Voor de mensen die niet weten wat een mini cooper s is:
mini cooper S
- Luc B
mini cooper S
Ik en een vriend van mij kwamen er maar niet over uit, allebij een verschillende mening over de mini cooper S . De mini cooper is wel een vrouwen auto . maar de S ? Wat vinden we hiervan ? vrouwenauto of niet ?

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Re: mini cooper S
Ik vind de Cooper S erg mooi en rijden bijzonder lekker, hoort helemaal thuis op DF dus
- Ravin ///M
De Cooper is met de juiste onderstelaanpassing ook geen vrouwen-auto. Alles daarboven, S, JCW etc. al helemaal niet.
Ik vind de Mini man-vrouw gelijk, terwijl bv. de 500 meer naar vrouw neigt. Net als de Beetle, da's duidelijk veel meer vrouw.
Ik vind de Mini man-vrouw gelijk, terwijl bv. de 500 meer naar vrouw neigt. Net als de Beetle, da's duidelijk veel meer vrouw.
-
Tja, snap het imago opzich wel, maar wij thuis hebben hier een Cooper S Works staan, en de meeste mensen die mee hebben gereden zijn vol lof over de auto, en kijken totaal anders er naar..
Voordat we nog geen Mini hadden vond ik het ook een beetje een vrouwen auto, maar onze auto is toch wel redelijk snel te noemen, en gaat goed bochten door, wat dan weer niet zo typerend is voor een vrouwen auto.
Wat is snel?
Vorige generatie mini (met compressor):
0 - 100 in een S is 7.6
0 - 100 in een S Works is 6.6
0 - 100 in een Works GP is 6.5
Nieuwe generatie mini (met een turbo):
0 - 100 in een S is 7.1
0 - 100 in een S Works is 6.5
Toevallig was er laatst bij secret miljonairs een man die naast enkele ferrari's een GP had, omdat het zo lekker reed door Amsterdam. Dus hoe het beeld nu is van Mini weet ik niet, maar naar mijn mening is de mini geen vrouwen auto.
Voordat we nog geen Mini hadden vond ik het ook een beetje een vrouwen auto, maar onze auto is toch wel redelijk snel te noemen, en gaat goed bochten door, wat dan weer niet zo typerend is voor een vrouwen auto.
Wat is snel?
Vorige generatie mini (met compressor):
0 - 100 in een S is 7.6
0 - 100 in een S Works is 6.6
0 - 100 in een Works GP is 6.5
Nieuwe generatie mini (met een turbo):
0 - 100 in een S is 7.1
0 - 100 in een S Works is 6.5
Toevallig was er laatst bij secret miljonairs een man die naast enkele ferrari's een GP had, omdat het zo lekker reed door Amsterdam. Dus hoe het beeld nu is van Mini weet ik niet, maar naar mijn mening is de mini geen vrouwen auto.
-
Is en blijft een vrouwenauto. Hoe goed de auto misschien ook mag zijn volgens een hoop mensen.
- GTRene
Ben ik met je eens, tis wel een goed scheurijzer met de juiste aanpassingen, maar het blijft in eerste instantie een dames autoRuben schreef:Is en blijft een vrouwenauto. Hoe goed de auto misschien ook mag zijn volgens een hoop mensen.

- Macboy
Eeeh mensen die het niet weten mogen niet stemmen en mensen die er nog niet in gereden hebben al helemaal nietLuc Bruikman schreef:Voor de mensen die niet weten wat een mini cooper s is:

-
Het is zeker een auto waarbij je vooral aan vrouwen (en homo's) denkt, maar ik zou er zelf ook best eentje willen hebben. Toch een mooie, snelle auto 

-
Ik heb er in gereden een paar weken terug, de 163 pk supercharger uitvoering en was heel eerlijk gezegd, totaal niet onder de indruk. Kan ook zijn dat mijn referentiekader een beetje f#cked up begint te worden.
Voelde aan als een grote auto in een kleine auto..
Voelde aan als een grote auto in een kleine auto..
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Hoezo is dit een boeiende vraag eigenlijk? Twijfelen jullie ergens aan 8)
?
Ik vind hoekbaarheid en gretigheid van een auto veel belangrijker dan imago. Hence mijn mx-5 keuze
.
That said, bij mini's die voorbij komen kijk ik wel altijd even of er geen leuk vrouwtje achter het stuur zit. Zegt genoeg, regardless of uitvoering
.

Ik vind hoekbaarheid en gretigheid van een auto veel belangrijker dan imago. Hence mijn mx-5 keuze

That said, bij mini's die voorbij komen kijk ik wel altijd even of er geen leuk vrouwtje achter het stuur zit. Zegt genoeg, regardless of uitvoering

- Berthil
Kijk even in de Gallery van de NewMINIclub.nl.
Natuurlijk zitten daar mooie vrouwenauto's tussen:

Maar ook auto's van kerels.

Alhoewel ik als man twee Mini's heb, heb ik vrouwenauto gestemd want er zit een kern van waarheid in.
Een standaard Mini is een vrowuenauto mits je wat er aan verbouwd
Dat gezegd hebbende zou ik niet gezien willen worden achter het stuur van een Ford Ka of Fiat 500 (ook Abarth).
Natuurlijk zitten daar mooie vrouwenauto's tussen:
Maar ook auto's van kerels.
Alhoewel ik als man twee Mini's heb, heb ik vrouwenauto gestemd want er zit een kern van waarheid in.
Een standaard Mini is een vrowuenauto mits je wat er aan verbouwd
Dat gezegd hebbende zou ik niet gezien willen worden achter het stuur van een Ford Ka of Fiat 500 (ook Abarth).
- stefan740
Met Berthil eens. Standaard een vrouwenauto. Beetje aangepaste S mannenauto 

- Joop
+1 kan ik me ook goed in vinden...stefan740 schreef:Met Berthil eens. Standaard een vrouwenauto. Beetje aangepaste S mannenauto
- RVV
Ik heb mannenauto gestemd omdat ik zelf een Cooper S eigenlijk nooit als vrouwenauto heb gezien. Toen ik in 2003 een Cooper S kocht, dacht ik helemaal niet in termen van vrouwen of mannen auto. Nu eigenlijk nog steeds niet. Ik vind een Cooper S vooral een statement. Met de MK2 heb ik niet zoveel. gevoelsmatig zegt me die niet zoveel, maar een MKI staat nog steeds in mijn top 5 van de beste auto's die ik heb gehad.
Stiekem volg ik de 2e hands prijzen van de MKI modellen, je moet niet raar opkijken dat ik volgend jaar ofzo de 325ti compact inruil op een Cooper S.
Stiekem volg ik de 2e hands prijzen van de MKI modellen, je moet niet raar opkijken dat ik volgend jaar ofzo de 325ti compact inruil op een Cooper S.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Hehe.. sukkelsGTRene schreef:Ben ik met je eens, tis wel een goed scheurijzer met de juiste aanpassingen, maar het blijft in eerste instantie een dames autoRuben schreef:Is en blijft een vrouwenauto. Hoe goed de auto misschien ook mag zijn volgens een hoop mensen.net als de Fiat 500 bv.

Kijk die 2 wijven die BMW's opduwen.. :fy:
- Henk Jan
Heb een paar weken geleden een weekje met een Cooper S gereden en was zeer positief verrast. :!:
Stuurt zeer direct en met veel gevoel, met een verbazingwekkend goed standaard onderstel. Met wat kleine aanpassingen met recht een kart te noemen!
Heb zelfs even serieus overwogen de ///m ervoor weg te doen.
Imago boeit me verder niet, rijd nou ook in een Turkenbak (net als veel andere hier die, volgens eigen zeggen, zeer 'imagogevoelig' schijnen te zijn).
Stuurt zeer direct en met veel gevoel, met een verbazingwekkend goed standaard onderstel. Met wat kleine aanpassingen met recht een kart te noemen!
Heb zelfs even serieus overwogen de ///m ervoor weg te doen.

Imago boeit me verder niet, rijd nou ook in een Turkenbak (net als veel andere hier die, volgens eigen zeggen, zeer 'imagogevoelig' schijnen te zijn).

- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Zeker geen vrouwenauto. In de One's en Cooper's rijden wel veel vrouwen.
Kwa rijden blijf ik het een klasse apart vinden. De directheid in het stuur, het geluid van de compressor (bij een S), de wegligging, bij andere auto's in deze prijsklasse vind ik dit niet allemaal terug.
Ik heb mijn Mini al weleens te koop gehad, maar elke keer neem ik mijn beslissing weer terug, omdat ik weet dat ik geen auto terugkrijg met zoveel DF.
Kwa rijden blijf ik het een klasse apart vinden. De directheid in het stuur, het geluid van de compressor (bij een S), de wegligging, bij andere auto's in deze prijsklasse vind ik dit niet allemaal terug.
Ik heb mijn Mini al weleens te koop gehad, maar elke keer neem ik mijn beslissing weer terug, omdat ik weet dat ik geen auto terugkrijg met zoveel DF.
- Ravin ///M
Die in die Mini BMW?Hans GP schreef: Kijk die 2 wijven die BMW's opduwen.. :fy:

- Hans R
Een mini BMW is een 1-serie! MINI is geen BMW, heeft alleen een Duitse moeder (BMW)
Ga maar eens zoeken naar BMW onderdelen.. juist die zijn er niet..
Ga maar eens zoeken naar BMW onderdelen.. juist die zijn er niet..
- RVV
Klopt een Mini is wat dat betreft erg puur.. heel anders dan bij het VAG gebeuren waar gewoon alle onderdelen uitwisselbaar zijn. Daar baalde ik zo van toen ik de Audi S3 reed.
1 ding moet ik wel zeggen, ik reed laatst een Mini Cooper uit 2002 met slechts 70000 km op de klok.. leek me een mooi alternatief als woon werk auto... maar ojee wat was die auto gaar zeg. Alles kraakte, onder de stuurkolom, bij de bijrijders airbag, rechtsachter de C stijl...en nog wat van die onaangename geluiden, stoel scheef en uitgezakt (zelfde als in de Cooper S) raam rechts wilde niet meer open, bekledingsstof wat los was gegaan, manchet van de handremgreep stuk.. schakelaars waar speling in zat..
Ik knapte er echt helemaal op af. Moest nog 10000 euro kosten... voor mijn gevoel was ie nog geen 4000 euro waard.. heb hem ook laten staan... volgende dag gewoon verkocht aan een ander
hoezo populair.. zelfs een gare Mini is zo weg.
Maar je moet een nette wel goed zoeken, vooral als je een wat oudere van een jaar of 6, 7 oud zoekt.
1 ding moet ik wel zeggen, ik reed laatst een Mini Cooper uit 2002 met slechts 70000 km op de klok.. leek me een mooi alternatief als woon werk auto... maar ojee wat was die auto gaar zeg. Alles kraakte, onder de stuurkolom, bij de bijrijders airbag, rechtsachter de C stijl...en nog wat van die onaangename geluiden, stoel scheef en uitgezakt (zelfde als in de Cooper S) raam rechts wilde niet meer open, bekledingsstof wat los was gegaan, manchet van de handremgreep stuk.. schakelaars waar speling in zat..
Ik knapte er echt helemaal op af. Moest nog 10000 euro kosten... voor mijn gevoel was ie nog geen 4000 euro waard.. heb hem ook laten staan... volgende dag gewoon verkocht aan een ander

Maar je moet een nette wel goed zoeken, vooral als je een wat oudere van een jaar of 6, 7 oud zoekt.
- Hans R
Neem een face lift model vanaf maart 2005 ofzo dan heb je ook een sper erbij.. en die heb je nodig!
Hier is de bouwkwaliteit ook een stuk beter, maar rammelen doen ze allemaal (gelukkig wel wat minder na de face lift)

Hier is de bouwkwaliteit ook een stuk beter, maar rammelen doen ze allemaal (gelukkig wel wat minder na de face lift)
- Sperdy
Heb vier jaar Mini gereden. Moet zeggen: het is een van allerleukste auto's geweest waar ik ooit in gereden heb. Echt waar. Puur sturen, sentationeel gevoel geeft de Mini je (althans de r53s, de R56s - die objectief echt de veel betere auto is dan de R53s - geeft je dat pure Mini-gevoel niet meer). Mijn laatste Mini was een rode R53 235pk/265Nm sterke Works/Dahler. Best wel snel tot aan pakweg 180km/u. De auto voelt ook heel snel. Stuurt leuk. Veel branie, lekkere compressor, ploffen uit de uitlaat. Echt snelle tussenacceleraties(!). Helemaal top.
Maar is de Mini een vrouwenauto? Nee, dat is 'ie niet. Je moet de vraag nl. verfijnen. Is de Mini een meisjesauto? Ja, dat is 'ie wel. Dat heeft niets te maken met het vermogen/rijden, maar natuurlijk alles met het uiterlijk van de Mini. Alle meisjes van 18 op deze planeet willen graag een Mini als hun eerste auto. De auto heeft een heel hoog aaibaarheidsgehalte. "O, wat is die toch schattig.. wat een lieve oogjes heeft 'ie". De nieuwe Fiat 500 doet natuurlijk een rechtstreekse aanval op deze kopersgroep, die ook voor een Mini kan kiezen. Fiat 500? Ook een meisjesauto, warempel wel.
Maar wat maakt het uit dat je in een kleine meisjesauto rijdt, je kunt er alleen geen badmeester mee worden
Maar is de Mini een vrouwenauto? Nee, dat is 'ie niet. Je moet de vraag nl. verfijnen. Is de Mini een meisjesauto? Ja, dat is 'ie wel. Dat heeft niets te maken met het vermogen/rijden, maar natuurlijk alles met het uiterlijk van de Mini. Alle meisjes van 18 op deze planeet willen graag een Mini als hun eerste auto. De auto heeft een heel hoog aaibaarheidsgehalte. "O, wat is die toch schattig.. wat een lieve oogjes heeft 'ie". De nieuwe Fiat 500 doet natuurlijk een rechtstreekse aanval op deze kopersgroep, die ook voor een Mini kan kiezen. Fiat 500? Ook een meisjesauto, warempel wel.
Maar wat maakt het uit dat je in een kleine meisjesauto rijdt, je kunt er alleen geen badmeester mee worden

- VLA
Bijna alle mini cooper S die ik tegenkom, zit een (lekkere) vrouw in. En kom er echt gigantisch veel tegen hierzo.
Vind het wel een grappig wagentje, op het interieur na dan.
Vind het wel een grappig wagentje, op het interieur na dan.
-
Dit was de Mini Cooper S Works van mijn vriendin:

Vond het een erg tof autootje die ook heerlijk reed, maar blijft een vrouwenmodelletje vind ik
Vond het een erg tof autootje die ook heerlijk reed, maar blijft een vrouwenmodelletje vind ik
- GTRene
beetje water bij de wijn, de Mini wordt grotendeels gekozen door de stoere vrouw
verder ga ik niet Hans, eneuh heb jij de mini club opgetrommeld om hier anoniem Nee te stemmen?

is trouwens de naam van die vrouwelijke Muis ook niet Mini?

is trouwens de naam van die vrouwelijke Muis ook niet Mini?