken in Midden Nederland (Lek/Linge/Waal/Maas).

...vorig weekend weer even spontaan naar de Eifel geweest. Lekker sturend over bochtige berg- en landweggetjes. De Ring zelf kon ik niet op, o.a. vanwege de F1 denk ik; want de BMW M Fahrertraining was ook op de Ring die zaterdag. Maar heb me weer prima vermaakt.

Afbeelding

Daarvoor met Hemelvaart: in één rechte lijn naar Stuttgart voor o.a. het Porsche Museum; een paar dagen later terug binnendoor via de Romantische Strasse; ook een heerlijke rijroute. Het leuke daarnaast is dat je door karaktervolle dorpjes komt met ook nog eens hele smalle straatjes.

Afbeelding

2e paasdag heb ik ook in de Eifel geviert dit jaar. Maar ten opzichte van vorige week meer in het zuidelijke deel en een deel door de Hünsruck (waar ook de WRC-rally gereden wordt), al zijn een hoop van dat soort weggetjes tussen de wijngaarden door afgesloten voor doorgaand verkeer.

Afbeelding

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 18 jul 2009, 20:07

Wat mij opvalt is dat op zondag het zooooooo druk is met fietsendragervolk ed. dat je eigenlijk niet lekker ff. meer kan rondtoeren/knallen.....

Plaats reactie