Wie beheerst de duitse taal zeer goed ? --> E34

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
HSR

Wie beheerst de duitse taal zeer goed ? --> E34

Bericht door HSR » 17 jun 2009, 21:19

Even snel een vraag.

Wie spreekt er heel goed duits? Ik kan prima duits lezen en schrijven maar ben nu echt naar iets heel specifieks opzoek en mijn duits is derhalve niet goed genoeg.

Op http://www.e34.de" onclick="window.open(this.href);return false; zou er een persoon zijn die zijn E34 (m5) omgebouwd heeft naar een rack-pinion stuursysteem van een Toyota Supra. Nu heb ik al een hele poos gezocht maar niks gevonden.

Wie is hier een duitse Herr sherlocke Heinrichs ?

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Re: Wie beheerst de duitse taal zeer goed ? --> E34

Bericht door Dickh. » 17 jun 2009, 21:33

Als het tot volgende week kan wachten wil ik je wel helpen.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 17 jun 2009, 21:50

Wil je contact zoeken met die persoon op http://www.E34.de" onclick="window.open(this.href);return false; of is het de bedoeling dat er dingen vertaald/opgezocht moeten worden? In het laatste geval kan ik wel helpen, in het eerste geval kan ik me wel verstaanbaar maken maar omdat ik mijn Duits sinds de middelbare school amper of niet bijgehouden heb is het taaltechnisch wat slapjes.

MarcH
Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3

Bericht door MarcH » 17 jun 2009, 22:01

Je moet iig zoeken op "Zahnstangen".

Levert een aantal topics op over het ombouwen van de "Lenkgetriebe" maar een Supra wordt nergens genoemd. In de laatste bijdrage op deze pagina wordt wel over een japanse sportwagen gesproken (is overigens in het Engels) maar ik zie verder geen referentie naar een ander topic of een andere site.

Marc

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 17 jun 2009, 22:03

Boris Becker 8)

Snipe

Bericht door Snipe » 17 jun 2009, 22:05

InjectTheVenom schreef:Wil je contact zoeken met die persoon op http://www.E34.de" onclick="window.open(this.href);return false; of is het de bedoeling dat er dingen vertaald/opgezocht moeten worden? In het laatste geval kan ik wel helpen, in het eerste geval kan ik me wel verstaanbaar maken maar omdat ik mijn Duits sinds de middelbare school amper of niet bijgehouden heb is het taaltechnisch wat slapjes.
Ik dacht dat jij Duitsers rare jongens vond?
Er zijn trouwens ook wel wat mensen die moeite hebben om jouw Nederlands te begrijpen, dus dan schiet je weinig op met de vertaling :mrgreen:

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =9&t=14873" onclick="window.open(this.href);return false;

Metchu

Bericht door Metchu » 17 jun 2009, 22:26

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: @ Snipe

HSR

Bericht door HSR » 18 jun 2009, 00:00

MarcH schreef:Je moet iig zoeken op "Zahnstangen".

Levert een aantal topics op over het ombouwen van de "Lenkgetriebe" maar een Supra wordt nergens genoemd. In de laatste bijdrage op deze pagina wordt wel over een japanse sportwagen gesproken (is overigens in het Engels) maar ik zie verder geen referentie naar een ander topic of een andere site.

Marc
Thnx Marc !

Ik maar zoeken op Steuergerat maar dat schoot dus niet op.

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 18 jun 2009, 08:03

Ben erin afgestudeerd. Wil eventueel wel helpen bij mogelijk vertalen.

Christoph

Bericht door Christoph » 18 jun 2009, 09:02

Hugo, al terug? Heb nog geen E34 gespot bij de havens in Antwerpen ;)

frankv

Bericht door frankv » 18 jun 2009, 10:24

ah, dit is inderdaad een probleem!

ik heb tijden gezocht naar het duits voor spruitstuk, blijkt zo'n ding een facherkrummer te heten...

moet je maar net weten!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 18 jun 2009, 10:25

Die wist ik dan weer wel!

HSR

Bericht door HSR » 18 jun 2009, 10:30

Christoph schreef:Hugo, al terug? Heb nog geen E34 gespot bij de havens in Antwerpen ;)
Al geruime tijd terug maar ondertussen al weer wat blitz bezoekjes gebracht aan London, Berkshire en Altea, Espana met op de to-visit list The Faroe Islands.

Woon momenteel in Hoogstraten en dan ligt de Antwerpse haven wat verder weg. :(

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 18 jun 2009, 10:46

Heb ook ff gezocht daar. Kan niets vinden. Ook op lenkgetriebe, umbau, umrüstung. Ook icm Toyota of Supra. Niets te vinden wat er op lijkt.

Snipe

Bericht door Snipe » 18 jun 2009, 10:51

Op e34m5.de kan ik ook niks vinden.

HSR

Bericht door HSR » 18 jun 2009, 10:58

http://forum.e34.de/thread.php?threadid ... r=0&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Bovenstaande is alsnog het meest duidelijke topic die ik erover heb kunnen vinden.

Op pagina 1 van die link zie je op een gegeven moment een motorruim zonder motor en een rack pinion stuurinrichting. Nu weet ik niet of die wagen op de foto een E34 is maar ik ga er wel van uit, het lijkt er in ieder geval wel op. Normaal heeft een E34 een stuurdoos + pitmanarm constructie. De pitmanarm constructie en de niet al te strakke stuurdoos zorgen ervoor dat de wagen niet zo strak stuurt als een goed geprepareerde E36 M3 of e30 M3 ( puur gebaseerd op de stuurinrichting ).

Nu wil ik mijn E34 dus ombouwen naar zo'n rack pinion set-up. Het is kennelijk mogelijk maar er staat nergens een duidelijke handleiding over hoe het moet. Het is overigens een beetje een holy grail want er zijn heel wat E34 M5 drivers die graag zo'n strak rack pinion systeem willen hebben in de E34. Met zo'n set-up zal de E34 echt fantastisch sturen.

steve smith

Bericht door steve smith » 18 jun 2009, 16:10

hugo schreef:http://forum.e34.de/thread.php?threadid ... r=0&page=1

Bovenstaande is alsnog het meest duidelijke topic die ik erover heb kunnen vinden.

Op pagina 1 van die link zie je op een gegeven moment een motorruim zonder motor en een rack pinion stuurinrichting. Nu weet ik niet of die wagen op de foto een E34 is maar ik ga er wel van uit, het lijkt er in ieder geval wel op. Normaal heeft een E34 een stuurdoos + pitmanarm constructie. De pitmanarm constructie en de niet al te strakke stuurdoos zorgen ervoor dat de wagen niet zo strak stuurt als een goed geprepareerde E36 M3 of e30 M3 ( puur gebaseerd op de stuurinrichting ).

Nu wil ik mijn E34 dus ombouwen naar zo'n rack pinion set-up. Het is kennelijk mogelijk maar er staat nergens een duidelijke handleiding over hoe het moet. Het is overigens een beetje een holy grail want er zijn heel wat E34 M5 drivers die graag zo'n strak rack pinion systeem willen hebben in de E34. Met zo'n set-up zal de E34 echt fantastisch sturen.
Why bother? Alleen vanwege het eindeloze gelul van Aernoudt? Lekker laten lullen! Ga eerst eens een rondje met Dick mee in de Dikke Dame, en kijk dan of je het de moeite waard vindt. Zolang je zorgt dat er nergens speling zit is er prima mee te rijden, en als je een auto wilt die snaarstrak stuurt lekker iets anders uitkiezen...... Een paar honderd kilo lichter en die niet ooit ontwikkeld is om comfortabel te zijn!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 jun 2009, 17:19

So true. Het (ex-Diho) M5 stuurhuis op mijn E34 was echt een goeie stap in de juiste richting, maar niet zaligmakend als je heel kritisch zou zijn (ik wilde ivm originaliteit op 15 inch met ballonbanden blijven rijden, dus kritisch ben ik niet echt). Ik kan een goed stuurhuis ook wel waarderen, maar niet om daar nou Totota onderdelen voor in een BMW te zetten. BMW's sturen gewoon niet zoals een Alfa 75, live with it. :)

frankv

Bericht door frankv » 18 jun 2009, 21:09

ik vind mijn e39 520 erg fijn sturen, waarom een toyota stuurhuis omzetten, waarom geen e39 stuurhuis / inrichting? ze hebben tenslotte toch deels dezelfde motoren gehad, dus ergens zou het qua ruimte moeten kunnen

HSR

Bericht door HSR » 18 jun 2009, 22:04

steve smith schreef:
hugo schreef:http://forum.e34.de/thread.php?threadid ... r=0&page=1

Why bother? Alleen vanwege het eindeloze gelul van Aernoudt? Lekker laten lullen! Ga eerst eens een rondje met Dick mee in de Dikke Dame, en kijk dan of je het de moeite waard vindt. Zolang je zorgt dat er nergens speling zit is er prima mee te rijden, en als je een auto wilt die snaarstrak stuurt lekker iets anders uitkiezen...... Een paar honderd kilo lichter en die niet ooit ontwikkeld is om comfortabel te zijn!
Goed punt, Steve maar ik ga graag verder waar een ander stopt. Het is ook plezier voor mij om uit te zoeken wat mogelijk is. De E34 is echt een geweldige wagen en ik geniet altijd als ik er mee rijd maar het sturen mag gewoon wat strakker. Ik verwacht geen GT3 taferelen maar zoek wel een significante winst. Ik ben erachter dat zo'n rack pinion ombouw erg moeilijk is. De stuurdoos van een E39 M5 schijnt korter te zijn dan die van een E34 M5, mogelijk dat zo'n ding past ?

Hoe groot is het verschil in feedback dan tussen een E34 M5 en een E36 M3 ?

Xave30

Bericht door Xave30 » 18 jun 2009, 22:06

hugo schreef: De E34 is echt een geweldige wagen en ik geniet altijd als ik er mee rijd maar het sturen mag gewoon wat strakker.
+1

steve smith

Bericht door steve smith » 19 jun 2009, 00:44

frankv schreef:ik vind mijn e39 520 erg fijn sturen, waarom een toyota stuurhuis omzetten, waarom geen e39 stuurhuis / inrichting? ze hebben tenslotte toch deels dezelfde motoren gehad, dus ergens zou het qua ruimte moeten kunnen
Duh. Die heeft ook een tandheugel. Alleen de e39 V8jes hebben nog het oude (e34) systeem. Om diezelfde rede heeft dus ombouw naar e39 M5 geen ruk zin.

Hugo, "Verder gaan waar anderen stoppen" vind ik een leuke kreet, maar wel een loze. DiHo, AB, etc. zijn een stuk verder gegaan met een e34 dus begrijp niet wat je er mee bedoelt? Denk dat je nog heel veel meer uit je e34 kan halen, maar dan een heel stuk meer costeffecient dan een stuurhuisombouw "voor het gevoel". Auto gaat er nl niks sneller door, hooguit de bestuurder.
Laatst gewijzigd door steve smith op 19 jun 2009, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.

HSR

Bericht door HSR » 19 jun 2009, 10:38

steve smith schreef:
frankv schreef:ik vind mijn e39 520 erg fijn sturen, waarom een toyota stuurhuis omzetten, waarom geen e39 stuurhuis / inrichting? ze hebben tenslotte toch deels dezelfde motoren gehad, dus ergens zou het qua ruimte moeten kunnen
Duh. Die heeft ook een tandheugel. Alleen de e39 V8jes hebben nog het oude (e34) systeem. Om diezelfde rede heeft dus ombouw naar e39 M5 geen ruk zin.

Hugo, "Verder gaan waar anderen stoppen" vind ik een leuke kreet, maar wel een loze. DiHo, AB, etc. zijn een stuk verder gegaan met een e34 dus begrijp niet wat je er mee bedoelt? Denk dat je nog heel veel meer uit je e34 kan halen, maar dan een heel stuk meer costeffecient dan een stuurhuisombouw "voor het gevoel.
Het is geen loze kreet. Ik zit vast aan een bepaald budget en daarmee wil ik gewoon het meeste uit de kast halen bij mijn E34.
Welke upgrades stel jij dan voor die zeker zo'n goede impact hebben ?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 19 jun 2009, 10:53

Hugo, kun je zelf goed sleutelen?

Je blok moet er helemaal uit. Niet echt een beginnersklusje. Onhaalbaar is 't ook niet, maar 't kost je gewoon geld/tijd. Ik heb 't M5 stuurhuis laten inbouwen toen mijn blok werd gewisseld, maar ik ben blij dat ik 't heb laten doen, want die bouten zaten extreem vast en 1-tje is afgebroken, uitboren was niet echt een eitje, want je kunt er amper bij. Gelukkig had ik een mooie prijs afgesproken en kostte 't mezelf niets extra's. Weet dus waar je aan begint.

HSR

Bericht door HSR » 19 jun 2009, 10:58

Dennis Cavallino schreef:Hugo, kun je zelf goed sleutelen?

Je blok moet er helemaal uit. Niet echt een beginnersklusje. Onhaalbaar is 't ook niet, maar 't kost je gewoon geld/tijd. Ik heb 't M5 stuurhuis laten inbouwen toen mijn blok werd gewisseld, maar ik ben blij dat ik 't heb laten doen, want die bouten zaten extreem vast en 1-tje is afgebroken, uitboren was niet echt een eitje, want je kunt er amper bij. Gelukkig had ik een mooie prijs afgesproken en kostte 't mezelf niets extra's. Weet dus waar je aan begint.
Dennis,
Heb zelf al een E34 M5 stuurdoos dus dat probleem is getackeled.

Plaats reactie