Interstate tyres

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Interstate tyres

Bericht door Sjef » 09 jun 2009, 19:35

Ik wilde eens een apart topic aan dit relatief onbekend merk besteden.
Categorie ok of categorie Wanli, Roadhog, Linglong?

Wie heeft er ervaringen mee? Ik hou de mijne nog even voor me.

Voornamelijk geinteresseerde band is de Sport IXT-1
http://www.interstate.nl/BandMerk.asp?BandMerkID=8" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Interstate tyres

Bericht door Kasteel » 09 jun 2009, 21:09

Interstate ken ik nog wel, weet niet meer precies onder welke auto, maar volgens mij behoorde die toen wel in het rijtje Champiro/Marshall etc...

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Interstate tyres

Bericht door Niall » 09 jun 2009, 21:17

Is toch huismerk van de Profile Tyrecenters?? Van wat ik van een vriend van me gehoord had, is het een net niet band. Beter een paar euro meer neertellen voor een echte band

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40234
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Interstate tyres

Bericht door Knot » 09 jun 2009, 21:50

Ik denk dat deze in de categorie Barum terechtkomt. Die Barum Bravuris had ik onder de M3 GT toen ik m van Rutger kocht, was niet super maar ook niet bepaald slecht. Tussen de Wanli/Sava/Roadhog/Linglong en de Pilot Sport PS2/RE050a/T1R in.

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Interstate tyres

Bericht door Kasteel » 09 jun 2009, 22:08

OMG, ik weet weer waar ik ze onder had, onder de R32, omdat oude banden niet meer door de APK kwamen, RE050A niet meer op voorraad was en deze zouden net zo goed zijn :(. (idd bij een Profile)
Band was echt dramatisch, zo drama dat ik niet eens weet waar te beginnen, behalve duurzaamheid was eigenlijk alles dramatisch slecht....

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: Interstate tyres

Bericht door Sjef » 09 jun 2009, 23:16

Goed, een tipje van mijn sluier dan ;)

droog: degelijke band, aardig stijve wang, moeilijk wel op temperatuur te krijgen. Dat waren mijn enige ervaringen tot gisteren. Toen kwam de regen.

Nat: van onderstuur in overstuur, zelfs in zn 3 dikke wielspin met de 325i zonder veel moeite.

Vond de band eerst beter dan Toyo proxes (loop er zelf niet zo mee weg maar gript aardig) maar door de regenervaring nijg ik meer naar wat rody zegt. Barum Bravuris achtig. Het is net niet zon ellende als de top 3 driftgummis.
Binnenkort nog eens wat meer testen maar slowly sideways gaat hier iig wel mee :) jammer dat het ook op de vooras moet.

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: Interstate tyres

Bericht door EG » 09 jun 2009, 23:41

Het droog weer rijden is meestal niet een probleem met die goedkope troep banden.

Meestal is het probleem bij nat weer.

Voor de achteras had ik zeer goedkope banden gekocht voor de Octavia, merk is Saillun Attrezzo ofzo. Deze band heeft zogenaamd een M+S rating. Ik weet bij god niet hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen, want ik heb met die band echt onbedoeld de grootste drifts ooit gezet.

Bij de eerste Afslag na de Coentunnel bij Zaandam benden heb ik zelfs een 180 graden gemaakt... Die dingen zijn echt bizar onvoorspelbaar in nat weer, het zijn net aan/uit knoppen, je hebt grip, en opeens heb je niks meer. Dit klinkt lolliger dan het is, het is niet leuk om op de snelweg bij nat weer met gespannen billen de bocht in te gaan omdat je hoopt dat de auto niet 180 graden de vangrailing invliegt. Ik denk wel dat dit de type banden zijn die gewoon 70-80k meegaan, omdat ze gewoon keihard zijn.

Volgende keer gewoon goede banden deronder :)

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Interstate tyres

Bericht door Tim N » 10 jun 2009, 07:10

Idd drama bij nat. Toen ik de Touring kocht zaten ze eronder in 205-50-16"
Droog fijne band piepte wel snel, echter nat was in het begin vaak onverwachts haaks.

Wel grappig was dat met de overstap naar 15" Dunlop SP sport01 ik in eerste instantie nog als op interstates reed in de regen.
Na een avondje testen (idd alleen wanneer niemand op de weg is) weer het vertrouwen in de E30 gekregen dat deze wel harder te rijden valt in natte omstandigheden zonder glijpartijen.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Interstate tyres

Bericht door G Kolkman » 10 jun 2009, 10:47

En daar wordt dan rally mee gereden :shock: :? !?

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: Interstate tyres

Bericht door Sjef » 10 jun 2009, 19:57

G Kolkman schreef:En daar wordt dan rally mee gereden :shock: :? !?
Tsja, op droog vind ik de band in 195maatje beter dan de maloya in 205. Kun je nagaan :)
In de regen is de Interstate alleen nog erger omdat ie een maatje smaller is. 205 zou toch echt een betere maat zijn eigenlijk maar goed, het moet hiermee gebeuren.

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Interstate tyres

Bericht door Kasteel » 10 jun 2009, 21:54

Ben ik dan de enige die de Interstate op droog eigenlijk ook niet zo geweldig vond? Gingen wel relatief lang mee...

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: Interstate tyres

Bericht door Sjef » 10 jun 2009, 23:38

Kasteel schreef:Ben ik dan de enige die de Interstate op droog eigenlijk ook niet zo geweldig vond? Gingen wel relatief lang mee...
Ik overdrijf misschien maar jij hebt mogelijk nooit Maloya op droog meegemaakt . (niet iets wat je nog gedaan moet hebben in je leven overigens hoor ;)).

Super is het niet maar het gript best aardig. Je moet het een beetje zien zoals Rody over Roadhog Supreme schrijft. Top is het niet maar je verwacht vooraf al waardeloze reacties op droog en dat blijft juist heel erg mee te vallen.

Echt lang meegaan vind ik ook wel meevallen. nu 1000km verder zijn de wangen nagenoeg kaal al.

Gebruikersavatar
Tim R
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52

Re: Interstate tyres

Bericht door Tim R » 12 jun 2009, 18:05

Volgens mij zijn dit de bandjes waar Kasteel mij mee heeft laten zien hoe makkelijk een R32 kan driften - Schjeit als je het mij vraagt, ook op droog.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2904
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Interstate tyres

Bericht door MarkS » 11 mar 2016, 20:27

Ik weet dat er ook een Nankang topic is en dat de interstate semi slicks nagenoeg hetzelfde zouden zijn. Maar om het qua banden merk even in het juiste topic te zetten, deze maar even opnieuw geactiveerd. :wink:

Ik rij met een E36 325i van en naar (en op) het circuit. Nu op bridgestones RE070. Op zich een prima band maar zou evt een stapje verder willen qua banden. Al meer over de interstates (tw80) gelezen en gehoord. Band zou afgelopen jaren een behoorlijke goede ontwikkeling hebben doorgemaakt waardoor een nu een serieuze semi slick is.

Wie hebben ervaring met de recente interstates?
Wat is jullie ervaring op droog en op nat,
Ervaringen circuit vs openbare weg?
Hoe doen ze het bij wat lagere temperaturen?
Nog bijzonderheden waar ik rekening mee moet houden?

Merci!

http://www.interstate-tires.com/sites/d ... 20DNRT.pdf
Laatst gewijzigd door MarkS op 12 mar 2016, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.

hanske
Berichten: 1019
Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45

Re: Interstate tyres

Bericht door hanske » 12 mar 2016, 02:57

In 2014 was dit binnen de DNRT voor bepaalde klassen een verplichte banden keus, iets van "wij van WC-eend adviseren............................".( Belangenverstrengeling?). :sealed:

http://www.dnrt.nl/nieuws/racebanden-en ... n-2014-983" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Interstate tyres

Bericht door Bert ///M3 » 12 mar 2016, 05:17

Toch vallen de tijden die ik bij verschillende DNRT rijders gezien heb anders niet tegen. E36 325i zou er een 2.04 op moeten kunnen rijden.

Hoe het in de regen en op de weg met die banden is weet ik dan weer niet.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2904
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Interstate tyres

Bericht door MarkS » 12 mar 2016, 08:17

Bedankt mannen.

Ik had inderdaad ook begrepen dat met name de recente band (>2015) het erg goed doet en een goed en ook voordeliger alternatief is voor de Toyo.

Vandaar erg geïnteresseerd in de ervaringen.

Justusvdg
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 sep 2013, 16:59

Re: Interstate tyres

Bericht door Justusvdg » 12 mar 2016, 08:32

Was onlangs bij een bekende racebandenboer in Soest en die gaf aan dat Interstate de (oude) profielen van de Nankang Ns2r gebruikt.
Band zou verder net zo goed zijn als de Nankang.
Hij had overigens ook een nieuw type Nankang liggen, kennelijk zo nieuw dat hij ze nog moest testen.

Als je zoiets koopt let dan wel op de treadwear. Je hebt ze in 80 120 en 160 als ik me niet vergis. Lager is beter.

Ps een Federal Fz201 is wellicht een alternatief.
Pps volgens die handelaar waren de R888 oud nieuws en vanwege prijs/kwaliteit, maar ook vanwege verplichte aanschaf in sommige klassen, ingehaald door Nankang/interstate.
Ppps de Nankang heb ik een tijd gereden van en naar en op de ring en dat ging prima. Met regen op de autobahn wel stuk voorzichtiger maar het is te doen

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2904
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Interstate tyres

Bericht door MarkS » 12 mar 2016, 09:10

Thanks! Het zou in mijn geval om de interstate met tw 80 gaan.
Zal er rekening mee moeten houden wat voorzichter te rijden met neerslag, met name van en naar circuit.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: Interstate tyres

Bericht door Peter Tunissen » 12 mar 2016, 10:19

Wij hebben inmiddels al onze huurauto's op Interstate semi's staan.
Gaat ongeveer 3x zo lang mee t.o.v. de Toyo R888 en de rondetijden zijn op zijn minst vergelijkbaar of sneller.
Op nat hebben we er nog niet echt veel mee kunnen testen, maar de eerste ervaringen zijn dat de gripgrens iets verder weg ligt dan met Toyo's, maar het grensbereik wel wat smaller is.
Heel groot voordeel van Interstate is dat je op Zandvoort altijd technische ondersteuning bij Slotemaker zult kunnen krijgen op het moment dat je een trackday rijdt (rij je bijv. een band lek, rij je naar Sloot, nieuwe band erop en verder rijden maar en je dag is niet verpest).
Overigens leveren wij ze zelf ook via DFRacing, kunnen misschien wel eens een leuke inkoopactie sponsoren als er hier meer geïnteresseerden voor zijn; zeg 10 mensen bij elkaar en wij gaan eens een mooie korting fixen? :beer:

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2904
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Interstate tyres

Bericht door MarkS » 12 mar 2016, 10:29

Bedankt Peter, nuttige info. :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 15 gasten