Aankoop advies gevraagd
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Nee Rico dat bedoelde ik niet. Maar jij vraagt iets waarop ik antwoord geeft, hoe ik er over denk. Als jij zelf zo een uitgesproken mening erover hebt en mijn visie of die van iemand anders niet deelt, dan zal ik deze voor me houden.
Succes met je keuze, en ik ben benieuwd welke het uiteindelijk geworden is.

Succes met je keuze, en ik ben benieuwd welke het uiteindelijk geworden is.

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Rico, beetje laf* om alleen Markk credits te geven, dan snap je denk ik zelf niet wat een aantal mensen bedoelden te zeggen.
Ik snap je redenatie om de M3 door de weeks rust te gunnen. Echter ben ik het volkomen met Rob eens dat jij over 2 a 3 jaar de CS weg doet, weet je waarom?
Je geeft het zelf al aan: je hebt niets met klassiekers.
Een E46 is een model dat over 3 jaar al 10 jaar meegaat. Ons tijdsbeeld verandert en jij bent daar erg gevoelig voor. Een E46 is gewoon een auto met een aanblik dat gedateerd overkomt (over 2 jaar he, wel goed begrijpen). Dat is bij vele BMW's zo. Er is een nieuw model, veel mixed feelings bij het nieuwe ontwerp, maar nu de Coupé is geintroduceerd is ie over 2 jaar door iedereen geaccepteerd als waardig opvolger van de E46 Coupé. Zeker als straks de M-versie(s?) uitkomen. Weliswaar weten de E46 Adepten het nog een beetje te nuanceren doordat de nieuwe auto weer VEEL zwaarder is, etc. etc., maar iedere jan boeren lul merkt toch het verschil niet imho.
Kortom, ik snap dat je je auto wilt koesteren Rico, maar in de praktijk doe je dat alleen maar voor de volgende eigenaar.
En je boekhouder heeft gewoon gelijk
Maar dan hoef je dus niet per sé een zuinige auto te rijden. En je moet er rekening mee houden dat 'ie goed afschrijft, en je er niet langer dan 3 jaar in gaat rijden. Een nieuwe auto lijkt me dan slimmer dan een 2e hands. Maar ik betwijfel het of je niet beter met de M3 kunt blijven rijden. Denk dat je daarmee gewoon beter af bent, zeker gezien het lage km-trage wat jij rijdt. Mooie van een M3 vind ik juist dat 'ie ook dagelijks goed inzetbaar is.
Het verhaal van Elmar ken ik ook. Ik rijd daarom 90% van de tijd gewoon als een zoutzak. En als ik dan een keer een mooie weg tegenkom (of haast heb), dan denk ik: ZOW, dat ie zo snel was, was ik even vergeten!!
*Smiley erbij natuurlijk
Want het zal me verder jeuken hehehe.
Ik snap je redenatie om de M3 door de weeks rust te gunnen. Echter ben ik het volkomen met Rob eens dat jij over 2 a 3 jaar de CS weg doet, weet je waarom?
Je geeft het zelf al aan: je hebt niets met klassiekers.
Een E46 is een model dat over 3 jaar al 10 jaar meegaat. Ons tijdsbeeld verandert en jij bent daar erg gevoelig voor. Een E46 is gewoon een auto met een aanblik dat gedateerd overkomt (over 2 jaar he, wel goed begrijpen). Dat is bij vele BMW's zo. Er is een nieuw model, veel mixed feelings bij het nieuwe ontwerp, maar nu de Coupé is geintroduceerd is ie over 2 jaar door iedereen geaccepteerd als waardig opvolger van de E46 Coupé. Zeker als straks de M-versie(s?) uitkomen. Weliswaar weten de E46 Adepten het nog een beetje te nuanceren doordat de nieuwe auto weer VEEL zwaarder is, etc. etc., maar iedere jan boeren lul merkt toch het verschil niet imho.
Kortom, ik snap dat je je auto wilt koesteren Rico, maar in de praktijk doe je dat alleen maar voor de volgende eigenaar.
En je boekhouder heeft gewoon gelijk

Het verhaal van Elmar ken ik ook. Ik rijd daarom 90% van de tijd gewoon als een zoutzak. En als ik dan een keer een mooie weg tegenkom (of haast heb), dan denk ik: ZOW, dat ie zo snel was, was ik even vergeten!!
*Smiley erbij natuurlijk

Want het zal me verder jeuken hehehe.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 25 okt 2006, 11:05, 2 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Berichten: 43506
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Zal wel zo wezen, Rico, maar jij stelt hier die vraag toch?Rico v Velzen schreef:Mark verdiend de hoofdprijs en snapt precies wat ik bedoel. hulde. de rest denkt het te snappen maar redeneert vanuit zijn eigen perspectief.
"Men" probeert met je mee te denken

Ook Mark redeneert uit zijn eigen perspectief, toch?
Het is gewoon een lastige keuze, dat snappen we allemaal.
Maar jij bent het uiteindelijk die de beslissing neemt.
Belastingvrije Range Rover op gas?

- Niels
- Berichten: 22520
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Wat sommige mensen proberen aan te geven is dat je jezelf moet gaan afvragen hoe veel je de M3 nog gaat gebruiken indien je 15k km in een andere auto voor woon-werk/zakelijk gaat afleggen. Als je het mij vraagt terecht
Een auto schrijft per jaar gewoon een bepaald percentage af. Een jaar M3 met 10k km of 20k km per jaar maakt denk ik niet uit. 20k km of 30k km per jaar wel. Om er dan een auto bij te nemen die vanzelfsprekend kosten met zich meebrengt lijkt mij niet interessant. Wegen deze extra kosten op tegen eventuele extra kosten aan de M? Vervolgens moet je beslissen of je dat over hebt voor het WOW gevoel dat je wil bereiken ook al zou je iets besparen. Een M3 die (te) veel stilstaat kost ook (te) veel.
Je merkte tegen mij op dat je fantastische alternatieve routes hebt van huis naar werk waarbij je de M heerlijk kunt gebruiken. Sta er bij stil hoe vaak je dit nog gaat doen als je er een zakelijke auto bij hebt gecombineerd met de tijd die je naast je werk en gezin nog over hebt.
Zelf draai ik 35k km per jaar in mijn ouwe diesel. Motorkilometers afgelopen jaar ca. 1k km, Corrado tot nu toe nog geen 2k. Momenteel zou ik graag de hele zooi verkopen om die totale 38k in een fijnere auto af te leggen. Dan maar geen funpieken meer maar meer gemiddeld genot per km! Ga me niet wijs maken dat je de M als gewoon gaat zien bij dagelijks gebruik want daar geloof ik niks van
daarvoor ben je teveel liefhebber.
Dus gewoon in rijden en af en toe eens lekker dat potentieel aanspreken!

Een auto schrijft per jaar gewoon een bepaald percentage af. Een jaar M3 met 10k km of 20k km per jaar maakt denk ik niet uit. 20k km of 30k km per jaar wel. Om er dan een auto bij te nemen die vanzelfsprekend kosten met zich meebrengt lijkt mij niet interessant. Wegen deze extra kosten op tegen eventuele extra kosten aan de M? Vervolgens moet je beslissen of je dat over hebt voor het WOW gevoel dat je wil bereiken ook al zou je iets besparen. Een M3 die (te) veel stilstaat kost ook (te) veel.
Je merkte tegen mij op dat je fantastische alternatieve routes hebt van huis naar werk waarbij je de M heerlijk kunt gebruiken. Sta er bij stil hoe vaak je dit nog gaat doen als je er een zakelijke auto bij hebt gecombineerd met de tijd die je naast je werk en gezin nog over hebt.
Zelf draai ik 35k km per jaar in mijn ouwe diesel. Motorkilometers afgelopen jaar ca. 1k km, Corrado tot nu toe nog geen 2k. Momenteel zou ik graag de hele zooi verkopen om die totale 38k in een fijnere auto af te leggen. Dan maar geen funpieken meer maar meer gemiddeld genot per km! Ga me niet wijs maken dat je de M als gewoon gaat zien bij dagelijks gebruik want daar geloof ik niks van

Dus gewoon in rijden en af en toe eens lekker dat potentieel aanspreken!
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Mijn vrij wispeturige aankoopgedrag in het verleden is geen garantie voor de toekomst
M3 CS weg over 2 jaar 3 jaar ? Waarom ? De e46 lijn heb ik altijd mooi gevonden met de M3 als hoogtepunt (al in 1999 en is betreffende de auto nooit veranderd).
M3 gaat gewoon niet weg punt. waarom ook ? omdat een nieuwe BMW een mooier koetsje heeft ? Technisch beter ? Bread en butter modellen mischien, maar een M is al de top, en ik ga never nooit een nieuwe M kopen. De afschrijving staat in geen enkele verhouding.
M3 sparen voor de volgende eigenaar ? welke volgende eigenaar ? die is er helemaal niet, ik spaar mijn auto gewoon omdat ik zuinig ben op mijn spullen, niet alleen mijn auto maar al mijn spullen. Zolang ik de eigenaar ben, ben ik er zuinig op, dat ben ik op al mijn auto's geweest, uitgezonderd indertijd de S3 en daar heb ik achteraf spijt van gehad (dat ik er niet zuinig op was) Die M3 heeft veel knaken gekost, het zou respectloos naar me zelf zijn als ik dit zou verkwanselen door er niet zuinig op te zijn.
Ik kan altijd op elk moment de M3 pakken. Maar het leukste is en dat is echt mijn ervaring en Mark zijn ervaring blijkbaar ook, dat elke rit weer een klein feestje is. Dan gebruik ik hem ook echt wel op een leuke manier.
Wat niet leuk is zijn saaie woon/werk kilometers in de M3, elke dag tuffen met 120 op de snelweg, vaonchtend weer ik geef gas rij de oprit op, geef gas naar 140/150 (was een beetje laat) zie ik na de ESSO pomp weer zo'n laserende struikrover op de motor zitten, ik zie dat hij me ziet en hij pakt zijn lasergun op hem op mij te richten, natuurlijk gelijk op de rem braaf naar 120. Gelukkig heeft die jakhals me niet gepakt, maar alleen omdat ik zelf scherp was.
Een M3 gebruiken als een vervoersmiddel, ook al kan dat heel goed is gewoon niet leuk, maar mijn dagelijkse vervoerskilometers elke dag vol knallend is ook niet relaxed.
Een M3 is sex geen sleur. Woon werk is sleur.
Zakelijk heb ik nu totaal geen autokosten, was altijd ongeveer plus minus 11000 euro per jaar. Ik heb dus 11000 meer brutowinst per jaar, De fiscus houd de zak voor de 30% al open
Voor alle duidelijkheid ik waardeer het dat mensen meedenken en met oplossingen komen, maar zaken zoals smarts en bestelbussen rijden is gewoon geen optie voor mij netzo min als eensluitende km administratie gaan bijhouden voor de M3 om de zakelijke kilomters te gaan verantwoorden. Dat doe je gewoon niet met een fun auto. Ik heb nooit een M3 zakelijk willen rijden qua kosten, afschrijving en bijtelling, en nu wil ik privé geen zakelijke administratie gaan bijhouden voor de M3.

M3 CS weg over 2 jaar 3 jaar ? Waarom ? De e46 lijn heb ik altijd mooi gevonden met de M3 als hoogtepunt (al in 1999 en is betreffende de auto nooit veranderd).
M3 gaat gewoon niet weg punt. waarom ook ? omdat een nieuwe BMW een mooier koetsje heeft ? Technisch beter ? Bread en butter modellen mischien, maar een M is al de top, en ik ga never nooit een nieuwe M kopen. De afschrijving staat in geen enkele verhouding.
M3 sparen voor de volgende eigenaar ? welke volgende eigenaar ? die is er helemaal niet, ik spaar mijn auto gewoon omdat ik zuinig ben op mijn spullen, niet alleen mijn auto maar al mijn spullen. Zolang ik de eigenaar ben, ben ik er zuinig op, dat ben ik op al mijn auto's geweest, uitgezonderd indertijd de S3 en daar heb ik achteraf spijt van gehad (dat ik er niet zuinig op was) Die M3 heeft veel knaken gekost, het zou respectloos naar me zelf zijn als ik dit zou verkwanselen door er niet zuinig op te zijn.
Ik kan altijd op elk moment de M3 pakken. Maar het leukste is en dat is echt mijn ervaring en Mark zijn ervaring blijkbaar ook, dat elke rit weer een klein feestje is. Dan gebruik ik hem ook echt wel op een leuke manier.
Wat niet leuk is zijn saaie woon/werk kilometers in de M3, elke dag tuffen met 120 op de snelweg, vaonchtend weer ik geef gas rij de oprit op, geef gas naar 140/150 (was een beetje laat) zie ik na de ESSO pomp weer zo'n laserende struikrover op de motor zitten, ik zie dat hij me ziet en hij pakt zijn lasergun op hem op mij te richten, natuurlijk gelijk op de rem braaf naar 120. Gelukkig heeft die jakhals me niet gepakt, maar alleen omdat ik zelf scherp was.
Een M3 gebruiken als een vervoersmiddel, ook al kan dat heel goed is gewoon niet leuk, maar mijn dagelijkse vervoerskilometers elke dag vol knallend is ook niet relaxed.
Een M3 is sex geen sleur. Woon werk is sleur.
Zakelijk heb ik nu totaal geen autokosten, was altijd ongeveer plus minus 11000 euro per jaar. Ik heb dus 11000 meer brutowinst per jaar, De fiscus houd de zak voor de 30% al open

Voor alle duidelijkheid ik waardeer het dat mensen meedenken en met oplossingen komen, maar zaken zoals smarts en bestelbussen rijden is gewoon geen optie voor mij netzo min als eensluitende km administratie gaan bijhouden voor de M3 om de zakelijke kilomters te gaan verantwoorden. Dat doe je gewoon niet met een fun auto. Ik heb nooit een M3 zakelijk willen rijden qua kosten, afschrijving en bijtelling, en nu wil ik privé geen zakelijke administratie gaan bijhouden voor de M3.
- Arthur
- Berichten: 43506
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Aankoop advies gevraagd
Maar WAT wil je dan wel?Rico v Velzen schreef:Ben op zoek naar een auto of eerder gezegd een vervoersmiddel voor woon/werk verkeer is ca. 15000 km per jaar. benzine, betrouwbaar, comfortabel, airco, prijs maximaal 7500 euro. geen strepentrekker oid. goedkoop in rijden en onderhoud. wie heeft goeie ervaringen met bepaalde modellen? en wie kan iets leuks aanbieden?
Heb zelf geen kaas van deze materie gegeten.
Pak anders de site van AutoWeek erbij en ga alle merken bij langs tot je iets aanspreekt.
Maakt in principe ook geen ruk uit, als het maar rijdt.
Het moet blijkbaar wel wat uitstraling hebben voor je zaak, buren maakt geen ruk uit lijkt mij.
Dan zette ik er geen compacte auto neer ala formaat Polo etc.
Volgens mij moet je gewoon een zakelijk ogende sedan of station neerzetten, "type leaseauto".
Val je niet uit de toon.
Of anders iets groters maar wel gerespecteerd door "Jan en alleman" een oudere Volvo of Saab is dan geen raar id.
Of om het helemaal anders aan te pakken, een 4wd zoals een Toyata RAV4 of Honda CR-V en Suzuki Grand Vitara.
Zal "men" niet raar vinden, alleen moet je dan met meer dan 7,5k komen

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Aankoop advies gevraagd
Arthur schreef:Maar WAT wil je dan wel?Rico v Velzen schreef:Ben op zoek naar een auto of eerder gezegd een vervoersmiddel voor woon/werk verkeer is ca. 15000 km per jaar. benzine, betrouwbaar, comfortabel, airco, prijs maximaal 7500 euro. geen strepentrekker oid. goedkoop in rijden en onderhoud. wie heeft goeie ervaringen met bepaalde modellen? en wie kan iets leuks aanbieden?
Heb zelf geen kaas van deze materie gegeten.
Pak anders de site van AutoWeek erbij en ga alle merken bij langs tot je iets aanspreekt.
Maakt in principe ook geen ruk uit, als het maar rijdt.
Het moet blijkbaar wel wat uitstraling hebben voor je zaak, buren maakt geen ruk uit lijkt mij.
Dan zette ik er geen compacte auto neer ala formaat Polo etc.
Volgens mij moet je gewoon een zakelijk ogende sedan of station neerzetten, "type leaseauto".
Val je niet uit de toon.
Of anders iets groters maar wel gerespecteerd door "Jan en alleman" een oudere Volvo of Saab is dan geen raar id.
Of om het helemaal anders aan te pakken, een 4wd zoals een Toyata RAV4 of Honda CR-V en Suzuki Grand Vitara.
Zal "men" niet raar vinden, alleen moet je dan met meer dan 7,5k komen
Arthur ik ben blij dat je de discussie weer on topic trekt. Want daar ging het in eerste intantie om, wat koop je voor 7,5 of mischien iets meer, en wat zijn auto's waar men goede ervaringen mee heeft in deze prijsklasse.
Ik zal een duidelijk wensen/eissen paket maken.
-compact of middenklasse (polo/golf klasse)
-Geen hele hoge kilometerstanden (80K plus)
-airco, mag handmatif zijn.
-2 deurs is voldoende
-technische staat 100% en het moet een betrouwbaar model/merk zijn.
-Benzine
Dit is wat ik wil, welk merk/model whatever, dat weet ik dus niet vandaar dus de startpost.
- Marc
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05
Als dat je vraag is, Rico, dan blijft mijn antwoord dat bij de compacts een Fiesta een heel aantrekkelijk rijdende wagen is. Maar (begrijpelijkerwijze) heb jij nog meer voorkeuren dan dat ie alleen maar lekker rijdt. Zo blijk je geen Fiat te willen rijden. Als je goede advisen wilt zul je ook al dat soort voorkeuren eerst even duidelijk moeten opsommen. Waarschaijnlijk blijft er dan weinig meer over, en moet je dat dus nemen. In feite weet je dus al wat het gaat worden, alleen weet je nog niet dat je dat al weet. Daarvoor zijn wij dus. Om je dat besef bij te brengen.
Geen dank.

Geen dank.

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart