Wat maakt nog indruk hierna ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Wat maakt nog indruk hierna ?

Bericht door RVV » 22 jun 2009, 00:26

M5 had de hele week stilgestaan.. lekker knoeien met de compact, niet helemaal een stakker met een kleine 200 pk.. Maar gisteren even wezen rijden met de M5, 507pk modus.. moet zeggen gelijk een hele andere wereld. Maar ook logisch.. ondanks dat ik hem nu een dikke maand heb ben nog steeds onder de indruk van het vermogen en de acceleratie. Zo tijdens het rijden zat ik me te bedenken, eens ga ik dit normaal vinden, die 507pk.. ze zeggen wel, niets went zo snel als vermogen. Ik probeer dat moment van wennen een beetje uit te stellen. Maar straks ga ik er ook aan geloven en dan vind ik 507pk niet meer bijzonder.

Maar stel.. waar moet ik daarna nog van onder de indruk zijn ? Wat zijn de auto's die echt zodanig ovetreffende trap zijn dat je met zweet op de rug er uit stapt ?

Even voor de duidelijkheid,, geen M5 verheerlijking in dit draadje.. gaat me sec om de indruk die een auto met veel power maakt. Waar moet ik aan denken ? Porsc he's 911 GT2's, Ferrari 599.. ? Of is dat verschil weer te klein.. moet het hoger op in de vorm van zwaar getunde jappen met 800/900pk of Zonda's oid..

Gelijk wetende dat ik natuurlijk nooit in dat soort auto's zal (mee)rijden..

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Wat maakt nog indruk hierna ?

Bericht door Bram » 22 jun 2009, 00:30

Goeie vraag die volgens mij best lastig te beantwoorden is.

Bij zoveel vermogen heb je zeker 100 pk meer nodig op een gelijk of lager gewicht wil je weer onder de indruk zijn, denk ik.

RJay

Bericht door RJay » 22 jun 2009, 00:30

Een R34 Mine's Skyline?
Veel succes als je die kan vinden btw, zijn er niet zo veel van gemaakt, maar is wel 1 van de extreemste skylines.

600 pk, god weet hoeveel koppel, 15-1600 kg, awd, e.d.

Rein

Bericht door Rein » 22 jun 2009, 00:31

Terug naar Audi :wink: 730pk RS6

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 13&t=14569" onclick="window.open(this.href);return false;

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 22 jun 2009, 00:32

Rico schreef:Maar stel.. waar moet ik daarna nog van onder de indruk zijn ? Wat zijn de auto's die echt zodanig ovetreffende trap zijn dat je met zweet op de rug er uit stapt ?
Voor zweet op de rug hoef je niet per definitie hard te gaan natuurlijk, rijbelevenis (df) zegt mij veel meer en daar krijg ik een veel grotere kick van.

Nu heb je het hier natuurlijk wel over pure snelheid, gewoon op vermogen. Denk dat je verbaast kan staan van een nieuwe RS6 of bijvoorbeeld een Nissan GT-R. Ik zelf was erg onder de indruk van de Continental GT, die dingen gaan ook echt af maar je mist gewoon weer die belevenis die ikzelf wel belangrijk zou vinden.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 22 jun 2009, 00:34

Je wilt je niet gaan storen aan de mindere communicatie van een Audi
of het storende sturen van een AMG... dus het antwoord is dezelfde auto
...natuurlijk, maar dan met wat meer pk's:

Afbeelding

aka GPower Hurricane ;)

Snipe

Bericht door Snipe » 22 jun 2009, 00:35

Nu je alles wel gehad hebt qua vermogen (real world dan), kun je het eigenlijk alleen nog zoeken in minder kilo's.

satiesz

Bericht door satiesz » 22 jun 2009, 00:36

Pfff dat is dus een vraag, waar ik me waarschijnlijk nooit druk over hoef te maken..

Maar wat denk je van een Nissan Skyline GTR, Een 550 Maranello, Corvette z06... ( Audi RS5 die in aantocht is)

Allemaal auto's waar ik van droom :P..

RVV

Bericht door RVV » 22 jun 2009, 00:44

Steven Nauta schreef:
Rico schreef:Maar stel.. waar moet ik daarna nog van onder de indruk zijn ? Wat zijn de auto's die echt zodanig ovetreffende trap zijn dat je met zweet op de rug er uit stapt ?
Voor zweet op de rug hoef je niet per definitie hard te gaan natuurlijk, rijbelevenis (df) zegt mij veel meer en daar krijg ik een veel grotere kick van.

Nu heb je het hier natuurlijk wel over pure snelheid, gewoon op vermogen. Denk dat je verbaast kan staan van een nieuwe RS6 of bijvoorbeeld een Nissan GT-R. Ik zelf was erg onder de indruk van de Continental GT, die dingen gaan ook echt af maar je mist gewoon weer die belevenis die ikzelf wel belangrijk zou vinden.

Volledig mee eens, maar dat was ook niet de strekking :wink:

Voorbeeldje.. in 2006, tijdens de CBR deed een gele Gallardo mee. ik in de M3 CS.. toch zeker geen stakker met 343pk.. even oprijden met die Gallardo... kansloos verhaal die stoof echt bij me weg.. vandaag zag ik op een youtube filmpje de M5 tegen de Gallardo. . ging gewoon gelijk op.. en zo'n Gallardo behoort toch ook wel een beetje tot het snelste spul..

Kunt de vraag dus ook anders stellen, wat maakt nog indruk na een Gallardo qua pure snelheid en vermogen ?

Tom

Bericht door Tom » 22 jun 2009, 00:47

Afbeelding

De Steel Dragon 2000 in de achtertuin nabouwen.
Google maar :)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 22 jun 2009, 00:47

Iets wat meer hardore is wellicht.

De extremere Porsche's en bizar getunede Jappen. Denk trouwens dat een 430 Scuderia of de Z06 van Cor ook best lollig zijn :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 22 jun 2009, 01:01

partyondude schreef: Z06 van Cor ook best lollig zijn :mrgreen:

Als je misselijk wordt op spa is daar niets lolligs aan!! :mrgreen:

anyway, ik denk dat snelheidservaring niet denderend veel met pk's te maken heeft! Ik ben het eens met Steven. Toen ik de clio nog had en richting de ring rond de 220 aan het rijden was, zat het zweet me letterlijk op de rug! Je moest levensmoe om die snelheden met zo'n auto te maken! Ik denk dat 220 in de m5 me die rillingen echt niet geven... de sierra die ik nu heb, durf ik niet eens harder dan 120 mee (true story!)...

dus als je echt over indruk hebt, moeten we het hebben over snelheidservaring(/rijbelevenis) of ervaring in het algemeen in de auto. Als je het hebt over optreksnelheid, is dat een ander verhaal... dan gaat het idd om de cijfers. Maar echt circuitsnelheid of snelheidservaring is er een scala aan aanbod en hoef je echt niet naar peekaa monsters te gaan kijken. Bovendien zal zo'n sigaar als die van Allen of zo'n badkuip als die van Hans(gp) ook heel veel indruk maken, daar heb je een gigantische snelheidservaring mee zo out in the open, derhalve dus "indruk"...

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 jun 2009, 01:03

Wat hierna nog indruk maakt is weer iets wat misschien lekkerder stuurt ofzo. 500pk is natuurlijk super bruut maar b.v. een GT3 maakt met slechts 360pk ook wel indruk lijkt me. Wat minder "warpspeed" misschien maar zeker weer andere kwaliteiten :df:

RVV

Bericht door RVV » 22 jun 2009, 01:06

Ja oke.. maar dat zijn weer andere punten en kwaliteiten. Wilde de stelling een beetje zuiver houden en zoals ik het ervaren heb. Puur het vermogen en de gekoppelde snelheid..

Een Caterham achtig iets met 350pk.. zal bv een overtreffende trap kunnen zijn. Maar ook dan puur het acceleratie vermogen.

RJay

Bericht door RJay » 22 jun 2009, 02:15

Rico schreef:Ja oke.. maar dat zijn weer andere punten en kwaliteiten. Wilde de stelling een beetje zuiver houden en zoals ik het ervaren heb. Puur het vermogen en de gekoppelde snelheid..

Een Caterham achtig iets met 350pk.. zal bv een overtreffende trap kunnen zijn. Maar ook dan puur het acceleratie vermogen.
Ariel Atom v8?
500 pk.

De S7v8 is volgens mij al uitverkocht.

Luuk

Bericht door Luuk » 22 jun 2009, 02:43

'n 2CV zal indruk maken...

...hoe traag 'ie is! :mrgreen:

Snipe schreef:Nu je alles wel gehad hebt qua vermogen (real world dan), kun je het eigenlijk alleen nog zoeken in minder kilo's.
Dit lijkt mij ook het 'zoekpunt'. Totaal een andere beleving, 500 pk in een (zware) zakensedan, of 500 pk in een auto zo licht als een blikkie kattenvoer. :bag:

ErikS

Bericht door ErikS » 22 jun 2009, 09:04

Ik denk inderdaad dat je het moet zoeken in de auto met meer beleving,
Explosief motorkarakter en een iets lager gewicht....

Ik durf te wedden dat bijv. een 997 turbo/gt3 een hele andere indruk geeft van het autorijden dan de M5.
Een M5 is luxery class, keihard rechtuitbranden ookal is hij van een bochtje ook niet vies..

Maar de lagere zit, ff iets minder luxe en toch wat motorvermogen........

Ik denk toch dat je het in de gt3/turbo klasse van porsche moet gaan zoeken.
Kijk maar naar DR zijn keuze!

(Die vond geloof ik de turbo te zacht?)

allen

Bericht door allen » 22 jun 2009, 09:10

Simpel Rico. Mijn standaard antwoord:
Afbeelding

Minder pk's dan je 5, maar ik denk dat je hiermee wel wat kunt gaan zweten. Zeker in de wintermaanden. :mrgreen:
Zit overigens nog lang niet op de door jou genoemde 300 pk. :wink:
Laatst gewijzigd door allen op 22 jun 2009, 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 22 jun 2009, 09:12

Als je iets comfortabeler wil rijden, kan zo'n Donkervoort met een dak ook. Even zoeken hoe dat ding ook al weer heet...

Edit: D8 GT bedoel ik.

Afbeelding

David R.

Bericht door David R. » 22 jun 2009, 09:30

Ik had je gewaarschuwd Rico. Na een M5 ben je gewoon verpest en is alles normaal.
Van deze ben ik echter wel nog altijd onder de indruk en die heeft maar 40 pk
Afbeelding

Knot

Bericht door Knot » 22 jun 2009, 09:34

Denk dat een turbomotor je nog wel even mee kan helpen in het gevoel, en anders inderdaad de beleving, Viper met zn 8,3 liter bijvoorbeeld met open uitlaatsysteempje :)

wjn

Bericht door wjn » 22 jun 2009, 10:58

Zoiets:

Afbeelding

Minder gewicht, zelfde kg/pk ratio (gokje).

En wel oppassen:

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 22 jun 2009, 11:05

Die laatste foto, GEWELDIG :mrgreen:

Roy

Bericht door Roy » 22 jun 2009, 11:08

Ik vind die van Schumacher wel een leuk wagentje :D

Afbeelding

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 22 jun 2009, 11:31

Misschien is een Clio RS wel een leuke volgende stap. Een pittig autootje waar je tenminste in moet werken.
Een M5 is een alleskunner, overkill in de meeste situaties en denk dat je die alleen op een circuit echt lekker kan uitlaten.
Beter wordt het niet.

Dus moet je het zoeken in anders. Back to the basics. Een Clio RS, lekkere gooi- en smijtauto, waar je ook op de openbare weg veel lol aan kan beleven. Of een 118i, die kan je helemaal uitwringen zonder dat je al te hard gaat. Beide pittig genoeg om leuk te zijn en zo toegankelijk dat je er op de openbare weg heel veel lol aan kan beleven.

Rico, je zoekt je heil soms bij auto's die té goed zijn. Capabel is niet hetzelfde als veel beleving :-)

Edit: Volgens mij heb je nu ook de juiste combi. De beste manier om lol te blijven beleven aan je M5 is door af te wisselen.
Ik denk dat jouw drive naar steeds maar een betere auto komt door een verlangen naar iets anders. Als je afwisselt blijft de ervaring nieuw en lekker.

Plaats reactie