Wie beheerst de duitse taal zeer goed ? --> E34

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
steve smith

Re: Wie beheerst de duitse taal zeer goed ? --> E34

Bericht door steve smith » 19 jun 2009, 12:21

Dennis Cavallino schreef:Hugo, kun je zelf goed sleutelen?

Je blok moet er helemaal uit.
Not true. Bij vierpitters en lijnzessen schroef je het er zo tussenuit, alleen bij V8 is het echt drama omdat het linker uitlaatspruitstuk erboven ligt. Maar ook daar is het mijn lokale VW-boer (die m'n 540i onderhoudt) gelukt de stuurinrichting in- en uit te bouwen met de motor slechts aan 1 kant enkele centimeters gelicht. Behalve de motorsteun en stuurinrichting zelf dus NIETS losgehaald.

Hugo: Kooi, behoorlijk onderstel, ingelaste camberverstelling ala Aernoudt.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 19 jun 2009, 15:18

M5 stuurhuis helpt echt weinig; heb ook met de M5 van Dick gereden: het stuurhuis is het grootste minpunt van een e34...

Als je een echt strakke auto wilt dan moet je zolas Steve al aangeeft een andere auto kiezen. Niet dat er niet mee te sturen valt, maar je zult nooit zo precies kunnen rijden als met een Alfa 75, elise etc. Keuze hangt dus af van wat belangrijk voor je is.

@Steve: zorg eerst maar eens dat je met het zelfde materiaal aan auto even snel bent. Tot die tijd mijn opmerkingen continue afkraken/afzijken/als " gelul" betitelen etc. zegt meer over jou dan over mij. Ben benieuwd welk decennium dat wordt. :wink:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 19 jun 2009, 15:27

Aernoudt schreef:M5 stuurhuis helpt echt weinig; heb ook met de M5 van Dick gereden: het stuurhuis is het grootste minpunt van een e34...

Als je een echt strakke auto wilt dan moet je zolas Steve al aangeeft een andere auto kiezen. Niet dat er niet mee te sturen valt, maar je zult nooit zo precies kunnen rijden als met een Alfa 75, elise etc. Keuze hangt dus af van wat belangrijk voor je is.

@Steve: zorg eerst maar eens dat je met het zelfde materiaal aan auto even snel bent. Tot die tijd mijn opmerkingen continue afkraken/afzijken/als " gelul" betitelen etc. zegt meer over jou dan over mij. Ben benieuwd welk decennium dat wordt. :wink:
B*tch fight #2 @ DF?! :lol:

Snipe

Bericht door Snipe » 19 jun 2009, 15:28

Paar rondjes Steve en Aernoudt op het circuit tegen de tijd dat Luco en Hielke elkaar in de vangrail hebben gerost.

steve smith

Bericht door steve smith » 19 jun 2009, 17:49

Aernoudt schreef:@Steve: zorg eerst maar eens dat je met het zelfde materiaal aan auto even snel bent. Tot die tijd mijn opmerkingen continue afkraken/afzijken/als " gelul" betitelen etc. zegt meer over jou dan over mij. Ben benieuwd welk decennium dat wordt. :wink:
Hahahahaha :hosanna: :thumbup: Slaat niet op de inhoud, meer de hoeveelheid, mate van herhaling en de meningwijziging per voertuig. Maar dat weet je best :nana: Heb je http://www.drijvend-fun.com" onclick="window.open(this.href);return false; al geclaimd?
Snipe schreef:Paar rondjes Steve en Aernoudt op het circuit tegen de tijd dat Luco en Hielke elkaar in de vangrail hebben gerost.
itt sommige van de meest frequente posters hier hebben AB en ik redelijk veel tijd samen op meer circuits gespendeerd dan jij vingers op je hand hebt. Goed voorbeeld wellicht.....

rayban1976

Bericht door rayban1976 » 23 jun 2009, 09:11

frankv schreef:ah, dit is inderdaad een probleem!

ik heb tijden gezocht naar het duits voor spruitstuk, blijkt zo'n ding een facherkrummer te heten...

moet je maar net weten!
Of een vliegwiel = ZMS

Zweimassenschwungrad..wat een woord...waarom niet gewoon Fliegrad :thumbup:

Macboy

Bericht door Macboy » 24 jun 2009, 13:41

Duitsland heeft prachtige taal op autogebied. Kan er even niet opkomen welke ik nou zo gaaf vond ...

laufkultur
durchzugskraft
...

Tom V

Bericht door Tom V » 24 jun 2009, 13:45

Macboy schreef:Duitsland heeft prachtige taal op autogebied. Kan er even niet opkomen welke ik nou zo gaaf vond ...

laufkultur
durchzugskraft
...
Mooie termen inderdaad. Vond zelf een synoniem van Lastkraftwagen wel mooi : Er hat ein Brummi! Simpel maar klinkt wel leuk. :P

Mooi woord ansich : Gabelstaplerfahrer

HSR

Bericht door HSR » 24 jun 2009, 18:44

Tom V schreef:
Macboy schreef:Duitsland heeft prachtige taal op autogebied. Kan er even niet opkomen welke ik nou zo gaaf vond ...

laufkultur
durchzugskraft
...
Mooie termen inderdaad. Vond zelf een synoniem van Lastkraftwagen wel mooi : Er hat ein Brummi! Simpel maar klinkt wel leuk. :P

Mooi woord ansich : Gabelstaplerfahrer
Staplerfahrer Klaus :D Maar wat echt je van het is, is toch wel een Hochregalstapler.

Duitse slang is ook leuk.

Kippe = sigaret
Bulli = bestelbus of beter, VW transporter
Läster = vrachtwagenchauffeur

En er is heel wat meer, maar dat kan ik niet neerzetten.

EG

Bericht door EG » 25 jun 2009, 02:58

rayban1976 schreef:
frankv schreef:ah, dit is inderdaad een probleem!

ik heb tijden gezocht naar het duits voor spruitstuk, blijkt zo'n ding een facherkrummer te heten...

moet je maar net weten!
Of een vliegwiel = ZMS

Zweimassenschwungrad..wat een woord...waarom niet gewoon Fliegrad :thumbup:
Uhm is dat eerste woord geen Duits voor dubbelmassa (of tweemassa) vliegwiel?

Plaats reactie