Kom je ook?Aad schreef:Is toch erg veel geld zo`n circuit daar in groepsverband € 500,- per autoDownforceJan schreef: De prijzen zijn als volgt (a.u.b. geen oeverloze discussie hierover. We willen er gewoon een mooi evenement van maken en dat kost ons ook gewoon een klap geld):
Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
- DownforceJan
Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
- Aad
NEE jan ik kom nietDownforceJan schreef:Kom je ook?Aad schreef:Is toch erg veel geld zo`n circuit daar in groepsverband € 500,- per autoDownforceJan schreef: De prijzen zijn als volgt (a.u.b. geen oeverloze discussie hierover. We willen er gewoon een mooi evenement van maken en dat kost ons ook gewoon een klap geld):
- DownforceJan
@ Aad: Ga je vanwege de prijs niet mee?
- Aad
Nee , ik ga niet mee omdat het niet gaat ivm de zaak , die dichtgooien is veel duurder , vandaar !
Maar de trend van de laatse tijd dat die kosten voor circuit verdubbele baart mij wel zorgen , drie jaar geleden heb ik niet meer dan € 200,- voor een dag betaald , Heb toen Zolder gereden drie keer voor € 125,- tot € 140,- per dag , als we in 3 jaar naar € 500,- gaan per dag , gaat het erg hard en weet niet of ik dat nog wel zo leuk ga vinden tegen elke prijs
Maar de trend van de laatse tijd dat die kosten voor circuit verdubbele baart mij wel zorgen , drie jaar geleden heb ik niet meer dan € 200,- voor een dag betaald , Heb toen Zolder gereden drie keer voor € 125,- tot € 140,- per dag , als we in 3 jaar naar € 500,- gaan per dag , gaat het erg hard en weet niet of ik dat nog wel zo leuk ga vinden tegen elke prijs

- RVV
Aad niet rottig bedoelt hoor, maar Jan geeft aan dat hij liever geen discussies wil over de prijs. Straks komt pietje met zijn mening, daarna Jantje.. en keesje.. etc.. en de lol is er dan snel af. Jan doet gewoon een voorstel en het is ja of nee.
Overigens herken ik het verhaal van de zaak.. ik zit in hetzelfde schuitje..
Overigens herken ik het verhaal van de zaak.. ik zit in hetzelfde schuitje..
-
Je snapt toch zelf ook wel dat je dit niet kunt vergelijken met een los trackdaytje om de hoek met 30 of 40 deelnemers?Aad schreef: Maar de trend van de laatse tijd dat die kosten voor circuit verdubbele baart mij wel zorgen , drie jaar geleden heb ik niet meer dan € 200,- voor een dag betaald
- Downforce Hans
Volgens mij is een halve dag vijverberg al 300 tot 350 euro.Aad schreef:Nee , ik ga niet mee omdat het niet gaat ivm de zaak , die dichtgooien is veel duurder , vandaar !
Natuurlijk wel munten maar voor dat geld kan je vaak niet eens heel de middag rijden omdat het te vol is.
Persoonlijk vind ik dat pas geen waar voor je geld.
Grtz,Hans
- DownforceJan
Jammer dat je niet mee kan, maar ik snap dat wel.Aad schreef:Nee , ik ga niet mee omdat het niet gaat ivm de zaak , die dichtgooien is veel duurder , vandaar !
Om die reden kan je nu ook per dag inschrijven.
Ik neem mijn laptop mee en werk elke dag een paar uur.
Wat de prijzen betreft: circuithuur is nu eenmaal duur en met relatief einig deelnemers valt het per deelnemer automatisch duurder uit. Duur is overigens een relatief begrip.
Er zijn ook mensen die zoch afvragen of het voor dit bedrag wel mogelijk is zoiets goed te regelen. Die mensen vinden dit dus juist veel te goedkoop en zijn bang om tussen rauwdouwers te moeten rijden met hun dure auto's.
Een ding is zeker: voor mij gaat dit meteen de laatste keer worden, zoals het er nu naar uitziet.
- Aad
Geloof ook niet dat jij mij daar heb zien rondrijden ! om dezelfde reden .Downforce Hans schreef:Volgens mij is een halve dag vijverberg al 300 tot 350 euro.Aad schreef:Nee , ik ga niet mee omdat het niet gaat ivm de zaak , die dichtgooien is veel duurder , vandaar !
Natuurlijk wel munten maar voor dat geld kan je vaak niet eens heel de middag rijden omdat het te vol is.
Persoonlijk vind ik dat pas geen waar voor je geld.
Grtz,Hans
- Downforce Hans
Volgens mij schrijf ik nergens dat ik jou daar heb zien rijden.
Ik geef alleen maar een voorbeeld, maar weet jij dan een goedkope optie.
Vrij rijden misschien maar dat is ook 20 euro per 20 minuten.
Wanneer je daar in drie klassen zou mee rijden ben je ook 60 euro kwijt.
Stel dat ze een hele dag een circuit afhuren en je zou (zo gek zijn) om heel de dag te rijden dan kan je het ook wel uitrekenen wat je kwijt zou zijn.
Grtz,Hans
Ik geef alleen maar een voorbeeld, maar weet jij dan een goedkope optie.
Vrij rijden misschien maar dat is ook 20 euro per 20 minuten.
Wanneer je daar in drie klassen zou mee rijden ben je ook 60 euro kwijt.
Stel dat ze een hele dag een circuit afhuren en je zou (zo gek zijn) om heel de dag te rijden dan kan je het ook wel uitrekenen wat je kwijt zou zijn.
Grtz,Hans

- DownforceJan
Om dit soort evenementen te organiseren kom je voor lastige keuzes te staan.
1. Wanneer is de beste periode? Vorig jaar oktober is voor velen niet de beste tijd vanwege mogelijke gladheid en kans op schades. Er zijn veel raceliefhebbers die alleen ruim buiten de eigen raceweekenden kunnen. Om meerdere circuits vlakbij elkaar te regelen in dezelfde week moet je al heel lang tevoren reserveren.
2. Schatting van het aantal deelnemers. De eerste reacties van potentiele deelnemers zijn zeer bemoedigend, maar blijken helaas niets waard te zijn. Je staat dus al heel gauw op het verkeerde been.
3. De prijsstelling. Je hebt als organisator maar een doel: kostendekkend zijn. Meer zit het voorlopig echt niet in en is wat mij betreft ook niet nodig. Er vanwege je initiatief een roodje of 10-15 bij inschieten kan de bedoeling niet zijn?
4. Waar haal je deelnemers vandaan? Wij hebben gedacht dat DF een mooie plaats is. Het aantal aanmeldingen blijft helaas ver achter bij het noodzakelijke aantal. Ondanks de vele positieve reacties; ook in pbtjes.
We hebben er nog aan gedacht om de prijs variabel te maken. Hoe meer inschrijvingen, deste lager de prijs per deelnemer. Het risico voor de eerste insachrijvers is dan wel dat het ook veel duurder kan uitpakken dan die 2000 euro. Dat wil dus niemand. Feitelijk ben ik de enige die er nu zo is ingestapt, als je het objectief bekijkt.
We hebben na weken van besprekingen de prijs op 2050 euro gezet, waarmee we dachten dat we financieel rond zouden kunnen krijgen. Vervolgens ontstaat er al heel snel een discussie in dit topic. Helaas in het begin meteen al over de prijs en naar al snel bleek hoofdzakelijk door mensen die in korte pb-discussies meteen al aangaven dat ze vooraf al wisten dat ze niet mee zouen gaan. Waarbij de prijs nog niet eens bekend was. Beetje jammer is dat natuurlijk wel. Neem je het initiatief om zoveel mogelijk mensen de vacantie van hun leven te bezorgen en wordt het even snel de grond ingetrapt. Dat verwacht je eigenlijk niet op een autoforum.
Hoe het ook zij, we gaan er een mooi feestje van maken!
Lees je dit en denk je er nog over om mee te gaan?
17, 18 en 19 juli zijn we met Downforce op circuit Zolder.
Een aantal Frankrijk-deelnemers is daar dan ook.
We geven dan graag uitgebreid toelichting als je daar behoefte aan hebt.
1. Wanneer is de beste periode? Vorig jaar oktober is voor velen niet de beste tijd vanwege mogelijke gladheid en kans op schades. Er zijn veel raceliefhebbers die alleen ruim buiten de eigen raceweekenden kunnen. Om meerdere circuits vlakbij elkaar te regelen in dezelfde week moet je al heel lang tevoren reserveren.
2. Schatting van het aantal deelnemers. De eerste reacties van potentiele deelnemers zijn zeer bemoedigend, maar blijken helaas niets waard te zijn. Je staat dus al heel gauw op het verkeerde been.
3. De prijsstelling. Je hebt als organisator maar een doel: kostendekkend zijn. Meer zit het voorlopig echt niet in en is wat mij betreft ook niet nodig. Er vanwege je initiatief een roodje of 10-15 bij inschieten kan de bedoeling niet zijn?
4. Waar haal je deelnemers vandaan? Wij hebben gedacht dat DF een mooie plaats is. Het aantal aanmeldingen blijft helaas ver achter bij het noodzakelijke aantal. Ondanks de vele positieve reacties; ook in pbtjes.
We hebben er nog aan gedacht om de prijs variabel te maken. Hoe meer inschrijvingen, deste lager de prijs per deelnemer. Het risico voor de eerste insachrijvers is dan wel dat het ook veel duurder kan uitpakken dan die 2000 euro. Dat wil dus niemand. Feitelijk ben ik de enige die er nu zo is ingestapt, als je het objectief bekijkt.
We hebben na weken van besprekingen de prijs op 2050 euro gezet, waarmee we dachten dat we financieel rond zouden kunnen krijgen. Vervolgens ontstaat er al heel snel een discussie in dit topic. Helaas in het begin meteen al over de prijs en naar al snel bleek hoofdzakelijk door mensen die in korte pb-discussies meteen al aangaven dat ze vooraf al wisten dat ze niet mee zouen gaan. Waarbij de prijs nog niet eens bekend was. Beetje jammer is dat natuurlijk wel. Neem je het initiatief om zoveel mogelijk mensen de vacantie van hun leven te bezorgen en wordt het even snel de grond ingetrapt. Dat verwacht je eigenlijk niet op een autoforum.
-
Ghehe, 17,18 en 19e ben ik geloof ik vrij,
Zal eens even kijken of ik een dagje kan komen buurten tussendoor!
Wel weer een end rijden zeg..

- DownforceJan
that's Driving Fun.Erik Stoffelsen schreef:Ghehe, 17,18 en 19e ben ik geloof ik vrij,

-
DownforceJan schreef:that's Driving Fun.Erik Stoffelsen schreef:Ghehe, 17,18 en 19e ben ik geloof ik vrij,
Dat is't ook inderdaad!

@ Jan, hoe is het geregeld met eten ed.?
Wijn etc op 'vakantie' is allemaal op rekening van het hotel,
of moet je dat zelf meenemen?
Anders kan er mischien wel wat geregeld worden;)
- DownforceJitse
Waarom ga jij niet mee dan luco?luco hornsveld schreef:Wel erg jammer als dit de laatste keer zou zijn
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Ik ga toch even reageren, aangezien ik her en der daar reden toe zie en momenteel redelijk objectief er iets over kan zeggen (vind ikDownforceJan schreef:Om dit soort evenementen te organiseren kom je voor lastige keuzes te staan.

That said, het traditionele marketingmodel, bestaande uit de 5 P's:
Product
Price
Place (distribution)
Promotion
People
In samenwerking met de 'target market', oftewel de doelgroep.
De doelgroep
M.i. zijn er 3 groepen te onderscheiden, met name vanwege hun veelal overlappende agenda’s. Hierbij heb ik geen onderscheid gemaakt tussen wel of geen DF-ers aangezien dat overlapt.
1) DSC-ers. Kenmerken: Geld geen issue, tijd misschien wel want de DSC-kalender mag gerust bomvol genoemd worden. Vluchtig bekeken zitten er hooguit 3 weken tussen de evenementen. Ander kenmerk: er zijn er niet zoveel van. Laatste kenmerk: ze sleuren de kentekenloze auto op een trailer mee.
2) DNRT-ers. Kenmerken: Geld wat meer een issue, tijd ook maar minder. Zo hebben ze alleen het eerste weekend van september een race, en hun kalender stopt medio oktober. Sleuren veelal hun auto mee naar circuits op een trailer. Ander kenmerk: there are loads of them.
3) Particuliere trackday-rijders. Kenmerken: geen geld om echt te racen

1) Product.
Hoewel de circuitmix verbeterd is mist het product m.i. ‘focus’. Doe je het puur om te racen dan voegt de zondag, de woensdag (positief denken, er gaat niks stuk) en de vrijdag niks toe, wat op een week best veel is. Daarnaast is het midden in het race-seizoen, wat als je schade rijdt niet echt praktisch is (want het messed-up je hele planning).
Ben je zo’n knieperige particulier en ben je dus met een straatlegale auto dan zul je je die vrije dagen prima vermaken B) . Ik heb vorig jaar zelfs overwogen terug te rijden naar het hotel om er nog een nachtje bij te bietsen, daar ik diep in de middag nog ter hoogte van Lyon aan het stampen was over buitenwegen

2) Price
Voor groep 1 en 2 moet (i.c.m. de zakelijke voordelen?) het wel op te brengen zijn. Voor een particulier such as myself is 3k voor een weekje vakantie toch wel erg gortig (het is, ter vergelijking, ook het budget voor 4 weken US of A-roadtrippen). Ook omdat voor BV de particulier er wat minder voordeeltjes aan hangen.
Tevens is het onmiskenbaar zo dat de prijs t.o.v. vorig jaar fors verhoogd is, waardoor je het idee krijgt dat je ofwel voor vorig jaar aan het betalen bent of dat het gewoon ‘groot’ aan het worden is, boven je pet. Hier zit ook een stukje psychologie in. In dat opzicht had ik het slim gevonden om eerst te peilen (onder mensen die ‘blijk van interesse’ gaven of vorig jaar zijn meegeweest) wat nou het maximum was geweest wat het zou mogen kosten, al dan niet na een bescheiden uitbreiding (bv. Met 1 overnachting extra). Was mij die vraag gesteld dan had ik dat eerlijk beantwoord met ‘1100-1200 euro’, hoewel vorig jaar voor mij echt de max was.
3) Place (inclusief tijd)
Frankrijk is niet naast de deur, duh, maar dat maakt het leuk. Wat ik verwacht had, daarentegen, is dat ‘we’ naar de UK zouden gaan. Maar dat is maar een klein puntje. Een veel groter punt (ter verbetering) is de timing. Er stond weliswaar midden in de zomer een paar dagen achter elkaar op de kalender ‘vrij houden’ maar dit is toch een vrij summiere aankondiging, ook omdat een aantal mensen uberhaupt geen deel 2 verwacht hadden (en dus hun reguliere vakantie met man/vrouw/vriend/vriendin/minnaar/minnares/hond/kinderen gingen inplannen). Ik snap dat dit te maken had met het late bekendmaken van de racekalenders, maar als dit een gegeven is.... moet je het dan toch niet buiten het seizoen doen? Als je de circuits dan te glad vind moet je er m.i. niet aan beginnen als deelnemer, ook niet als het wel droog is (huuuuu, stel dat het nu net die week in Frankrijk regent). Tegen mijn verwachting in heb ik me vorig jaar UITSTEKEND vermaakt op de natte banen. Scheelt ook asociaal veel qua slijtage.
4) Promotie.
Ik heb de promotie elders niet in de gaten gehouden. Hier op DF was het niet te missen though

Tenslotte moet je niet vergeten dat we wel in een crisis leven, zulke excessieve uitstapjes druisen dan nog net even wat meer in tegen wat gebruikelijk is. En dit is in toptijden al highly unusual. Weet zeker dat dat meespeelt, zie je m.i. ook terug in de vullingsgraad van trackdays hier in NL.
5) People
De enthousiaste groep zal het niet aan liggen

Bottomline: te duur voor de particulier, teveel afleiding voor de racers.
Laatst gewijzigd door G Kolkman op 02 jul 2009, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- DownforceJan
Erik Stoffelsen schreef:DownforceJan schreef:that's Driving Fun.Erik Stoffelsen schreef:Ghehe, 17,18 en 19e ben ik geloof ik vrij,
Dat is't ook inderdaad!:banaan: Zal wel ffkes kijken;)
Erik,
Ontbijt en avondeten zijn inbegrepen. Drank niet.
Zelf drank meenemen voor in het hotel zal Martin niet leuk vinden.
Hij is niet te duur, dus gun hem zijn winst.
Op de circuits zorgen we voor broodjes enz. Nu je hele dagen gaat karren, zal je hier niet veel tijd voor hebben natuurlijk.

-
Dat is't ook inderdaad!:banaan: Zal wel ffkes kijken;)
Erik,
Ontbijt en avondeten zijn inbegrepen. Drank niet.
Zelf drank meenemen voor in het hotel zal Martin niet leuk vinden.
Hij is niet te duur, dus gun hem zijn winst.
Op de circuits zorgen we voor broodjes enz. Nu je hele dagen gaat karren, zal je hier niet veel tijd voor hebben natuurlijk.
Wat ik al dacht;)

Maarja, niet geschoten is altijd mis natuurlijk;)
(Heb drank genoeg staan hier... :drinking:

Is er al wat bekent over wie of wat Wanneer gaat rijden naar Frankrijk?
Over drie-en-halve week is het al zo ver, wat voor-informatie is wel makkelijk!
Vertrekt iedereen op vrijdag/ gaan we zaterdag rijden etc. etc.
Als ik straks alleen moet rijden gaat ik ook nog een tom-tom aanschaffen..
Ik hou trouwens wel van zo'n toer naar Frankrijk gewoon een normale cruise-snelheid.. +/-130.. Anders is't in de BMW niet te doen man!

(Waar is de airco? Die ligt ergens in een clico denk ik....

- G Kolkman
Zorg in ieder geval voor muziek in de auto (uitgaande dat je alleen in de auto zit), en probeer met iemand op te rijden. Ik vond de heenreis vorig jaar echt dodelijk saai, terwijl ik n.b. niet eens alleen die kant opreed. Man wat duurde dat zeg
, ben op een gegeven moment zelfs merken vrachtauto's gaan turven
.

-
Ik heb ook geen audio in de auto.....
:playcar:
-
Voor Rene en mij was de Roadtrip 1 van de hoogtepuntjes van VLF vorig jaar.
Zoveel gelachten dat we uiteindelijk afgesproken even hebben stil te zijn omdat de kaken pijn deden van het lachen
Tussendoor wat lokale supermarkten plunderen om een lekker stokbroodje te maken.
Was allemaal erg gezellig
Zoveel gelachten dat we uiteindelijk afgesproken even hebben stil te zijn omdat de kaken pijn deden van het lachen

Tussendoor wat lokale supermarkten plunderen om een lekker stokbroodje te maken.
Was allemaal erg gezellig

- G Kolkman
Portable radio achterin plakken. Had Elmar ook volgens mijErik Stoffelsen schreef:Ik heb ook geen audio in de auto.....:playcar:

Vrije-dag teaser:
Laatst gewijzigd door G Kolkman op 02 jul 2009, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- DownforceJan
@ Gerdinand: goede uiteenzetting. Bedankt daarvoor. Het wijkt ook niet echt af van onze redenering en onze inspanningen hieromtrent.
Een paar puntjes:
1. Eerder dan wij het bekendgemaakt hebben, kon eenvoudigweg niet. Tenzij we ervoor gekozen zouden hebben om DSC- en DNRT-rijders al meteen af te schrijven. De bekendmaking van die kalenders is (ook begrijpelijk gezien wij nu ervaren hebben met de circuits) nu eenmaal zeer laat.
2. Economische omstandigheden zullen meespelen, echter dat leidt er in het tourisme juist toe dat mensen pas op het allerlaatste moment boeken. Er is dus nog hoop.
3. We hebben vooraf gepeild en daarbij positieve reacties gekregen. Ook het verhoogde prijsniveau begrijpen de meeste mensen wel. Nee, je betaalt dit jaar niet mee aan Peter zijn strop van vorig jaar. Toen was de prijs veel te laag en nu zijn de kosten vanwege de gekozen periode bovendien fors hoger dan vorig jaar.
4. Wat betreft de gekozen periode. Ook die is gebaseerd op wat we uit onze peilingen hebben meegekregen.
5. Wat betreft de "onnodige" extra dagen. Ook dat is een gevolg van onze peilingen en uit reacties van deelnemers van vorig jaar.
6. Wat naar mijn mening zwaar meetelt, is het feit dat mensen in peilingen niet eerlijk zijn. Niet om ons te pesten (juist niet, zou ik zeggen), maar omdat mensen nu eenmaal graag positieve en blije boodschappen brengen. Daar hebben we wel rekening mee gehouden, maar niet met de mate waarin dat zich nu manifesteert.
We bieden naar aanleiding van een aantal opmerkingen van de afgelopen maanden nu ook losse dagen aan. Wellicht dat er toch mensen zijn die dit lezen en ofwel zelf mee gaan ofwel vrienden kennen die dit wel een uitdaging vinden. Zegt het voort!
Tot Slot: als je tijd hebt, kom dan over 2 weken naar Zolder. Ik zou graag eens wat uitvoeriger met je van gedachten wisselen. Stuur maar een pbtje als je komt, zodat we je daar kunnen opvangen. Zaterdagavond is het beste moment om bij ons op visite te komen.
Een paar puntjes:
1. Eerder dan wij het bekendgemaakt hebben, kon eenvoudigweg niet. Tenzij we ervoor gekozen zouden hebben om DSC- en DNRT-rijders al meteen af te schrijven. De bekendmaking van die kalenders is (ook begrijpelijk gezien wij nu ervaren hebben met de circuits) nu eenmaal zeer laat.
2. Economische omstandigheden zullen meespelen, echter dat leidt er in het tourisme juist toe dat mensen pas op het allerlaatste moment boeken. Er is dus nog hoop.

3. We hebben vooraf gepeild en daarbij positieve reacties gekregen. Ook het verhoogde prijsniveau begrijpen de meeste mensen wel. Nee, je betaalt dit jaar niet mee aan Peter zijn strop van vorig jaar. Toen was de prijs veel te laag en nu zijn de kosten vanwege de gekozen periode bovendien fors hoger dan vorig jaar.
4. Wat betreft de gekozen periode. Ook die is gebaseerd op wat we uit onze peilingen hebben meegekregen.
5. Wat betreft de "onnodige" extra dagen. Ook dat is een gevolg van onze peilingen en uit reacties van deelnemers van vorig jaar.
6. Wat naar mijn mening zwaar meetelt, is het feit dat mensen in peilingen niet eerlijk zijn. Niet om ons te pesten (juist niet, zou ik zeggen), maar omdat mensen nu eenmaal graag positieve en blije boodschappen brengen. Daar hebben we wel rekening mee gehouden, maar niet met de mate waarin dat zich nu manifesteert.
We bieden naar aanleiding van een aantal opmerkingen van de afgelopen maanden nu ook losse dagen aan. Wellicht dat er toch mensen zijn die dit lezen en ofwel zelf mee gaan ofwel vrienden kennen die dit wel een uitdaging vinden. Zegt het voort!
Tot Slot: als je tijd hebt, kom dan over 2 weken naar Zolder. Ik zou graag eens wat uitvoeriger met je van gedachten wisselen. Stuur maar een pbtje als je komt, zodat we je daar kunnen opvangen. Zaterdagavond is het beste moment om bij ons op visite te komen.