Caterham Roadsport / Defender 130
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Caterham Roadsport SV
Gaaf ding Allen!
Rijden zonder deuren = geen buitenspiegels?
Rijden zonder deuren = geen buitenspiegels?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport SV
Jup, daar moet nog ff een oplossing voor gevonden worden 

-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Caterham Roadsport SV
Waarom hangt er zo'n big-ass einddemper onder? Meestal loopt er een uitlaat tot aan het achterwiel...?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport SV
Tijd voor Ion om het topic eens terug te bladeren. 

-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Caterham Roadsport SV
hey syu syu, je kan ook gewoon antwoord geven. 8)
-
- Berichten: 4212
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Caterham Roadsport SV
Er zijn geen minpunten als je zelf tevreden bent erover toch ?allen schreef:LOL, het dak is er toch nog even afgeweest toen ik met HJ een blokje om ging. Toch te warm met twee man in de auto. Tentzeiltje hangt nu zonder de tentstokken over de auto. Dikke min dus? Als het maar droog blijft.

Dan noem je dat karakter en leer je er mee om gaan. Ik vind het een van de betere "swaps" als je meer rijders auto wil. Denk dat je nu al meer lol hebt als in de speedster ?

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport SV
Absoluut! Weet niet hoe ik het moet beschrijven, maar alles voelt gewoon perfect zoals ik het wil. Ik moet nu toch wel ontzettend dicht bij het ultieme rijden zitten voor m'n gevoel. 8)
Ion: Dat gaat er af!!!
Ion: Dat gaat er af!!!
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Caterham Roadsport SV
Bedankt dat je het zo subtiel uitlegt. 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Caterham Roadsport SV
stelletje enthousiastelingen over de Caterham in het algemeen.
http://www.dailymotion.com/video/x655ya ... anada_auto" onclick="window.open(this.href);return false;
volgens mij met motorfiets motor...het verhaal.
hier de roadsport sv maar RHD en ik snap die kerel niet
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=O3PQxFM7Hno&hl=nl[/youtube]
http://www.dailymotion.com/video/x655ya ... anada_auto" onclick="window.open(this.href);return false;
volgens mij met motorfiets motor...het verhaal.
hier de roadsport sv maar RHD en ik snap die kerel niet

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=O3PQxFM7Hno&hl=nl[/youtube]
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport SV
Die blije gezichten uit het filmpje herken ik wel. Grappig dat zo'n stukje blik zoveel aandacht trekt. Net als in de Speedster op veel plaatsen weer vriendelijk voorrang krijgen.
Inmiddels heb ik ook een tip gehad hoe het dak netjes bevestigd kan worden, dus dat is ook weer opgelost. Laat dus maar weer regenen.
Inmiddels heb ik ook een tip gehad hoe het dak netjes bevestigd kan worden, dus dat is ook weer opgelost. Laat dus maar weer regenen.

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Caterham Roadsport SV
Met scheerlijnen zekerallen schreef:Die blije gezichten uit het filmpje herken ik wel. Grappig dat zo'n stukje blik zoveel aandacht trekt. Net als in de Speedster op veel plaatsen weer vriendelijk voorrang krijgen.
Inmiddels heb ik ook een tip gehad hoe het dak netjes bevestigd kan worden, dus dat is ook weer opgelost. Laat dus maar weer regenen.

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport SV
De campingexpert spreekt. Volgende keer ook even tips voor me voor wegwerp bbq setjes Michel! 

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Caterham Roadsport SV
Cursus eieren bakken op de sidepipeallen schreef:De campingexpert spreekt. Volgende keer ook even tips voor me voor wegwerp bbq setjes Michel!

- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Caterham Roadsport SV
Wat wel makkelijk is, dat is dat er bij zo`n camping car een Portapotti chemisch toilet bijgeleverd wordt.
Die kan dan naast de BBQ staan.
Grtz,Hanz06
Die kan dan naast de BBQ staan.
Grtz,Hanz06

- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: Caterham Roadsport SV
kcchh tring tring.... thuis? blokje om? ok...
Dak eraaf stropen, Instappen in monica l. gordeltjes om, stuurtje op de naaf klikken.
Looks zijn beetje kwestie van smaak, in deze kleurstelling oogt het wel dik. Zal ook wel door de grotere SV koets komen. Tentzeil zit er voor het eerst een beetje fatsoenlijk op.
klik... start... pruttel vrot pruttel.. .ok idd weinig geluidsdemping in de uitlaat. Zal vast niet veel verschil zijn met side pipe aangezien het nu gewoon niet meer is dan een 1 meter verlengde buis naar achter. De grote demper en rechterpijp lijkt me niet veel te doen. Dus extra gewicht en het kan eraf. De koppeling vergt een trap naar beneden van arnold Schwarzenegger, loodzwaar dus. Remmen zonder bekrachtiging is ook even wennen als je er voor het eerst de straat uit mee wil.
Straatje uitrijden... .nee, niet echt. Eerst een paar keer heen en weer steken, de draaicirkel is 2x die van een BMW. Goed opletten voor drempeltjes, het carter ligt immers achter de voorwielen en lijkt iets van 8 cm max boven de grond te zitten.
Bediening is simpel, als je weet waar de knoppen voor zijn. De heren bij Caterham hebben niet boven elke toggle switch een icoontje om aan te geven wat verlichting, claxon, richtingaanwijzer of wat dan ook is. En je richtingaanwijzer moet je dus na een bocht ook zelf uitzetten. Praktisch niks gaat vanzelf.
Wat meteen opvalt is de korte vertanding, enorm kort zelfs. Maar daardoor lijkt de auto wel echt vanzelf van z'n plek te gaan. Veel pk's zijn dus niet nodig, als je maar een laag genoeg gewicht hebt en genoeg kort vertande versnellingen. De Rover motor schreewt, pruttelt, brult... zelfs voor een 4 cylinder klinkt dit wel ruig. Vanaf 2000 toeren pakt het ding zonder morren geweldig op en trekt zonder gekte makkelijk de toeren in. Als je niet goed op je teller let, rij je vooral in de stad wel enorm snel te hard.
Snelwegen zijn een ramp, die zijn uitgevonden na Colin Chapman. Je moet dan eigenlijk zo'n vliegeniercap op hebben om niet kompleet doof te worden. Het voordeel is wel dat als je even wat gel in je haar doet voor vertrek, je na een uur een modieus toni and guy kapsel hebt zonder dat je ervoor hebt betaald. De binnenwegen in de polder, daar is de auto meer op z'n plek. Met de superdirecte besturing plaats je de auto werkelijk precies waar je hem hebben wilt. Rifle bolt shifting, telepathische besturing, je kont op het asfalt gevoel. Dat is blijkbaar caterham rijden. En natuurlijk nul hulp van elektronica of bekrachtigers. Fun factor is ontzettend hoog, zelfs met rustig toeren. Maar er is wel een groot nadeel.... je kan je linker voet niet kwijt. Ruimte voor een voetsteun is er niet.
Zo spartaans als de auto oogt, zit de wagen eigenlijk beter en comfortabeler dan een Opel Speedster, zelfs de besturing is een stuk rustiger. Een erg leuk detail zijn die chromen koplampen waardoor je de weg en bomen erlangs leuk erin ziet spiegelen terwijl je erlangs rijdt. Dus allen, waag het niet om die lelijke zwarte dingen van de CSR echt te monteren. Chrome is cool op zo'n auto.
Verbazingwekkend is ook de aandacht van mensen langs de weg, overal wijzende mensen, lachende bejaarden. Ja... dit oogt nou als een auto uit hun tijd, niks Bangle, geen Pininfarina gladheid. Gewoon een kistje met wielen. En het klinkt ook ouderwets met dat geknetter. Geen remus from the block brom. Alles is super mechanisch. Het tikt, sist, brult en blert er op los.
Vooraf gezegd dat broerlief knettergek was geworden om zo'n ding te kopen, maar puur qua rijden is dit wel echt ultiem. Het moet gezegd worden. Maar je moet eigenlijk wel minimaal een carport hebben en liefst een garage om de auto in te stallen. Het is niet bepaald een buitenslaper, de waterdichtheid is ook niet je van het.
Na wat kilometers in een lotus elise achtige auto en zo'n caterham weet je eigenlijk wel waarom je als fun-auto voor erbij eigenlijk geen zware auto meer wil. Het kost niks in onderhoud, niks in wegenbelasting of verzekering. Slijtage is minimaal. Afschrijving beperkt en je hebt iets anders dan de gemiddelde 190e 2.3-16 of E30 M3.
Heb je niet de luxe dat zo'n auto naast een grote comfortsloep mag slapen, laat dan maar zitten.
Gelukkig heb ik een knotsgekke broer die auto identiteitscrisis heeft en om de zoveel tijd weer wat geks koopt, dan hoef ik het niet te doen
Dak eraaf stropen, Instappen in monica l. gordeltjes om, stuurtje op de naaf klikken.
Looks zijn beetje kwestie van smaak, in deze kleurstelling oogt het wel dik. Zal ook wel door de grotere SV koets komen. Tentzeil zit er voor het eerst een beetje fatsoenlijk op.
klik... start... pruttel vrot pruttel.. .ok idd weinig geluidsdemping in de uitlaat. Zal vast niet veel verschil zijn met side pipe aangezien het nu gewoon niet meer is dan een 1 meter verlengde buis naar achter. De grote demper en rechterpijp lijkt me niet veel te doen. Dus extra gewicht en het kan eraf. De koppeling vergt een trap naar beneden van arnold Schwarzenegger, loodzwaar dus. Remmen zonder bekrachtiging is ook even wennen als je er voor het eerst de straat uit mee wil.
Straatje uitrijden... .nee, niet echt. Eerst een paar keer heen en weer steken, de draaicirkel is 2x die van een BMW. Goed opletten voor drempeltjes, het carter ligt immers achter de voorwielen en lijkt iets van 8 cm max boven de grond te zitten.
Bediening is simpel, als je weet waar de knoppen voor zijn. De heren bij Caterham hebben niet boven elke toggle switch een icoontje om aan te geven wat verlichting, claxon, richtingaanwijzer of wat dan ook is. En je richtingaanwijzer moet je dus na een bocht ook zelf uitzetten. Praktisch niks gaat vanzelf.
Wat meteen opvalt is de korte vertanding, enorm kort zelfs. Maar daardoor lijkt de auto wel echt vanzelf van z'n plek te gaan. Veel pk's zijn dus niet nodig, als je maar een laag genoeg gewicht hebt en genoeg kort vertande versnellingen. De Rover motor schreewt, pruttelt, brult... zelfs voor een 4 cylinder klinkt dit wel ruig. Vanaf 2000 toeren pakt het ding zonder morren geweldig op en trekt zonder gekte makkelijk de toeren in. Als je niet goed op je teller let, rij je vooral in de stad wel enorm snel te hard.
Snelwegen zijn een ramp, die zijn uitgevonden na Colin Chapman. Je moet dan eigenlijk zo'n vliegeniercap op hebben om niet kompleet doof te worden. Het voordeel is wel dat als je even wat gel in je haar doet voor vertrek, je na een uur een modieus toni and guy kapsel hebt zonder dat je ervoor hebt betaald. De binnenwegen in de polder, daar is de auto meer op z'n plek. Met de superdirecte besturing plaats je de auto werkelijk precies waar je hem hebben wilt. Rifle bolt shifting, telepathische besturing, je kont op het asfalt gevoel. Dat is blijkbaar caterham rijden. En natuurlijk nul hulp van elektronica of bekrachtigers. Fun factor is ontzettend hoog, zelfs met rustig toeren. Maar er is wel een groot nadeel.... je kan je linker voet niet kwijt. Ruimte voor een voetsteun is er niet.
Zo spartaans als de auto oogt, zit de wagen eigenlijk beter en comfortabeler dan een Opel Speedster, zelfs de besturing is een stuk rustiger. Een erg leuk detail zijn die chromen koplampen waardoor je de weg en bomen erlangs leuk erin ziet spiegelen terwijl je erlangs rijdt. Dus allen, waag het niet om die lelijke zwarte dingen van de CSR echt te monteren. Chrome is cool op zo'n auto.
Verbazingwekkend is ook de aandacht van mensen langs de weg, overal wijzende mensen, lachende bejaarden. Ja... dit oogt nou als een auto uit hun tijd, niks Bangle, geen Pininfarina gladheid. Gewoon een kistje met wielen. En het klinkt ook ouderwets met dat geknetter. Geen remus from the block brom. Alles is super mechanisch. Het tikt, sist, brult en blert er op los.
Vooraf gezegd dat broerlief knettergek was geworden om zo'n ding te kopen, maar puur qua rijden is dit wel echt ultiem. Het moet gezegd worden. Maar je moet eigenlijk wel minimaal een carport hebben en liefst een garage om de auto in te stallen. Het is niet bepaald een buitenslaper, de waterdichtheid is ook niet je van het.
Na wat kilometers in een lotus elise achtige auto en zo'n caterham weet je eigenlijk wel waarom je als fun-auto voor erbij eigenlijk geen zware auto meer wil. Het kost niks in onderhoud, niks in wegenbelasting of verzekering. Slijtage is minimaal. Afschrijving beperkt en je hebt iets anders dan de gemiddelde 190e 2.3-16 of E30 M3.
Heb je niet de luxe dat zo'n auto naast een grote comfortsloep mag slapen, laat dan maar zitten.
Gelukkig heb ik een knotsgekke broer die auto identiteitscrisis heeft en om de zoveel tijd weer wat geks koopt, dan hoef ik het niet te doen

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Caterham Roadsport SV
LOL @ Tommy 
Mooi ding, Allen. Binnenkort maar eens even laten zien. Dan kan ik je die stickers ook even geven. Ik ben de rest van de week vrij, dus ik kan anders ook gewoon wel even langs rijden

Mooi ding, Allen. Binnenkort maar eens even laten zien. Dan kan ik je die stickers ook even geven. Ik ben de rest van de week vrij, dus ik kan anders ook gewoon wel even langs rijden

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport SV
Stephane, als je een moment met een zonnetje uitkiest geef je maar een belletje. Werk de hele week thuis, dus dat is makkelijk. Uiteraard wordt er dan wel een stukje gereden zonder tent. 8)
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Re: Caterham Roadsport SV
Allen, ben je nou een Geek of een Nerd?


- gewse
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 22 okt 2007, 14:48
- Locatie: 078
Re: Caterham Roadsport SV
Het grappige van dat kleine karretje, itt de speedster, is dat ik er gewoon goed inpas. En zelfs de stoel nog een paar tandjes naar voren moet zetten.
Alleen maar motorkap voor je icm de chromen koplampen is echt een geweldig uitzicht. Als je er zwarte op gaat zetten, dan pak ik gewoon weer een sleutel en draai je chromen koplampen er weer op hoor
Het geluid vind ik op zich wel meevallen... als ik Tommy en Allen moest geloven was het een enorm kabaal, maar m'n brommer maakt al meer geluid met standaard uitlaat
Helaas heeft Allen (naja Tommy heeft de gaten geboord en de bouten gedaan) als voorzorgsmaatregel de bestuurderstoel al 4cm naar voren gezet en de pedalen ook. Dat past helaas niet meer icm een stuur
Alleen maar motorkap voor je icm de chromen koplampen is echt een geweldig uitzicht. Als je er zwarte op gaat zetten, dan pak ik gewoon weer een sleutel en draai je chromen koplampen er weer op hoor

Het geluid vind ik op zich wel meevallen... als ik Tommy en Allen moest geloven was het een enorm kabaal, maar m'n brommer maakt al meer geluid met standaard uitlaat

Helaas heeft Allen (naja Tommy heeft de gaten geboord en de bouten gedaan) als voorzorgsmaatregel de bestuurderstoel al 4cm naar voren gezet en de pedalen ook. Dat past helaas niet meer icm een stuur

- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Re: Caterham Roadsport SV
Doe maar eens 50 km snelweg zonder deurtjes.gewse schreef: Het geluid vind ik op zich wel meevallen... als ik Tommy en Allen moest geloven was het een enorm kabaal, maar m'n brommer maakt al meer geluid met standaard uitlaat![]()
- gewse
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 22 okt 2007, 14:48
- Locatie: 078
Re: Caterham Roadsport SV
Ja maar dat is windgeruis, geen uitlaatgeluidGeelhoed schreef:Doe maar eens 50 km snelweg zonder deurtjes.gewse schreef: Het geluid vind ik op zich wel meevallen... als ik Tommy en Allen moest geloven was het een enorm kabaal, maar m'n brommer maakt al meer geluid met standaard uitlaat![]()

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport SV
Een nerd is volgens mij goed mt computers, dus dan zal ik een geek zijn?
Patrick, we blaffen nog wel een keertje buiten de stadspoorten.
Geelhoed, hoe heb jij je spiegels zonder deuren opgelost of mag ik zonder rijden? Nee toch? Die deuren zijn voor mij essentieel om de auto dagelijks weer snel af te kunnen sluiten. Wil binnenkort graag zonder deuren kunnen rijden. 8)

Patrick, we blaffen nog wel een keertje buiten de stadspoorten.

Geelhoed, hoe heb jij je spiegels zonder deuren opgelost of mag ik zonder rijden? Nee toch? Die deuren zijn voor mij essentieel om de auto dagelijks weer snel af te kunnen sluiten. Wil binnenkort graag zonder deuren kunnen rijden. 8)
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Re: Caterham Roadsport SV
Brilliant stukje topgear. Ook het commentaar van Clarkson in het magazineallen schreef:Een nerd is volgens mij goed mt computers, dus dan zal ik een geek zijn?![]()

Ik heb een Westfield gekochtGeelhoed, hoe heb jij je spiegels zonder deuren opgelost of mag ik zonder rijden? Nee toch? Die deuren zijn voor mij essentieel om de auto dagelijks weer snel af te kunnen sluiten. Wil binnenkort graag zonder deuren kunnen rijden. 8)

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport SV
dude, die spiegels zijn veel te modern voor een seven. Schande! 

- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Re: Caterham Roadsport SV
Ja ja heritage enzovoort etcetera bla bla
Ze zijn trouwens van een Fiesta mk3

Ze zijn trouwens van een Fiesta mk3