snelheidsboetes
- Mike S.
- Auto: M135i
Re: snelheidsboetes
Komt er op neer dat ik zoiezo op me rechtervoet moet gaan letten 

- Maus335i
Naja voorlopig registratievrij (-40 te hard snelweg, -30 overige wegen) rijden dus. Ik ben al bijna een jaar "clean" (maw: niet gepakt ;p)
- Individual
10 dagen geleden ben ik voor de eerste keer geflitst. Op dat moment was ik precies 1 week in het bezit van m'n rijbewijs, dus dat is een lekker begin. Het was tien voor drie 's nachts en ik reed 80 op de teller waar 50 toegestaan is. Heb de boete nog niet binnen natuurlijk maar het zal wel beteken dat ik een dag of drie gewerkt heb voor onze vrienden uit leeuwarden. Sneu geld, zeker gezien het tijdstip
- Maus335i
Die Haviksogen voor flitskasten ontwikkel je pas door de jaren heen
Ik kreeg net een boete binnen uit Zwitserland, 95 waar je 80 mocht -> 40 euro. Zo duur zijn die boetes dan ook niet daar.. hier zijn ze duurder iig.

Ik kreeg net een boete binnen uit Zwitserland, 95 waar je 80 mocht -> 40 euro. Zo duur zijn die boetes dan ook niet daar.. hier zijn ze duurder iig.
- Kim
heb sinds 2002 mijn rijbewijs, tot nu toe 2 (echt minimale) boetes op de mat gehad.... hetgeen me verbaast. Zo netjes rijd ik niet
- Mike S.
Dan heb ik vast nog een paar jaar te gaan om die ogen te ontwikkelen , vandaag WEER geflitstMaus335i schreef:Die Haviksogen voor flitskasten ontwikkel je pas door de jaren heen![]()

Rij laatste tijd erg rustig en precies op het moment dat ik flink gas gaf om een auto in te halen rij ik die kast voorbij die in het groen stond, hoop dat het remmen nog een beetje geholpen heeft .
Ik weet ook niet meer wat ik er tegen moet doen behalve me overal aan de snelheid moeten gaan houden

-
Koop een Prius.
8)
8)
- Kasteel
38 te hard was op 50km weg, kreeg er wel een fors hogere schikking voor dan gebruikelijk (std waardes om). Het is wel zo dat ik voor de eerste 'voor' ben geweest, tussen het voorkomen van 1 en het ontvangen van 2 zat ongeveer een maand, feitelijke verschil tussen beide was langer.Maus335i schreef:Hmm hangt er van af.. die 38 te hard was op een snelweg of overige wegen? Snelweg is bij 40+ pas geen Mulder meer, overige wegen is het 30+ en voor minder krijg je dus altijd gewoon een boete.Kasteel schreef:Jup, je krijgt gewoon weer een schikkingsvoorstel, wel stukje forser als het bekende schikkingsvoorstel voor die overtreding (zeg idd +20%/30%).Mike Spanjersbergh schreef:Ik ben laatst op de terugweg van zandvoort op de afsluitdijk van de weg gehaald door een "stille"
Resultaat 43km te hard na correctie !![]()
Maar omdat dit de 2e hoge in korte tijd is ( de andere was meer dan 30 te hard op een 80 weg ) heb ik eens zitten kijken, maar dat gaat dus betekenen zoals ik het zag dat ik voor moet komen .
De standaart eis van justitie is dan de gebruikelijke boete + 20% en 2 maanden rijontzegging ( een eis is natuurlijk nog geen uitspraak , maar toch ) .
Ik heb nog niks gehoord en dat zal misschien ook nog wel even duren maar ben erg benieuwd wat er nu gaat gebeuren .
Iemand dit traject ook al eens gezien ?
*eerst 69 te hard, maand later 38*
Ik ben ook 2x in 2 maand gepakt, eerste 42 (flitsboete) en 2e 56 te hard (mocht er 100, lasergun). Rijbewijs na 3 dagen terug.. 3e keer was 2 maanden later en kreeg ik 3,5 maand rijontzegging (eis was 9 maand) met dank aan Macboy
Hier thuis overigens wel eens vaker binnen het jaar een 2de ovj boete binnen jaar, eigenlijk altijd nog schikkingsvoorstel gehad (op 1 keer na, maar toen zat er binnen 3 jaar nog een andere).

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Laatste bekeuring is gelukkig ook weer 1,5 jaar geleden voor mij.
Ben 1 keer tijdens een rondje spelen met de 205 gepakt, op de heenweg 21 te hard en terug 18 te hard (50 weg) en stond natuurlijk net een flitsauto.
Verder zijn het allemaal kleine overtredingen geweest van een paar km, dus weinig bijzonders
Ben 1 keer tijdens een rondje spelen met de 205 gepakt, op de heenweg 21 te hard en terug 18 te hard (50 weg) en stond natuurlijk net een flitsauto.
Verder zijn het allemaal kleine overtredingen geweest van een paar km, dus weinig bijzonders
- M-bitious
Bugatti Veyron gepakt met meer dan 210mph = 338 kmh. Nieuw record?
http://www.autogespot.com/item/4470/phi ... en-210-mph!/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autogespot.com/item/4470/phi ... en-210-mph!/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kim
mijn laatste bekeuring was op 19-09-08 ten tijde van de golden tulip rally. Ik was onderweg naar een bruiloft en had er niet bij stil gestaan dat er ivm de rally extra controle zou zijn -__-;
4 hele kilometers te hard, 54 binnen de bebouwde kom. echt wow
4 hele kilometers te hard, 54 binnen de bebouwde kom. echt wow
- RVV
Mike Spanjersbergh schreef: Ik weet ook niet meer wat ik er tegen moet doen behalve me overal aan de snelheid moeten gaan houden
Aan de snelheid houden op de plekken waar je wat kunt verwachten.. daarbuiten gewoon "los" gaan.. zo doe ik het ook.
- Mike S.
Rico dat is het probleem, ik weet niet meer waar ik het kan verwachten haha en ken ook niet alle plekken hier in friesland ...
Word ik niet geflitst dan wel gelaserd en heb ik dat allemaal door dan word ik wel van de weg geplukt door een stille wagen
( dit heb ik de laatste 2 maanden allemaal al gehad )
Zal wel een periode van domme pech zijn hoop ik maar... mijn vriendin rijdt namelijk ook altijd te hard , niet zo hard als mij maar toch heeft zij nooooooit een bekeuring .
Word ik niet geflitst dan wel gelaserd en heb ik dat allemaal door dan word ik wel van de weg geplukt door een stille wagen

Zal wel een periode van domme pech zijn hoop ik maar... mijn vriendin rijdt namelijk ook altijd te hard , niet zo hard als mij maar toch heeft zij nooooooit een bekeuring .
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Ferdi Gielen schreef:Laatste bekeuring is gelukkig ook weer 1,5 jaar geleden voor mij.
Kan hier op terug komen... gisteren door de KLPD van de weg gehaald met na correctie 31 km te hard

Heb wel flink mazzel gehad, kwam met een veel grotere snelheid de onopvallende videoauto voorbij en het rechts inhalen van een onnodig linksrijdende auto hebben ze ook niet gezien.
Binnenkort maar eventjes 188 euro overmaken naar het CJIB

- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Tuurlijk, het is best geld, die €188,-
Maar wie van de aanwezigen hier vindt dat nou nog een bedrag om van wakker te liggen ??
Maar wie van de aanwezigen hier vindt dat nou nog een bedrag om van wakker te liggen ??
-
Eric H schreef:Tuurlijk, het is best geld, die €188,-
We zijn niet allemaal rijk hier hoor...

- Eric H
Het gaat niet om rijk zijn, het gaat om de strafmaat die gehanteerd wordt in NL.Erik Stoffelsen schreef:Eric H schreef:Tuurlijk, het is best geld, die €188,-
We zijn niet allemaal rijk hier hoor...![]()
:playcar:
€ 188 voor 30 Km/h te hard, € 180,- voor rechts inhalen, € 150,- voor inhalen over doorgetrokken streep.......
Waar zijn de verhoudingen dan ??
Ik snap dat er in rechts inhalen en inhalen over een doorgetrokken streep meer gevaarzetting zit, maar het OM hoor je altijd maar mekkeren over het te hard rijden.
Ik persoonlijk erger me meer aan mensen die onnodig links hangen ( wat er dan voor zorgt dat ik een bekeuring krijg voor rechts inhalen

-
Eric H schreef:Het gaat niet om rijk zijn, het gaat om de strafmaat die gehanteerd wordt in NL.Erik Stoffelsen schreef:Eric H schreef:Tuurlijk, het is best geld, die €188,-
We zijn niet allemaal rijk hier hoor...![]()
:playcar:
€ 188 voor 30 Km/h te hard, € 180,- voor rechts inhalen, € 150,- voor inhalen over doorgetrokken streep.......
Waar zijn de verhoudingen dan ??
Ik snap dat er in rechts inhalen en inhalen over een doorgetrokken streep meer gevaarzetting zit, maar het OM hoor je altijd maar mekkeren over het te hard rijden.
Ik persoonlijk erger me meer aan mensen die onnodig links hangen ( wat er dan voor zorgt dat ik een bekeuring krijg voor rechts inhalen) dan aan mensen die te hard rijden...
Bedoel je 'zo... zeg dat dan!

- Mack
Er is toch een verschil tussen rechts inhalen en rechts passeren? Als je niet meteen naar links gaat, is het niet "rechts inhalen".
Tenminste, zo heb ik het ooit begrepen.
- Eric H
hangt erg af van de agent die je tegen komt.....Mack schreef:Er is toch een verschil tussen rechts inhalen en rechts passeren? Als je niet meteen naar links gaat, is het niet "rechts inhalen".

Die van mij zag het echt als inhalen
-
Ik heb nu iets meer dan 1 jaar me eerste autotje en 35.000 km achter de kiezen. En tenzij er nog wat onderweg zijn heb ik in mijn eerste jaar met rijbewijs 1 boete ontvangen van €27 voor 7 km/u te hard, was nog aan het optrekken uit een file dus had mazzel
Ik ben wel een hardrijder tot frustatie van mijn ouders die me eigenlijk wel wat meer bekeuringen toewensen 

- Maus335i
Hangt inderdaad van de agent af, maar als je het goed aanpakt kom je hier mee wegMack schreef:Er is toch een verschil tussen rechts inhalen en rechts passeren? Als je niet meteen naar links gaat, is het niet "rechts inhalen".

-
Gaat bij mij erg goed. Tijdje geleden verwacht dat ik er weer een zou krijgen, maar ze waren denk ik net aan het opruimen.
Overige boetes vecht ik aan en worden bijna allemaal vernietigd
Overige boetes vecht ik aan en worden bijna allemaal vernietigd

- Oof
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Eerste dit jaar.
60 waar je 50 mag in Flitsstad Zwolle. 40 euro best veel geld voor even niet opletten.
60 waar je 50 mag in Flitsstad Zwolle. 40 euro best veel geld voor even niet opletten.
- Daniel
Nou, wie was ditIn Friesland is een automobilist aangehouden die 250 km/u reed. Agenten zagen de man in het Groningse dorp Leek de A7 oprijden. Pogingen om hem te stoppen, slaagen pas zo'n 60 kilometer verder, ook omdat de politie het andere verkeer niet in gevaar wilde brengen. Zijn gemiddelde snelheid was 219 km/u.