Zure reacties richting onze coureurs

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Re: Zure reacties richting onze coureurs

Bericht door Dennis Cavallino » 28 mei 2009, 15:39

:D tnx, we doen ons best. Wellicht krijgen we in de toekomst nog wat meer artikelen dan 't laatste artikel in de Telegraaf. Zou leuk zijn. Destijds na aanvang van de site hebben we ook veel publiciteit gezocht en gekregen. Vooral bij de kenners in binnen en buitenland leeft Carel nog steeds. Een paar maanden terug gaf ik een lezing voor 40 man en dat smaakt ook naar meer, het raakt mensen en het maakt ze tevens enthousiast (en ze komen met goede contacten, want via via ken je heel de wereld). Dat is leuk.

Enfin, ik vind 't juist prima dat sommige rijders onderbelicht zijn in de pers. Jos werd destijds gewoon naar voren geschoven als toekomstig wereldkampioen. De lat lag (te) hoog, al denk ik dat hij een team als Brawn ook gewoon wereldkampioen was geworden, zelfs nu nog. Dan had iedereen geroepen, 'maar Jos heeft geluk'. Het tij moet je ook meezitten, om te kunnen presteren.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 28 mei 2009, 15:56

Dennis Cavallino schreef: Enfin, ik vind 't juist prima dat sommige rijders onderbelicht zijn in de pers. Jos werd destijds gewoon naar voren geschoven als toekomstig wereldkampioen. De lat lag (te) hoog, al denk ik dat hij een team als Brawn ook gewoon wereldkampioen was geworden, zelfs nu nog. Dan had iedereen geroepen, 'maar Jos heeft geluk'. Het tij moet je ook meezitten, om te kunnen presteren.
Goed omschreven Dennis, ik ben het ermee eens. Maar volgens mij zijn mannen als Peter Kox en Cor Euser het liefst onderbelicht. Ze komen wat mij betreft bescheiden over en doen wat ze het liefste doen. Hard autorijden! Of zie ik het verkeerd?

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 01 jun 2009, 23:11

Downforce Hans schreef: Kan me nog wel een regenrace voor de geest halen waar verstappen iedereen voorbij ging.
Grtz,Hanz06 :wink:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 01 jun 2009, 23:38

Blijft echt een masterfilmpje Afbeelding

elogiov6

Bericht door elogiov6 » 02 jun 2009, 17:29

indobesar schreef:
Hielke schreef:Verstappen is als coureur een zak hooi. Dat heeft niets met afgunst te maken.

In de tijd van zijn F1 entree was ie 2 seconden langzamer dan z'n teammaat Schumacher. Tegenwoordig zit het hele F1 veld binnen de 2 seconden. Dat zegt genoeg over de "capaciteiten" van Verstappen.

Ik heb 'm consequent altijd afgekraakt. And proud of it!!!!!

:lol:
Dat waren Eddy en Rubens ook... :hmmm:
Schumacher was toen een hele lastige teamgenoot. Ik weet ook dat op de auto van verstappen andere onderdelen zaten dan op die van schumacher. En niet te vergeten schumacher mocht wel in de data van verstappen kijken maar andersom niet.........

PD power

Bericht door PD power » 03 jun 2009, 21:12

Hielke schreef:Verstappen is als coureur een zak hooi. Dat heeft niets met afgunst te maken.

In de tijd van zijn F1 entree was ie 2 seconden langzamer dan z'n teammaat Schumacher. Tegenwoordig zit het hele F1 veld binnen de 2 seconden. Dat zegt genoeg over de "capaciteiten" van Verstappen.

Ik heb 'm consequent altijd afgekraakt. And proud of it!!!!!

:lol:
Je bevestigd iig het gevoel van de topic starter, en baseert je mening op een zeer beperkte zienswijze.

Ik ben absoluut geen fan Jos ansich, alleen hou ik van dit type coureurs, gasten die ervoor gaan, niet genoegen nemen met een 2e plek, maar dan liever alles of niks, dus zorgen voor de slagroom op een race, niet van die saaie gasten waar iedereen de laatste jaren op zit mopperen, omdat de meesten helaas met een rekenmachine rondrijden.

Vergeet nooit de A1 race waarin Jos tweede lag in de sprintrace ( iedereen vond hem weer geweldig) en op een onmogelijke plek een inhaalpoging deed buitenom, dit ging fout, waardoor ie in de hoofdrace weer achteraan stond ( iedereen vergruisde hem ineens), maar het mooiste komt hij won uiteindelijk de hoofdrace. ( toen was ie weer een held).

Maar laten we duidelijk zijn of je hem nou persoonlijk wel of niet mag, het is gewoon een echte coureur, met weinig angst, die goed was voor veel spektakel, als je dan durft te beweren dat ie geen snelheid had, dan ben jezelf volgens mij gewoon een zak hooi, die dingen niet los van elkaar ziet.

Het was daarnaast bekend dat schumacher goed met Jos persoonlijk kon, maar niet graag met hem in het team zat, omdat het een ongeleid projektiel was en heel hard kon pushen, daarnaast waarschijnlijk ook schijt zou hebben aan team orders.

Paul

Bericht door Paul » 10 jun 2009, 01:55

Snipe schreef:Als ik voor mezelf spreek: de ene coureur spreekt me meer aan dan de andere en of die nou toevallig Nederlands is of niet - who cares?
Moeten we nou echt allemaal op de banken gaan staan te juichen voor een zure Limburgse sukkel die naar het schijnt getalenteerder was dan Schumacher maar het niet verder heeft gebracht dan het crashen van diverse auto's die in principe toch alleen maar in de weg reden en uit pure frustratie zijn vrouw alle hoeken van het huis heeft laten zien?

Maar er zijn ook coureurs die wel op mijn sympathie kunnen rekenen.
+10, ik had altijd zelf ook wel een hoge pet op van "onze Jos" tot na een documentaire over een van zijn trouwste fans,toen heb ik de ware Jos gezien en wat is die vent een misselijke schijnheilige arrogante eikel!!!!!! :jenna:

Voor de mensen die zich het herinneren, ging om een schilderij voor jos van zijn fanclubje.. die lul mag van mij ieder weekend de crash van zijn leven meemaken..

Macboy

Bericht door Macboy » 10 jun 2009, 10:04

Hoe Jos Verstappen als persoon is: geen idee. Vermoedelijk een grote lul als ik alle verhalen mag geloven.

Hoe Jos Verstappen zakelijk ingesteld is: geen idee. Vermoedelijk niet zo slim als ik alle verhalen mag geloven.

Maar Jos Verstappen als coureur is een echte grote vechter en strijder. Niet van dat gekloot, maar gewoon volle pijp knallen en gaatjes zoeken, kansen benutten. Daarnaast is Jos Verstappen op een natte baan nog steeds niet te verslaan.

En er is NIEMAND, maar dan ook NIEMAND die mij meer kippevel heeft bezorgd in een F1 race dan Jos in 2001 in Malaysia. Dat filmpje hierboven is godzijdank al gepost, anders had ik het moeten doen :)

Teunis

Bericht door Teunis » 10 jun 2009, 11:12

Helemaal mee eens! Jos kan wel knallen....

Als we het over aanstormend Nederlands talent hebben, paar keer het genoegen gehad met Yelmer Buurman op te mogen trekken, enorm aardige gozer is dat! Echt sympathieke kerel, die gun je alle succes van de wereld ;)

Dutch

Bericht door Dutch » 10 jun 2009, 11:47

Macboy schreef:Hoe Jos Verstappen als persoon is: geen idee. Vermoedelijk een grote lul als ik alle verhalen mag geloven.

Hoe Jos Verstappen zakelijk ingesteld is: geen idee. Vermoedelijk niet zo slim als ik alle verhalen mag geloven.
Helemaal mijn soort reactie! Ook mij maakt het geen zak uit hoe coureurs privé zijn. Alsof je dat trouwens kunt weten: wie heeft er ooit langer dan twee minuten met een (ex-)F1-coureur aan tafel gezeten? Ik kijk alleen maar naar wat ze op de baan doen en daar heeft de stijl van Jos me altijd bevallen.

En over aanstormend talent gesproken: Yelmer stormt helaas niet meer aan. Die heeft z'n piek gehad in de GP2, vanaf nu is het opzij naar A1GP/Superleague/etc. en vandaar naar de sportscars. Giedo haalt heel misschien nog net de F1, maar ik denk 't niet. Verder zit er voorlopig niet zo heel veel meer in 't vat. Ik had veel verwacht van Henki Waldschmidt, maar die valt behoorlijk tegen in de F3. Renger van der Zande blijft ook een beetje hangen tussen WSR en F3. Junior Strous doet 't leuk in Amerika, misschien dat hij de IRL haalt. Maar dan blijft hij waarschijnlijk ook daar. Stef Dusseldorp wint in het Duitse F3-kampioenschap, dat wordt misschien nog wat.

Peric

Bericht door Peric » 10 jun 2009, 20:51

Heb dit topic even gemist..

Maar het is inderdaad typisch Nederlands om dit soort dingen wél te belichten, maar zijn succevolle seizoen van vorig jaar niet.

En Snipe, ik ben het niet met je eens dat talent meer is dan kunnen sturen. Ik denk júist dat het talent is als je hard kan rijden, maar geen neus hebt voor commercie wat er tegenwoordig veel te veel bij komt kijken.

Denk dat Max Verstappen nog heel erg hoge ogen gaat gooien later. Die rijdt nu al iedereen zoek.

Snipe

Bericht door Snipe » 10 jun 2009, 21:04

Ik zeg niet dat de coureurs commercieel moeten zijn, ze moeten alleen de juiste mensen om zich heen verzamelen. Die zorgen er immers voor dat de coureur in de goede auto terechtkomt.

Hoe zou het gegaan zijn als Verstappen dezelfde manager als Schumacher had gehad?
(Als als als --> als een koe een kat was kon 'ie onder de tafel door.)

Mathieu

Bericht door Mathieu » 11 jun 2009, 09:42

Dan kan je toch echt niet rijden als je in je eerste ronde op Le Mans spint :hammer:
Dit zou dus een typische reaktie van een Nederlander kunnen zijn.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gM55EV0T ... re=related[/youtube]

Plaats reactie