Mijn e39 heb ik verkocht zonder er op voorhand over na te denken, er kwam iemand met een goed bod, mijn garantie liep af en aangezien wij, autoliefhebbers, altijd wel iets anders willen heb ik me ook niet bedacht en hem laten gaan. Moet gezegd zijn, de e39 is een superauto en zal van mij nooit een slecht woord kunnen verwachten. De V8 is super, en de auto is gesofisticeerd tot in de naad... en daar zit het hem nu net.
Sowieso was ik al een tijdje naar e34's aan het kijken, je weet wel hoe dat gaat, en de dag dat mijn e39 de deur uitging kwam ik een e34 M5 touring tegen. De auto stond op nog geen 30km van me vandaan in Aarschot (België voor diegenen die zich nu achter de oren krabben) en wat was me dat voor een touring. Ik heb me ooit voorgenomen dat ik ooit nog eens een e34 moest hebben, en liefst een touring, en liefst eentje van na 6/94. De liefhebbers snappen natuurlijk direct dat we dan spreken over de laatste reeks met de 4-pots remmen vooraan, 6-bak en Nürburgringpakket als standaard uitrusting. Nu ja, van die dingen zijn er maar 202 gemaakt dus de kans dat je zoiets ooit tegenkomt is vrijwel onbestaande... niet dus. Alsof het lot er mee gemoeid was stond ie dus mijn ogen uit te steken op tweedehands.be. Na wat research bleek de beste man ook een lid van M5board, en na hem de eerste keer gesproken te hebben, ook nog eens een rasechte liefhebber. De auto moest plaatsmaken voor een dikke range rover die zijn geprepareerde e30 naar het circuit kon trekken. We zullen hem dus zeker nog wel tegenkomen in het kleine autosport wereldje.
Goed, omdat lullen niet mijn sterkste kant is, en foto's (excuses voor de kwaliteit maar de regen zorgde er voor dat alles zeer snel diende te gebeuren) meer zeggen dan woorden laat ik het oordeel dan ook aan jullie over. Oh ja, voor de geinteresseerden ook nog even de uitrusting;
- Type code HJ91
Type M5 (EUR)
Dev. series E34 (2)
Line 5
Body type TOUR
Steering LL
Door count 5
Engine S38
Cubical capacity 3.80
Power 255
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour AVUSBLAU METALLIC (276)
Upholstery LEDER NAPPA/SCHWARZ (L7SW)
Prod. date 1994-12-02
Order options
No. Description
216 SERVOTRONIC
243 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
306 FERNBEDIENUNG FUER ZV/DWA
354 GREEN STRIPE WINDSCREEN
385 DACHTRAEGER-LAENGSSCHIENEN
404 DOUBLE SLIDING SUNROOF ELEC
417 SUNBLINDS FOR REAR SIDE WINDOWS, MECH
423 FLOOR MATS, VELOUR
431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE
459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
528 AUTOMATIC AIR RECIRCULATION CONTROL(AUC)
530 AIR CONDITIONING
540 CRUISE CONTROL
669 RADIO BMW BUSINESS RDS
672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS
676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM
690 CASSETTE HOLDER
710 M LEATHER STEERING WHEEL
784 AERODYNAMIKSPIEGEL
-
-
-
-