Caterham Roadsport / Defender 130

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Downforce Hans

Re: Caterham Roadsport SV

Bericht door Downforce Hans » 01 jul 2009, 15:55

allen schreef:
Michel P schreef:Acceleratie van 0-100 hoort ook niet in dit soort draadjes thuis, bochten daar draait het toch om!

Michel

Nee, niet vragen. Ik beheers dit niet. :mrgreen:
WAt beheers jij wel dan wat met auto`s te maken heeft........, O ja.........wassen :mrgreen: :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 01 jul 2009, 16:23

Hij kan der ook goed over praten :lol: en vanuit de pits z'n rijkunsten vertellen :df: :wink:
volgende keer Zolder gaat dat een lang verhaal worden, dan gaat ie misschien wel vertellen hoe je de tent op moet zetten van die auto :lol: :wink: just kidding ofcorse :hmmm: :wink:

allen

Bericht door allen » 01 jul 2009, 16:30

Wassen besteed ik uit Hans. :mrgreen:

Eind augustus waarschijnlijk naar Ecuyer en Folembray. 3 Circuits zo kort op elkaar lijkt me vooralsnog teveel van het goede. Wil ook nog wat geld overhouden voor eten. :bag:

Zolder staat deze maand gelukkig al op de planning. 8)

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jul 2009, 10:55

en straks in de winter....

Afbeelding

Afbeelding

brrr zoooooo koud :lol:

Afbeelding

filmpje in regen

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=am6F-i6NIlo&hl=nl[/youtube]

dit lijkt me dan wel weer overzichtelijk in zo'n seven achtige :mrgreen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sZqEo7KdRH0&hl=nl[/youtube]

allen

Bericht door allen » 10 jul 2009, 14:15

Bovenste drie foto's zijn zo stoer! 8)

Mathieu

Bericht door Mathieu » 10 jul 2009, 16:52

Nog eentje dan maar.
Omdat je ondergesneeuwde Super Seven's zo stoer vindt.

AfbeeldingAfbeelding

allen

Bericht door allen » 10 jul 2009, 17:33

Volgens mij heb ik binnenkort de cameraploeg van Jambers op de stoep: " in dit oerhollands stadje, woont een man die foto's verzameld van ondergeneeuwde sevens..." :bag:

Rupie

Bericht door Rupie » 11 jul 2009, 07:42

Alleen die stem van Jambers houdt jou al warm in de Caterham he :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 11 jul 2009, 08:52

[Jambers mode on] Overdag.... is hij boekhouder, maar savonds krijgt hij het warm van rijden in open auto's[Jambers mode off]
:mrgreen:

allen

Bericht door allen » 11 jul 2009, 09:10

Gisterenavond idd warm open gereden. Kacheltje aan en gaan. Werkt verbluffend veel beter dan de Speedster. :P

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 13 jul 2009, 07:08

allen schreef:Gisterenavond idd warm open gereden. Kacheltje aan en gaan.
Heerlijk he?

Soms denk ik wel eens dat ik het in de winter lekkerder vindt dan 's zomers.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 13 jul 2009, 12:40

Zaterdagavond ook nog even wezen gummen, met als hoogtepunt de dijkweg tussen Schoonhoven en Nieuwegein.
Die route is volgens mij speciaal aangelegd voor Kitcars en lightweights! :df:
Op dat traject heb ik een tijdje terug Markk in z'n ///M3 zoekgereden. Voor zo'n route is die BMW veel te log en traag... :bag:
Misschien moeten we een keer met een aantal Kitcars en lightweights een dijkenroute plannen (eind augustus, begin september?).

SlowCo

allen

Bericht door allen » 13 jul 2009, 13:16

Hangt er vanaf hoe vlot er gereden wordt. Ik ben wel van stevig doorrijden, maar met een groep 'debiel knallen' waar mensen kunnen fietsen of een hondje uitlaten heb ik altijd m'n bedenkingen bij. Daar heb je imho het circuit voor. :wink:

@Geelhoed: Droge winterdag met een zonnetje en een straalheldere hemel is voor mij iig het mooiste om open te rijden. Zeker tegen de avond aan wanneer de zon langzaam onder gaat.

Rupie

Bericht door Rupie » 13 jul 2009, 13:25

Ik dien me aan als maatstaaf van de bmw garde :mrgreen:

Michel P

Bericht door Michel P » 13 jul 2009, 13:30

@allen, geelgoed kan zo een grafiekje tonenen hoeveel wandelaars en fietsers je tegen komt op de dijk bij temperatuur x :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 13 jul 2009, 13:35

Graag eentje met een raakkans dan! :mrgreen:

Overigens meen ik het wel. Een aantal dingen die ik hier op het forum zag van de laatste toerrit deed mij besluiten erg blij te zijn dat ik de auto niet op tijd had om mee te gaan. Een jaar eerder ook al bij een toerrit een 3 tal(?) forummers op elkaar. Op een toerrit met doorgeslagen stoppen zit ik gewoon niet te wachten. Hoe goed ze ook bedoeld zijn. :bag:

SlowCo

Bericht door SlowCo » 13 jul 2009, 13:36

@Allen: Ik doe niet aan debiel knallen (hoewel ene meneer Spee het misschien wel zo zou betitelen...) en ga daarom ook het liefst 's ochtends vroeg of 's avonds laat om zo min mogelijk verkeer tegen te komen. Als ik iemand zie fietsen of wandelen rem ik altijd af om pas weer op het gas te gaan staan als ik er netjes voorbij ben. De uitdaging zie ik vooral in het zo vloeiend en vlot mogelijk de bochten doorkomen. Als dat lekker gaat en je in een ritme komt, levert dat vaak wel een stevig tempo op natuurlijk. En zo'n tempo is met auto's van minder dan 600 kg een stuk veiliger en makkelijker vol te houden dan met gezinsauto's als een BMW M3 (sorry Markk) van meer dan 1500 kg...

@Geelhoed: Ook ik vind het in de wintermaanden, als het droog en een paar graden boven nul is, heerlijk sturen. Met name omdat het aantal fietsers en wandelaars op de leuke weggetjes dan vrijwel nihil is. Het probleem is dan wel dat de grip bij die temperaturen behoorlijk minder is omdat er bijna geen warmte in de banden te rijden is op de openbare weg.

SlowCo

Joy

Bericht door Joy » 13 jul 2009, 21:18

Afgelopen zaterdag eindelijk even tijd gehad om een rondje te rijden. Alles wat je in boekjes leest over de fysics van autorijden komt in die auto tot leven. Gas los geeft een scherp insturende neus, gas erop geeft grip en vertrouwen. Aanremmen onder een hoek geeft een blokkerend binnenste wiel. Overstuur is perfect aan te voelen doordat je op de achteras zit. Onderstel is niet hard, zelfs op het comfortabele af. Leuk om de voorwielen te volgen in hun veerbereik. Alle oneffenheden en/of structuren in het wegdek zijn te voelen in het stuur, welke overigens niet zwaar aanvoelt. Koppeling is wel vrij zwaar en heeft een hele korte slag. Perfect om razendsnel mee te schakelen. Die bakverhoudingen zijn zo kort op elkaar volgend dat je in notime in 6 zit. Wat een andere auto in de 2e versnelling doet, pak je in de Caterham in zijn 4. De motor klinkt ontzettend rauw en luid. De neus die 10 cm omhoog komt bij het overschakelen, prachtig. Vermogen is er in ieder geval zat. De remmen zijn onbekrachtigd maar na een paar keer remmen weet je hoeveel druk je moet geven. Deze voelen in ieder geval betrouwbaar aan.
De zitpositie is eigenlijk erg comfortabel. Je zakt in de stoel en beide ellebogen vinden meteen een steun. Op die manier zit je als gegoten achter het kleine stuurtje. Heel and toe ging met heel veel moeite, gaspedaal zit te ver weg dat is eigenlijk het enige minpunt. De kachel werkt echt goed. Als deze uit staat blijft het heet, de motor pompt alle hitte het voetencompartiment in :D
Zo tegen de avond met de chromen koplampjes recht vooruit schijnend en de warme gloed van de verlichte tellers en schakelaars op het dashboard dat geeft wel een gezellig sfeertje.

Ik kan de gedachtengang van Allen nu wel begrijpen. In veel opzichten is het zo onpraktisch als de pest maar de auto schudt een in slaap gewiegd autohart vanaf de 1e meter direct wakker. Je voelt, ziet en ruikt dingen die je alleen in klassieke magazines leest. Toch mooi dat er fabrikanten zijn die dat gevoel levend willen houden. Ik heb er in ieder geval veel plezier mee gehad.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 13 jul 2009, 21:33

Da's dus echte Driving Fun. Rijden om het rijden, zonder poespas maar met een smile van oor tot oor en erg bevredigend...
Welkom in de wereld van de echte lightweights, Joy!

allen

Bericht door allen » 13 jul 2009, 21:44

Heb vandaag weer even mogen genieten aangezien ik naar de taxateur moest. Ook nog even gekeken hoe lang de eerste versnelling was. Zo'n 80 km/u bij iets van 7100 rpm. :mrgreen:
De 2 ging tot ongeveer 110.

Mooi dat heel langzaam aan meer mensen het lightweight concept gaan begrijpen. :clap:

GTRene

Bericht door GTRene » 13 jul 2009, 21:54

allen schreef:Heb vandaag weer even mogen genieten aangezien ik naar de taxateur moest. Ook nog even gekeken hoe lang de eerste versnelling was. Zo'n 80 km/u bij iets van 7100 rpm. :mrgreen:
De 2 ging tot ongeveer 110.

Mooi dat heel langzaam aan meer mensen het lightweight concept gaan begrijpen. :clap:
zow best lange versnellingen....goed voor een 0 naar 100 op zo'n systeem.

allen

Bericht door allen » 17 jul 2009, 12:02

Zo, inmiddels heb ik nu al twee uitgebreide artikelen van mijn wagen (GTO en British Car). Verder kleine spiegeltjes besteld bij Carbon Bits (nee, ik heb de el cheapo non carbon versie) en die zijn gemonteerd. Verbluffend hoe je zo gewicht kunt besparen en gewoon ziet wat er achter je gebeurd in tegenstelling tot de 4 x grotere, originele spiegels. :shock:
Ze zitten tevens aan de raamstijl en niet meer aan de deurtjes. Vanaf nu kan ik die dus ook uitnemen op een warme dag. Omvouwen en in de kofferbak. Prachtig!

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 17 jul 2009, 12:17

Relax! 8) 8)

Is die brievenbus al onder je auto vandaan?

Tom

Bericht door Tom » 17 jul 2009, 12:20

Ik wil wel een keer meerijden in dat gebakje van je :)

allen

Bericht door allen » 17 jul 2009, 12:21

Nee, helaas. Echter zijn wel alle onderdelen al binnen. Paar weekjes nog, dan kan de boel eraf. Inmiddels ook carbon steenslagplaten binnen. Dus even voor de winter nog wat zin zoeken om wat popnagels uit te boren. 8)

Plaats reactie