BMW Performance

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Chris van S.

Re: BMW Performance Parts

Bericht door Chris van S. » 27 mei 2009, 15:43

Ferdinand schreef:Als je dat wil, red je het niet met je 91.000 Euriepleuries.. :shock:
Dan zou ik gelijk voor een B3 gaan. Beetje volle sjaak is niet veel duurder. 360pk/500nm :whistle:

Maar vind de PP wel erg mooi...

RVV

Bericht door RVV » 27 mei 2009, 15:43

Wat kost trouwens die upgrade naar 325 pk ? (van PP)

ErnstV

Bericht door ErnstV » 27 mei 2009, 16:07

Effe sparen nog... echt super uitvoering!

Sperdy

Bericht door Sperdy » 27 mei 2009, 17:26

Volgens mij, naar ik heb 'horen zeggen', rond de Euri 2.000,-
Rico schreef:Wat kost trouwens die upgrade naar 325 pk ? (van PP)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 27 mei 2009, 17:32

Ferdinand schreef:Volgens mij, naar ik heb 'horen zeggen', rond de Euri 2.000,-
Rico schreef:Wat kost trouwens die upgrade naar 325 pk ? (van PP)
Edit: zo snel gaat het nieuws: $2,839 dus:
Euro 2.028,- (weet niet of dat ex/in inbouwen is) Euro/dollar <> 1/1,4

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

BMW Performance

Bericht door Youp » 24 jun 2009, 23:04

Niks nieuws hier, BMW Performance... Maar vandaag hebben we er een dagje van gehad @ circuit Zolder. Afgevaardigden van BMW Nederland, andere dealers in de holding en een hele boel klanten waren aanwezig. Op 't display stonden onder andere 2x een BMW 335i Touring Performance en een 325i Sedan Performance. Daar naast stonden er nog 2 M5 Tourings, 3 M3's, 'n Z4 S-drive 3.0, 'n Z4 M Coupe, etc...

De klanten gingen onder leiding van Phil Bastiaans' race experience de baan op met hun eigen auto's en 't was allemaal erg leuk en gezellig. Phil zit in het raceteam waar mijn baas ook voor rijdt (PS-Autosport) en zo hebben ze dit event samen op weten te zetten.

Voor de geïntresseerden, de dealer waar ik werk is de enige in Nederland die actief met BMW Performance spul bezig is. We hebben het ook in de showroom staan en nu dus dit evenement. Vandaag is ook de nieuwe BMW Performance website de lucht in gegaan, wel leuk om eens te kijken. Ik hoop niet dat het als spam beschouwd wordt, dan haal ik het wel weer weg. BMW Performance Nederland

Waarom deel ik dit alles? Geen idee, ik vind het gewoon leuk speelgoed en ik ben er super enthousiast over! Sowieso dat ik als student in de organisatie van zo'n dag mee mag draaien en dan ook nog een Performance auto mee krijg voor een avondje! (Ik heb wel eens dikker spul meegekregen, maar toch is dit erg leuk!) :D De 335i T van de website staat hier nu heel even op de oprit te blinken, wat een heerlijke wagen... 8)
Oh en misschien zit er nog wat adrenaline in m'n kont van de twee fastlaps in de M3 Coupe M-DCT naast Phil Bastiaans..... :df:

Wat denkt de rest van DF over BMW Performance? Ik vind het in ieder geval top, af en toe een beetje over the top, maar doorgaans is het erg leuk spul allemaal.

GTRene

Re: BMW Performance

Bericht door GTRene » 24 jun 2009, 23:27

zit wel mooi spul tussen :mrgreen:

wanneer koop jij een bmw :wink:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 25 jun 2009, 08:43

Youp schreef:Niks nieuws hier, BMW Performance... Maar vandaag hebben we er een dagje van gehad @ circuit Zolder. Afgevaardigden van BMW Nederland, andere dealers in de holding en een hele boel klanten waren aanwezig. Op 't display stonden onder andere 2x een BMW 335i Touring Performance en een 325i Sedan Performance. Daar naast stonden er nog 2 M5 Tourings, 3 M3's, 'n Z4 S-drive 3.0, 'n Z4 M Coupe, etc...

De klanten gingen onder leiding van Phil Bastiaans' race experience de baan op met hun eigen auto's en 't was allemaal erg leuk en gezellig. Phil zit in het raceteam waar mijn baas ook voor rijdt (PS-Autosport) en zo hebben ze dit event samen op weten te zetten.

Voor de geïntresseerden, de dealer waar ik werk is de enige in Nederland die actief met BMW Performance spul bezig is. We hebben het ook in de showroom staan en nu dus dit evenement. Vandaag is ook de nieuwe BMW Performance website de lucht in gegaan, wel leuk om eens te kijken. Ik hoop niet dat het als spam beschouwd wordt, dan haal ik het wel weer weg. BMW Performance Nederland

Waarom deel ik dit alles? Geen idee, ik vind het gewoon leuk speelgoed en ik ben er super enthousiast over! Sowieso dat ik als student in de organisatie van zo'n dag mee mag draaien en dan ook nog een Performance auto mee krijg voor een avondje! (Ik heb wel eens dikker spul meegekregen, maar toch is dit erg leuk!) :D De 335i T van de website staat hier nu heel even op de oprit te blinken, wat een heerlijke wagen... 8)
Oh en misschien zit er nog wat adrenaline in m'n kont van de twee fastlaps in de M3 Coupe M-DCT naast Phil Bastiaans..... :df:

Wat denkt de rest van DF over BMW Performance? Ik vind het in ieder geval top, af en toe een beetje over the top, maar doorgaans is het erg leuk spul allemaal.
Performance is echt top! Ik heb bij De Maassche in Venlo de performance uitlaten en het aero-pakket bij aflevering van de 335i op de auto laten zetten. Geen seconde spijt van gehad :)

Tristan

Bericht door Tristan » 25 jun 2009, 09:02

Mooi spul. Ik heb ook een paar Performance goodies om de auto net even een eigen smaak te geven en te distantiëren van andere witte Einsers (zijn er nogal wat). Zou zeker bij volgende BMW weer bestellen.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 25 jun 2009, 18:11

GTRene schreef:zit wel mooi spul tussen :mrgreen:

wanneer koop jij een bmw :wink:
Wanneer ik een bijtellingsloze leaseauto kan rijden en genoeg centen heb voor een Z4 M Coupe voor in 't weekend en de Saxo voor 't circuit. :D

Dus maar eens gauw m'n studie afronden... ;)

Ik ben op m'n 18e wel in een BMW begonnen, maar ergens is het mis gegaan... :bag:

Casper

Bericht door Casper » 25 jun 2009, 19:31

Die Performance remmen zien er wel bruut uit, zag laatst een witte 135i ermee rijden. Maar remmen ze ook goed?

Youp

Bericht door Youp » 25 jun 2009, 19:41

Casper schreef:Die Performance remmen zien er wel bruut uit, zag laatst een witte 135i ermee rijden. Maar remmen ze ook goed?
Geen idee eerlijkgezegd, op de 335i Touring zijn ze niet beschikbaar, volgensmij op geen enkele 335i trouwens.... Ik heb nog nooit meer dan 50 meter met de 325 Performance gereden, dat is een showroomauto...

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 26 jun 2009, 14:41

Ik heb de BMW NL demo 125i Performance gereden. Als je bij droog, zonnig weer vol in de ankers gaat, dan voel je de wielen blokkeren. En dat waren die brede 19" sloffen die onder de demo zaten op mooi asfalt.
Voor zover mijn subjectieve bijdrage. Weet niet hoe ze zich houden op het circuit, na herhaaldelijk remmen.

Macboy

Bericht door Macboy » 29 jun 2009, 14:47

Leuk ! Foto's zouden nog leuker zijn :)

Website is overigens helemaal :thumbup:

Youp

Bericht door Youp » 29 jun 2009, 17:44

Macboy schreef:Leuk ! Foto's zouden nog leuker zijn :)

Website is overigens helemaal :thumbup:
Foto's volgen zodra ik ze heb... Al kan dat wel nog even duren, er is een professionele fotograaf aanwezig geweest, ik weet niet wanneer we de DVD's krijgen...

Sperdy

Bericht door Sperdy » 29 jun 2009, 20:30

Kwaliteit van de Performance dingetjes is goed. Echt, prachtige kwaliteit. Maar de term 'performance' is niet goed: dat suggereert een sportieve upgrade. Dat is het niet. 'sporty looks' was beter geweest. De PP remmen zitten standaard onder de 135i bijvoorbeeld. Ik bedoel, ze remmen prima in het dagelijks leven, maar op het circuit, bij intensief gebruik, is het nog steeds onvoldoende. De schitterende(!) Recaro stoelen zijn werkelijk prachtig, maar zitten te hoog tov. de M-Sport stoelen. Dus het is feitelijk geen verbetering. Met het PP onderstel worden extact dezelfde rondetijden mee gereden als met het M-sport onderstel. Dus geen verbetering. Het mooie PP stuur, echt supercool en mooi om te zien, echt waar(!), prachtige bling-bling en tijdsindicators. Maar de grip van het M-stuur bij het M-sportpakket is precies hetzelfde als het peperdure PP stuur. Dus voor performance, geen verbetering. Dus de PP parts zijn voor het mooi. De vraag is of je daar geld voor over hebt.

Voor mij zit er wel iets tussen: dat is de PP short shifter. Daar hoor ik mensen erg positief over. En, niet eens zo duur.

Er komt nu wel een motorische upgrade voor de 135i/335i naar 325pk/450Nm (soft- en hardware). Dat is dus wel een performanceverbetering. Alleen is het erg stil wat dat kost en wanneer dat komt.

Youp

Bericht door Youp » 29 jun 2009, 20:56

Dat is in combinatie met de airbox en uitlaat. Die overigens een geweldige sound produceren. In augustus komen de officiele BMW Performance chips op de markt.

Hoe zit het trouwens met de veerpootbrug en aerodynamica? Ik zit zelf in de performance Recaro's echt net zo diep als in een gewone BMW sportstoel, alleen dan met nog veel meer zijdelingse steun. De shiftlight vind ik overigens wel fijn in het stuur, de rest is een beetje overbodig.

Maar het klopt, er zit veel esthetisch materiaal tussen.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 30 jun 2009, 11:55

Ik zit net wat hoger in een 135i PP Recaro, dan in mijn m-sport stoelen. Is echt te voelen. Kan misschien verschillen per type. Al die PP dingen zijn voor de massaconsument, en niet voor de racer. Zo is het gewoon. Is niet erg trouwens, maar da's allem cosmetisch. Veerpootbrug? Ik durf een weddenschap te doen - blinde test - dat niemand het weet/voelt of je met of zonder veerpootbrug rijdt. Hetzelfde voor de airbox. Stel: de airbox maakt precies hetzelfde geluid als de standaardairbox, dan zou niemand het verschil merken. Wel merkbaar is natuurlijk andere software. Maar die komt alleen voor de .35iTT motor en niet voor de .30i. Voor die laatste alleen de airbox. Maar mooi is het wel allemaal en duur .. :bag:

Rupie

Bericht door Rupie » 30 jun 2009, 12:54

Neem een lange doordraaier op snelheid en je zal het verschil van de veerpootbrug zeker waarnemen. Auto is iig in dat soort bochten aanzienlijk rustiger in het stuur. En ik kan het weten :nana:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 30 jun 2009, 13:13

ha ruben, heb echt mijn twijfels wanneer ik je 15x een bocht laat maken in twee precies dezelfde auto's van goede kwaliteit (bijv. BMW 130i), waarvan de een met, en de ander zonder veerpootbrug is uitgerust, of jij dan in alle 15 gevallen precies kan aangeven, welke met, en welke zonder veerpootbrug was uitgerust... :nana:

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 30 jun 2009, 13:18

Youp schreef:Dat is in combinatie met de airbox en uitlaat. Die overigens een geweldige sound produceren.
Geweldige sound zeker! En draagt enorm bij aan de rijbeleving. Maar je krijgt bij voorbaat het schaamrood op de kaken als je zondagochtend vroeg een ritje wil maken. Uitlaat is erg luid.
Airbox, short shifter en veerpootbrug zou ik zo doen. Stuur is ook super, maar wel een beetje OTT. Stoelen zitten goed, maar zijn wel aan de harde kant, terwijl ik de std sportstoelen geweldig vind.

Overigens, als ik één ding mag/wil/kan kopen, dan werd het dat stuur. Dat is echt iets bijzonders en je hebt er een olietemperatuurmeter bij.

Rupie

Bericht door Rupie » 30 jun 2009, 13:25

Ja Ferdinand, het zit tussen mijn oren. Het scheelt alleen bij mij dat ik de niet de hoofdprijs heb betaald aan ac schitzner. Ik heb iets minder hard hoeven te bukken bij de BMW dealer :nana:

Youp

Bericht door Youp » 30 jun 2009, 13:27

Panda de Beer schreef:
Youp schreef:Dat is in combinatie met de airbox en uitlaat. Die overigens een geweldige sound produceren.
Geweldige sound zeker! En draagt enorm bij aan de rijbeleving. Maar je krijgt bij voorbaat het schaamrood op de kaken als je zondagochtend vroeg een ritje wil maken. Uitlaat is erg luid.
Airbox, short shifter en veerpootbrug zou ik zo doen. Stuur is ook super, maar wel een beetje OTT. Stoelen zitten goed, maar zijn wel aan de harde kant, terwijl ik de std sportstoelen geweldig vind.

Overigens, als ik één ding mag/wil/kan kopen, dan werd het dat stuur. Dat is echt iets bijzonders en je hebt er een olietemperatuurmeter bij.

Olietemp hebben de dikke 6 cilinders standaard al... Watertemp niet meer. :P

Het geluid is inderdaad wel een beetje TE, de 335i T Performance demo van m'n baas heeft ook de klep niet meer in de uitlaat zitten, het ding maakt gewoon continue zo'n herrie... :bag:

Daan

Bericht door Daan » 30 jun 2009, 23:18

Op de 325i is de PP einddemper zeker niet TE luid. Bij koude start roggelt ie misschien 30 seconden, en daarna wordt ie 'muisstil'. Alleen boven de 3500 toeren hoor je duidelijk dat er iets open gaat ofzo. Heerlijke brul komt er dan uit.

Ik heb welliswaar niet het luchtfilter laten monteren. Overwoog het wel, maar zag destijds filmpjes op youtube van 325i/330i's waarbij bij licht gasliften de klappen uit de uitlaat kwamen met deze combi. Vond ik een beetje teveel van het goede. Buren zijn hartstikke blij dat de EVO met katloos 3" uitlaat systeem niet meer uit de garage komt bij ons :lol:

Daan...

Macboy

Bericht door Macboy » 30 jun 2009, 23:52

En dat geldt niet voor 325pk t.o.v. 306pk Ferdi :)

Plaats reactie