Het grote "Wie gaat er naar de Nordschleife in 2009" topic
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Re: Het grote "Wie gaat er naar de Nordschleife in 2009" topic
Ik ga komende zondag weer even kijken. Helaas wel met de Passat, maar is al weer een tijdje geleden dus heb er enorm veel zin in. Nu nog even hopen op wat fatsoenlijk weer.
-
Ik ben er 25/26 Juli, wordt een leuk weekeindje denk ik 

-
Toch is het overigens wel een must om dit circuit goed te kennen voordat je een beetje kan knallen hoor. Regelmatig van die dode punten, dat je een heuvel oprijd maar niet ziet wat daarna komt, haha. Maar ging gelukkig helemaal goed. Één bocht gehad waar ik iets te hard in ging, waardoor ik eventjes richting buitenkant gleed.. maar ging ook nog goed 
EDIT: @Steven: Het schijnt zondag klote weer te worden

EDIT: @Steven: Het schijnt zondag klote weer te worden

- Macboy
Roy. Het leest alsof je een idioot bent
Niet lullig bedoeld hoor verder, maar zo leest het nu eenmaal. Het lijkt er sterk op dat je veel te veel risico neemt op een baan die je niet kent. En dat haat ik. Ik hoop dan ook dat ik het mis heb !
Nogmaals, niet lullig bedoeld, maar zo lees ik je woorden nu eenmaal.

Niet lullig bedoeld hoor verder, maar zo leest het nu eenmaal. Het lijkt er sterk op dat je veel te veel risico neemt op een baan die je niet kent. En dat haat ik. Ik hoop dan ook dat ik het mis heb !
Nogmaals, niet lullig bedoeld, maar zo lees ik je woorden nu eenmaal.
-
Haha ja heb je misschien wel gelijk in dat het zo lijkt. Echter is dat helemaal niet zo hoor, heb daar als een oud ventje rond gereden. Dat momentje in die bocht waar ik het over heb kwam namelijk een beetje door een ander. Een Jaguar liet mij er langs gaan, maar toen ik er langs ging, versnelde hij juist. Beetje raar momentje waardoor ik iets meer naar de buitenkant ging (nog ver van het gras af). Verder bedoel ik dat het een heel andere circuit is als normaal. Veel hoogte verschillen en natuurlijk een heel lang circuit.. hierdoor duurt het echt wel even voordat je met de toppers mee kunt rijden.
Ikzelf heb jarenlang op karten gezeten en weet daarom ook erg goed hoe irritant het is als mensen al direct veel te veel risico nemen op een voor hen onbekend circuit. Daarom zal ik het zelf ook niet doen
Ikzelf heb jarenlang op karten gezeten en weet daarom ook erg goed hoe irritant het is als mensen al direct veel te veel risico nemen op een voor hen onbekend circuit. Daarom zal ik het zelf ook niet doen

- GTRene
De ring blijft uitdagend, dat maakt hem ook zo mooi, alleen wel bang voor olie sporen of koelvloeistof maar verder kun je daar lekker knallen voor zover je kan overzien, en anders ff iets van het gas af

- Paskal
- Auto: meerdere
Los van het weer neem ik aan dat je ook weet dat ie zondag alleen van 15.45 tot 19.30u open is...... Ik ben er 24-26 juli weer...Steven Nauta schreef:Ik ga komende zondag weer even kijken. Helaas wel met de Passat, maar is al weer een tijdje geleden dus heb er enorm veel zin in. Nu nog even hopen op wat fatsoenlijk weer.
- JP
@ Roy;
Trouwens lijkt het volgende weekend 25-26 juli een van de drukste te worden met NL-ers....
Ja, dat zijn voor de iets meer ervaren ook de leuke punten (vind ik), anderen remmen waar jij gewoon gas bij geeft.Roy schreef:Toch is het overigens wel een must om dit circuit goed te kennen voordat je een beetje kan knallen hoor. Regelmatig van die dode punten, dat je een heuvel oprijd maar niet ziet wat daarna komt, haha.
Trouwens lijkt het volgende weekend 25-26 juli een van de drukste te worden met NL-ers....
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Was er wat laat achter idd.. trip cancelled. Zaterdag dus wel stappen :drinking:Paskal Morriën schreef:Los van het weer neem ik aan dat je ook weet dat ie zondag alleen van 15.45 tot 19.30u open is...... Ik ben er 24-26 juli weer...Steven Nauta schreef:Ik ga komende zondag weer even kijken. Helaas wel met de Passat, maar is al weer een tijdje geleden dus heb er enorm veel zin in. Nu nog even hopen op wat fatsoenlijk weer.
- Tim Schuurman
Aanwezig van vrijdag tot zaterdagavond 

- Mark S
Ik ga op 15 augustus een Suzuki Swift huren via rent4ring. Weet iemand toevallig of een helm dan verplicht is en of deze eventueel door hun wordt geleverd ? Mocht het inderdaad verplicht zijn dan wil ik van te voren nog even een open helm kopen namelijk 

- JP
Ff hun site gecheckt (zul je ongetwijfeld ook wel gedaan hebben), maar daaar viel mijn oog op een foto, waar eentje er zonder helm rijdt.

Trouwens vallen me de prijzen wel erg mee, zeg.Zeker met de nodige vrije km's....
Trouwens vallen me de prijzen wel erg mee, zeg.Zeker met de nodige vrije km's....

- stefan740
Bij rent a racecar vragen ze of je een helm wil. Zoja kreeg je die van hun maar verplicht is het dus niet bij hun. Goede kans dat het bij rent4ring hetzelfde is....
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Ik zie een kooi dus lijkt me toch heeeeeeeeeeel erg verstandig een helm te dragen.
- Mark S
Op hun site staat wel dit: "Included in those prices are overall wear on the car" en dan moet ik aan kleding ofzo denken
Ik heb wel een oude motorhelm, maar heb dan liever een open helm of geen helm zodat ik meer zicht heb op alles. Misschien dat ik anders maar voor de zekerheid ergens een 2e handse ga kopen. Probleem van helmen die ze vaak verhuren dat die mij vaak te groot zijn
Bedankt voor het meedenken in iedergeval. Heb er nu al zin
Heb in iedergeval al 10 rondjes gekocht voor die dag 

- stefan740
"Included in those prices are overall wear on the car"
Lijkt mij meer op slijtage aan de auto is 'inbegrepen' in de prijs oid?
Lijkt mij meer op slijtage aan de auto is 'inbegrepen' in de prijs oid?
- RobS
Leuke prijzen inderdaad, binnekort eens die Ignis doen voor een half dagje, puur om baankennis op te doen.JP schreef:Ff hun site gecheckt (zul je ongetwijfeld ook wel gedaan hebben), maar daaar viel mijn oog op een foto, waar eentje er zonder helm rijdt.
- VLA
leuk die swifts.
Maar met eigen risico van 5000 euro zou ik het niet aandurven. Rijd dan liever met mijn eigen auto.

-
ik ben bezig met een aantal maten naar de Ring te gaan op de Bike en nu zou ik graag van wat Ring Experts willen weten waar je lekker en voor een redelijke prijs kan overnachten rond de ring... van MacBoy heb ik al een geweldig restaurant waar ik schnitzels kan eten dus dat zit al goed 
de indicatie dat we gaan is +- 3 weken
grt Thommy en alvast bedankt!

- Tom van H.
Jenna en ik vertrekken vanavond en we blijven tot zondag :banaan:
- Tom van H.
Onze vaste stek, van een Nederlands echtpaar die zelf ringfanaat zijnThommy schreef:ik ben bezig met een aantal maten naar de Ring te gaan op de Bike en nu zou ik graag van wat Ring Experts willen weten waar je lekker en voor een redelijke prijs kan overnachten rond de ring... van MacBoy heb ik al een geweldig restaurant waar ik schnitzels kan eten dus dat zit al goed

http://www.ringpension.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook een prima pension:
http://www.ringrooms.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Tom van H. op 24 jul 2009, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kim
omdat ik niet goed had opgelet kwam ik er te laat achter dat ik maar op 20km afstand van de ring op vakantie was. Maar ik ga er niet onvoorbereid naar toe al kriebelde het verschrikkelijk!!!
-
Morgenvroeg ga ik ook die kant op! 4.55 gaat de wekker 

- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Da's beter dan heel vroeg
Ik zet de wekker voor Zondag op 09:00 ofzo.. dan ben ik rond 10:30 daar. hehehehe.

Ik zet de wekker voor Zondag op 09:00 ofzo.. dan ben ik rond 10:30 daar. hehehehe.