Zin in een dijkentocht op 24-6-09 (Gouda>Krimpen>Nieuwegein)
-
Zin in een dijkentocht op 24-6-09 (Gouda>Krimpen>Nieuwegein)
Wie heeft er tijd en zin om woensdagavond 24 juni (morgen dus) een toertocht te maken over de dijkwegen van Gouda naar Krimpen langs de IJssel en daarna van Krimpen naar Nieuwegein langs de Lek?
Roept u maar...
Roept u maar...
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Re: Zin in een dijkentocht op 24-6-09 (Gouda>Krimpen>Nieuwegein)
Leuk plan (houd me aanbevolen voor een volgende keer) maar heb al wat staan!
- Peric
Gaat er hard gereden worden?
Heb nl. niet zo'n heel snel voertuig tot m'n beschikking..
Hm.. kan ook de cabrio van oom vragen..
Is nl. in de achtertuin, dus kan wel gezellig meerijden.
Heb nl. niet zo'n heel snel voertuig tot m'n beschikking..
Hm.. kan ook de cabrio van oom vragen..

Is nl. in de achtertuin, dus kan wel gezellig meerijden.
- markk
Kan leuk worden, als er wel een beetje normaal wordt gereden / gedaan.
Weet niet of ik er morgenavond op tijd thuis ben. Ik hou het draadje wel in de gaten...
Mark.
Weet niet of ik er morgenavond op tijd thuis ben. Ik hou het draadje wel in de gaten...
Mark.
- Elmar
Let wel op de wegbreedte tussen Schoonhoven en Nieuwegein.
http://www.autoblog.nl/archive/2008/06/ ... agen?noidm
- RutgerK
Leuke route om te rijden met perfect weer volgens mij!
Ik zit de 25e langs de dijk in Gouderak.
Ik zit de 25e langs de dijk in Gouderak.
- duifjes.com
Sorry kan niet anders zeker gekomen lijkt me een mooie route!
- Joop
Het is inderdaad een drama dat stukje Elmar...Elmar schreef:Let wel op de wegbreedte tussen Schoonhoven en Nieuwegein.
...met de auto is het al een rot stuk, kan me goed begrijpen dat jij als motorrijder daar helemaal niet gelukkig van wordt. Degene die dat bij de gemeente heeft bedacht mogen ze (spreekwoordelijk) ook aan de hoogste boom opknopen.
-
Ik zou wel mee willen rijden maar dan wel een keer in het weekend graag.
Ik weet nooit van te voren hoe laat ik thuis ben dus een beetje lastig om te beloven dat ik er ben.
Ik weet nooit van te voren hoe laat ik thuis ben dus een beetje lastig om te beloven dat ik er ben.
- Elmar
Joop, ondanks dat het een mooi uitdagend stukje dijk is, heb ik het sinds het klaar is nog maar 1 keer met de motor gereden. Ik heb er geen moeite mee mijn motor in de berm te sturen als een automobilist mij niet (wil) zien.
Op dit traject haal ik niet snel een auto in, zelfs mij te link.
Op dit traject haal ik niet snel een auto in, zelfs mij te link.
-
Ik ben van plan om rond een uur of 7 / half 8 te vertrekken vanuit Alphen a/d Rijn. Is dat haalbaar voor jou Markk?
En je zegt wel dat er normaal gereden moet worden, maar ik herinner me het "Hooligan avond" draadje nog goed...
Ik mag dus ook graag stevig doorrijden waar dat kan op die route, maar wel met respect voor medeweggebruikers, in de bebouwde kom en met het uitgangspunt dat ik mijn roze pasje graag wil behouden!
Peric, je bent van harte welkom, maar het kan dus wel een stevig tempo worden. Of je voor zo'n tochtje een auto wilt gaan lenen waar je misschien niet helemaal mee vertrouwd bent, moet je zelf bepalen natuurlijk.
Voor degenen die evt. meewillen rijden: PM even je mobiele nummer dan neem ik contact op om af te spreken waar we elkaar kunnen ontmoeten.
Groet,
(not so) Slow-Co
En je zegt wel dat er normaal gereden moet worden, maar ik herinner me het "Hooligan avond" draadje nog goed...
Ik mag dus ook graag stevig doorrijden waar dat kan op die route, maar wel met respect voor medeweggebruikers, in de bebouwde kom en met het uitgangspunt dat ik mijn roze pasje graag wil behouden!
Peric, je bent van harte welkom, maar het kan dus wel een stevig tempo worden. Of je voor zo'n tochtje een auto wilt gaan lenen waar je misschien niet helemaal mee vertrouwd bent, moet je zelf bepalen natuurlijk.
Voor degenen die evt. meewillen rijden: PM even je mobiele nummer dan neem ik contact op om af te spreken waar we elkaar kunnen ontmoeten.
Groet,
(not so) Slow-Co
- Peric
Dan laat ik even verstek gaan totdat de Compact weer rijdt.
Veel plezier!
Veel plezier!
-
Zo te merken ga ik weer alleen een rondje rijden
Markk, mocht je toch nog mee willen, kijk dan even in je PM vakje.
SlowCo

Markk, mocht je toch nog mee willen, kijk dan even in je PM vakje.
SlowCo
- markk
Ben net terug van een dagje fietsen op de Veluwe. Ben beetje gaar. Eerst eten en dan zie ik wel.
@SlowCo: Zelf even, of samen met iemand die je echt heel goed kent, even je uitleven is HEEL iets anders dan met 5 relatief onbekenden een onbekende route te gaan rijden. Groepsdynamica werkt voor mij meestal niet zo. Is ook de reden waarom ik nooit mee heb gedaan aan de DF Canonball runs terwijl ik best wel eens op de Duitse autobahn heb uitgeprobeerd hoe hard m'n auto loopt
Mark.
@SlowCo: Zelf even, of samen met iemand die je echt heel goed kent, even je uitleven is HEEL iets anders dan met 5 relatief onbekenden een onbekende route te gaan rijden. Groepsdynamica werkt voor mij meestal niet zo. Is ook de reden waarom ik nooit mee heb gedaan aan de DF Canonball runs terwijl ik best wel eens op de Duitse autobahn heb uitgeprobeerd hoe hard m'n auto loopt

Mark.
-
@Markk: waarschijnlijk denken we er dan ongeveer hetzelfde over. Het leek me bijvoorbeeld leuk om de Achterhoek toerrit van Femme mee te rijden, maar toen ik zag hoe druk het ging worden kreeg ik koudwatervrees...
Met maximaal 4 a 5 man is het meestal goed te doen. Tenminste vroeger op de motor, en zelfs dan was het verschil in tempo meestal vrij groot. Ik vertrek over een half uurtje, dus als je genoeg bijgekomen bent van het fietsen bel je me maar. En anders kan ik lekker mijn eigen tempo rijden...
SlowCo

Met maximaal 4 a 5 man is het meestal goed te doen. Tenminste vroeger op de motor, en zelfs dan was het verschil in tempo meestal vrij groot. Ik vertrek over een half uurtje, dus als je genoeg bijgekomen bent van het fietsen bel je me maar. En anders kan ik lekker mijn eigen tempo rijden...

SlowCo
- Peric
Hoeveel keer geflitst?
Hoeveel keer keer middelvingers en boze gezichten gekregen?

Hoeveel keer keer middelvingers en boze gezichten gekregen?

- markk
Nou gelukkig hebben we rustig gereden want ik was al moe
Pfff, ben nu helemaal gesloopt. Wat een werk zeg 1450kg M3 staal op de dijk houden achter zo'n lichtgewicht bakkie.
Volgende keer met BoxsterS (lichter en stukken strakker dan de M3) of EVO (lichter, stukken strakke en stukken sneller dan de M3). Niet dat ik dan een kans maak maar toch
Erg leuk om zo'n lichtgewicht BEC (Bike Engine Car) eens in het echt te zien rijden en sturen. Heerlijk puur geluid, harde ploffen bij gaslos, een "klunk" bij het schakelen, een toerenbereik waar ///M moteren een turbodiesel bij lijken en een performance (sturen, remmen, acceleratie) waar erg weinig tegenop kan (zoals besproken ook een motorfiets lukt dat niet IRL. Ja in rechte lijn maar verder niet).
Mark.

Pfff, ben nu helemaal gesloopt. Wat een werk zeg 1450kg M3 staal op de dijk houden achter zo'n lichtgewicht bakkie.
Volgende keer met BoxsterS (lichter en stukken strakker dan de M3) of EVO (lichter, stukken strakke en stukken sneller dan de M3). Niet dat ik dan een kans maak maar toch

Erg leuk om zo'n lichtgewicht BEC (Bike Engine Car) eens in het echt te zien rijden en sturen. Heerlijk puur geluid, harde ploffen bij gaslos, een "klunk" bij het schakelen, een toerenbereik waar ///M moteren een turbodiesel bij lijken en een performance (sturen, remmen, acceleratie) waar erg weinig tegenop kan (zoals besproken ook een motorfiets lukt dat niet IRL. Ja in rechte lijn maar verder niet).
Mark.
- Peric
Dus leuk geweest.. 

-
Dat was erg lekker sturen :twisted:
Het was voor mij de eerste keer dat ik eens met een serieuze wagen (M3) achter me aan over de dijken aan het scheuren was. Mark heeft goed z'n best gedaan, maar de weggetjes waar we het leukst konden rijden (Schoonhoven>Nieuwegein) waren wel erg krap voor zo'n grote, zware auto...
@Mark: volgende keer allebei goed uitgerust nog maar eens proberen en dan wel de Evo meenemen want een M3 is maar een traag gebakkie
Was in ieder geval een mooie rit!
SlowCo
Het was voor mij de eerste keer dat ik eens met een serieuze wagen (M3) achter me aan over de dijken aan het scheuren was. Mark heeft goed z'n best gedaan, maar de weggetjes waar we het leukst konden rijden (Schoonhoven>Nieuwegein) waren wel erg krap voor zo'n grote, zware auto...
@Mark: volgende keer allebei goed uitgerust nog maar eens proberen en dan wel de Evo meenemen want een M3 is maar een traag gebakkie

Was in ieder geval een mooie rit!
SlowCo