een hond

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
duifjes.com

een hond

Bericht door duifjes.com » 21 jun 2009, 20:36

Ben aan het kijken om een puppie te nemen omdat ik nu een 12 maanden sabbatical heb en nu de tijd heb. Over 12maanden zullen we in het gezin meer dan tijd hebben voor de hond..

Ik denk aan:

Engelse Bulldog
Boerboel

Ik wil een hond die trouw is aan het gezin en heel goed met kinderen om kan gaan *(3 en 4)

Wat is jou inbreng?

indobesar
Auto: M3P, 130i

Re: een hond

Bericht door indobesar » 21 jun 2009, 20:39

Ik zou wel een labrador willen of een Duitse herder.

Rupie

Bericht door Rupie » 21 jun 2009, 20:42

Zo;n Boerboel is toch een mega grote hond? Zou ik persoonlijk liever niet in de buurt van mijn kinderen hebben, zou ik ze hebben. Maar ik ben dan ook geen hondenmens :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 21 jun 2009, 20:42

Retrievers zijn wel leuk.

Of anders een poes

Joy

Bericht door Joy » 21 jun 2009, 20:44

Boerboel is wel een hond die een strakke opvoeding vereist. Zie wat opmerkingen hier: http://www.bavanaboerboele.nl/pageID_7054382.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is wel een mooi beest om te zien, en die trouw is aan de hele familie.

Maakt het uit of een hond actief is ? Sommige rassen hebben veel beweging nodig.

Peric

Bericht door Peric » 21 jun 2009, 20:49

Als het voor het gezin is Jacco zou ik voor een Labrabdor gaan. Meest ideale hond voor een gezin.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 21 jun 2009, 20:49

Luco heeft een boerboel. Ik vind het geen honden met een sympathieke uitstraling en als het net zo is als de cane corso van mijn zus zijn het ook gaan gezellige honden voor kinderen. Een groot nadeel kan ook zijn dat de hond zo trouw is aan de gezinsleden dat het bijna onmogelijk is om iemand in huis op te laten passen op je kinderen met de hond erbij. Ik doe dat in ieder geval niet bij mijn zus terwijl ik de hond van pup van aan ken. Een boerboel wordt ook te groot en te zwaar om leuk te zijn voor kinderen. Mijn neefjes hebben een verstandhouding met de hond maar van enige affectie is geen sprake.

Engels bulldog is denk ik hetzelfde verhaal, zijn gewoon geen leuke honden voor kinderen. Er lopen er hier een paar in de buurt rond. De honden worden alleen door de man uitgelaten. Je ziet geen kind met een Engelse bulldog door de buurt lopen of met vriendjes en vriendinnetje gezellig de hond uitlaten.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 21 jun 2009, 20:52

wellicht wordt vergeten dat labradors in NL de hond is die het meest bijt.......een boerboel is een echte gezinshond en een engelse bulldog is helemaal een allemans vriend.

Snipe

Bericht door Snipe » 21 jun 2009, 21:01

Ik hou niet zo van honden.

Als het echt moet, vind ik dit altijd wel grappige beesten.

Afbeelding

Topfuel

Bericht door Topfuel » 21 jun 2009, 21:02

Beagle:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuke grappige honden die super zijn in de omgang met kinderen!

gr. TF

RJay

Bericht door RJay » 21 jun 2009, 21:12

Let wel dat beagles ook weer zeer eigenwijs zijn, en dus opvoeding behoeven.
Wij hebben 2 jack russels, gaat ook erg goed. Helemaal de ruwharige varianten daarvan zijn echte knuffeldieren.

Anders, labrador(of lab. retriever), goed opvoeden, is er niets mis mee. Als een hond bijt ligt dat vaker aan het baasje dan aan de hond zelf.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 21 jun 2009, 21:14

De eigenschappen van een Boerboel:

De aard van de Boerboel:

Standvastig
Betrouwbaar
Intelligent
Een sterk waakinstinct
Zelfverzekerd en zonder vrees of pijngrens
Bijzonder gehecht aan gezinsleden en kinderen
Een kindervriend en speelkamaraad
Gehoorzaam
Lief voor "goed volk" *(dus als Hielke komt bijt ie direct

RJay

Bericht door RJay » 21 jun 2009, 21:18

Dat is wel het mooie aan een hond, ze vóelen hoe iemand is. bang, zelfverzekerd, goed, slecht, etc.

Prachtig dat instinct van die beesten.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 21 jun 2009, 21:26

Labrador.

Over instinct van beesten gesproken, een nichtje van me woont met haar man en 2 kinderen aan de voet van de Rocky Mountains in westelijk Canada waar in de directe omgeving zo af entoe Puma's gespot worden en hij heeft al meerdere malen voor gewaarschuwd voor iets verdachts.

stefan740

Bericht door stefan740 » 21 jun 2009, 21:32

Wij hebben 2 engelse springer spaniels gehad. Heel makkelijke honden. Helaas vorig jaar in laten slapen :(
Afbeelding
(voorbeeldfoto)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 21 jun 2009, 21:50

Als Luco een Boerboel heeft

Heeft Hielke dan een keeshond?

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 21 jun 2009, 22:03

Ik zou i.p.v. de Engelse Bulldog voor een Franse kiezen.
Erg makkelijke honden, zéér lief voor kinderen. Hechten enorm aan een gezin.

p.s. ik ben wel een beetje bevooroordeeld. :mrgreen:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 21 jun 2009, 23:11

Zoek je alleen een lieve hond of ook nog een leuke hond? Ik vind dat namelijk wel iets totaal anders.
De cane corso van mijn zus zal de leden van het gezin ook echt geen kwaad doen en zeer beschermend optreden. Maar tussen mijn neefjes en de hond is er niet meer dan een 'verstandhouding' enige affectie is er niet tussen de hond en de kinderen.

Overigens is volgens mijn de tekkel de hond die het meeste bijt in verhouding tot het aantal. De labrador zal misschien voor de meeste bijtwonden zorgen omdat de hond zoveel voorkomt.

Luco

Bericht door Luco » 21 jun 2009, 23:21

RutgerK schreef:Luco heeft een boerboel. Ik vind het geen honden met een sympathieke uitstraling en als het net zo is als de cane corso van mijn zus zijn het ook gaan gezellige honden voor kinderen. Een groot nadeel kan ook zijn dat de hond zo trouw is aan de gezinsleden dat het bijna onmogelijk is om iemand in huis op te laten passen op je kinderen met de hond erbij. Ik doe dat in ieder geval niet bij mijn zus terwijl ik de hond van pup van aan ken. Een boerboel wordt ook te groot en te zwaar om leuk te zijn voor kinderen. Mijn neefjes hebben een verstandhouding met de hond maar van enige affectie is geen sprake.

Engels bulldog is denk ik hetzelfde verhaal, zijn gewoon geen leuke honden voor kinderen. Er lopen er hier een paar in de buurt rond. De honden worden alleen door de man uitgelaten. Je ziet geen kind met een Engelse bulldog door de buurt lopen of met vriendjes en vriendinnetje gezellig de hond uitlaten.

Ben ik niet met je eens, dit is onze tweede boerboel en ze zijn zeer trouw.
Een grotere hond is vaak binnen wat rustiger dan een kleinere.
Een cane corso is toch wel even wat anders dan een boerboel.
Maar ieder zijn eigen mening

Dit is onze boerboel
004 [Desktop Resolutie].JPG
004 [Desktop Resolutie].JPG (209.61 KiB) 15016 keer bekeken
016 [Desktop Resolutie].JPG
016 [Desktop Resolutie].JPG (253.13 KiB) 14969 keer bekeken
013 [Desktop Resolutie].JPG
013 [Desktop Resolutie].JPG (306.67 KiB) 14759 keer bekeken
Ow hij is nu 5 maanden oud

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 21 jun 2009, 23:23

Ze worden ook op deiverse plaatsen op de Veluwe gefokt. Mocht je in een onveilige buurt wonen :mrgreen:

In Turkije wordt de kangal gebruikt als waakhond bij de kudde en niet als herdershond. Vaak dragen ze een halsband met grote spijkers, dit dient als extra wapen tegen een roofdier. Als het in gevecht komt tegen bijvoorbeeld een wolf, beer of jakhals, dan kunnen de spijkers additionele verwondingen aanbrengen bij de opponent.
Na de sint-bernard is de kangal het grootste hondenras van de wereld. Hij is krachtig, lenig en snel. Bovendien heeft hij een groot uithoudingsvermogen.
De kangal heeft een bezitterige houding wat betreft familie en wier bezittingen, hij is gereserveerd tegenover vreemden en duidelijk geen hond voor iedereen. Hij is erg onafhankelijk en zal dan ook niet de snelste zijn bevelen op te volgen maar, met de goede opvoeding en de nodige discipline zal dit geen problemen opleveren.

Verwacht niet dat ze vriendschappelijk zullen omgaan met vreemde honden. Dit geld voornamelijk voor reuen, maar toch ook voor teven. Ze kunnen heftig reageren naar vreemde honden, zeker indien deze vreemde honden tekenen van dominantie vertonen. Houd de kangal uit de buurt van vechtlustige honden, want een aanvaller zal in een gevecht met de kangal altijd het onderspit delven.
Een kangal is erg gesteld op zijn vrijheid en zeker geen hond in een flatwoning. Deze honden hebben de ruimte nodig om zelf hun beweging te bepalen.
In Turkije spreekt men echter wel over coban kopegi(herdershond) daar vallen meerdere rassen onder zoals: karabash, akbash, karsdog, deze honden zijn echte herdershonden in tegenstelling tot de kangal, die zich alleen maar beperkt tot het waken. In Turkije wordt hij steeds vaker voor dat doel gebruikt vooral bedrijven, huizen, boerderijen en villas worden vaak bewaakt door de kangal dog.
Alles wat bij het gezin hoort, of dit nu kinderen, kippen of katten zijn, wordt als eigen aangemerkt en als zodanig gerespecteerd en beschermd.
Een kangal zal niet alleen het gezin, maar ook het huis en bezittingen verdedigen met zijn leven.

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 21 jun 2009, 23:25

Lekker hondje AR
Die op de foto is Fucking groot man :shocking:
Ook de Boerboel werd voor minder leuke zaken gebruikt zoals het erf vrij houden van hyena's en dergelijke.
Ook werden ze daar gebruikt om ontsnapte slaven terug te halen, alleen kwamen ze dan wel in stukjes terug :bag:

Ow ja Jacco.
Van de week liep een van de gasten langs die we verdenken van het bekrassen van de auto's
Umi gromt naar bijna niemand alleen wel naar hem.
Ze voelen het echt aan.
Laatst gewijzigd door Luco op 21 jun 2009, 23:31, 2 keer totaal gewijzigd.

Metchu

Bericht door Metchu » 21 jun 2009, 23:26

KANGAL FTW!!! vroeger had me opa er eentje!

genaamd: Çomar (is de naam van Pluto in turkije van de disney karakter, niet de planeet)

vette beesten zijn dat 8)

RutgerK

Bericht door RutgerK » 21 jun 2009, 23:47

Luco,

De karakter onschrijvingen komen grotendeels overeen en ook qua uiterlijk zijn er veel overeenkomsten

Afbeelding

Ik kwam deze foto tegen waarop een Cane Corso een Boerboel (en een PVV'er) staan.

Luco

Bericht door Luco » 21 jun 2009, 23:50

Rutger
Een Boerboel is veel slanker dan een Cane Corso
Zijn beiden wel afstammelingen van de Mastiff achtigen
Al heb je nog wel veel verschillen in de Boerboels.

Wij houden meer van grote honden, zijn lekker rustig in huis.

RVV

Bericht door RVV » 21 jun 2009, 23:52

phff wat een joekel die witte hond.

Plaats reactie