Youngtimerblog.nl | site over youngtimers en young classics

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Snipe

Re: Nu online: www.youngtimerblog.nl

Bericht door Snipe » 03 jul 2009, 21:27

Weet jij een goed Nederlands woord dan?
"Koopgids" is meer een woord voor de Kampeer- en Caravankampioen of de Consumentenbond.

Dat van die taaltoestanden ga ik eens even uitzoeken, ik kon niet vinden waar je dat kon veranderen maar ik heb eerlijk gezegd ook niet zo lang gezocht. Bedankt voor de tip!

Snipe

Bericht door Snipe » 03 jul 2009, 21:47

Roy schreef:EDIT: Mooi, UK staat er nu ook bij :clap:
Die categorie was er al, maar werd pas zichtbaar toen er ook een artikel in geplaatst was. Zweden ook, maar dat valt waarschijnlijk niemand hier op :mrgreen:

Roy

Bericht door Roy » 03 jul 2009, 23:03

Ben het eens met je vertaling van Buying Guide. Echter als ik naar mijn vader kijk, die dit soort dingen wel leuk vind.. zou niet begrijpen wat een Buying Guide moet zijn. Je zal met zo een website ook wat sneller oudere mensen trekken.

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 04 jul 2009, 00:12

goed bezig! leuk initiatief ook.

dat van 'buying guides' zo je kunnen vertalen in 'aankoop tips' maar ga zo door!! :thumbup:

Snipe

Bericht door Snipe » 05 jul 2009, 23:09

Aankooptips, da's geen slechte. Nou ja, eerst maar eens zorgen dat er in die rubriek daadwerkelijk iets komt te staan, dat is belangrijker.

Snipe

Bericht door Snipe » 06 jul 2009, 22:47

Roy schreef:Nog een kleine tip. Ik zie dat je website gemaakt word met Wordpress. Wordpress heeft lanuage files. Ik zou als ik jou was even een Nederlandse downloaden, zodat woorden zoals "Category" "Categorie" worden, staat weer net even beter imo. :thumbup:
Die language files stonden er in twee minuten op, maar het enige zichtbare verschil was dat de maanden nu in het Nederlands werden weergegeven, dus bijvoorbeeld Juni 26th, 2009. Aangezien dat er nog slechter uitzag, ben ik de code maar ingedoken ook al heb ik daar nul verstand van. Ik denk dat ik het nu allemaal heb aangepast. Hoop ik.

(Ik had beter even vooraf op het Wordpressforum kunnen kijken, dan had ik geweten dat die Language-files niet zo veel zoden aan de dijk zetten.)

Roy

Bericht door Roy » 07 jul 2009, 09:07

Ik heb er toen 1 kunnen downloaden die helemaal perfect was. Misschien iemand die dat dus zelf had gemaakt

Snipe

Bericht door Snipe » 07 jul 2009, 09:59

Vertalingen werken bij sommige themes goed en bij andere niet, heb ik begrepen.

Er zijn trouwens meer sites die er last van hebben:

Autoblog.nl:
Duitse vrouwen houden van hybrides
Gepost op Tuesday, 7 July 2009 om 9:02 door robbie in Girls, Hybride

Klassiekerrally.nl:
De boy-racers: Het ontstaan van de ‘sports’-saloon
By de sjonniesPublished: 5 juli 2009
Posted in: Geschiedenis, Klassiekers, Techniek

Begrijpelijk, want het aanpassen is geen leuk klusje en al zeker niet als je er geen verstand van hebt, zoals ik in ieder geval weet van Klassiekerrally en mijzelf.

Tom V

Bericht door Tom V » 07 jul 2009, 11:11

Dat is dat Alahualpa theme volgens mij, je kunt daar die dingen wel aanpassen in de instellingen.

Snipe

Bericht door Snipe » 07 jul 2009, 11:23

Tom, het is inderdaad Alahualpa, maar je kunt het maar zeer beperkt instellen. Halfbakken is eigenlijk een beter woord. Als je bijvoorbeeld instelt dat er 'Categorie' moet staan in plaats van 'category' doet 'ie dat alleen als titel van je widget en niet in de balk onder iedere post.
Ook de datum kun je niet aanpassen naar Nederlands zonder de code in te gaan. Ik had het eerst geprobeerd met DutchDate, een widget die het aan zou moeten passen, maar die vertaalt alleen de naam van de maand. Je datum wordt dan bijvoorbeeld Maart 25th, 2009.

En verder kun je zaken als het login-scherm en het comment-gedeelte niet vertalen via de theme-options.

Nu het er toch even wat technischer aan toe gaat: weet iemand een goede oplossing voor foto's en gallery's? Ik gebruik nu NextGen, hetgeen prima gallery's oplevert maar een probleem met losse foto's in posts. De fout die Roy aanhaalde (het wegvallen van de eerste letter in posts), werd veroorzaakt door die losse foto's vanuit NextGen in een post.
Voor nu heb ik het opgelost door de foto's in de post apart te uploaden, maar dat is natuurlijk niet praktisch omdat je ze dan twee keer moet uploaden. Bovendien krijg ik dan binnenkort boze telefoontjes van SoHosted omdat ik dan uit de webspace en bandbreedte loop.

Snipe

Bericht door Snipe » 08 jul 2009, 22:47

Iemand enig idee of er plugins zijn waarmee je gebruikers reviews kunt laten plaatsen?

Vanavond heb ik er een OpenID-login aan gekoppeld, zodat half Nederland nu in kan loggen door middel van bijvoorbeeld een Hyves-account. Nu nog iets vinden voor die reviews en dan gaat het de goede kant op.

Tom V

Bericht door Tom V » 08 jul 2009, 23:08

Snipe schreef:Tom, het is inderdaad Alahualpa, maar je kunt het maar zeer beperkt instellen. Halfbakken is eigenlijk een beter woord. Als je bijvoorbeeld instelt dat er 'Categorie' moet staan in plaats van 'category' doet 'ie dat alleen als titel van je widget en niet in de balk onder iedere post.
Ook de datum kun je niet aanpassen naar Nederlands zonder de code in te gaan. Ik had het eerst geprobeerd met DutchDate, een widget die het aan zou moeten passen, maar die vertaalt alleen de naam van de maand. Je datum wordt dan bijvoorbeeld Maart 25th, 2009.
Jawel hoor. Je moet even kijken bij Post/Page Info Items en dan kun je de verschillende Footers aanpassen. Je hebt multiple posts, single post en homepage. Als je bijvoorbeeld dit plaatst :

Code: Selecteer alles

%date('j F Y, G:i ')% | %tags-linked('Tags: ', ', ', ' | ')% Categorie: %categories-linked(', ')% | 
			%comments('Laat een bericht achter', 'Eén bericht', '% berichten', 'Geen berichten toegestaan')%
Krijg je een prima resultaat. Zo kun je de complete instellingen van de datum en tijd instellen en zo ook de letterlijke teksten. Als je bijvoorbeeld ipv 26 juni 2009, 19:00 dit : 26 juni 2009 om 19:00 uur wilt hebben verander je het in :

Code: Selecteer alles

%date('j F Y om G:i uur ')% | %tags-linked('Tags: ', ', ', ' | ')% Categorie: %categories-linked(', ')% | 
			%comments('Laat een bericht achter', 'Eén bericht', '% berichten', 'Geen berichten toegestaan')%

Snipe

Bericht door Snipe » 08 jul 2009, 23:46

Hmmm, je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Omdat die pagina zo kolossaal groot is, heb ik dat over het hoofd gezien. Nou ja, in de code kon het ook.

Snipe

Re: Nu online: www.youngtimerblog.nl | Wordpressvraagje anyone?

Bericht door Snipe » 09 jul 2009, 23:20

Youngtimerblog.nl blijft niet onopgemerkt: http://www.autoworks.nl/index.php?optio ... w&id=18407" onclick="window.open(this.href);return false;

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 jul 2009, 14:14

Het is ook een leuk en handig overzichtje van die youngtimer dealers. Het lijstje zal wel flink groeien.

Snipe

Bericht door Snipe » 10 jul 2009, 16:14

Er zijn veel dealers maar niet alleen maar goede.
Ik overweeg om het lijstje aan te passen en er gewoon álle youngtimerdealers op te zetten, maar dan met een aparte vermelding voor de goede. Wel zo overzichtelijk, niet waar?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 jul 2009, 11:42

Klopt. Dat maakt 't extra handig.

Soms kun je prima bij een slechte dealer kopen, als je dan maar ogen/oren open houdt en de auto in kwestie grondig inspecteert. Dan komen je buying guides weer goed uit. Als koper van 2e hands auto's zit ik soms helemaal niet op topservice en bijbehorende marges te wachten. Wel wil ik kwaliteit en originaliteit van de auto's en je weet gewoon dat die bij een aantal adressen hoger ligt dan elders.

Snipe

Iemand verstand van RSS? (probleempje op pag. 2)

Bericht door Snipe » 14 jul 2009, 10:16

Wordpress komt regelmatig met updates en dat hebben ze laatst ook weer gedaan. Op zich prima, alleen de RSS-feed werkt niet meer en toch ook weer wel.

Op de link naar de RSS-pagina (http://www.youngtimerassociation.net/index.php/feed/" onclick="window.open(this.href);return false;) komt deze melding:
Deze feed kan niet worden weergegeven

Deze feed bevat codefouten.
Ga terug naar de vorige pagina

Meer informatie

Ongeldige XML-declaratie.
regel: 9 teken: 3

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
....dus geen rss? Dat zou je zeggen, maar ik zet ze via Twitfeed door naar Twitter en dat werkt wel gewoon.

Met mijn zeer beperkte php-kennis zou ik zeggen dat dat vraagteken daar niet hoort te staan, maar in welk bestand staat dat?!?
Kortom: wie weet meer?

Tom

Re: Iemand verstand van RSS? (probleempje op pag. 2)

Bericht door Tom » 14 jul 2009, 10:31

Een XML document zoals RSS moet gelijk beginnen met <?xml en niet op de 8e regel (met ergens nog een spatie oid ervoor). De XML parser in je browser zal er bij een foutje gelijk uitklappen. Twitfeed gaat daar blijkbaar flexibeler mee om. Hoe dat in Wordpress aan te passen weet ik niet, heb daar geen ervaring mee.

Snipe

Bericht door Snipe » 14 jul 2009, 10:50

Het enige XML-document dat ik kan vinden is wlwmanifest.xml in de map wp-includes. Dat bestand heb ik geopend en dat begint er direct mee.
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>

<manifest xmlns="http://schemas.microsoft.com/wlw/manifest/weblog">

<options>
<clientType>WordPress</clientType>
<supportsKeywords>Yes</supportsKeywords>
<supportsGetTags>Yes</supportsGetTags>
</options>

<weblog>
<serviceName>WordPress</serviceName>
<imageUrl>images/wlw/wp-icon.png</imageUrl>
<watermarkImageUrl>images/wlw/wp-watermark.png</watermarkImageUrl>
<homepageLinkText>View site</homepageLinkText>
<adminLinkText>Dashboard</adminLinkText>
<adminUrl>
<![CDATA[
{blog-postapi-url}/../wp-admin/
]]>
</adminUrl>
<postEditingUrl>
<![CDATA[
{blog-postapi-url}/../wp-admin/post.php?action=edit&post={post-id}
]]>
</postEditingUrl>
</weblog>

<buttons>
<button>
<id>0</id>
<text>Manage Comments</text>
<imageUrl>images/wlw/wp-comments.png</imageUrl>
<clickUrl>
<![CDATA[
{blog-postapi-url}/../wp-admin/edit-comments.php
]]>
</clickUrl>
</button>

</buttons>

</manifest>

Tom

Bericht door Tom » 14 jul 2009, 10:52

Het zal gegenereerd worden door een PHP script. Dus geen statisch XML bestand.

Zie ook:
http://codex.wordpress.org/Customizing_Feeds" onclick="window.open(this.href);return false;

Snipe

Bericht door Snipe » 14 jul 2009, 10:56

Oké, bedankt.

Ik ga dat nog eens even goed lezen maar ik denk dat de makkelijkste weg voor iemand die die codes niet zo oplepelt is om gewoon een plugin als Feedburner op te snorren, die op die pagina ook genoemd wordt.

Snipe

Bericht door Snipe » 14 jul 2009, 11:13

Hmmmm, Feedburner gaat er ook niet mee akkoord. Vanavond maar eens verder kijken.

RVV

Bericht door RVV » 14 jul 2009, 11:49

Ik zou een klacht indienen :bag: :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 14 jul 2009, 15:41

Goed idee.

@ Tom: het lijkt erop dat ik het gevonden heb; http://www.w3it.org/blog/wordpress-feed ... on-how-to/" onclick="window.open(this.href);return false;. Eén of twee keer doorklikken na jouw link dus het lijkt erop dat ik je kan gaan bedanken!

Plaats reactie