Tim en zijn RWD R1 Mini
- Tim R
Tim en zijn RWD R1 Mini
Heb me even opnieuw aangemeld met mijn eigen naam:
Ik ben via "Kasteel" hier terecht gekomen na een top dag afgelopen maandag tijdens de Pinksterraces als gast bij team Downforce.
"Ik" in het kort: Tim, 24 jaar oud, bedrijfskunde student aan de universiteit in Nijmegen (masterjaar) en sinds kort ook part-time zelfstandig ondernemer.
Dagelijks rij ik een 2004 Fiat Stilo Abarth, geen sportauto maar wel een perfecte auto om comfortabel en sportief kilometers te maken.
Daarnaast ben ik op dit moment bezig om een 1984'er mini 1000 Special om te bouwen als RWD trackday car in combinatie met een Yamaha R1 motor. Het enige dat ik niet zelf doe aan deze auto is de rolkooi. Eind deze week verwacht ik de auto op te kunnen halen bij de kooibouwer en zal dan ook een topic aanmaken over de auto.
Ik hoop de racer rond maart 2010 af te hebben en zal dan ook regelmatig op het circuit te vinden zijn, tot dan!
Ik ben via "Kasteel" hier terecht gekomen na een top dag afgelopen maandag tijdens de Pinksterraces als gast bij team Downforce.
"Ik" in het kort: Tim, 24 jaar oud, bedrijfskunde student aan de universiteit in Nijmegen (masterjaar) en sinds kort ook part-time zelfstandig ondernemer.
Dagelijks rij ik een 2004 Fiat Stilo Abarth, geen sportauto maar wel een perfecte auto om comfortabel en sportief kilometers te maken.
Daarnaast ben ik op dit moment bezig om een 1984'er mini 1000 Special om te bouwen als RWD trackday car in combinatie met een Yamaha R1 motor. Het enige dat ik niet zelf doe aan deze auto is de rolkooi. Eind deze week verwacht ik de auto op te kunnen halen bij de kooibouwer en zal dan ook een topic aanmaken over de auto.
Ik hoop de racer rond maart 2010 af te hebben en zal dan ook regelmatig op het circuit te vinden zijn, tot dan!
Laatst gewijzigd door Tim R op 08 jun 2009, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joy
Re: Tim en zijn RWD R1 Mini
Welkom ! Die Mini projecten zijn geweldig. Toevallig vanochtend nog een site doorgelezen van Mini R1 ombouwprojecten.
Hmm déjà vu
Hmm déjà vu

- Tim R
Idd, déjà vu. Welke site heb je gekeken?
- Joy
http://www.minimayhem.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fwdr1mini.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fwdr1mini.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tim R
Deze zijn idd bekend! 

-
Nog een keer dan maar: ik wil foto's! 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Welkom 

- Kasteel

- JP
Welkom, word nog druk aan de ring met de klassieke Mini's. Ben toevallig ook kijkende voor een Mini-Ring-projectje.... op basis van een 1380cc of een 1293cc
Leuke specs;
Engine 1293cc A Series with modifications
BHP 130
0-60mph 4.5 seconds
Top Speed 125mph
Min Weight 660kg...

Leuke specs;
Engine 1293cc A Series with modifications
BHP 130
0-60mph 4.5 seconds
Top Speed 125mph
Min Weight 660kg...

- Tim R
@ Allen: Foto's komen zsm als de Mini terug komt van de kooibouwer.
@ Kasteel: Zie eerste post, tot snel.
@ JP: idd, alleen zul je mijn Mini niet vinden op de ring, is niet street-legal, niet te keuren zo'n apparaat bij de RDW en SVA op het moment geen zin in.
@ Kasteel: Zie eerste post, tot snel.
@ JP: idd, alleen zul je mijn Mini niet vinden op de ring, is niet street-legal, niet te keuren zo'n apparaat bij de RDW en SVA op het moment geen zin in.
- frank de jonge
Welkom Tim!!!
- Petrolhead Tom
Welkom! Gaaf project!
- Tom van H.
Welkom!
Zelfstandig ondernemer in Nijmegen? Nu word ik toch wel benieuwd, wat doe je?
Zelfstandig ondernemer in Nijmegen? Nu word ik toch wel benieuwd, wat doe je?
- Tim R
@ Tom: PM
- Teunis
Jij moet ook echt altijd een speeltje hebben he
Hoest kerel? Kom die mini zeker bekijken als ie klaar is!

Hoest kerel? Kom die mini zeker bekijken als ie klaar is!
- Tim R
Idd Teun - je bent altijd welkom. Locatie is wel veranderd, je hebt mijn nummer nog wel. Hoe is het met jouw ITB rallye dan?
(btw: zie PM)
(btw: zie PM)
- RJay
Welkom op df, is zo'n rwd mini niet gigantisch listig? :o
- Tim R
Ik vrees van wel. Zijn nu nog aan het twijfelen tussen twee opties voor de te fabriceren achteras:
1. vaste achteras, dus in feite een buis tussen de twee achterwielen met daarop een tandwiel en een remschijf
2. aangepast differentieel met tandwiel en twee aandrijfassen, remmen gewoon als standaard in de wielen.
Optie 1 is goedkoop, waarschijnlijk meer betrouwbaar en bovendien makkelijk te vervangen mocht het nodig zijn. Daarentegen zal de auto hierdoor zeer listig zijn. Differentiëlen zijn niet voor niets uitgevonden - met deze optie draait in een bocht het binnenste wiel net zo hard als het buitenste. Lees: tricky, maarja karts rijden ook met dit principe.
Optie 2 is duurder en complex en waarschijnlijk minder betrouwbaar. Wel zal het het bochtengedrag ten goede komen.
We zijn er nog niet uit. Suggesties zijn altijd welkom!
Tim
1. vaste achteras, dus in feite een buis tussen de twee achterwielen met daarop een tandwiel en een remschijf
2. aangepast differentieel met tandwiel en twee aandrijfassen, remmen gewoon als standaard in de wielen.
Optie 1 is goedkoop, waarschijnlijk meer betrouwbaar en bovendien makkelijk te vervangen mocht het nodig zijn. Daarentegen zal de auto hierdoor zeer listig zijn. Differentiëlen zijn niet voor niets uitgevonden - met deze optie draait in een bocht het binnenste wiel net zo hard als het buitenste. Lees: tricky, maarja karts rijden ook met dit principe.
Optie 2 is duurder en complex en waarschijnlijk minder betrouwbaar. Wel zal het het bochtengedrag ten goede komen.
We zijn er nog niet uit. Suggesties zijn altijd welkom!
Tim
- Tim R
Edit: niet meer van toepassing
- Sander Prinsen
- Auto: Honda S2000 & Jaguar F-Type
Zeer gaaf project, ga ik zeker volgen! Heb zelf ook kort in een Mini gereden (1.3i Cooper) en het reed erg leuk, met een R1 blok en achterwielaandrijving moet het helemaal een beleving zijn!
Succes ermee
Succes ermee

- Tim R
Thanks Sander.
Updates duren even wat langer ivm een overlijden in de familie van de kooibouwer waar de auto nu staat. Zodra de auto terug is zal ik netjes een draadje openen met foto's.
Mvg
Tim
Updates duren even wat langer ivm een overlijden in de familie van de kooibouwer waar de auto nu staat. Zodra de auto terug is zal ik netjes een draadje openen met foto's.
Mvg
Tim
- Niels
- Auto: Prius+
Welkom Tim! Wie heeft er nou geen foto's van zo'n gaaf project
:
Leuk draadje voor je: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 0&hilit=R1" onclick="window.open(this.href);return false;

Leuk draadje voor je: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 0&hilit=R1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tim R
Fotos komen zoals gezegt zodra ik de auto weer heb. Voor nu heb ik er alvast een paar geplaatst in het topic over mijn project: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =3&t=14992" onclick="window.open(this.href);return false;
Thanks voor de heads up mbt het draadje over de andere R1 Mini - kunnen elkaar vast helpen.
Thanks voor de heads up mbt het draadje over de andere R1 Mini - kunnen elkaar vast helpen.
- Tim R
Project dus verder te volgen via: viewtopic.php?f=3&t=14992
Tim
Tim
- 2000USA
Welkom, mini-projecten zijn erg leuk!
foto's van de Abarth? Fijn zo'n 5-cil roffel!
foto's van de Abarth? Fijn zo'n 5-cil roffel!