De Porsche Boxster Spyder van Ferdi (vanaf blz. 18)
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 135i van Ferdi
Beek belde net. Ze willen mijn software uitlezen (zo maar, om op de plank te leggen ....). lol. Kan ik hier problemen mee krijgen met AC Schnitzer?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 135i van Ferdi
Lijkt me wel dat daar een soort auteursrecht opzit.
-
- Berichten: 2894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: 135i van Ferdi
Ik zou hier zowieso niet aan meewerken. Lekker makkelijk de software van een ander jatten en hier geld mee gaan verdienen.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 135i van Ferdi
Ik zou het ook niet zomaar weggeven. ACS heeft er veel geld ingestoken om het te ontwikkelen, en jij hebt veel geld betaald om het in je auto te krijgen.
Misschien kun je bij Schnitzer een stapel visitekaartjes vragen om die bij Beek neer te leggen?
Misschien kun je bij Schnitzer een stapel visitekaartjes vragen om die bij Beek neer te leggen?

- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Re: 135i van Ferdi
Wel een slechte beveiliging van de software als beek zo alle data kan uitlezen. 

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 135i van Ferdi
Inderdaad Niall, de vraag is ook of dat 'zo maar' lukt. Volgens Schnitzer is de software beveiligd (maar ja, alles is te kraken natuurlijk..). Denk ook dat ik het maar niet eens moet proberen, voelt toch niet zo goed. Ik gun de mensen van Beek echt alles maar volgens mij is dit geen goed idee.Niall schreef:Wel een slechte beveiliging van de software als beek zo alle data kan uitlezen.
-
OnlineTristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 135i van Ferdi
NIET DOEN!
Hoe zou jij het vinden als je zou product gaan namaken en op de markt brengen....
Hoe zou jij het vinden als je zou product gaan namaken en op de markt brengen....

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 135i van Ferdi
Ik zou het niet doen Ferdinand, het is pure diefstal.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 135i van Ferdi
Jullie hebben gelijk. Dit is niet de weg die bewandeld moet worden.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 135i van Ferdi
Je kunt het zelfs anders stellen, als Beek zo goed kan chippen, dan zullen ze toch geen enkele moeite hebben om een willekeurige 35i naar dezelfde waarden te helpen?
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: 135i van Ferdi
Je zou ook kunnen zeggen dat degene die bij Beek verstand van zaken heeft de deur uit gelopen is en Beek nu dus een hoop apparatuur heeft en niet de kennis om deze te bedienen. Vandaar dat Ferdi ook zo'n hele mooie gladde overgecorrigeerde grafiek krijgt met daarop precies wattie wil zien.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 135i van Ferdi
Tom, Beek heeft software ontwikkeld voor de .35i. Alleen is de opbouw - koppel/vermogen - van de ACS compleet anders dan die van Beek. Ze keken met grote ogen naar de grafiek van gisteren, hoe heeft ACS dit voor elkaar gekregen? Bovendien is het karakter van de ACS typisch: felle gasrespons, oppakken vermogen, turbo-lag afwezig, etc.. Denk dat ACS veel meer doet dan turbodruk opvoeren. Bovendien weet Beek niet hoe de snelheidsbegrenzer eraf gehaald moet worden.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 135i van Ferdi
En in hoeverre wordt ACS voorzien van Bmw informatie, weet je dat? Dat zou natuurlijk voor een groot deel verklaren waarom tuners als Hartge en ACS het wel voor elkaar krijgen.Ferdinand schreef:Tom, Beek heeft software ontwikkeld voor de .35i. Alleen is de opbouw - koppel/vermogen - van de ACS compleet anders dan die van Beek. Ze keken met grote ogen naar de grafiek van gisteren, hoe heeft ACS dit voor elkaar gekregen? Bovendien is het karakter van de ACS typisch: felle gasrespons, oppakken vermogen, turbo-lag afwezig, etc.. Denk dat ACS veel meer doet dan turbodruk opvoeren. Bovendien weet Beek niet hoe de snelheidsbegrenzer eraf gehaald moet worden.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 135i van Ferdi
steve smith schreef:Je zou ook kunnen zeggen dat degene die bij Beek verstand van zaken heeft de deur uit gelopen is en Beek nu dus een hoop apparatuur heeft en niet de kennis om deze te bedienen. Vandaar dat Ferdi ook zo'n hele mooie gladde overgecorrigeerde grafiek krijgt met daarop precies wattie wil zien.
Paul van Vuren is inderdaad weg. Dat was de man van de software met heel veel ervaring. Denk overigens niet dat ik een 'verkoopgrafiekje' gekregen heb van Beek, zeker niet. Nee hoor, was gewoon een uitdraai (met alle hard- & software van Paul

- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Re: 135i van Ferdi
Turbodruk opschroeven kan elke bijna elke b-tuner. Kunst zit hem in de kleine details, waar alleen de echte profi's ala JD, Schnitzer, SKN verstand van hebben. En daar zit de verschil in het rijdbaarheid.
Beek wil gewoon die software kopiëeren om hun eigen product te verbeteren zonder zelf de oorzaak van te vinden de probleem.
Beek wil gewoon die software kopiëeren om hun eigen product te verbeteren zonder zelf de oorzaak van te vinden de probleem.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 135i van Ferdi
AC Schnitzer = BMW Rennsport (WTCC). Schnitzer beschikt over - volgens mij - uit de eerste hand, alle softwarespecificaties rechtstreeks van BMW. Schnitzer is van BMW Kohl.Tom Westendorp schreef:En in hoeverre wordt ACS voorzien van Bmw informatie, weet je dat? Dat zou natuurlijk voor een groot deel verklaren waarom tuners als Hartge en ACS het wel voor elkaar krijgen.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 135i van Ferdi
Dat verklaart natuurlijk wel een hele hoop.Ferdinand schreef:AC Schnitzer = BMW Rennsport (WTCC). Schnitzer beschikt over - volgens mij - uit de eerste hand, alle softwarespecificaties rechtstreeks van BMW. Schnitzer is van BMW Kohl.Tom Westendorp schreef:En in hoeverre wordt ACS voorzien van Bmw informatie, weet je dat? Dat zou natuurlijk voor een groot deel verklaren waarom tuners als Hartge en ACS het wel voor elkaar krijgen.
-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: 135i van Ferdi
Naast de turbodruk zal ACS wellicht ook met de timing iets hebben aangepast? De nieuwe ECU die ik binnenkort ga monteren bij mij heeft ook dezelfde 'features'
Daar zijn de brandstofmappen aangepast en ook de timing agressiever gemaakt.
Desalniettemin, zou ik niet van Beek aan het spul laten rommelen. Hoe lezen ze het het uit je systeem? Moeten ze het hacken? Ik zou het zo laten zoals ieder1 ook zegt.
Daar zijn de brandstofmappen aangepast en ook de timing agressiever gemaakt.
Desalniettemin, zou ik niet van Beek aan het spul laten rommelen. Hoe lezen ze het het uit je systeem? Moeten ze het hacken? Ik zou het zo laten zoals ieder1 ook zegt.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 135i van Ferdi
Nee, ik ga het niet doen! Nogmaals, de jongens van Beek zijn helemaal ok
, maar dit is geen goed idee.
Trouwens, vandaag een 'sport' gehad met een nieuwste Audi S3. Gave kar die S3, je ziet 'm hier niet veel. Misschien wat ondergewaardeerd? Een mooie witte. Zag er strak uit. Maar eeh, een ACS1 is toch wel 'wat' sneller..

Trouwens, vandaag een 'sport' gehad met een nieuwste Audi S3. Gave kar die S3, je ziet 'm hier niet veel. Misschien wat ondergewaardeerd? Een mooie witte. Zag er strak uit. Maar eeh, een ACS1 is toch wel 'wat' sneller..

Re: 135i van Ferdi
Ferdinand schreef:steve smith schreef:Je zou ook kunnen zeggen dat degene die bij Beek verstand van zaken heeft de deur uit gelopen is en Beek nu dus een hoop apparatuur heeft en niet de kennis om deze te bedienen. Vandaar dat Ferdi ook zo'n hele mooie gladde overgecorrigeerde grafiek krijgt met daarop precies wattie wil zien.
Paul van Vuren is inderdaad weg. Dat was de man van de software met heel veel ervaring. Denk overigens niet dat ik een 'verkoopgrafiekje' gekregen heb van Beek, zeker niet. Nee hoor, was gewoon een uitdraai (met alle hard- & software van Paul) op hun bank.
das ook de man die mn M3 gemapped heeft... jammer voor Beek dat die weg is, want ohmygod wat heeft die man een kennis
Re: 135i van Ferdi
Timing zal echt niet veel aangebeurd zijn hoor... denk maximaal een graad of 1 a 2 teruggezet
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: 135i van Ferdi
Ghisbert is net zo goed misschien beter
Maar Paul heeft idd bergen met kennis!

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 135i van Ferdi
Denk niet Hans, dat je zo maar even de jaren van ervaring van Paul kunt inlopen, of misschien nu al beter bent. Natuurlijk kan dat niet. Maar het is ook zo dat Ghisbert, en alle anderen, vanzelfsprekend ook een kans krijgen om het allemaal te leren en voor elkaar te krijgen!
Re: 135i van Ferdi
Uhmm dat kun je wel shaken, en Ghisbert mist toch net even wat affiniteit met motoren, en de 30 jaar kennis en ervaring van Paul loop je echt niet even in in een paar jaartjes.. not even close!!!!!!!!!Hans GP schreef:Ghisbert is net zo goed misschien beterMaar Paul heeft idd bergen met kennis!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, De fiscalist, GRzep, Jan Terwolde, Marc Sierra, mark123, Sabberjoch, TomTomm, TurboClouseau, Will F. en 2 gasten