DNRT op Zolder: 16 & 17 Juni

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Luco

Re: DNRT op Zolder: 16 & 17 Juni

Bericht door Luco » 21 jun 2009, 23:47

Toch een vreemde actie zo gewoon op het rechte stuk :shock:

RJay

Bericht door RJay » 21 jun 2009, 23:57

luco hornsveld schreef:Toch een vreemde actie zo gewoon op het rechte stuk :shock:
Volgens mij zat er een volvo naast hem die 'm gewoon liet staan terwijl Martijn 'm naar buiten liet lopen.....

Luco

Bericht door Luco » 21 jun 2009, 23:58

OK, ik dacht dat die gewoon vol van achteren geramd werd.

RJay

Bericht door RJay » 22 jun 2009, 00:01

Weet het ook niet ook, maar de corner exit speed van die volvootjes is zoals je misschien weet best stevig. Is wel nodig ook want met 110 pk doe je op een recht stuk niets tegen de 170 pk van een e30, en dat is dus denk ik wat het is.

Op Oschersleben komen die dingen dusdanig hard de laatste bocht uit dat pa ze gewoon ophield op het rechte stuk vorig jaar :bag:

Metchu

Bericht door Metchu » 22 jun 2009, 00:02

zoooooo zuur man! heel erg veel sterkte met de aftermath! :(

Fury

Bericht door Fury » 22 jun 2009, 00:03

luco hornsveld schreef:OK, ik dacht dat die gewoon vol van achteren geramd werd.
Volgens Martijn is dat wel wat er gebeurde, er waren in totaal 3 Volvo's waarvan de 3e hem achter raakte.

Fury

Bericht door Fury » 22 jun 2009, 00:05

Metchu schreef:zoooooo zuur man! heel erg veel sterkte met de aftermath! :(
Thanks... ik weet niet hoe de DNRT met dit soort dingen omgaat, maar we zijn iig al begonnen aan "versie 2.0"... we hebben een nieuwe auto gekocht en Ming is al begonnen met het strippen van het interieur, voor foto's: http://racing.server.biz :)

Metchu

Bericht door Metchu » 22 jun 2009, 00:06

maar hoe krijgt die gast in die volvo het voorelkaar om op dat stuk jullie een tik te geven? wel een beetje lijp imho

en was vast wel ff schrikken geweest...

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 22 jun 2009, 09:09

WTF :shock:

Je rijdt netjes op het rechte eind en oppeens wordt je er afgeramd, zo de muur in. Nou ja! Dat gaat toch niet zo maar? Je zat nog aan de rechterkant van de baan ook, hoe is het mogelijk. Ik zou de gast van die Volvo even hebben opgezocht en geinformeerd hebben hoe die deze schade ging betalen. Dit slaat toch nergens op? :wtf:

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 22 jun 2009, 09:13

Mijn race ging prima, beetje weinig tegenstand op een verdwaalde Z3M na. Die reed een seconde of 3 per ronde sneller. In de tweede race had ik hem te pakken bij de start en hij maakte een foutje waardoor hij in de 3e bocht een stukje door de grindbak moest. Ik heb als de duivel gereden in de hoop dat ie in de problemen zou komen, maar in 1 van de laatste ronden had ie mij weer achterhaald en toerde hij op het rechte stuk voorbij alsof ik een oude eend was. Een pk of 50 extra zou ik wel kunnen gebruiken. Maar goed, wel de eerste prijs bij de Porsches binnengehaald en een nieuw persoonlijk record van 1.49.1 gereden. Hier nog wat foto's: http://www.944-basic.nl/foto-album/1706 ... 01_800x600" onclick="window.open(this.href);return false;

Mart
Auto: BMW E46 M3

Bericht door Mart » 22 jun 2009, 10:03

Ben_968CS schreef:WTF :shock:

Je rijdt netjes op het rechte eind en oppeens wordt je er afgeramd, zo de muur in. Nou ja! Dat gaat toch niet zo maar? Je zat nog aan de rechterkant van de baan ook, hoe is het mogelijk. Ik zou de gast van die Volvo even hebben opgezocht en geinformeerd hebben hoe die deze schade ging betalen. Dit slaat toch nergens op? :wtf:
Het was inderdaad een complete verrassing dat ik omgezet werd. Ik kreeg een tik op het rechterachterwiel en toen was het zo gebeurd.
Na de crash nog wel heel even met de coureur van nr. 470 gesproken, maar ik was me er toen nog niet van bewust wat er precies gebeurd was. Ik heb de DNRT een mail gestuurd met het verhaal en ga graag nog even om de tafel zitten om het voorval te bespreken.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 22 jun 2009, 10:46

Fury schreef:

Waarschijnlijk is de motor te redden, maar de rest van de auto is zo krom dat die afgeschreven is.

Hoezo dat eigenlijk, achterkant lijkt mij toch ook nog zat parts te hebben. Of lees ik nu te letterlijk (ik zie bv. stoelen-kooi-plaatwerk-differentieel-aandrijfassen-achterlampen).

Body zullen we het niet over hebben maar als alleen het blok eruit gaat bied ik 150 E :mrgreen: .

That said: zuur werk :cry: .

Fury

Bericht door Fury » 22 jun 2009, 11:18

G Kolkman schreef:
Fury schreef:
Hoezo dat eigenlijk, achterkant lijkt mij toch ook nog zat parts te hebben. Of lees ik nu te letterlijk (ik zie bv. stoelen-kooi-plaatwerk-differentieel-aandrijfassen-achterlampen).
Correct.... uiteraard schroeven we alles wat er van te redden is vanaf.... maar het chassis is iig "einde oefening". Nou heb ik begrepen dat er nog wel vraag is naar E30's 325i uit 1986 ivm de oldtimer regeling... dus wellicht is het schutbord nog te verkopen.

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 22 jun 2009, 14:42

Mart schreef:Na de crash nog wel heel even met de coureur van nr. 470 gesproken, maar ik was me er toen nog niet van bewust wat er precies gebeurd was. Ik heb de DNRT een mail gestuurd met het verhaal en ga graag nog even om de tafel zitten om het voorval te bespreken.
Je moet na een dergelijk voorval je altijd melden bij de wedstrijdleiding (Martin in dit geval, goeie vent) en daar ieder je verhaal doen. Er zijn meestal wel beelden van die eventueel bekeken kunnen worden. Degene die fout zit krijgt dan een uitbrander en je moet elkaar de hand schudden. Juridisch kan je niets op iemand verhalen, maar als iemand een domme manouvre uithaalt waar jij flink schade door lijdt, kun je zo iemand best onder druk zetten om de schade te betalen.

Mart
Auto: BMW E46 M3

Bericht door Mart » 23 jun 2009, 09:55

Ben_968CS schreef: Je moet na een dergelijk voorval je altijd melden bij de wedstrijdleiding (Martin in dit geval, goeie vent) en daar ieder je verhaal doen. Er zijn meestal wel beelden van die eventueel bekeken kunnen worden. Degene die fout zit krijgt dan een uitbrander en je moet elkaar de hand schudden. Juridisch kan je niets op iemand verhalen, maar als iemand een domme manouvre uithaalt waar jij flink schade door lijdt, kun je zo iemand best onder druk zetten om de schade te betalen.
Martin heb ik direct erna gesproken (je ziet hem ook op de beelden). Beelden, anders dan die van onze eigen cams heb ik niet gezien. Ik weet ook niet of die nog op te vragen zijn, maar ik vraag me ook af of het gaat helpen. Zoals je zei, juridisch kan je niets maken.

Het was in ieder geval een harde les. Eigenlijk net als op de snelweg rijden in het weekend; 2x beter opletten wat de andere bestuurders doen om jezelf heel te houden...

Zoals Fury al zei: "We moeten de nieuwe auto gewoon veel sneller maken, zodat we geen last hebben van andere klassen". :wink:

Fury

Bericht door Fury » 23 jun 2009, 10:08

Mart schreef:Zoals Fury al zei: "We moeten de nieuwe auto gewoon veel sneller maken, zodat we geen last hebben van andere klassen". :wink:
Precies! En hoe zuur het ook allemaal is, de nieuwe auto wordt sowieso sneller en veiliger dan de 1e aangezien we inmiddels een klein beetje ervaring hebben en weten waar we op moeten letten bij de bouw. We moeten het maar als "leergeld" zien... dure les welliswaar, maar die blijven dan ook meestal het best hangen ;)

Tristan

Bericht door Tristan » 23 jun 2009, 11:14

Indien je nog interesse hebt in de dempers dan hoor ik het graag. Ze gaan er deze week vanaf.

Fury

Bericht door Fury » 23 jun 2009, 11:25

Tristan schreef:Indien je nog interesse hebt in de dempers dan hoor ik het graag. Ze gaan er deze week vanaf.
Heb je wat meer specifieke specs zodat we weten om wat voor dempers het exact gaat?

Ik durf nog niets te beloven, we zijn nog druk bezig met het opstellen van de begroting voor de nieuwe auto...

Tristan

Bericht door Tristan » 23 jun 2009, 12:40

Wordt ook wel Koni geel genoemd, alhoewel de voordempers niet geel zijn. :lol:

In hoogte en hardheid verstelbaar, incl. camberplates. Vraag me niet naar veersterktes e.d., dat moet ik echt even navragen cq. opzoeken.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 jun 2009, 15:53

@Fury: Ai wat zonde man om 't broertje van mijn auto zo te zien stranden :(

Ik heb zo'n zelfde setje als Tristan in de verkoop met 2 type veren (stug en heel stug). Ivm mijn verhuizing zal ook 2009 niet echt een rijseizoen worden :)

Tom V

Bericht door Tom V » 24 jun 2009, 09:36

Heb zelf nog een H&R setje te koop, staat @ verkoopsectie.

Plaats reactie