Uitwisselbaarheid breedbeeld navi van VAG
- RobS
Uitwisselbaarheid breedbeeld navi van VAG
Over enkele maandjes verander ik van baan waardoor ik m'n leaseprius in moet leveren, ik ga wat dichter bij huis werken en er moet dus prive een andere auto aangeschaft worden. Ik ben er min of meer al uit dat het een Skoda Octavia station van na 2005 met het 1.6 FSI blokje in de Elegance uitvoering moet gaan worden. Daar zijn er al niet heel erg veel van voor rond de 10k maar ik zou er ook nog graag breedbeeld navi in willen hebben. Daarvan staat er helaas maar 1 te koop momenteel en dat is een hatchbak ipv een station.
Nu vraag ik me dus af in hoeverre deze navi's uit te wisselen zijn, als ik voor een paar 100€ achteraf zo'n ding in kan bouwen dan kan ik m'n zoekcriteria wat versoepelen.
Dus:
- Zijn de VAG navi's merkonafhankelijk uitwisselbaar
- Is het inbouwen zelf te doen
- Wat kost zoiets, nieuw/gebruikt?
Alvast beankt!
Nu vraag ik me dus af in hoeverre deze navi's uit te wisselen zijn, als ik voor een paar 100€ achteraf zo'n ding in kan bouwen dan kan ik m'n zoekcriteria wat versoepelen.
Dus:
- Zijn de VAG navi's merkonafhankelijk uitwisselbaar
- Is het inbouwen zelf te doen
- Wat kost zoiets, nieuw/gebruikt?
Alvast beankt!
- Niall
Re: Uitwisselbaarheid breedbeeld navi van VAG
Zijn uitwisselbaar, heb zelf een DVD navigatie van VW in mijn octavia van 2005.
Probleem van de uitwisselbaarheid is dat ze vaak gestolen worden
zit namelijk maar met 4 schroefjes vast.
Je moet hem na montage coderen zodat de auto geen foutmeldingen geeft maar dat is niet veel werk.
Qua prijs reken op een 550 euro voor een compleet gebruikt systeem van ebay. Een nieuwe kost een veelvoud van dat
Enigste wat je moet bijkopen is een nieuw plasticlijst voor rond de radio, kost een euro of 9
voor meer info PB
Probleem van de uitwisselbaarheid is dat ze vaak gestolen worden

Je moet hem na montage coderen zodat de auto geen foutmeldingen geeft maar dat is niet veel werk.
Qua prijs reken op een 550 euro voor een compleet gebruikt systeem van ebay. Een nieuwe kost een veelvoud van dat

Enigste wat je moet bijkopen is een nieuw plasticlijst voor rond de radio, kost een euro of 9

voor meer info PB
- RobS
Wat voor zoekterm moet ik gebruiken op Ebay? 

- RutgerK
Volgens mij kan je voor rond de € 900,- een breedbeeld navi in laten bouwen met een iets minder dubieuze afkomst.
-
@ Rob: RNS 510 is de laatst uitgegeven versie met touchscreen.
- Niall
Hier bijvoorbeeld:
http://cgi.ebay.co.uk/sat-nav-VW-NAVIGA ... 7C294%3A50" onclick="window.open(this.href);return false;
RNS510 moet je net de juiste versie hebben vanwege de CAN-BUS. En 1 week later is ie weg....
http://cgi.ebay.co.uk/sat-nav-VW-NAVIGA ... 7C294%3A50" onclick="window.open(this.href);return false;
RNS510 moet je net de juiste versie hebben vanwege de CAN-BUS. En 1 week later is ie weg....
- RobS
Hmm, is het echt zo dramatischScotsman schreef:Hier bijvoorbeeld:

- Niall
Nee
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... aan__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... aan__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

- RobS
Zo'n ding verwacht je niet in een Skoda

-
Jawel hoor Skoda's worden net zo vaak opengebroken.Rob Schouten schreef:Zo'n ding verwacht je niet in een Skoda![]()
Die dieven zijn niet dom weten precies wat in welke auto zit.
Wel een heel mooi en compleet systeem voor die 2ehands prijzen, doordat ik in een bepaalde prachtwijk in Amsterdam woon koop ik zo een ding zowiezo niet.
Heb een simpele Pioneer WMA/MP3 radio met 4x50 watt derin, is al 5 jaar oud ofzo en niemand is zo dom om zo een ding te stelen.
Maarja zoals gezegd al die zooi is uitwisselbaar, VW RNS 510 kan je zo in je Skoda pleuren en omgekeerd. Alleen de opstart logo zal dan niet meer kloppen (VW ipv Skoda en omgekeerd). Weet niet of er andere dingen anders zijn (bijv. kleuren van het programma etc.).