Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
Ik hoorde gisteravond dat er al enkele tuners bezig zijn om een 4WD Focus RS te fabriceren. Het onderstel van een Kuga zou grotendeels hetzelfde zijn. Kort door de bocht...een achteras van de Kuga eronder en gaan. Een prijs van rond de 10k voor de ombouw zou ook al genoemd zijn.
Als ik kijk naar het verschil in gewicht tussen een 2WD en 4WD Kuga, pakweg 50kg. Dan is dat ook nog te doen.
Ik ben benieuwd of het echt iemand gaat lukken en of het wat brengt.
Als ik kijk naar het verschil in gewicht tussen een 2WD en 4WD Kuga, pakweg 50kg. Dan is dat ook nog te doen.
Ik ben benieuwd of het echt iemand gaat lukken en of het wat brengt.
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
Nieuwe test
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=28D7JFeh ... r_embedded[/youtube]
en de 5th gear test FRS mk2 vs EVO X
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=28D7JFeh ... r_embedded[/youtube]
en de 5th gear test FRS mk2 vs EVO X
- Joop
- Berichten: 9059
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
Heb net de nieuwe 5th gear aflevering zitten kijken, dus je bent me net voor Harrie...
Vergelijk met de Evo X valt me niet tegen. De RS komt zeker goed naar voren.
Vergelijk met de Evo X valt me niet tegen. De RS komt zeker goed naar voren.
- Joy
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
De Focus RS MK I was ook voorbereid op het krijgen van vierwielaandrijving. Subframe achter heeft al ruimte. Toch jammer dat ze er nooit daadwerkelijk mee aan de slag zijn gegaan.
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
Jawel hoor, Prodrive heeft er een paar staan.Joy Jolliffe schreef:De Focus RS MK I was ook voorbereid op het krijgen van vierwielaandrijving. Subframe achter heeft al ruimte. Toch jammer dat ze er nooit daadwerkelijk mee aan de slag zijn gegaan.

-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 15 mar 2008, 21:17
Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
Harrie, weet jij zo welke tuners bezig zijn met het vierkeervieren van de RS?
Ik had zelf ook al bedacht dat de achterbrug+bak van een Kuga zou moeten passen, maar ik heb geen idee hoe sterk dit is. Het zou natuurlijk zonde zijn als deze aandrijflijn de geest geeft bij 300 pk ofzo.
Ik had zelf ook al bedacht dat de achterbrug+bak van een Kuga zou moeten passen, maar ik heb geen idee hoe sterk dit is. Het zou natuurlijk zonde zijn als deze aandrijflijn de geest geeft bij 300 pk ofzo.
- Anton van der Wulp
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 25 jun 2008, 07:44
- Locatie: Utrecht
Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
Ford Europa is Duits. Van origine is het inderdaad Amerikaans, maar Engels gaat wel heel ver. Zoveel auto's worden niet in het land van herkomst gebouwd, dus zo kan je ook een Japanner Turks noemen.. 
Dus Ford hoort bij de Duitse merken.

Dus Ford hoort bij de Duitse merken.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
Van jou hoort Mini ook tot de Duitsers.. is toch echt Engels alleen een Duitse moeder
- Joy
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
Heeft er hier iemand wel eens met een MK1 Focus RS gereden ? Zo ja wat zijn de indrukken die zijn achter gebleven ?
- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
Nou, euh, Harrie?


-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
He...ik zag dat Arthur als laatste had gereageerd....was reuze benieuwd wat ie te melden had...na zijn twijfel in het R32 draadje.....je weet maar nooit.....Arthur schreef:Nou, euh, Harrie?


Joy, ja ik dus, en al heel wat km's mag ik zeggen. Wat wil je weten? ( ik ben wel blij dat het niet zo opvalt dat ik een pro Focus RS mk1 verkondiger ben...

-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
John Wheeler, een van de leden van het Team RS ontwikkelteam heeft ook nog eens bevestigd dat het een realitief simpele klus is.Gijs schreef:Harrie, weet jij zo welke tuners bezig zijn met het vierkeervieren van de RS?
Ik had zelf ook al bedacht dat de achterbrug+bak van een Kuga zou moeten passen, maar ik heb geen idee hoe sterk dit is. Het zou natuurlijk zonde zijn als deze aandrijflijn de geest geeft bij 300 pk ofzo.
- Anton van der Wulp
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 25 jun 2008, 07:44
- Locatie: Utrecht
Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
Klopt.. TwijfelgevalletjeHans GP schreef:Van jou hoort Mini ook tot de Duitsers.. is toch echt Engels alleen een Duitse moeder

- Joy
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
Ik wist het niet zeker meer maar inderdaad Harrie heeft er 1Harrie schreef:He...ik zag dat Arthur als laatste had gereageerd....was reuze benieuwd wat ie te melden had...na zijn twijfel in het R32 draadje.....je weet maar nooit.....Arthur schreef:Nou, euh, Harrie?
![]()
![]()
Joy, ja ik dus, en al heel wat km's mag ik zeggen. Wat wil je weten? ( ik ben wel blij dat het niet zo opvalt dat ik een pro Focus RS mk1 verkondiger ben...)

Ik heb veel sites/forums gelezen over de RS maar bepaalde dingen zijn me niet 100% duidelijk.
Ik vroeg mij af in hoeverre de verhalen die de ronde doen waar zijn. Ten eerste lees ik regelmatig dat je OF een goed exemplaar treft OF een slecht exemplaar. Is er iets met de bouw van de auto's waardoor er onderling sterke verschillen zijn ?
Wat moet ik me voorstellen bij het torque-steer ?
Zijn er modificaties geweest mbt het onderstel en dergelijke ?
Hoe is de grip op nat ?
Zwakke punten ?
Is de motor af-fabriek geknepen, gezien de forse vermogenstoename dmv tuning ?
Kan het onderstel meer vermogen aan ?
Alvast bedankt Harrie

-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
Ik vroeg mij af in hoeverre de verhalen die de ronde doen waar zijn. Ten eerste lees ik regelmatig dat je OF een goed exemplaar treft OF een slecht exemplaar. Is er iets met de bouw van de auto's waardoor er onderling sterke verschillen zijn ?
Bij de eerste testverslagen zijn er inderdaad verschillende conclusies geweest. Het meest sprekende voorbeeld is TopGear. Het eerste exemplaar wat getest werd kreeg niet zo'n lovende kritieken. JC heeft later zijn mening herzien toen er een productieexemplaar getest werd. De tijd die de Stig toen reed was ook aanzienlijk sneller.
Het enige verschil wat je nu nog mee kan maken is de software. Van orgine zijn ze met AE software geleverd, later is er AF uitgebracht. Het gevolg was dat het verbruik iets beter was, de scherpe randjes eraf waren, een betere koude start op koudere dagen maar wel een hik rond de 4500-5000 rpm. De AE software is bruter, heeft de hik niet, verbruikt meer en is onderin wat sneller.
Wat moet ik me voorstellen bij het torque-steer ?
Ja, dat zit erin. Je moet het stuur met beide handen vast hebben als je in bochtenwerk echt gas gaat geven. Je kan het diff voelen in het stuur. Het vreemde is dat met meer vermogen het toruesteer minder is.
Zijn er modificaties geweest mbt het onderstel en dergelijke ?
Nee, er zijn geen modificaties aan het onderstel geweest.
Hoe is de grip op nat ?
Grip op nat is een probleem, grip in de eerste versnelling is ook een probleem. Persoonlijk is dat voor mij het enige min punt aan de auto. Op de eerste meters verlies ik het t.o.v. een Evo of Sti.
Zwakke punten ?
Zie boven, overweeg je om er 1 aan te schaffen? Dan kan ik je de auto tuning van vorige maand adviseren. Daar staat een goed stuk in over de aanschaf. Ik kan evnetueel het artikel wel even inscannen.
Is de motor af-fabriek geknepen, gezien de forse vermogenstoename dmv tuning ?
In de eerste 2 versnellingen is het vermogen geknepen. Er is dan minder turbodruk. Ook is er in de ontwikkelingsfase het 4-1 spruitstuk komen te vervallen omdat er enkele afgebrand zijn. Ze zouden eigenlijk meer vermogen hebben. 225-240 pk, maar door het vervallen van dat spruitstuk zijn ze op 215 uitgekomen. Dat spruitstuk staat overigens wel nog steeds op de Microcat (onderdelen programma van Ford) getekend.
De motor kan met gemak meer vermogen aan. De kennis in NL is echter minimaal.
Kan het onderstel meer vermogen aan ?
Ja, probleemloos. Een KW set is trouwens een geweldige upgrade die ook nog eens minder kost dan de onrginele schokbrekers van Sachs.
Bij de eerste testverslagen zijn er inderdaad verschillende conclusies geweest. Het meest sprekende voorbeeld is TopGear. Het eerste exemplaar wat getest werd kreeg niet zo'n lovende kritieken. JC heeft later zijn mening herzien toen er een productieexemplaar getest werd. De tijd die de Stig toen reed was ook aanzienlijk sneller.
Het enige verschil wat je nu nog mee kan maken is de software. Van orgine zijn ze met AE software geleverd, later is er AF uitgebracht. Het gevolg was dat het verbruik iets beter was, de scherpe randjes eraf waren, een betere koude start op koudere dagen maar wel een hik rond de 4500-5000 rpm. De AE software is bruter, heeft de hik niet, verbruikt meer en is onderin wat sneller.
Wat moet ik me voorstellen bij het torque-steer ?
Ja, dat zit erin. Je moet het stuur met beide handen vast hebben als je in bochtenwerk echt gas gaat geven. Je kan het diff voelen in het stuur. Het vreemde is dat met meer vermogen het toruesteer minder is.
Zijn er modificaties geweest mbt het onderstel en dergelijke ?
Nee, er zijn geen modificaties aan het onderstel geweest.
Hoe is de grip op nat ?
Grip op nat is een probleem, grip in de eerste versnelling is ook een probleem. Persoonlijk is dat voor mij het enige min punt aan de auto. Op de eerste meters verlies ik het t.o.v. een Evo of Sti.
Zwakke punten ?
Zie boven, overweeg je om er 1 aan te schaffen? Dan kan ik je de auto tuning van vorige maand adviseren. Daar staat een goed stuk in over de aanschaf. Ik kan evnetueel het artikel wel even inscannen.
Is de motor af-fabriek geknepen, gezien de forse vermogenstoename dmv tuning ?
In de eerste 2 versnellingen is het vermogen geknepen. Er is dan minder turbodruk. Ook is er in de ontwikkelingsfase het 4-1 spruitstuk komen te vervallen omdat er enkele afgebrand zijn. Ze zouden eigenlijk meer vermogen hebben. 225-240 pk, maar door het vervallen van dat spruitstuk zijn ze op 215 uitgekomen. Dat spruitstuk staat overigens wel nog steeds op de Microcat (onderdelen programma van Ford) getekend.
De motor kan met gemak meer vermogen aan. De kennis in NL is echter minimaal.
Kan het onderstel meer vermogen aan ?
Ja, probleemloos. Een KW set is trouwens een geweldige upgrade die ook nog eens minder kost dan de onrginele schokbrekers van Sachs.
- Joy
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
Ok dat is al weer wat meer informatie. Ik heb wat auto's op het oog en de RS valt me op door zijn kant en klaar package. Waar andere auto's moeten worden voorzien van allerlei aftermarket spullen om enigzins te voldoen aan mijn eisen, zit er op een RS al een boel goed spul. Als broekie heb ik een bijbaantje gehad bij een Ford-dealer waar ik in ieder geval goede ervaringen heb opgedaan met veel Ford onderstellen. Dat is iets waar ze gewoon erg goed in zijn.
Ik moet er een keer mee rijden. Volgende maand maar eens tijd voor gaan maken.
Ik moet er een keer mee rijden. Volgende maand maar eens tijd voor gaan maken.
- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
Is dit wat? http://link.marktplaats.nl/251772629" onclick="window.open(this.href);return false;
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
Arthur schreef:Is dit wat? http://link.marktplaats.nl/251772629" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt me geen gekke auto. Arthur..
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
In Duitsland voor 13k te krijgen goed exemplaar. Scheelt niet eens zo gek veel, maar als je 3k op zak wilt houden ? Met veel meer keus ?
Mobile.de
Mobile.de
- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
Haha, ik bedoelde voor Joy 

- Joy
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
Het zou misschien wel wat voor je zijn inderdaad
Ik heb deze ook al gezien. Even onthouden in ieder geval.

Ik heb deze ook al gezien. Even onthouden in ieder geval.
- Anton van der Wulp
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 25 jun 2008, 07:44
- Locatie: Utrecht
Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
Mijn rijtest van de RS!
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 13&t=14978" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 13&t=14978" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12
Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
http://www.youtube.com/watch?v=GSP_MvxtoeU" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat gaat ook lekker!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
Dit vind ik nou een baggerfilmpje. En weet je waarom ?
Bewijs dat Ford gewoon 4WD had willen en moeten maken ....

Als je FWD wilt, dan wil je hard over een circuit en niet zozeer op deze manier driftend spelen. Als ze dat wilden (en terecht!) dan hadden ze 4WD moeten maken...
Bewijs dat Ford gewoon 4WD had willen en moeten maken ....

Als je FWD wilt, dan wil je hard over een circuit en niet zozeer op deze manier driftend spelen. Als ze dat wilden (en terecht!) dan hadden ze 4WD moeten maken...
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten