[25-06-09]DF @ CPZ deel VII

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Gesloten
Rupie

Re: [25-06-09]DF @ CPZ deel VII

Bericht door Rupie » 19 jun 2009, 17:00

En anders kom je lekker gewoon na 9 uur. Heeft iedereen al stoom afgeblazen en kan jij rustig de baan op. Inschrijving hoeft bij Später of Metin niet zo lang te duren.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 jun 2009, 17:27

Bert ///M3 schreef:Rene weet deed hij dat niet goed?

Als je met die hoogtes spelen gaat dan word de hele handling van je auto anders (overstuur/onderstuur) Ik zou daar dus niet te veel aan kloten als hij daarvoor wel goed stond.
Had het in de gaten...nu doet ie raar :bag:

...langzaam vallen zaken op hun plek wat al langer speelt aan men kar...L-achter veert ie te makkelijk/diep en dan eerder op de bumpstop met ineens een ander gedrag op het scherpst der sneede destijds ook op CPZ een voorbode, en verklaart aan die kant schuiner afgesleten binnenkant.
Afgelopen toerrit heel makkelijk eigenlijk in de bumpstop R-A dus ik kijken...zie ik wel diff rubber iets gescheurd, net(vandaag) laten vervangen bij de BMW dealer wat nogal een klus is, moest eerst aardig wat af/los...maar dat leide niet tot verbetering (was ook maar klein scheurtje in rubber.

Stellen met de veren achter eerst al hardste stand demper...maar nog doet ie het, en stellen veren R-A staat nu al bijna einde veerweg (dus veer helemaal ingedrukt alsof je 200kg zand aan die kant hebt :wink: terwijl de linkerkant wel "normaal" staat...dus veer te slap geworden van KW?
dus linkerkant maar weer hoog gezet (1.5cm) zodat de rechterkant ook wat opkomt ...auto staat dus nu scheef en rijd niet prettig, hoe die nu stuurt weet ik niet (na laatste ff wat hoger voor nood) maar voor ik thuiskwam stuurde hij naar links, maar als ik volle polle gas geeft stuurt ie weer recht :hmmm: terwijl ik een RWD heb :hmmm:

Heb nu 2 nwe veren besteld via KW en hopelijk woensdag binnen...dan ertussen en hopen dat het dat was wat me wel logisch lijkt...dan weer laten uitlijnen(na dat gestel van mij wat niet echt verschil maakte in verhoudingen links en rechts) en hopelijk Donderdag rijden...fingers crossed :beer:
Auto moet wel weer goed voelen anders kom ik sowieso niet, maar na nwe veren en uitlijnen moet dat in theorie toch weer goed zijn?

Metchu

Bericht door Metchu » 19 jun 2009, 17:49

JeroenT schreef:Ruim voor 9 uur natuurlijk.
Dan kan iedereen mooi om 9 uur rijden.
ruim is een groot woord, maar het is wel de bedoeling idd om 9 uur de baan op te gaan. Eerst van iedereen de rijdersverklaringen verzamelen en daarna een korte briefing en dan kan de driving-fun beginnen!

Luco

Bericht door Luco » 19 jun 2009, 19:08

GTRene schreef:
Bert ///M3 schreef:Rene weet deed hij dat niet goed?

Als je met die hoogtes spelen gaat dan word de hele handling van je auto anders (overstuur/onderstuur) Ik zou daar dus niet te veel aan kloten als hij daarvoor wel goed stond.
Had het in de gaten...nu doet ie raar :bag:

...langzaam vallen zaken op hun plek wat al langer speelt aan men kar...L-achter veert ie te makkelijk/diep en dan eerder op de bumpstop met ineens een ander gedrag op het scherpst der sneede destijds ook op CPZ een voorbode, en verklaart aan die kant schuiner afgesleten binnenkant.
Afgelopen toerrit heel makkelijk eigenlijk in de bumpstop R-A dus ik kijken...zie ik wel diff rubber iets gescheurd, net(vandaag) laten vervangen bij de BMW dealer wat nogal een klus is, moest eerst aardig wat af/los...maar dat leide niet tot verbetering (was ook maar klein scheurtje in rubber.

Stellen met de veren achter eerst al hardste stand demper...maar nog doet ie het, en stellen veren R-A staat nu al bijna einde veerweg (dus veer helemaal ingedrukt alsof je 200kg zand aan die kant hebt :wink: terwijl de linkerkant wel "normaal" staat...dus veer te slap geworden van KW?
dus linkerkant maar weer hoog gezet (1.5cm) zodat de rechterkant ook wat opkomt ...auto staat dus nu scheef en rijd niet prettig, hoe die nu stuurt weet ik niet (na laatste ff wat hoger voor nood) maar voor ik thuiskwam stuurde hij naar links, maar als ik volle polle gas geeft stuurt ie weer recht :hmmm: terwijl ik een RWD heb :hmmm:

Heb nu 2 nwe veren besteld via KW en hopelijk woensdag binnen...dan ertussen en hopen dat het dat was wat me wel logisch lijkt...dan weer laten uitlijnen(na dat gestel van mij wat niet echt verschil maakte in verhoudingen links en rechts) en hopelijk Donderdag rijden...fingers crossed :beer:
Auto moet wel weer goed voelen anders kom ik sowieso niet, maar na nwe veren en uitlijnen moet dat in theorie toch weer goed zijn?

Vraag me af of het wel de veer is en niet de demper zelf?

GTRene

Bericht door GTRene » 19 jun 2009, 19:38

demper lijkt goed... :hmmm: als de veer goed zou zijn zou die hem uit moeten drukken...dat doet ie niet, ja als ik de kar opkrik maar heeft zo lijkt geen spanning genoeg :hmmm: vreemd I know, maar goed...moet toch wat...als demper kapot zou zijn dan wipt ie na, en dat doet ie niet...en dan nog zou de veer hem uit moeten drukken neem ik aan, maja weinig kaas van gegeten :mrgreen:
Afijn je merkt nu wel hoe belangrijk een goede afstelling/werking is... :mrgreen:

lida dijkstra

Bericht door lida dijkstra » 19 jun 2009, 21:01

Ik doe ook mee, voor 4 uurtjes

RobS

Bericht door RobS » 19 jun 2009, 21:30

Ik hoop er om 9 te zijn, vanuit Eindhoven :bag:

turbofries

Bericht door turbofries » 19 jun 2009, 22:47

Wij hebben ook een hotel geboekt. Lijkt mij een prima idee! Anders moeten we 3 uur rijden vanuit Heerenveen met auto en aanhanger. Nu 9 uur hotel in 21.05 hotel weer uit ......Strandtent en een Corona. Wie doet je wat voor 33 euri's
Voor belangstellenden http://www.hotels.nl

Tom V

Bericht door Tom V » 19 jun 2009, 22:51

Deed vroeger vaak nachtjeweg.nl hotelletje boeken. Haarlem of zandvoort zelf, NH is altijd wel mooi met lekker ontbijt.

Als de auto op tijd klaar is rijd ik nu gewoon 's ochtends weg. A27 zal alleen wel weer helemaal vol staan maargoed, koffie in de bangbus mee nemen en dan lekker ontbijten.

Oscar29

Bericht door Oscar29 » 19 jun 2009, 23:22

zoals het ernaar uitziet tóch aanwezig (als rijdende chicane voor dat bmw volk hier :bag: )

RobS

Bericht door RobS » 20 jun 2009, 08:17

Het lijstje moet nodig weer ge-update worden.

a.levasier

Bericht door a.levasier » 20 jun 2009, 17:13

Krijg dinsdag as mn nieuwe carbon remblokken binnen, alles monteren en dan hoop ik dat de golf op tijd klaar is voor CPZ, heb een nieuw spruitstuk gemonteerd en nieuwe 17inch cirquit banden gekocht(toyo r888), de 15 inch gaan er onder vandaan want mn remmen kregen teweinig koeling, al met al een hoop nieuwe veranderingen die we rustig kunnen gaan testen :D

944 guy

Bericht door 944 guy » 21 jun 2009, 13:11

Ha, geweldig :D Waarschijnlijk kan ik woensdag bij een maat in noordwijk bivakkeren, kan ik lekker rustig naar zandvoort donderdagochtend!

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jun 2009, 19:07

Ik kan definitief niet, het zit me niet mee dit jaar...echt niet te omschrijven...dacht nog Donderdag...probeer het eerst nwe veren achter erop en uitlijnen en bij gezondheid gaan met die banaan...maar onderstaand verhaal wordt waarschijnlijk veel geduld hebben...onderstaand ff copy gedaan.

terugweg van Sint Anthonis na leuke goede dag...drama bij aankomst in Almelo sommigen weten dat ik Vrijdag uit voorzorg men Diff rubber achter heb laten vervangen...
na een hele klus (al met al bijna 3 u incl testrit door monteur) uitgevoerd door BMW dealer waar ik een deel van de tijd bij heb gestaan...zag ik de beschadiggingen van het alu/giet diff...met een hamer erin geslagen veel beschadiggingen...ik zeg is het zo goed gekomen? ja zegt ie is goed...dacht nouja paar hamer deuken ala...en daar brak het....

Terugweg leuk stukje opgereden met 2 dikke Wiesmann auto's een MF3 nwe en een nwe MF5 GT dikke V10...maar was druk dus niet veel momenten gehad.

Toen kwam ik aan in Almelo bij stoplichten, trek daar redelijk hard op (normaal geen enkel probleem) ineens een kabaal acht ow das ni goed, keek in spiegel allemaal spul op straat delen van auto...
Blijkt mij hele diff afgescheurd bij de houder van diff waar dat rubber in zit (das dun giet/alu)...en dat rubber heb ik Vrijdag net nieuw laten plaatsen omdat er een klein scheurtje inzat! toen zag ik al dat die monteur dat nwe rubber met een hamer erin had geramd? en aardig wat beschadiggingen die hij daarvoor 100% niet had (eerste rubber kwam eruit ) dacht nog hm...das niet geperst en of netjes...afijn dacht als het verder oke is ik vragen ja is helemaal ok...maar niet dus...door dat rammen boel beschadigd, heb de stukken als bewijs van straat gehaald...kan wel janken!
Diff kwam helemaal op straat, koelribben braken daardoor af en aftapplug ook alle olie eruit die er net 2 maand op zit hele dure zooi...
wielen staan nu heel schuin naar binnen door het diff wat nu op de uitlaten hangt samen met de aandrijfassen....trieste boel.
Wagen werd opgehaald hele spoor (smal) van 50meter moet gereinigd worden (spekglad) en ANWB heeft me net thuisgebracht...die brengen men Hartge maandag naar Smudde en daar ga ik eens verhaal halen...helemaal geen zin in, maar GVD wat een klojo, wat een geweld das wat een beunhaas misschien zou doen...nu zit ik met die problemen...kan nu wel een tijd duren voor ze alles weer hebben...en al die ellende daarvan voor mij.
Tja, en wat voor diff? waarschijnlijk standaard M buitenkant... denk dat ze de sper van Hartge wel kunnen overzetten? man man...en nu?? hoe regel ik dat allemaal...kan nu ook niet met DF dagen mee...wilde net proberen Donderdag als men veren erop zaten...

Dus :wtf: helaas pindakaas... :hammer: GVD wat een pechjaar :'( :'( :'( er zijn ergere dingen maar....anyway jullie heel veel plezier gewenst.

Rupie

Bericht door Rupie » 21 jun 2009, 19:13

Balen Rene!

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 21 jun 2009, 19:22

Balen Rene :shock: Die aluminium achterplaten zijn vrij kwetsbaar idd.

Maar het lijkt me echt stug dat door dat ene montagedeel je hele diff op straat ligt, normaal zit een Z3M Coupe diff in het totaal met 5 bouten vast, er zitten er nog 4 die hem aan het subframe verbinden. Die zou je dan met optrekken ook door midden gereden hebben :hmmm:

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jun 2009, 19:28

Bert ///M3 schreef:Balen Rene :shock: Die aluminium achterplaten zijn vrij kwetsbaar idd.

Maar het lijkt me echt stug dat door dat ene montagedeel je hele diff op straat ligt, normaal zit een Z3M Coupe diff in het totaal met 5 bouten vast, er zitten er nog 4 die hem aan het subframe verbinden. Die zou je dan met optrekken ook door midden gereden hebben :hmmm:
Klopt, die bouten heb ik hem ook zien los draaien tijdens demontage....en ja dat ligt er allemaal af..eerst waarschijnlijk dat deel om het rubber, toen nog vol in de acceleratie (in z'n 1) en toen die bouten ofzo? want hij kwam op straat ja zit nog wel vast aan aandrijfassen/steekassen maar knalde op de weg...brak alle koelribben en stopplug af...en hangt nu op de uitlaat(steekassen) dus misschien nog meer schade want die motor sleurt wel...dus veel kracht daarop die delen.... :hammer:

of hij heeft die bouten bovenop niet aangedraait? maar dan moet ie toch klapperen elke keer en dat deed ie niet vandaag...men eerste dag rijden na montage, en hij heeft er ook zeker 15min mee gereden na de montage...

Rupie

Bericht door Rupie » 21 jun 2009, 19:57

Afbeelding

944 guy

Bericht door 944 guy » 21 jun 2009, 20:28

Tering Rene da's 3x kut, ik verheugde me om jou bak te horen brullen. Lijkt me inderdaad zaak om die dealer alles te laten vervangen, dit kan echt niet. Als jij toen die hamerslagen na de 'reparatie' had geconstateerd dan heb je een beetje een poot op te staan maar je zal het inderdaad hard moeten maken. Misschien doe je er goed aan om de betreffende monteur eerst aan te spreken zonder verder eerst verhaal te doen om misschien nog eens wat uitspraken uit te lokken (en op te nemen?).

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jun 2009, 21:02

944 guy schreef:Tering Rene da's 3x kut, ik verheugde me om jou bak te horen brullen. Lijkt me inderdaad zaak om die dealer alles te laten vervangen, dit kan echt niet. Als jij toen die hamerslagen na de 'reparatie' had geconstateerd dan heb je een beetje een poot op te staan maar je zal het inderdaad hard moeten maken. Misschien doe je er goed aan om de betreffende monteur eerst aan te spreken zonder verder eerst verhaal te doen om misschien nog eens wat uitspraken uit te lokken (en op te nemen?).
Ik verheugde me eerlijk gezegd zel ook op Donderdag, voelde me redelijk goed...en het werd weer eens tijd...zou Dinsdag/woensdag nwe veren voor achter krijgen, dan woensdag uitlijnen en ready als alles op tijd zou zijn.
Echter nu gaat het sowieso niet door, ook niet die trackday van 17 tot 19u een paar dagen later, ik dacht 1 van de 2 moet lukken :'(
Hopelijk doen ze niet moeilijk en hoef ik niet weer boos te doen...dat kost enorm energie...maja dit kost hun dik geld, zal wel niet van zelf gaan...pfff maar laat het zeker niet erbij zitten, meteen de eerste rit na dat demonteren van alles en monteren (met hamer :hammer: ) krijg ik dit na een keer goed optrekken wat de Hartge heel normaal was, geeft normaal geen krimp, daarbij alles is eraf geweest Vrijdag en zag er zeer goed uit, geen enkele reden om aan te nemen dat er wat zou komen...
Die houder brak af onder kracht en dan rukt ie de rest mee met die grip achter, bang...diff overstraat breekt ook koeling af e.d.....wordt vervolgt.

Afbeelding

je ziet hier al wel enkele gekke sporen door hem veroorzaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het meeste is nog te zien wat aan de auto zit..op die uiterste plek gaat hij zitten rammen :hammer:

magoed, ooit komt het weer goed, maar vrees dat het weer lang gaat duren :stom:

je ziet ook schroevendraaier sporen van het eruit rammen... :hammer: bewijs ..

ow zo ongeveer ziet ie er heel uit...dit is van een Z3 M echter de bouten bovenop moeten ook af gebroken zijn toen het doorsloeg...en ik heb een Hartge sper maar die kunnen ze over zetten denk ik? :roll:

Afbeelding

oke..wil draadje niet verder bevuilen...have fun Donderdag..hoop er weer snel eens een dag bij te zijn..maja...afwachten weer.

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 21 jun 2009, 22:56

Erg klote Rene, hopelijk is de Hartge snel weer op de been.

Mijn eigen auto gaat niet af komen, gelukkig een 1-serie geregeld 8)
Afbeelding

Laurens

Bericht door Laurens » 21 jun 2009, 22:59

Kan je die Evo niet ff lenen :df:

frankv

Bericht door frankv » 21 jun 2009, 23:06

metchu, hoe laat moeten we er dan precies zijn? ik verwacht dat ik wel kom, maar kan het vanwege mijn thuissituatie pas op het laatste moment besluiten, dat heb ik ook eerder al via een PB aan peter aangegeven

en waar kan ik dat vrijwaringsformulier downloaden? of heb je dat ter plekke?

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 21 jun 2009, 23:11

De topics met al dat soort informatie en het vrijwaringsbewijs komen morgen online! :thumbup:

Metchu

Bericht door Metchu » 21 jun 2009, 23:14

iedereen alsjeblieft dat ding uitprinten en invullen voordat je komt! Morgen zet peter de boel online 8)

als Peter er niets is, die dingen bij mij inleveren dan zet ik een vinkje achter je naam en als iedereen/de meesten er zijn dan kunnen we beginnen met de fun.... (eerst natuurlijk ff de marshalls isntalleren :mrgreen: )

Gesloten