'Taalgebruik op internetfora soms beneden alle peil'

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Re: 'Taalgebruik op internetfora soms beneden alle peil'

Bericht door RVV » 09 jun 2009, 13:50

Tom er is toch een behoorlijk groot verschil van hoe de mensen op het forum met mekaar omgaan en op MSN.

Als we MSN style.. op DF zouden accpeteren en dan heb ik het niet over of wij moderators dat accepteren, maar alle bezoekers onderling.. dan verwacht ik dat het rap afgelopen is.

Nandor, ik heb wel wat opgegeslagen chats :wink: .. ik ga er niet uit quoten of ze plaatsen.. ik heb er ook geen zin in om mensen op naam en titel voor schut te zetten op DF. En het gaat ook niet zozeer om mij qua dissen, maar op de manier waarop mensen het blijkbaar wel normaal vinden om op een bepaalde manier met mekaar om te gaan.

Soms lees je dan een reactie of meerdere van een DF'er waar je een bepaald beeld over hebt.. en dan blijkt dat beeld als kaartenhuis in mekaar te donderen.

De grap is trouwens dat het niet geld voor alle mensen die in dit topic reageren.. het beeld wat ik over die mensen heb komt wel aardig overeen met de DF MSN chats :nana: :drinking: :shakeit:

Shakes

Bericht door Shakes » 09 jun 2009, 13:53

Ach wij hebben laatst ook een verschil van mening gehad. Als je elkaar gewoon kunt aankijken is er niks aan het handje wat mij betreft.

Voor alle mensen die ik beledig. Sorry! :fy: :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 09 jun 2009, 14:03

Zo makkelijk kom je er niet af Nandor. @Rico, als je de mensen in de chat ook in real life kent, dan weet je wel dat het alleen maar geinen is. Ik kan me nog wel een avond bombaytv war via MSN heugen met Tom en Peter, dikke pret, maar plat en grof tegelijk. Maar ik mag ook graag naar Hans Teeuwen kijken, en andere goede harde standup, is ook niet iedereen zijn cup of tea!

Michel

Metchu

Bericht door Metchu » 09 jun 2009, 14:06

er zijn leuke dingen uit de msn chat gekomen hoor...

zoals bijvoorbeeld het: BOEIE fiasco in een topic :mrgreen: Rico met anderhalf pagina lang verhaal en iedereen die eronder BOEIE zette

of dat we een topic van 2.5 jaar oud omhoog schopten en er serieus op in gingen en dat mensen hapten en ook er serieus op in gingen

Het vuistman topic waar we elkaar opjutten om nieuwe vuistmans te maken

dat soort dingen zijn wel geniaal, soort flashmob maar dan op internet :mrgreen: :mrgreen:

kan het boeie topic niet vinden, maar wel de wraak topic van de persoon die "geboeid" werd: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 69#p323169" onclick="window.open(this.href);return false;

en het omhoog geschopte topic: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... ?f=8&t=970" onclick="window.open(this.href);return false;

hier een beeld wat er op msn allemaal gebeurd: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =9&t=13920" onclick="window.open(this.href);return false; :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 09 jun 2009, 14:07

Snipe schreef:Tom, heb je een Audi TT gekocht?
Nee dat was Barend.

Ik reed zondag even voor je (geloof ik? heb je verder niet gesproken). Niet te hard natuurlijk, want dan gaat m'n haar in de war.
:)

Snipe

Bericht door Snipe » 09 jun 2009, 14:14

Tom schreef:
Snipe schreef:Tom, heb je een Audi TT gekocht?
Nee dat was Barend.

Ik reed zondag even voor je (geloof ik? heb je verder niet gesproken). Niet te hard natuurlijk, want dan gaat m'n haar in de war.
:)
Je reed inderdaad voor me, tot je stopte om te wisselen met je passagier of zo. Ik stopte nog achter je, omdat ik het routeboek niet bij de hand had. Joop gelukkig wel 8)

Maar sinds wanneer is een Z4 ook voor kappers?

RVV

Bericht door RVV » 09 jun 2009, 14:16

Sinds M5'en voor echte mannen zijn :whistle:

Snipe

Bericht door Snipe » 09 jun 2009, 14:18

Aha. Dus eigenlijk twijfelde je en moest je beslissen of je man was of kapper wilde worden?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 09 jun 2009, 15:15

Oftewel hij was bijna uit de kast...

Tom

Bericht door Tom » 09 jun 2009, 15:57

Snipe schreef:
Je reed inderdaad voor me, tot je stopte om te wisselen met je passagier of zo. Ik stopte nog achter je, omdat ik het routeboek niet bij de hand had. Joop gelukkig wel 8)

Maar sinds wanneer is een Z4 ook voor kappers?
Ah ja klopt. M'n passagier moest nodig pissen :)
Daarna waren we de rest ook kwijt trouwens.

Fernando

Bericht door Fernando » 09 jun 2009, 20:53

Boekentip van de week. Nu bij BOL.com voor €12,95:
Afbeelding

:wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 09 jun 2009, 22:46

Echt iets voor vaderdag Rico :hosanna:

RVV

Bericht door RVV » 09 jun 2009, 22:51

Michel P schreef:Echt iets voor vaderdag Rico :hosanna:

:jenna: :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 jun 2009, 22:58

Balkenende is een idioot, leeft 50 jaar terug en is mét Wouter Bos en Rouvoet zeer maar dan ook zeer slecht en triest voor ons land. Kerk en staat moeten gescheiden, en die 3 moeten opdonderen en gauw.

Ergo:Ik praat liever met Fidel Castro dan Rouvoet, om 't even in perspectief te plaatsen.

Snipe

Bericht door Snipe » 09 jun 2009, 23:04

Robin schreef:Balkenende is een idioot, leeft 50 jaar terug en is mét Wouter Bos en Rouvoet zeer maar dan ook zeer slecht en triest voor ons land. Kerk en staat moeten gescheiden, en die 3 moeten opdonderen en gauw.
Volgens mij is Bos een van de weinige ministers in dit kabinet die ook daadwerkelijk iets weet van datgene waarvan hij minister is. Ik denk dat hij wel wat weet over economie, al hoef je het natuurlijk niet altijd met hem eens te zijn.
Vergelijk dat eens met die dienstweigeraar op Defensie of die rechten-dropout die staatssecretaris van Verkeer is.

Robin

Bericht door Robin » 09 jun 2009, 23:11

Snipe schreef:
Robin schreef:Balkenende is een idioot, leeft 50 jaar terug en is mét Wouter Bos en Rouvoet zeer maar dan ook zeer slecht en triest voor ons land. Kerk en staat moeten gescheiden, en die 3 moeten opdonderen en gauw.
Volgens mij is Bos een van de weinige ministers in dit kabinet die ook daadwerkelijk iets weet van datgene waarvan hij minister is. Ik denk dat hij wel wat weet over economie, al hoef je het natuurlijk niet altijd met hem eens te zijn.
Vergelijk dat eens met die dienstweigeraar op Defensie of die rechten-dropout die staatssecretaris van Verkeer is.
Hij zal wel iets weten ja(dat zagen we in z'n dadendrang eind vorig jaar...), maar een rooie uit 'n gereformeerd nest is mij echt zum Kotzen neem me niet kwalijk.

Snipe

Bericht door Snipe » 09 jun 2009, 23:13

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik vind Bos minder erg dan Rouvoet of Balkenende. Sowieso heeft de PvdA momenteel eigenlijk de minst slechte ministers. Plasterk weet wat 'ie doet. Van der Laan is minder slecht dan Vogelaar. Etc.

Michel P

Bericht door Michel P » 09 jun 2009, 23:16

Rico schreef:
Michel P schreef:Echt iets voor vaderdag Rico :hosanna:

:jenna: :mrgreen:
Graag gedaan :beer:

Robin

Bericht door Robin » 09 jun 2009, 23:17

Snipe schreef:Ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik vind Bos minder erg dan Rouvoet of Balkenende. Sowieso heeft de PvdA momenteel eigenlijk de minst slechte ministers. Plasterk weet wat 'ie doet. Van der Laan is minder slecht dan Vogelaar. Etc.
PvdA staat zelfs waar het nu staat mijlenver boven alles wat maar een religieuze grondslag heeft in Nederland. Zou 'n verbod op moeten komen hier, religieuze partijen.

Snipe

Bericht door Snipe » 09 jun 2009, 23:18

Ik heb het er ook niet zo op. En al helemaal niet op het alleenrecht dat ze claimen op fatsoen en normen en waarden.

Robin

Bericht door Robin » 09 jun 2009, 23:22

Snipe schreef:Ik heb het er ook niet zo op. En al helemaal niet op het alleenrecht dat ze claimen op fatsoen en normen en waarden.
Ik heb mijn normen en waarden en ik vernaggel niemand ondertussen zoals sommigen wel doen die later vooraan in de kerk ofzo zitten. Dat is wel 't ergste. Zoek 't dan maar uit met het taalgebruik, ik kan me rustig in de spiegel in de ogen kijken. Eerlijk tegen jezelf en afscheid nemen van god(heb ik in m'n puberteit al gedaan).

Een goede nachtrust en denkend aan al die armoedzaaiers in oorlogen en ellende, ik denk er niet meer aan. Allang niet meer. Daar heeft die gast daarboven de verantwoording toch voor? Nou dan. Wij lekker wel en hun niet? Fliker toch op en denk aub na. Hoeveel geloven zijn er op deze aardbol. Teveel. En allen hebben ze de wijsheid in pacht, denken ze.
Laatst gewijzigd door Robin op 09 jun 2009, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 09 jun 2009, 23:24

Zoiets inderdaad. Ik kom uit Amersfoort, als je de ene kant op gaat kom je midden op de Veluwe en als je de andere kant op gaat sta je in Bunschoten-Spakenburg. Genoeg voorbeelden dus.

Robin

Bericht door Robin » 09 jun 2009, 23:27

anyway ik ga genieten van 'n goede nachtrust. :goodnight:

Michel P

Bericht door Michel P » 09 jun 2009, 23:28

Robin schreef:
Snipe schreef:Ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik vind Bos minder erg dan Rouvoet of Balkenende. Sowieso heeft de PvdA momenteel eigenlijk de minst slechte ministers. Plasterk weet wat 'ie doet. Van der Laan is minder slecht dan Vogelaar. Etc.
PvdA staat zelfs waar het nu staat mijlenver boven alles wat maar een religieuze grondslag heeft in Nederland. Zou 'n verbod op moeten komen hier, religieuze partijen.
IDD geloof is een hobby dus graag prive houden, en niet politiek uitdragen zoals CU CDA en SGP doen.

Michel

Snipe

Bericht door Snipe » 09 jun 2009, 23:29

@ Robin: wel even bidden voor het slapen gaan natuurlijk.

Plaats reactie