Zitten er 2 politie agenten in de auto, ik zeg (we hadden beide het raam open) .. nu ben ik een keertje de baas en ik kreeg een zuur lachje terug..
Zoiets maakt de dag ook helemaal goed

Even over dat bestemmingsverkeer verhaal: volgens mij kan van alles bestemmingverkeer zijn.Eric H schreef:En dan vragen ze zich af hoe het komt dat er steeds minder respect is voor agenten, nou ik heb wel een idee hoe dat komt.
Er loopt bij mij in de buurt een busbaan parallel aan een provinciale weg, hoe vaak ik daar geen politiewagen overheen zie knallen.
En je kan mij niet wijs maken dat die IEDERE keer op weg zijn naar een melding.
Als ik dan vervolgens eens een keer over de baan voor bestemmingsverkeer rijd ( die naar mijn huis gaat ) dan gaan ze mij aanhouden en vertellen dat ik daar niet mag rijden.
Diender : "mijnheer, heeft u een vergunning om hier te rijden ? "
Ik : "nee, want het is geen vergunningsplichtige weg"
Diender : "mijnheer, er staat een bord verboden in te rijden, uitgezonderd bestemmingsverkeer"
Ik : "dat klopt, en er staat niet, verboden in te rijden, uitgezonderd vergunninghouders"
Diender : "ja, maar toch mag u hier niet rijden, want u bent geen bestemmingsverkeer"
Ik : "mijnheer de agent, als u denkt, mij nu en hier op grond van deze feiten een bekeuring te kunnen geven, leef je uit."
Diender : "nee, mijnheer ik ga u geen bekeuring geven, maar ik wil u alleen een waarschuwing geven, want eigenlijk mag u hier niet rijden"
Nutteloze discussie met zo'n afgewezen veldwachter, dat ik zo'n figuur moet gaan uitleggen hoe de wetten en regels in elkaar zitten.![]()
Dat ik een brief van de provincie in mijn bezit heb waarop staat vermeld dat ik als bewoner van een aangelegen weg wel degelijk gebruik mag maken van deze parallelweg laat ik voor de heer agent maar even achterwege. Staan namelijk nogal moeilijke woorden in die brief.
De vorige agent die ik de brief wel liet lezen begon mij te vertellen dat ik een nieuwe vergunning moest aanvragen, want deze was verlopen.![]()
Nutteloze discussie met zo'n figuur.
Die brief is namelijk helemaal geen vergunning, want het is geen vergunningsplichtige weg.......
Zo, ook even m'n frustraties van me afgeschreven.
http://www.meldpuntwegafsluitingen.nl/b ... erkeer.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Het RVV 1990 (Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens) geeft de volgende definitie: "bestuurders wier reisdoel één of meer bepaalde percelen betreft die zijn gelegen aan of in de directe nabijheid van een weg met een door verkeerstekens aangegeven geslotenverklaring voor bepaalde categorieën bestuurders en die slechts via deze weg zijn te bereiken alsmede bestuurders van lijnbussen". Dan wordt er ook nog een nadere definitie gegeven van het begrip percelen: "Perceel kan een gebouw, een terrein of een stuk grond zijn".
*Over 5 weken heeft Rico een boete in de bus voor het veroorzaken van geluidsoverlast.Rico schreef:Zet even de bak in de vrij.. en geef tot 6000 toeren gas.. WHAAAOMMMM.. nog een keer WHAAOOOMMMMMMMMMMMMMMMM omstanders kijken
markk schreef:Mooi verhaal maar wat heeft "de sterkste" en de M5 hiermee te maken ?
Paar keer gas geven naar 6k rpm lijkt me ook wat overdreven / sjonnie IMHO.
Maar goed, "je zal er waarschijnlijk bijgeweest moeten zijn"
Mark.
Nee, want alleen lichtsignalen maken geen voorrangsvoertuig, daarvoor moeten ze echt de acoustische signalen aanzetten ...Ahmed schreef:Totdat ze hun blauwe strobo's aanzetten, kan jij mooi achteruit
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Majestic-12 [Bot], Will F. en 8 gasten