Warmte van remschijven beter afvoeren??
- Jan Speed
Re: Warmte van remschijven beter afvoeren??
na afdraaien hopen dat de schijven nog gebalanceerd zijn...(de meeste schijven hebben op 1 plek een afgeslepen vlakje op de kopse kant, dat weghalen van massa is voor de balans gedaan. als je die kopse kant gaat afdraaien verlies je ook die balans.)
- Kevin20v
Goed dat je dat even vermeld, zal het er met de draaier eens over hebben!
- Kevin20v
Ik heb zojuist de schijven teruggekregen, ik ben benieuwd! Het nokje/uitsparing zit er nog in weliswaar minder dan voorheen maar goed we zullen zien!
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Ok, die stofschilden achter je schijf maken heel veel uit ben ik zojuist toevallig achter gekomen. Ik heb (toevalligerwijs, kocht de veerpoten in die toestand) aan 1 kant wel zo'n schild en aan de andere kant niet. Heb vanavond een stevig blokje gereden en aangezien die remblokken GIGANTISCH stoffen moet ik dan meteen de velgen voor poetsen. De ene kant, de kant zonder schild, heb ik zojuist schoon gepoetst en de velg was warm. Niet heet, gewoon lekker warm. Aan de andere velg heb ik m'n vingers bijna gebrand
, en ga nu even een bakkie koffie doen om 'm wat beter af te laten koelen
.

-
Koelen en zwevende schijven van maken geen optie ?
Kolkman : Blijft 1 remklauw niet gewoon slepen ?
Kolkman : Blijft 1 remklauw niet gewoon slepen ?
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Is theoretisch gezien ook nog mogelijk maar is me niet opgevallen. Voor de mooi zou ik 'm dan eigenlijk even moeten opkrikken.
Naja, binnenkort moeten de halve vooras er toch onderuit dus dan eens meer aandacht aan schenken (stuurhuis, ophangrubbers, stabi en andere remklauwen).
Naja, binnenkort moeten de halve vooras er toch onderuit dus dan eens meer aandacht aan schenken (stuurhuis, ophangrubbers, stabi en andere remklauwen).