Ziet er niet goed uit voor ze...Ford maakte gisteren (maandag) bekend dat er het derde kwartaal een verlies van 5,8 miljard dollar is geleden! Dit is het grootste verlies in 14 jaar! En zoals CEO Alan Mulally liet weten: “These business results are clearly unacceptable“. Dus wat nu?
Ford is natuurlijk al aan het reorganiseren, wat aardige kosten met zich mee kan brengen (afvloeiingsregelingen voor 45 duizend werknemers). Maar ook de totale omzet daalde, het ging daarbij om een zeer noemenswaardige 4,1 miljard dollar.
Het totale verlies van dit jaar staat nu op zo’n 7,2 miljard, en het is niet onrealitisch dat Ford eind van het jaar een totaal verlies van ruim 10 miljard kan opschrijven. Dat is vergelijkbaar met GM, die vorig jaar 10,6 miljard verlies leed.
Wat kan Ford op korte termijn nog doen? Er is al een grootscheepse reorganisatie in gang gezet, en ook staan er een aantal merken in de etalage (al dan niet in een package deal). Misschien is een fusie met Ghosn (Renault/Nissan) nog een optie?
Maar goed, GM en Ford hebben gewoon hetzelfde probleem. Jarenlang ging het lekker en hebben ze zitten dromen, geen vernieuwing en totaal geen efficiëntie. Maar binnen een paar jaar zijn ze links en rechts ingehaald door Europeanen en Aziaten. En nu moet opeens alles anders: ‘Our focused priorities are to restructure aggressively to operate profitably at lower volumes and to accelerate the development of new, more-efficient vehicles that customers really want.’
Ford zelf spreekt verder van ‘uitdagende operationele omstandigheden‘, maar dat is een understatement.
Ford in de problemen
-
- Berichten: 9420
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Ford in de problemen
Van autoblog.nl:
- romo
- Berichten: 27058
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- romo
- Berichten: 27058
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Niet alleen dat, lees net in een Duits autoblad dat de pijn voornamelijk bij Jaguar vandaan komt................................
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 129937.htm
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 129937.htm
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Op zicht vind ik het niet erg dat er links en rechts wat klappen vallen.
Zou vaker moeten gebeuren. Dan vallen de rotte appelen uit de boom
Wat dat betreft had voor mij de economie nog iets meer mogen dalen afgelopen jaren....
Op die manier blijven de "sterke" over en vallen de zwakke af.
De focus is een klasse auto, maar de nieuwe Mondeo is weer drie keer niks...
Ford had Jaguar nooit moeten overnemen...dat mag duidelijk zijn ja
Zou vaker moeten gebeuren. Dan vallen de rotte appelen uit de boom
Wat dat betreft had voor mij de economie nog iets meer mogen dalen afgelopen jaren....
Op die manier blijven de "sterke" over en vallen de zwakke af.
De focus is een klasse auto, maar de nieuwe Mondeo is weer drie keer niks...
Ford had Jaguar nooit moeten overnemen...dat mag duidelijk zijn ja
-
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
- Locatie: Utrecht
ford is echt geen rotte appel...Rebel schreef:Op zicht vind ik het niet erg dat er links en rechts wat klappen vallen.
Zou vaker moeten gebeuren. Dan vallen de rotte appelen uit de boom
Wat dat betreft had voor mij de economie nog iets meer mogen dalen afgelopen jaren....
Op die manier blijven de "sterke" over en vallen de zwakke af.
De focus is een klasse auto, maar de nieuwe Mondeo is weer drie keer niks...
Ford had Jaguar nooit moeten overnemen...dat mag duidelijk zijn ja

en de nieuwe modeo is echt wel een dikke auto...
[IMG:800:533]http://img.photobucket.com/albums/v322/ ... 12564f.jpg[/img]
[IMG:800:507]http://img.photobucket.com/albums/v322/ ... 2a59d5.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://img.photobucket.com/albums/v322/ ... 9925f2.jpg[/img]

- Niels
- Berichten: 22502
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Het is niet te begrijpen dat een bedrijf met een dergelijk verlies nog bestaansrecht heeft maar de genoemde getallen geven wel een iets vertekend beeld. Het daadwerkelijke verlies schijnt veel lager te liggen maar omdat Ford intern het nodige opgedoekt schijnt te hebben komt de afschrijving hiervan direkt op de balans te staan. Die verliesgevende posten en bijbehorende afschrijvingen vind je volgend jaar dus niet meer terug op de balans. Ze gaan het dus altijd beter doen! Nog aandelen kopen?? 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Pfhmulder, Semrush [Bot] en 5 gasten