Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd in Jemen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Xave30

Re: Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd in Jemen

Bericht door Xave30 » 07 jul 2009, 22:18

oh my :? :shock:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 08 jul 2009, 00:56

RutgerK schreef: Als de straffen tussen pedofilie en pedofilie met moord niet verschillen kunnen pedo's veel makkelijker besluiten bewijs van hun misdaad 'op te ruimen'.
Als een moordenaar hier 20 jaar krijgt voor 1 moord en ook 20 jaar voor 6 moorden dan kunnen ze ook besluiten om dan maar 6 moorden te plegen. :wink:

Zoiets is natuurlijk altijd moeilijk te bepalen....op een gegeven moment zit je aan de maximale straf, ook in Nederland of waar dan ook.

Ze zouden in Jemen de strafmaat voor pedofilie met moord nog iets zwaarder kunnen maken door de dader een iets minder makkelijke dood te geven. :hammer: :twisted:

Maarja, als je dan weet dat dat je te wachten staat kun je dus ook besluiten om nog 10 jongetjes te verkrachten en te vermoorden, op een gegeven moment zit je gewoon aan de maximale straf.

Elise

Bericht door Elise » 08 jul 2009, 15:26

1 ding is zeker, die doet het niet nog een keer.
Ik ben benieuwd of zwemleraar Benno Larue in de toekomst van de kindertjes afblijft....

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 08 jul 2009, 21:45

Voor Benno hebben ze waterboarding uitgevonden. :banaan:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterboarding" onclick="window.open(this.href);return false;

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 08 jul 2009, 21:50

Vind deze manier van straffen behoorlijk onsmakelijk.

Blij dat ik in Europa woon.

wjn

Bericht door wjn » 08 jul 2009, 22:27

Elise schreef:1 ding is zeker, die doet het niet nog een keer.
Ik ben benieuwd of zwemleraar Benno Larue in de toekomst van de kindertjes afblijft....
Ach ja, Nederland is net zo extreem als Jemen.

De doodstraf is trouwens voor mietjes, die niet hun hele leven in de cel kunnen wegrotten (wat mijn inziens een gepaste straf is voor moord).

Sven VS

Bericht door Sven VS » 08 jul 2009, 23:17

wjn schreef:
Elise schreef:1 ding is zeker, die doet het niet nog een keer.
Ach ja, Nederland is net zo extreem als Jemen.

De doodstraf is trouwens voor mietjes, die niet hun hele leven in de cel kunnen wegrotten (wat mijn inziens een gepaste straf is voor moord).
Is dat een gepaste straf is voor moord of kindermishandeling ? een beetje wegrotten in en cel ?
Gewoon neerknallen !! oog om oog tand om tand moordenaars vermoorden pedofielen laten verkrachten door grootgeschapen negers :wink:

allen

Bericht door allen » 08 jul 2009, 23:29

Wat een goede straf is blijft natuurlijk altijd de vraag. Feit is dat ik het gewoon absoluut onsmakelijk vind om iemand zo in het openbaar in koelen bloede neer te knallen. Kijk, hoe relaxed die stoere bikkel dat even doet. Iemand naast hem zegt z'n vrouw vast een tafel te reserveren en ook de dokter kan wel lachen op de foto. Tuurlijk, die krijgt betaald voor het controleren of iemand dood is, terwijl daar nooit enige twijfel over kan bestaan. Die hele groep mensen er omheen doet zoiets helemaal niets. Ik zou zelf geen oog meer dicht doen als ik vanaf een meter afstand moest zien hoe iemand een kogel door iemand ging jagen. Tevens vind ik die mensens die deze straffen uitvoeren minstens zo slecht als de dader.

wjn

Bericht door wjn » 09 jul 2009, 00:15

Sven VS schreef:Is dat een gepaste straf is voor moord of kindermishandeling ? een beetje wegrotten in en cel ?
Gewoon neerknallen !! oog om oog tand om tand moordenaars vermoorden pedofielen laten verkrachten door grootgeschapen negers :wink:
Je moet de NL vakantiewoningen uiteraard niet verwisselen met cellen.
(als ik een dag ziek op bed lig, wordt ik al gek dat ik er niet uit kan)

En wat is kindermishandeling / pedofilie? Is voor jou misschien wel duidelijk, maar voor hetzelfde geld wordt je neergeschoten omdat je buurvrouw dacht gezien te hebben dat je je neefje van 2 naakt aan het wassen was.

Het is een beetje problematisch (oke onderstatement) om doodstraffen terug te draaien, als blijkt dat iemand onschuldig is.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 09 jul 2009, 00:30

Of het smakelijk is of niet, als hij het echt gedaan heeft
dan is dit de emotie die elke ouder van een misbruikt kind
heeft.

Zou jij als je kind misbruikt was tevreden zijn met een celstraf voor
de dader, Allen?

RVV

Bericht door RVV » 09 jul 2009, 01:03

Ik vind dat er een paar zaken door mekaar heenlopen.

Ten eerste als ik de foto's zie, dan zie ik dat iemand gewoon op een koelbloedige manier vermoord word. Bij de foto's hoort een verhaal. Een verhaal wat door niemand van ons te controleren is.

Voor hetzelfde geld heeft die vent vrijwillige sex gehad met de zoon (die 18 jaar is) van de rechter. Is dat ook een geldige reden om iemand in koele bloede af te schieten ? In een land als Jemen ? For sure..

Laatst hoorde ik een verhaal dat er van jochies een hand en een voet werden afgehakt omdat ze mobiele telefoons hadden gestolen.. Kan dat wel dan ?

Dan het verhaal.. wat doe je met een pedofiel ?

Afschieten.. ?

STEL dat we hier in Nederland het strafrecht zo voor mekaar zouden hebben dat een pedofiel de doodstraf krijgt.

Wie is bereid om de beul te zijn ? Wie kan in opdracht van de rechtstspraak in koele bloede iemand vermoorden. Daar wel eens over nagedacht ?

Zou je als ouder het kunnen ? Je leest, het is de emotie die we allemaal hebben.. maar STEL dat je die macht zou hebben.. zou dat je gerechtigheid geven ? Zou je dat een beter mens maken ?

Kun je je eigen kind recht in de ogen kijken en zeggen dat je de misbruiker heb gedood ?

Laten we blij zijn dat we in een beschaving leven dat het nooit aan de willekeur van de situatie afhangt.. zoals in Jemen..

En achteraf moeten roepen :shithappens: als blijkt dat er sprake is van totale onschuld..

Overigens weet ik wel een gepaste straf voor pedofielen..

Hun zicht ontnemen... gelukkig hoef ik daar nooit over te beslissen.

wjn

Bericht door wjn » 09 jul 2009, 01:49

Ravin ///M schreef:Of het smakelijk is of niet, als hij het echt gedaan heeft
dan is dit de emotie die elke ouder van een misbruikt kind
heeft.

Zou jij als je kind misbruikt was tevreden zijn met een celstraf voor
de dader, Allen?
Je gaat nu misbruik al gelijk stellen aan moord. Is beiden even erg? Welke mate van misbruik is al even erg als moord?

En als je misbruik en moord in één adem noemt, moet je dat dus ook doen met celstraf en doodstraf.

Het voorbeeld wat Rico geeft, en dit topic is het beste voorbeeld. Het gebeurde vroeger en het gebeurt nog steeds, blijkbaar helpen zware straffen dus niet....
En ik blijf erbij, doodstraf is een makkelijke. Niemand kan zeggen hoeveel een persoon lijdt die doodgeschoten wordt. Men denkt dat het lichaam in shock raakt, in die toestand voel je echt niets, etc, dus wat voor een straf geef je zo iemand eigenlijk door 'm dood te schieten???

Dat het in NL extreem omgekeerd is, 100% mee eens. Je wilt niet weten hoeveel een hulpverlener moet doen / aangeven, wil die gehoord worden en dat er actie ondernomen wordt. En als het fout gaat, is het makkelijk de schuld te leggen bij, juist, de hulpverlener die geen macht heeft, maar het wel al aangegeven heeft.

@Rico, zicht ontnemen? Het zit fout tussen de oren, dus zicht ontnemen helpt niet.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 09 jul 2009, 07:25

Tuurlijk is het een eng volk, en tuurlijk ben ik blij dat ik hier woon. En Nee celstraf en
doodstraf gelijk stellen is onzin, ik heb het over een duidelijk geval van pedoseksualiteit,
waarbij de dader duidelijk aanwijsbaar en bekend is.

Maar om het geschetste voorbeeld aan te halen - als mijn kind zoiets overkomt en de dader is
zonder twijfel duidelijk, dan zal ik zijn lot bezegelen. Maar goed, ik heb geen kinderen dus ik
kan er misschien niet over oordelen.

Maar een veroordeelde pedofiel kan hier in Nederland gewoon weer in een woonwijk
terecht komen en al komt hij daar niet te wonen, na zijn straf uitgezeten te hebben kan hij
heel het land rond op zijn bakfiets. Sterker nog, hij kan een pedopartij oprichten. Hoe leg je
dat uit aan je misbruikte kind? Minder makkelijk dan dat hij dood is.

Denk ik, maar wie ben ik. En waarom voeren we deze discussie ook, in dat land
gooien ze als doodstraf nog met stenen naar mensen die eens seks hebben met
een ander.

allen

Bericht door allen » 09 jul 2009, 08:11

Om antwoord op je vraag te geven: ja.
Als die celstraf lang genoeg zou duren. Ik ben geen moraalridder of gelovige die denkt dat een sorry aan de hemelpoorten voldoet, maar iemand een leven ontnemen gaat er bij mij niet in. Zelfs niet bij een verkrachter of een moordenaar.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 09 jul 2009, 09:49

Is een heterdaad dan ook voor jou voldoende om direct de trekker over te halen? Als twijfel over de schuld de enige drempel is voor de doodstraf. 8) Of vind je dat er mensen zijn in onze samenleving (rechters) die over leven en dood mogen beslissen?

We hebben in de afgelopen jaren nogal wat gerechtelijke uitspraken gehad die achteraf onterecht bleken. Ik noem de eerste veroordelingen in de Schiedammer parkmoord en de Puttense Parkmoord, die veel impact hebben gehad op de samenleving en op politie en justitie. Ik vraag mij ook af wie zonder bedenkingen het lot van Ernest Louwes had kunnen bezegelen na zijn veroordeling.

De discussie over de doodstraf hoort in mijn ogen niet thuis in een ontwikkelde samenleving. De mens is niet onfeilbaar en dat is voor mij voldoende reden om de doodstraf uit te sluiten als straf.

Ravin ///M schreef: Maar om het geschetste voorbeeld aan te halen - als mijn kind zoiets overkomt en de dader is
zonder twijfel duidelijk, dan zal ik zijn lot bezegelen. Maar goed, ik heb geen kinderen dus ik
kan er misschien niet over oordelen.

Roman

Bericht door Roman » 09 jul 2009, 10:46

Hij komt er veel te makkelijk vanaf, ze hadden hem aan z'n zak ondersteboven moeten laten hangen voor een uurtje om em daarna langzaam te vierendelen. Of eigenlijk gewoon een kamerplant van maken die gozer, nadat hij flink pijn heeft geleid. En dan de rest van z'n leven niet kunnen bewegen in een rolstoel. :thumbup:

Elise

Bericht door Elise » 09 jul 2009, 12:15

RutgerK schreef:Of vind je dat er mensen zijn in onze samenleving (rechters) die over leven en dood mogen beslissen?
Ook in onze (ontwikkelde) samenleving zijn er mensen die over leven en dood beslissen, namelijk onze volksvertegenwoordiging i.c.m. onze minister van Defensie.
Voor de duidelijkheid, Kamp Holland in Uruzgan is toch echt geen vakantiepark waar ze met losse flodders schieten en die bermbommen ontploffen echt.

RutgerK schreef: We hebben in de afgelopen jaren nogal wat gerechtelijke uitspraken gehad die achteraf onterecht bleken. Ik noem de eerste veroordelingen in de Schiedammer parkmoord en de Puttense Parkmoord, die veel impact hebben gehad op de samenleving en op politie en justitie. Ik vraag mij ook af wie zonder bedenkingen het lot van Ernest Louwes had kunnen bezegelen na zijn veroordeling.
Op het moment dat er besloten wordt dat "onze jongens" gaan, accepteer je ook dat er onschulige slachtoffers kunnen vallen.

RutgerK schreef: De discussie over de doodstraf hoort in mijn ogen niet thuis in een ontwikkelde samenleving. De mens is niet onfeilbaar en dat is voor mij voldoende reden om de doodstraf uit te sluiten als straf.
Ik ben van mening dat we in onze ontwikkelde samenleving te ver zijn doorgeschoten.
Als ik soms zie hoeveel moeite er gedaan wordt om zieke dieren te helpen dan vraag ik me met regelmaat af of het niet veel humaner is om deze een spuitje te geven en te verlossen van alle pijn.
Blijkbaar heeft men er hier al grote moeite mee om over leven en dood te beslissen.
(Even voor de duidelijkheid, ik ben een hele grote dierenvriend!)

We houden veels te veel rekening met de dader en vergeten we de slachtoffers, slachtoffers van loverboys, incest, verkrachting, pedofilie etc. die voor hun leven getekend zijn.
Hoe vaak moeten we nog lezen dat er weer iemand uit een TBS kliniek tijdens zijn proefverlof nieuwe slachtoffers maakt.
De recidivecijfers in onze ontwikkelde samenleving zijn belachelijk hoog.

Rommel moet je gelijk permanent opruimen en niet laten slingeren zodat je het nog een keer voor je voeten krijgt.
Hoe je de rommel moet opruimen is dan een de 2e vraag.
Wellicht is een executie op een plein wat veel van het goede, aan de andere kant.... zolang je vrij kunt kiezen of je gaat kijken is dat wat mij betreft prima.
Spuit, stoel, guillotine, ophangen, fusilleren..... ik heb er niet zoveel problemen mee.

Ik zie graag een samenleving waarbij je je geen zorgen hoeft te maken dat er in je auto/huis wordt ingebroken of op een andere manier bestolen wordt.
Een samenlevinjg zonder bedreiging, waar je als man/vrouw 24 uur per dag vrij kunt rondlopen en overal veilig bent....en als je dan niet wilt lopen je een taxi neemt, die je via de kortste en goedkoopste weg netjes thuisbrengt.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jul 2009, 12:26

Probleem is natuurlijk wel, stel bij bewezen zieke mensen als moordenaars en verkrachters e.d. dat als je ze toetakelt met bv handen eraf of pik eraf of brainles maken of zicht ontnemen of rolstoel afhankelijk maken of wat ook, zo'n persoon invalide wordt...dan denk je kort door de bocht van, nou en? verdiende straf...echter dan betekent dat de bevolking de rest van z''n leven hem/haar onderdak moet bieden en of voeden dus kosten e.d....

Na een korte gevangenis straf kan ie gewoon weer verder gaan..., echter ben wel van mening dat iemand een 2de kans verdient dat wel, maar daarna mag het dan ook echt over en uit zijn, en dus erasen zeg maar, niet publiekelijk maar gewoon elders.
Dan weet je zeker dat die persoon het nooit weer kan doen, en ook al zijn er andere die het ook doen, in elk geval 1 kans minder.

Joep

Bericht door Joep » 09 jul 2009, 13:02

Je moet mijn inziens nooit het kwaad met het kwaad zelf bestrijden...

Vraag/schets: je kunt 1000 levens redden, door 1 iemand te doden die een bepaald virus heeft opgelopen...wat doe je?

In NL is een grondwet van kracht, waar gigantisch veel bloed voor vergoten is de afgelopen eeuwen. O.A. behelst deze wet dat per definitie NIEMAND het recht heeft om iemand anders zijn/haar leven af te pakken. En elk individu het recht heeft op een humaan leven (Of dit een onschuldig of schuldig leven is doet er volgens de huidige grondwet zelfs niet meer toe. Ook al maakt dit moralistisch gezien natuurlijk wel verschil...)

Dus met invoering van de doodstraf zou je je eigen grondwet keihard onderuit halen, je zou meten met meerdere maten en inconsequent zijn.

Het maximum qua geoorloofde straffen is bij mij dus een fikse gevangenis straf. En jah, die mensen mogen best voelen dat ze in het gevang zitten, niks mis mee...ze zitten er immers niet voor niks. Dus weg met die TV's, PC's etc. En een matras mag ook best dun zijn, zodat ze keer wakker worden en nadenken.

En verder denk ik dat het effect van eventuele doodstrak twijfelachtig is. Mensen die daden verrichten die levenslang waard zijn(en volgens sommige de doodstraf) staan daar niet bij stil...de exacte straf die ze later kunnen krijgen. Ze weten ws dat ze fout zitten, maar door een enorme wanhoop/verlangen/wraak etc. etc. zijn ze tot hun daden in staat.

Verder niks mis mee met straffen nivelleren...laat straatjochies van 12-13 die winkeldiefstalletjes plegen,. oude mensen lastigvallen/bestelen etc. maar verrekes goed weten dat ze fout zitten. Gewoon onder toezicht 6 uur per dag gediciplineerd studeren. Sommen maken, taal oefeningen etc. simpel herhalen en stampen (low budget :wink: ). Hebben ze de rest van hun leven tenminste iets om te verliezen (een fatsoenlijk en mss wel goede opleiding)...en daardoor 3x nadenken voor over te gaan op veel ergere daden dan winkeldiefstalletjes etc.

Joep

Arthur
Auto: Nr.52

Bericht door Arthur » 09 jul 2009, 13:29

:clap:

RVV

Bericht door RVV » 09 jul 2009, 13:42

Ravin, stel je hebt wel kinderen en je vermoord een misbruiker van je kind? Men komt al snel op jou uit als dader, resultaat is dat je voor jaren achter tralies gaat. Denk je dat kind daar enig belang bij heeft ? Je maakt nog een grotere verliezer van hem/ haar dan dat hij/zij al was. Ongewild veroorzaak je nog een veel groter trauma bij je kind door het recht in eigen hand te nemen.

Je kunt veel beter je energie steken in je kind, en dat gaat niet als jezelf in het gevang zit.

En voor iedereen die schrijft doe maar de doodstraf als het maar veilig op straat is. Forget it. Geen een land in de wereld waar de doodstraf word toegepast is er veiliger door geworden. Sterker nog, je neemt bij extreme criminelen de remming weg, omdat de hoogste straf, de dood toch al van toepassing is als ze gepakt worden.

Daarnaast gaan we naar een tijd toe dat secundair bewijsmateriaal in de vorm van DNA sporen kunnen gaan bepalen dat je de doodstraf krijgt. Lullig als je als toevallige passant ergens je DNA achter heb gelaten waar iemand vermoord is. Via Databanken komen ze vanzelf bij jou uit. Leuk word je ter dood veroordeeld zonder ook maar iets te hebben gedaan. Het verleden heeft geleerd dat dit ons allemaal kan overkomen.

Oja ook een goede. Stel je vermoord een pedofiel die je kind heeft gepakt, alleen krijg jezelf de doodstraf omdat je een ander vermoord? Wat doe je dan ?

RutgerK

Bericht door RutgerK » 09 jul 2009, 14:01

Elise,

In onze ontwikkelde samenleving hebben we de dienstplicht afgeschaft en vervangen door een beroepsleger. Er wordt door niemand over leven en dood beslist van een beroepsmilitair zonder zijn eigen instemming. Dat is een cruciaal verschil.
Niemand wordt verplicht risico's te lopen in oorlogsgebied.

Het is een absolute ontkenning van het menselijk bestaan als je denkt dat een samenleving gevrijwaard kan zijn van negatieve elementen. Er zijn wel wat voorbeelden te geven van mensen die zo'n ideaal hebben nagestreeft en dat zijn niet de mensen die in positieve zin uit onze geschiedenis springen. En ook vandaag de dag herkennen wij dat streven naar een ideale samenleving (N-Korea, China, Jemen, Cuba enz.) niet als de meeste ideale landen om te leven.

Natuurlijk zou ik ook willen dat ik mij geen zorgen hoefde te maken over inbraken in huis of diefstal van mijn auto. Ik zou ook willen dat er geen honger was in de wereld, dat iedereen een huis en een auto had waarover hij zich druk kon maken. Ik zou willen dat ziektes en invaliditeit niet bestonden. Dat ieder kind gelijke kansen had in de wereld en dat de mens zonder vooroordelen was. Dat ongelijkheid niet bestond en geen reden kon zijn voor jaloezie. Maar die onvolkomenheden horen erbij zal je moeten accepteren en een plaats moeten geven. Het is niet zo dat je 'problemen' kan opruimen alsof het rommel is om tot een ideale samenleving te komen. De discussie over rommel die je beter kan opruimen is ook een discussie op een geleidende schaal. Is rommel voorkomen niet nog beter dan opruimen?

Rico, ik ben het helemaal met je eens dat de doodstraf nooit tot een veiligere samenleving zal leiden.

Joep, die TV's en PC's zijn er niet alleen voor het gerief van de gevangenen maar ook veel een heel groot deel voor het handelbaar houden van gevangenen door bewakers en overig gevangenispersoneel. Je wil niet weten waar verveling en gebrek aan input toe leidt. Het aantal steekwapens dat van plastic roerstaafjes gemaakt kan worden lijkt oneindig. :wink:

Joep

Bericht door Joep » 09 jul 2009, 14:29

RutgerK schreef: Joep, die TV's en PC's zijn er niet alleen voor het gerief van de gevangenen maar ook veel een heel groot deel voor het handelbaar houden van gevangenen door bewakers en overig gevangenispersoneel. Je wil niet weten waar verveling en gebrek aan input toe leidt. Het aantal steekwapens dat van plastic roerstaafjes gemaakt kan worden lijkt oneindig. :wink:
Oké heb je een punt. Maar als je ze 50 uur per week laat werken in werkplaatsen etc. hoeven ze zich ook niet te vervelen.

Probleem is hoe ze hier toe te motiveren zonder dat er een geldelijke beloning tegenover staat. Daarom laat ze een TV en/of PC op kamer maar verdienen, en bijv. keer een feestmaal ofzo.

Ik denk dat het sleutelwoord bij veel gevangen is; discipline. Gewoon structureel hard werken. Maar wél op een menselijke manier en ze ook op een gezonde manier motiveren. Hier heb je dan denk ik ook meteen 1 van de moeilijkheden te pakken wat straffen aangaande. Een manier/compromis vinden zodat je ze op een normale manier aan de gang krijgt.

(Stiekum hoop ik wel dat deze bijdrage nutteloos is, zou eik wel schandalig zijn als nu het gevangenissysteem zó werkt dat ze zomaar van de luxe kunnen genieten van TV en/of PC op de kamer)

Joep

Elise

Bericht door Elise » 09 jul 2009, 16:35

Rutger,

Op het moment dat er door onze regering (volksvertegenwoordiging) besloten wordt dat het leger ergens op (vredes)missie gaat, dan wordt er ook over leven en dood beslist. Immers oorlog voeren en slachtoffers (nederlandse millitair, iemand van de "tegenpartij" of een onschuldige buitenstaander) zijn inherent aan elkaar.
Voor de duidelijkheid, IEDEREEN loopt risico's in oorlogsgebied.

Dus voor wat het leger betreft vinden "we" het acceptabel dat er slachtoffers vallen en er beslist wordt over leven en dood.
Maar als het op rechters aankomt, dan gaan we ineens heel erg moeilijk doen alsof die niet zouden kunnen/mogen beslissen over leven en dood?

Fouten worden gemaakt en het zou best wel eens voor kunnen komen dat een onschuldig persoon veroordeeld wordt. Maar ik ben er absoluut van overtuigd dat het aantal "onschuldige" veroordelingen vele malen kleiner is als het aantal onschuldige slachtoffers in oorlogsgebied. Maar die slachtoffers accepteren we wel met z'n allen.

En om nog maar even door te gaan op die onschuldige slachtoffers. Stel je wordt voor levenlang veroordeeld en na 25 jaar cel komen ze erachter dat ze helaas toch de verkeerde te pakken hadden......nee, daar wordt je gelukkig van, had je mijns inziens net zo goed de doodstraf kunnen krijgen.
RutgerK schreef:Het is een absolute ontkenning van het menselijk bestaan als je denkt dat een samenleving gevrijwaard kan zijn van negatieve elementen. Er zijn wel wat voorbeelden te geven van mensen die zo'n ideaal hebben nagestreeft en dat zijn niet de mensen die in positieve zin uit onze geschiedenis springen. En ook vandaag de dag herkennen wij dat streven naar een ideale samenleving (N-Korea, China, Jemen, Cuba enz.) niet als de meeste ideale landen om te leven.
Tja, erg makkelijk om met een lijstje landen te komen waar geen enkele vorm van vrijheid is.
Je lijst met mensen die een ideaal hebben nagestreeft zal ook wel vol dictators staan.

Ik bedoel dus geen totalitair systeem, maar een vrije democratische samenleving waarbij we de elkaar (zieken en invaliden etc) zoveel mogelijk helpen. Maar waarbij wel er wel voor zorgen dat er gepaste straffen zijn voor de mensen die het niet zo nauw nemen met die vrije democratische samenleving.
Rommel voorkomen is natuurlijk prima, maar als er rommel is we niet de kop in het zand steken en denken dat een taakstrafje de boel wel oplost.
Mensen die het niet zo nauw nemen met het leven van een ander moeten we gewoon voorgoed opruimen!
Hoe? Dat maakt mij persoonlijk niets uit.....1e prioriteit is dat ze niet meer vrij in de samenleving rondlopen, zodat de mensen die wel willen werken aan een vrije democratische samenleving dit zonder enige beperking kunnen doen.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jul 2009, 16:39

kan me wel vinden in Elise gedachten :hmmm:

Plaats reactie