Invloeden voor de vermogenbank?
- peer
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 10 jan 2008, 08:58
- Locatie: mol
Invloeden voor de vermogenbank?
Laatst heb ik de mustang nogmaals op de vermogenbank gezet na een aantal aanpassingen gedaan te hebben en het vermogen viel me een beetje tegen. Nu vroeg ik me af of bijvoorbeeld een differentieel invloed op je pk en nm meeting heeft?
En dan bedoel ik of je nu een korte of een lange overbrenging hebt?
En dan bedoel ik of je nu een korte of een lange overbrenging hebt?
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Invloeden voor de vermogenbank?
Ja. Aangenomen dat je op de bank in dezelfde versnelling staat. Een kortere overbrenging betekend dan dat je motor en driveline sneller op toeren komen en dus heb je meer mechanische verliezen.
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Invloeden voor de vermogenbank?
Je moet altijd proberen om zo dicht mogelijk bij de 1:1 verhouding te rollen.
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
Re: Invloeden voor de vermogenbank?
Ik dacht persoonlijk altijd dat ze je toeren meten door de vonk naar de eerste cylinder te meten.. Ze weten hoe snel het blok draait, ze weten hoe snel de wielen draaien, dus kunnen ze de Nm uitrekenen, toch?
Rob
Rob
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Invloeden voor de vermogenbank?
Klopt, en dan krijg je in de 1e versnelling iets van 2000nm op de rol, in de 2e 1700, etc. Dat moet omgerekend worden naar de waarden aan de krukas en dan heeft de aandrijving dus invloed.
- peer
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 10 jan 2008, 08:58
- Locatie: mol
Re: Invloeden voor de vermogenbank?
nu je het zegt..... de eerste run ging er iets mis met de kickdown en kreeg ik ook een leuke piek
Binnenkort dan maar eens de andere as eronder en nog eens een poging.

Binnenkort dan maar eens de andere as eronder en nog eens een poging.
- Knot
- Berichten: 40202
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Invloeden voor de vermogenbank?
Nooit over nagedacht zo... ik dacht juist dat bijvoorbeeld mijn auto een hogere meting zou krijgen nu met het 3,15 diff ipv het oude/standaard 2,93 diff omdat hij makkelijker een zieper aan die rollen kon geven.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Invloeden voor de vermogenbank?
Dat zou wel mooi zijn. Zet er een kortere overbrenging in, en je motor heeft meer vermogen (kw/pk's)
Maar in de praktijk voelt dat dus wel zo, juist omdat je zo meer koppel/vermogen op de weg brengt. Alleen je top wordt lager.

Maar in de praktijk voelt dat dus wel zo, juist omdat je zo meer koppel/vermogen op de weg brengt. Alleen je top wordt lager.
- Hugo Bos
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 18:04
- Locatie: Ioniq EV
Re: Invloeden voor de vermogenbank?
Kleinere wielen monteren werkt ook, kun je leuk sprinten naar de 100 

- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
Re: Invloeden voor de vermogenbank?
Het maakt dus voor de rollenbank niks uit wat voor diff je draait of wat voor maat wielen je hebt.. Het wordt allemaal doorgerekend naar Nm/Pk/Kw op de krukas. Toch?
Rob
Rob
- peer
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 10 jan 2008, 08:58
- Locatie: mol
Re: Invloeden voor de vermogenbank?
Uhh ik trek precies het omgekeerde als conclusie? Even met duidelijke cijfers: een uiteindelijke overbrenging van 1:1 geeft een heel andere NM waarde als een 1:2 toch? Dus als je voorheen een diff hebt 1:1 en dat wordt een 1:2 zit er wel wat verschil in.Robert Campbell schreef:Het maakt dus voor de rollenbank niks uit wat voor diff je draait of wat voor maat wielen je hebt.. Het wordt allemaal doorgerekend naar Nm/Pk/Kw op de krukas. Toch?
Rob
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten