Peijs positief over kliklijn asociale automobilist

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Erik K.

Bericht door Erik K. » 21 okt 2006, 14:36

Uitgegeven op zaterdag 21 oktober 2006 om 07:35:38

(Novum) - Minister van Verkeer Karla Peijs (CDA) staat welwillend tegenover een voorstel een kliklijn te starten tegen asociale automobilisten. Dit zegt zij zaterdag in een interview met De Telegraaf.

Peijs noemt het openen van een kliklijn een aardig idee. "Zeker als vaker dan één keer een bepaald nummerbord wordt doorgegeven. We moeten namelijk voorkomen dat iemand het nummerbord van zijn buurman doorgeeft omdat hij daar toevallig een hekel aan heeft."

De minister stelt dat ze soms 'ware verkeersmisdadigers' tegenkomt. Ze hoopt dat de 'rij met je hart'-campagne verkeersdeelnemers zal aanzetten tot nadenken, en de irritatie en agressie in het verkeer zal verminderen.

Bron: http://www.nieuws.nl

Wat is jullie mening, moet deze 'kliklijn' er komen of niet? Eventueel beargumenteren ;)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 21 okt 2006, 14:39

rij met je hart.....

Dat doe ik al :lol:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 okt 2006, 14:51

Wat gaan ze eigenlijk met die gegevens doen?
Wordt je dan alsnog opgepakt ofzo?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 okt 2006, 14:56

Dubieus...............................definieer asociaal?

Vervolgens in je auto, bellend met de politie, uiteraard niet handsfree natuurlijk, dat er een klootzak ( jij dus) wat stevig rijdt.

Wie is er asociaal..........................

We krijgen er een maten naaier maatschappij van, nog even en het eind is zoek. Soort van NSB mentaliteit hierzo.............................

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 okt 2006, 15:21

Da's een goeie!
WAT is asociaal?
Gewoon iemand inhalen en vervolgens het grote licht in je nek hebben.
Wie is hier de asociale?
Alebeide, zullen ze allebeide vinden... :wink:

RVV

Bericht door RVV » 21 okt 2006, 15:53

Nederland moet weer op de NSB toer :twisted: :twisted: :twisted: Dit zullen veel potentiële NSB'ers met plezier tegemoet zien.

Remy

Bericht door Remy » 21 okt 2006, 16:06

Arthur schreef:Da's een goeie!
WAT is asociaal?
Gewoon iemand inhalen en vervolgens het grote licht in je nek hebben.
Wie is hier de asociale?
Alebeide, zullen ze allebeide vinden... :wink:
Dat groot licht na inhalen word ik zo agressief van. Tijdje geleden heb ik de auto midden op de weg gezet en ben ik uitgestapt. Bleek een nogal opgefokte boer te zijn dus ver kwam ik niet lol.

Arthur-CS

Bericht door Arthur-CS » 21 okt 2006, 16:25

Mag je ook bellen als er weer eens zo'n asociaal voor je zit te bumperkleven? Heb ik echt zo'n hekel aan!

Nog maar even wachten en dan zal je jaloerse buurman vast wel iets verzinnen om te kunnen bellen en ben jij mooi de lul.

Tom

Bericht door Tom » 21 okt 2006, 16:29

Mag ik straks ook bellen voor die MONGOOL van een Citroen Xantia rijder die mij daarnet bijna de vangrail inbeukte omdat ie niet in z'n spiegels keek? :evil: :evil: :evil:
Verekte KLOTE citroen rijders.

Arthur-CS

Bericht door Arthur-CS » 21 okt 2006, 16:49

Tom schreef:Mag ik straks ook bellen voor die MONGOOL van een Citroen Xantia rijder die mij daarnet bijna de vangrail inbeukte omdat ie niet in z'n spiegels keek? :evil: :evil: :evil:
Verekte KLOTE citroen rijders.
Jep! Want volgens jouw normen rijdt die geitenwollensok erg asociaal.

De geitenwollensokkenaanbidder zal natuurlijk OOK bellen omdat jij asociaal aan het bumperkleven was.

Ofzo.

Hans

Bericht door Hans » 21 okt 2006, 16:51

Als ze dat gaan invoeren en ze spreken mij een keertje aan op mijn gedrag wat geconstateerd is door andere burgers/weggebruikers. Dan ga ik dagenlang die lijn bellen en zeiken over elk dingetje wat andere in mijn ogen fout doen. Wat een land zeg, dat men dit uberbaupt serieus gaat overwegen. :evil:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 21 okt 2006, 17:30

dan kan ik iedere dag die van de buurman opgeven!
Omdat hij bij ons voor in het grasveld staat met een trailer achter de wagen!

Als ze op werk zitten te wachten moeten ze dit doen...

Ambtenaren... :roll:

En anders ga je toch gewoon nog sneller/aso er rijden.. hebben ze het niet meer aan tijd om je kenteken te noteren... 8)

Kortom: neen.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 21 okt 2006, 17:32

Hans schreef:Als ze dat gaan invoeren en ze spreken mij een keertje aan op mijn gedrag wat geconstateerd is door andere burgers/weggebruikers. Dan ga ik dagenlang die lijn bellen en zeiken over elk dingetje wat andere in mijn ogen fout doen. Wat een land zeg, dat men dit uberbaupt serieus gaat overwegen. :evil:
precies.. ik geef zoiso ieder kenteken door dat niet met de kont richting het water staat...(zie avatar) Vooral van die bussen...

Sta je tussen 2 LT35's in ... moet ik de neus van de auto + het deel waar ik zit, dus ongeveer 3 meter de straat op rijden, voordat ik ook maar iets zie..

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 21 okt 2006, 23:12

Asociaal is als je iemand inhaalt die loopt te sukkelen dat diegene ineens gaat gassen en je er niet tussen laat. Kunnen we daar ook fijn voor klikken. Gewoon iedereen waarvan je het verwacht dat ze jouw aangeven tijdens een situatie meteen meenaaien. Het is naaien of genaaid worden! :wink:

Nee geintje, totaal belachelijk natuurlijk. Die Peijs is zeker van de 40-45 stempel en heeft net een nieuw stel laarzen gekocht bij Van Haren? Je weet tog: van die zwarte met metalen klikkertjes eronder? :roll:

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 21 okt 2006, 23:18

Nog een leuke:
Mijn buurman rijd BMW, u weetwel, zo een met een M erop. Dat vind ik zo asociaal! Kan ik die ook aangeven?

Geld dit ook voor scooter en fietsers (krijgen die ook een kentekenplaat) want die houden zich helemaal aan geen enkele regel!

En nog 1(ik ben op gang): kunnen we niet alle voetgangers verplicht een nummer op de jas naaien? Zijn ze tenminste herkenbaar, want deze lopen gewoon schuin de straat over of drukken op de knop bij het oversteekplaatsje. Daarna lopen ze door rood naar de overkant, en als het vervolgens op groen staat en ze zijn al in geen velden of wegen te bekennen sta je daar voor de kat zijn k*t te wachten omdat jij rood in je autootje hebt. Aangeven die voetgangers. Het zijn altijd ouwe sokken, jeugdigen, buitenlanders en zelfs gezinnetjes met kinderen. Kortom iedereen.

Nee ik ben het echt zat en een groot voorstander van de nieuwe verraders-samenleving. Zie je wel dat we echte germanen zijn? :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 okt 2006, 23:26

Nooit weer, nie wieder.............................daar hebben we GVD een oorlog voor moeten doormaken.........................is er weer een morron in Den Haag die het ook begrepen heeft. Nou ja in elk geval niet gehinderd door enige geschiedkundige kennis.......................zou die Canon er nog maar eens bijpakken..............................ach die zijn ze ook al weer vergeten daar.................................. :evil: :twisted:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 22 okt 2006, 01:15

Absoluut tegen. Geen goede bewijslast, puur NSB gedrag en de definitie van 'asociaal' is nogal uhm... verschillend.

Als ik 150 rij op de snelweg kan iemand mij al asociaal vinden. Echter, opa of random muts die 95 rijden op de snelweg vind IK weer asociaal. Niet sociaal, geen rekening houdend met de andere weggebruiker. Dus ja, wat is wijsheid.

De politie (KLPD) mag bepalen wat aso is, niemand anders, ook niet zo'n idioot als Spee op TV bij wegmisbruikers of oma van 83 die last heeft van mij omdat ik er iets te dicht achterzit als ze met 96,3 km/u inhaalt op de snelweg.

HSR

Bericht door HSR » 22 okt 2006, 14:25

god oh god, wat wonen we weer in een buitengewoon sneu kneuzenland.

:roll:

Als ik dit lees word ik zo verdrietig. Dat zoiets gewoon goed gekeurd kan worden, onbegrijpelijk.

Daar is die burgelijke gehoorzaamheid weer. Lekker met het vingertje wijzen als iemand iets doet wat volgens jou niet kan.

En vooral NIET boven het maaiveld uitkomen en laten zien dat je trots bent op je M3, viper, GT, E30, RS, ST of wat dan ook waar je keihard voor hebt moeten werken.

romo

Bericht door romo » 22 okt 2006, 21:10

Exact; we gaan in dit land kapot aan de middelmatigheid, de Jan Salie mentaliteit..................................succes wordt je hier misgund.................blind als ze zijn voor wat je dan voor deze maatschappij hebt betekend.................walgelijk............................ :twisted: :twisted:

Plaats reactie